|
Çarpışma testleri soldan yapiliyor diye sola koydugu parcayi saga koymayan bir marka bu, cok takilmamak lazim. Ne de olsa “soRuNsuZ aĞBi yAa” |
|
Çarpışma testleri soldan yapiliyor diye sola koydugu parcayi saga koymayan bir marka bu, cok takilmamak lazim. Ne de olsa “soRuNsuZ aĞBi yAa” < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
|
Bizim ülkede amblem önemli bakma güvenlik diyenlere, Volvo yerine Passat alırlar, Elantra yerine Civic alırlar. Egea binincede hede hödö ona binilir mi yeah |
| İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükül&... |
| İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükülüp yaşam alanı daralan araçlara da 5 yıldız verirler.Hatta ön kapı yerinden sökülse belli marka ve modelse gene 5 yıldız verirler.Bunu eleştirdiğinde de efendim artık yeni kurallara göre araç akordiyon olsa da ikiye bölünse de şerit takip kör nokta çarpışma freni vs vs zımbırtılar varsa 5 yıldız verilir deniyor. |
|
Çarpışma testleri soldan yapiliyor diye sola koydugu parcayi saga koymayan bir marka bu, cok takilmamak lazim. Ne de olsa “soRuNsuZ aĞBi yAa” < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
|
Videoyu izlemek için tıklayınız Çok enteresan şekilde Hyundai bu konuda Toyota ve Honda dan daha iyi, bir video vardı hidrolik ile tavan ezme vardı Civic kısa sürede ezilirken Elantra baya dayandı. |
| elentra ülkemizde kıymeti bilinmemiş modellerden maalesef :/ |
|
Egea binincede hede hödö ona binilir mi yeah |
|
Bu da ayrı bi tartışma konusu tabi. Yeni kasa ve 2006 yılında çıkan corollada, önceki kasa avensiste ve yeni rav 4 modelinde a sütununda deformasyon olmuyor. Demek ki belli bi dönemde çıkan modellerde biseyler eksik yapılmış, bu sonuç çıkıyor. |
| Sorun çıkartmadan bükülmüş. Bizim ülke için problem yok. |
| İşte o n-cap denen melanet kurumun takdiri.Bütün çarpmalarda ne a sütunu ne b sütunu bükülen taş gibi sağlam puntoya 0 yıldız verirler.A sütunu bükülüp yaşam alanı daralan araçlara da 5 yıldız verirler.Hatta ön kapı yerinden sökülse belli marka ve modelse gene 5 yıldız verirler.Bunu eleştirdiğinde de efendim artık yeni kurallara göre araç akordiyon olsa da ikiye bölünse de şerit takip kör nokta çarpışma freni vs vs zımbırtılar varsa 5 yıldız verilir deniyor. |
|
Bu araçlar, hele ki yaris ve avensis 10 km daha hızlı yani 75 km hızla bi yere çarpsa ne hale gelir aşağı yukarı gözümün önüne geliyor. Kulağa az gelse de 10-15 km iyi bi fark yaratıyor kazalarda. Avensise çok şaşırdım, yeni nesil d segment bi aracın böyle dayanıksız olması enteresan. |
Euroncap tam Türk kurumu aslında Bir iki tane şey var, onu yaparsan 5 yıldızı çakıyorlar anında. Yoksa çok saçma puanlar veriyor. Mesela aynı kasa araç ilk çıktığı zaman 5 yıldız almışken, birkaç yıl sonra sırf iki üç güvenlik zımbırtısı yok diye 3 yıldız verebiliyor. Ha evet bu sistemler de önemli fakat bunların puanı ile aracın kaza anında sürücüyü koruma puanı aynı olmamalı. Iihs'nin testleri daha doğru gibi geliyor bana, göreceli tabiki. |
|
|
Hocam bu konu da önceden de olduğu gibi soldan vurma olduğu için sağa şasi parçasını eklemeyen Toyota bana pek mantıklı gelmiyor. Avensis gibi bir aracın diğer rakiplerine oranla daha da deforme olması cidden - durum. Bu konu da bence Elentra, Yarise göre ise i20 daha güvenli araçlar bence. Maalesef iç plastik ömrünün uzun olması Toyotayı kurtarmıyor |
|
Guvenlik arayan Volvo alsin Burada carpisma var |
| Toyota fazla bişey beklememek lazım |
|
|
|
Bu sadece Toyotaya has bir olay değildi. Benzer sonuçları 2016 yılı öncesi üretilmiş Mazda, Subaru, Nissan ve Honda marka araçlarda görmek mümkün. Çok geç kalınmış olsa da yeni nesil araçlarda yolcu güvenliğine de önem verilmeye başlandı ve yolcu tarafı da güvenlik testlerine tabi tutuluyor. |
| Konu başlığının Fiat Severler Topluluğu olarak değişmesini talep ediyorum. |
Geçen hafta başka bir aracın kaza konusunda corollanın adı geçmişti, ben de zamanında euro ncap testlerini izlediğimde aklımda kalmıştı bu durum.
Evet araçlar 5 yıldız almış ama a sütunları dayanıksız duruyor, bu testler 64 km hızla deforme olan bariyere çarptırarak yapılıyor, daha yüksek hızlarda veya duvar, ağaç, direk gibi yerlere vurma durumunda dayanıklılık durumu ne olur bence soru işareti.
Tek bi modelde bu durum olsa konu açmazdım tabi ama auris/corolla, yaris, avensis ve rav 4 modellerinde de olunca bana garip geldi. Özellikle avensis ve yariste durum kötü bence.
Yeni kasa corolla ve rav 4 modelinde bi sorun yok bu arada.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda ?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >