Yük endeksi arttıkça lastiğin yanakları sertleşir buda virajlarda yol tutuş olarak geri döndüğü gibi yol bozukluklarında konfordanda biraz törpüler
Hız endeksi arttıkçada lastiğin hamuru yumuşar buda yol tutuşunu arttırır asfalttaki ve yoldaki bütün, gözle zor görülen irili ufaklı boşluklara lastiğin hamuru daha fazla nüfuz eder ve yoldaki herşeye basa basa geçer o olukları daha iyi doldurur.
91v ile 88h arasındaki farkı günlük kullanımda anlamanız çok zor hatta imkansıza yakındır. senelerce aynı arabaya binip aynı yollardan geçmek kaydıyla ve aynı hava koşulunda defalarca sürüş yapsanız belki ordan yakalarsınız ama çok zok. Kısacası 91v yerine 88h da olur fark etmez uygun olanı alın
hız sınırı çok önemli değil ama 88 genelde b segmentinde kullanılan yük endeksi, sizin aracınız hem c segmenti hem de segmentinin en ağırı ve lastik 11 yaşına gelmiş...
Hızdan bağımsız konuşamayız ama ben yük endeksi üzerinden yürüyeceğim.
91 - 615 kg 88 - 560 kg
Bu değerler teker başına yük. Araç ne bilmiyorum, bu değerlere belirli sürüşlerde Max eriştirebilirsiniz. Yani sert bir viraja girmek gibi falan. 1.3-1.5 ton arası olan bir araca, 4 kişi + bagajla binince 2 tona anca erişebilirsin. Teker başı 500 kg bile olmuyor. Ancak, sağa sola yüklendiğinde, bir tarafın ağırlığı diğer tarafa transfer oluyor. Haliyle lastiğin sınırına daha çok yaklaşıyorsun. Yani günlük kullanımda fark yok değil, var. Ancak hissedilebilir düzeyde olması tamamen sürüşünle alakalı olur. Ani durumlarda, lastiğin dayanımı yüksek olanı tabi ki tercih sebebi...
88h'ye geçişte hafif bir yanak yumuşaklığı ve direksiyon yumuşaklığı hissedilebilir.. o da lastik marka modeli birebir aynı olduğu zaman belki.. başka konuşmaya değer bir fark olmaz.
V limit daha az balon yapar diye düşünülür az daha sert dayanımlı yanak olduğu için ama aslında balon işi lastiğin kalitesi ile, yanak karkası ile alakalı..
91v yerine 88h aynı ebat ölçülerde takilirmi takilmazmi ne gibi sorunları faydalari vs olur asıl sormak istediğim bu ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >