Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
731
Cevap
84658
Tıklama
95
Öne Çıkarma
Cevap: En İyi 8 Termal Macun Kapışıyor [Kullanıcı İncelemesi] (36. sayfa)

U ugrpkr
7 ay (4044 mesaj)
Hidrolik atf yağı kullansak olmaz mı?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Normandia_06

J JRache
6 ay (295 mesaj)
Arkadaşlar bilenler bilir playstation 4 pro cuh-7016b modeli çok ısınır ve fazla fan sesi çıkarır içini açıp gerekli temizliği yaptım ve Zalman ZM-STG2 Marka macun sürdüm eh ses bir hayli azaldı gibi gibi oldu.Bende dedim acaba daha iyi olabilir mi daha kaliteli macun var mıdır diye arayışa geçtim ve Artic MX-4 Termal macun sipariş verdim sizce doğru bir karar mı vermişim fikirlerini nedir acaba ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kmesne
6 ay (2800 mesaj)
2 kişi ortak girmeyi düşünüyoruz, ikimizinde gtx1060, i7 7700hq'lü msi laptop var. En az 2 kullanımlık hatta mümkünse 4 kullanımlık boyutunda bir termal macun arıyoruz.

Bütçe 90 lira ne önerirsiniz ?

Aklımızda Mastergel maker var ama sadece 1.5 ml olması çok az gibi geldi yetmez diye düşündüm. Öbür seçeneğimiz de Artic MX-4 8gram hem 8 yıl ömrü falan varmış iyi olur baya diye düşünüyoruz. Mastergel maker baya övülüyor öte yanda.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MMX 166
5 ay (3578 mesaj)
merhabalar

artic silver 5 nasildir.icerisinde gumus parcaciklar olmasindan dolayi yaklasik bi 15 sene once 3.5 gr lik iki tup almistim.uzun yillar kullandim.bitmesinden dolayi yeni macun alacagim.

alternatifi ne olabilir





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


P PesimistOrkestra
5 ay (325 mesaj)
Aynı sistem bileşenleri bende de var. Bilgisayarı alalı 3 sene olduğu için artık yenilemem gerektiğini düşündüm. Geçtiğimiz hafta Mastergel Maker siparişi verdim. Geldiğinde uygulayıp bilgilendiririm hocam sizi de.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kmesne

M Mark Selby
5 ay (1715 mesaj)
Beyler burdaki macunlara çok para bayılmayın çinden gd900 alın article aynı performans




S selmand
5 ay (7820 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: naak98

Ah şu efsane konu
Termal macun alacaklara belirteyim mastergel maker nanonun içinden fırçası çıkmıyor kendisi fırça yapısında gibi bir şey sıkarken ince tabaka bırakıp sıkıyor dümdüz kaydırıyorsunuz ama işlemcinin üstünü tamamen nasıl kaplayacak orası belli değil
Videoyu izlemek için tıklayınız

Burada sürülme şeklini göstermiş bu macunu almayı düşünüyorum var mı itirazı olan.

Laptop video izlerken bile 60 dereceleri geçiyor macun miadını doldurdu sanırım.

Yalnız şuradaki incelemelerde kafama takılan bir durum oldu en iyisi ile en kötüsü arasında 4 derece farketmiş sadece biz boş yere mi bu kadar para veriyoruz bu macunlara.
https://www.guru3d.com/articles_pages/guru3d_thermal_paste_roundup_2019,9.html





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selmand -- 20 Mayıs 2020; 0:18:55 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A Aerospace
5 ay (2550 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: JRache

Arkadaşlar bilenler bilir playstation 4 pro cuh-7016b modeli çok ısınır ve fazla fan sesi çıkarır içini açıp gerekli temizliği yaptım ve Zalman ZM-STG2 Marka macun sürdüm eh ses bir hayli azaldı gibi gibi oldu.Bende dedim acaba daha iyi olabilir mi daha kaliteli macun var mıdır diye arayışa geçtim ve Artic MX-4 Termal macun sipariş verdim sizce doğru bir karar mı vermişim fikirlerini nedir acaba ?
Benim gördüğüm macundan ziyade uygulamanın nasıl yapıldığı.

Pea metodu deniyor mesela, yada çizgi metodu yada X metodu. Örneğin haswell işlemciler için çizgi daha iyi olabilir, mimariden dolayı.

Gördüğüm kadarı ile asıl problem macunun az sürülmesi yani, pirinç kadar az gelebiliyor, fakat bezelye hafif iri bezelye tarzı bir uygulama daha iyi sonuç veriyor. Aynı şekide ince bir X, oldukça etkili oluyor. Macun az sürülmedikten sonra, yada abartılmadıktan sonra, aralarında birkaç derece fark ediyor.

Asıl olay yeterli miktarda kullanmak, ve soğutucuyu oturturken düzgün oturtmak ki burası en zor kısım.


Burada metodların farkı ve sonuçları

Videoyu izlemek için tıklayınız

Burada sonuçların nasıl olduğu:
https://www.pcinside.info/build-a-pc/how-to-apply-thermal-paste-or-thermal-grease/

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aerospace -- 20 Mayıs 2020; 6:9:45 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

J JRache
5 ay (295 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Aerospace

Benim gördüğüm macundan ziyade uygulamanın nasıl yapıldığı.

Pea metodu deniyor mesela, yada çizgi metodu yada X metodu. Örneğin haswell işlemciler için çizgi daha iyi olabilir, mimariden dolayı.

Gördüğüm kadarı ile asıl problem macunun az sürülmesi yani, pirinç kadar az gelebiliyor, fakat bezelye hafif iri bezelye tarzı bir uygulama daha iyi sonuç veriyor. Aynı şekide ince bir X, oldukça etkili oluyor. Macun az sürülmedikten sonra, yada abartılmadıktan sonra, aralarında birkaç derece fark ediyor.

Asıl olay yeterli miktarda kullanmak, ve soğutucuyu oturturken düzgün oturtmak ki burası en zor kısım.


Burada metodların farkı ve sonuçları



Burada sonuçların nasıl olduğu:
https://www.pcinside.info/build-a-pc/how-to-apply-thermal-paste-or-thermal-grease/



Alıntıları Göster
Yazınız için teşekkürler hocam inceleyeceğim




N naak98
5 ay (2789 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: selmand



Burada sürülme şeklini göstermiş bu macunu almayı düşünüyorum var mı itirazı olan.

Laptop video izlerken bile 60 dereceleri geçiyor macun miadını doldurdu sanırım.

Yalnız şuradaki incelemelerde kafama takılan bir durum oldu en iyisi ile en kötüsü arasında 4 derece farketmiş sadece biz boş yere mi bu kadar para veriyoruz bu macunlara.
https://www.guru3d.com/articles_pages/guru3d_thermal_paste_roundup_2019,9.html

Alıntıları Göster
Attığım videonun sonunda satılan termal macunun yapısı farklı direk fırça yapısıyla sürüldüğü için tamamını kaplamak zor görünüyor o yüzden demiştim.




A axil
5 ay (554 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: PesimistOrkestra

Aynı sistem bileşenleri bende de var. Bilgisayarı alalı 3 sene olduğu için artık yenilemem gerektiğini düşündüm. Geçtiğimiz hafta Mastergel Maker siparişi verdim. Geldiğinde uygulayıp bilgilendiririm hocam sizi de.
Merhabalar 2 sorum olacaktı.
1- Aynı sistem bende de var. Kasap bilgisayarcıya verdim dandik bir macun kullanmış. İçime hiç ama hiç sinmedi. Siz hangi macuna karar verdiniz. İyi koruma yapmasını istiyorum.
2- Ayrıca maalesef Korktuğum şey başıma geldi o kadar titiz olmama rağmen kasap bilgisayarcı aşağıda fotoda belirttiğim ok işareti ile gösterdiğim yerlerdeki silikonumsu yüzeyi sildi. Yerine hiçbir şey sürmedi. Araştırmalarım sonucu “termal ped” yerine kullanılabilirmiş. Silikonumsu maddeyi nerden temin edebilirim.
Foto başka bir cihazın fotosudur ama içi benim cihazla aynı.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kmesne

N nosveld
5 ay (11 mesaj)
termal pad veya chipset soğutucu olarak aratırsanız bulabilirsiniz. macun olarak pti-g3606 öneririm


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @axil

A axil
5 ay (554 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: nosveld

termal pad veya chipset soğutucu olarak aratırsanız bulabilirsiniz. macun olarak pti-g3606 öneririm
Chipset soğutucu kaç mm almalıyım? Termal ped yerine o silikonumsu yapıyı bulamaz mıyız?
Ve termal macun kaliteli mi? Yüksek performans versin istiyorum. Yani olabilecek en iyi koruma istiyorum. Belirttiğiniz macun iyi mi?
Linkleriyle tavsiyede bulunabilir misiniz?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

N nosveld
5 ay (11 mesaj)
evet iyidir kendim de kullanıyorum. fotoda gözüken silikon dediğiniz şey bana macun gibi geldi ama kalitesiz olabilir. cihazın modelini bilmeden birşey demek yanlış olur (pad veya macun)

macun çok çok kalitesiz olmadıktan sonra en iyisiyle diğerleri arasında en fazla 4-5 derece farkettirir, fark yaratan soğutma sistemidir bu da laptoplarda masaüstü kadar performanslı olmuyor.
https://www.vatanbilgisayar.com/xigmatek-powerful-thermal-macun.html





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nosveld -- 26 Mayıs 2020; 12:47:2 >


Bu mesajda bahsedilenler: @axil

P PesimistOrkestra
5 ay (325 mesaj)
hocam ben okuduğum bölüm gereği bilgisayarım sürekli açık olduğu ve sürekli üzerinde çalışmam gerektiği için CoolerMaster Mastergel Maker aldım. Fiyatı diğerlerine oranla biraz yüksek gibi geliyor ama sonuçta 1 kere alınan bir şey ve 3-4 sene gibi süreler idare ediyor. O yüzden de en iyisi olsun dedim.

Diğer sorunuz konusunda bi fikrim maalesef yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @axil

Y yusuf24
5 ay (3000 mesaj)
Şu an satan yer var mı? Bende niyetlendim bulamadım. Siz nereden almıştınız?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @PesimistOrkestra

P PesimistOrkestra
5 ay (325 mesaj)
ben hepsiburada.com'dan almıştım hocam ama ben aldıktan sonra satışa kapandı. Tekrar kontrol ettim şu aralar piyasada stok sıkıntısı bulunuyor sanırım. Ben de bulamadım.




Bu mesajda bahsedilenler: @yusuf24

E emre1393
5 ay (5565 mesaj)
Resimde de görüldüğü üzere ısı transferinin hızı, yüzey alanı, ısı transfer katsayısı (iletkenlik) ve iki yüzey arasındaki sıcaklık farkı ile doğru orantılı,
ancak dx, yani macun tabakasının kalınlığı ile ters orantılı.

Kısaca soğutucu ile işlemcinin temas alanı maksimum olmalı, sürülen macunun oluşturduğu tabakanın kalınlığı minimum olmalı. Macunu sürerken buna dikkat edin.

Gerisi macunun ısı iletkenliğine ve soğutucu bloğun ısıyı uzaklaştırma kapasitesine kalmış.

< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

O onrerol
5 ay (1972 mesaj)
hocam buradaki denklemler constant wall temperature icin. constant heat generation kismina bakmaniz lazim. sabit derecelerde yani T1 ve T2 dedigi yerler sabit derece ve 2 sabit derece arasindaki isi transferini inceliyor. Kullandigimiz islemcilerde heat generation (isi uretimi) sabit. islemcinin sabit isi yayan (ornegin 65 watt) yeri sabit yuzey alaninda oldugu icin, kullanilan sogutucunun da islemci uzerinde fazladan yer kaplamasi cok da farketmiyor. islemcinin kendi isi ureten yerden isi transferini gerceklestirsek yeter. ama macun kalinligi dediginiz gibi ince olursa daha iyi ama tabiki de butun bosluklari kaplamak sarti ile. eger ince surucez diye arada hava bosluklari kalir ise daha da kotu performans olur.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @emre1393

E emre1393
5 ay (5565 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: onrerol

hocam buradaki denklemler constant wall temperature icin. constant heat generation kismina bakmaniz lazim. sabit derecelerde yani T1 ve T2 dedigi yerler sabit derece ve 2 sabit derece arasindaki isi transferini inceliyor. Kullandigimiz islemcilerde heat generation (isi uretimi) sabit. islemcinin sabit isi yayan (ornegin 65 watt) yeri sabit yuzey alaninda oldugu icin, kullanilan sogutucunun da islemci uzerinde fazladan yer kaplamasi cok da farketmiyor. islemcinin kendi isi ureten yerden isi transferini gerceklestirsek yeter. ama macun kalinligi dediginiz gibi ince olursa daha iyi ama tabiki de butun bosluklari kaplamak sarti ile. eger ince surucez diye arada hava bosluklari kalir ise daha da kotu performans olur.
mümkün olduğunca ince sür, hava boşluğu kalırsa zaten yüzey alanı azalmış oluyor (aradaki havanın iletkenliğini adamdan saymazsak).