Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
16
Cevap
1334
Tıklama
0
Öne Çıkarma
DSG Custom Yazılım (Sertaç Kemiksiz)
U
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Merhabalar dün evde takılırken önüme şu video düştü. Orta kısımdan itibaren izleyebilirsiniz.

DSG bildiğiniz gibi 3 km hızda bile düşse sürekli kavrama halinde D2 konumunda kalıyor yükseltirkende düşürürkende. Ama videodaki firma yazılımını halleder yaklaşık 10-12 kmye düştüğünde direk vitesi D1 e almasını sağlıyor. Videoda da gördüğüm üzere sıkıntısız çalışıyor gibi.

Fiyata 1000 Lira diyor. Sanki ısınma sorunu bu sayede halledilmiş olabilir gibi geldi.


Videoyu izlemek için tıklayınız



sizce bunu VW düşüenmiyormu ? adamlar sıfırdan şanjıman üretmiş ,1 den 2 ye hemen atmasın diye ayar yapmayı beceremediler ama bizim sanayi ustaları yaptı öylemi
Yoruma Git
hayrettin_79 - 3 yıl +10
B
3 yıl
Yarbay

benim dsg'de mi terslik var bilmem ama 3 km hıza düşünce bire alıyor zaten benimki. dsg'nin anahtarı sıkışık trafikte 3 km hızla gitmemek. çok ağır bir hızla gitmek yerine biraz daha hızlı gidip dur-kalk yapmak.

bana bir kere şanzıman ısındı uyarısı verdi, bu kurala uydum ve bir daha da öyle birşey almadım.

bu arada düz yolda bile 10km altında bire atması iyi birşey değil. ikiden bire atmak zaten aracı ve şanzımanı zorlayan birşey. düz yolda 10 km hızda gereksiz. düz yolda 2. vitesle bile araç gaza dahi basmadan yarım debriyaj yapmadan gider.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Aralık 2020; 11:15:34 >

H
3 yıl
Yarbay

Böyle bir yazılım değişikliğine 1000 lira vermem. Çok fahiş bir fiyat çekmişler. Bendeki DSG 3 km hıza düşünce D2'de kalmıyor. Ancak videoda da bahsedilen bir nokta var. Benim araçta D2'de gözükürken, hız düşükken, manuele geçtiğimde vites 1'de oluyor. 2. vitese geçmiş olmuyor. Manuele geçerken vites düşürmüyor o anda. Enteresan.



G
3 yıl
Yüzbaşı

Doğru bir hareket olsa üreticisi yapardı. Bilemedim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
3 yıl
Yüzbaşı

sizce bunu VW düşüenmiyormu ? adamlar sıfırdan şanjıman üretmiş ,1 den 2 ye hemen atmasın diye ayar yapmayı beceremediler ama bizim sanayi ustaları yaptı öylemi





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayrettin_79 -- 29 Aralık 2020; 8:25:23 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
T
3 yıl
Yarbay

kullanım stiliyle alakalı bence yarım debriyaj olayını yok ediyor yazılımla benim sürüş stilim öyle oldugu için benim araba zaten 1 de kalkıyor 2 ye geçince devir düşüyor. ( sabit kalınca yarım debriyaj yapıyor demek) Hissediyorum ayrıca yarım debriyaj yapınca bende direk 1-2-3-4 diye akarak gidiyor mesela.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
3 yıl
Yarbay

Üstün Sanayi ustalığına laf mi ediyon?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau



Bu mesajda bahsedilenler: @kizabe
S
3 yıl
Yüzbaşı

Vw istanbul trafiğini düşünemiyo olabilir. Dsg Yakıt tüketimi ve emisyonu düşürmek için yüksek vites, düşük devir ile gitmeye çalışıyo.
Önyargıyla yaklaşmadım, videodaki yazılım ve fikir bence gayet mantıklı. Başka yerleri bozmazsa ve stabil çalışırsa türkiye koşullarına daha uygun bi kullanım gerçekleştirir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @kizabe
F
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: hayrettin_79

sizce bunu VW düşüenmiyormu ? adamlar sıfırdan şanjıman üretmiş ,1 den 2 ye hemen atmasın diye ayar yapmayı beceremediler ama bizim sanayi ustaları yaptı öylemi
VW düşünüyor hatta öyle şeyler düşünüyor ki daha sonra milyonlarca dolar tazminat ödemek zorunda kalıyor. Sarf malzeme ömründen yiyerek emisyonu ve tüketimi düşük tutmaya çabalıyor adamlar. Euro normları diye bir şey olmasa 1.6 dizel motordan 115-120 Hp değil 215-220 Hp alır o fabrika.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
3 yıl
Yarbay

Start-stop da aynı mantıkla devre dışı bırakılıyor. Kullanıcı dostu değil bu markalar direkt -art niyetli-..



T
3 yıl
Yarbay

Bakın mühendisler her şeyi düşünür hesaplar. Ancak mühendisler son adam değildir. Zaten günümüzde elle hesaplama yok teknik çizim doğru şekilde yaptıktan sonra parçanın ömrü, kullanılan malzemeye göre ağırlığı, hatta fiyatı bile çıkıyor. Onu da Ansys'e aktarıp parçanın nereden daha çok zorlandığını gelen yüklere karşı nereden çatlaklar oluşmaya başlayacağını veriyor program.

Dediğim gibi mühendisler son kararı vermiyor. Birileri emisyonu düşük tutmak için parça ömründen yiyin derse mühendis bunu yapar o da emir kuludur.

Ford Pinto olayını düşünün adamlar her yanan araç için tazminat ödersek, kullanacağımız keçeden ucuza geliyor diye hesaplama yapmış. Şimdi firma bunu düşünmüyor mu? Düşünüyor ama cebini düşünüyor.



E
3 yıl
Yüzbaşı

İşlem mantıklı ama 1000 lira fazla, fiyatı uygun olsa yaptırmayı düşünürdüm. Rölantide 5km ile giderken bile 2 ye atıyor. Özellikle yoğun dur kalk trafikte kavramanın ömrünü uzatabilir. Bunu bizim dışardan yazılımlarla uğraşmadan vw'in kendisi yapması lazım..



S
3 yıl
Yarbay

Bu yuzden yazilimla degistirdiler bu olayi fazla 1 goremiyoruz
.eski haline getirip sonra Dsg patliyi cok dandik sanziman dicekler



G
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Guest-6AC68B14C

Doğru bir hareket olsa üreticisi yapardı. Bilemedim.
Üreticisi Almanya şartlarına göre ürettiği için farklı olabilir.



D
3 yıl
Yarbay

Sıkışık trafikte S modunda kullanin.
1000 Tl nedir yahu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
3 yıl
Teğmen

Vitesi sağa doğru itmemek için 1.000TL mi vereceğim? Yoğun trafikte ve yokuşta S moduna alınca aynı kapıya çıkıyor.



S
3 yıl
Yarbay

2.0 motorlara konulan dsg hız 15'i geçmediği sürece 1.viteste gidiyor.
1.6 ve aşağısındaki dsg'ler hız 5 oldumu hemen 2.vitese atıyor bu gerçekten sinir bozucu durum şu lanet şanzımanı neden tek tip yapmamışlar satış stratejisi olabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.