Yine bilen bilmeyen sallamış durmuş. Daha bir iki gün önce Egea çarpışma konusunda da yazmıştım artık yeni güvenlik anlayışına göre arkadan kazalarda boyun yaralanmalarını ... |
Yine bilen bilmeyen sallamış durmuş. Daha bir iki gün önce Egea çarpışma konusunda da yazmıştım artık yeni güvenlik anlayışına göre arkadan kazalarda boyun yaralanmalarını önlemek için aracın arka tarafına da soft zone dedikleri darbeyi sönümleyici alanlar yapılıyor. Sizin o "Civic'in arkasında demir yokmuş çürük araba yauvv" dediğiniz şeyin arkasında ciddi bir mühendislik yatıyor. İlk önce şasi yapısına bakalım. < Resime gitmek için tıklayın > Yaşam kafesinde 1500 mpa dayanımlı çelik kullanılırken ön ve arka tamponda aluminyum kullanılmış. Bu da ön ve arkadan alınan darbenin aynı şekilde sönümlenmesi amaçlandığını gösteriyor. Şimdi biraz daha detaya girip arka tampon yapısını inceleyelim. < Resime gitmek için tıklayın > Arka tampon bağlantısında farklı dayanımda çelikler kullanılarak planlı katlanma alanı oluşturulmuş. Böylece darbe sönümlenerek çarpışma etkisi ile oluşan enerji kabin içine daha az yansıtılması amaçlanmış. Şimdi de nasıl çalıştığına bakalım. Videoyu izlemek için tıklayınız Peki arkadan çarpmalarda aracın hamur gibi katlanıp kabinin içine girmesine nasıl engel oluyorlar? < Resime gitmek için tıklayın > Resimde gözüken kırmızı renkli alanlar 1500 mpa dayanımlı çelikten oluşuyor. Bu da arkadan alınan darbenin kabinin içine kadar gelmesine engel oluyor. Gerçek bir arkadan çarpma testine baktığımızda da planın işe yaradığı anlaşılıyor. Videoyu izlemek için tıklayınız Türkiye'de yaşanmış bir kazaya bakalım. Araç Civic sedan ve lpg'li. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Bu da Abd'de yaşanmış bir kaza. Civic sedan iki kamyon arasında kalıyor ve arabanın içindeki 4 kişi kapıları açıp çıkıyor. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Yine Türkiye'de yaşanmış bir kazada eski şasiye sahip Peugeot 206'nın düşmüş olduğu hali görebiliyoruz. < Resime gitmek için tıklayın > Yaşanan kazalarda arabanın değil içindekilerin sağlam kalması gerektiğini bir anlayamadınız. Honda mühendisleri istese arka tampona 1500 mpa dayanımlı çelik koyabilirdi ama arkadan alınan darbelerde kamçı etkisi ile boyun omurgasında kırık veya çatlak oluşma riski kat kat yüksek olurdu. Bu arka alana soft zone oluşturma işini tabiki sadece Honda yapmıyor artık firmalar önden olduğu kadar arkadan oluşacak kazalar içinde benzer şekilde şasi yapısı geliştiriyor. Tank dediğiniz Volvo'ların arkadan yapılan çarpışma testlerine bakarsanız ne dediğimi anlarsınız. Volvo S80'nin arkadan çarpışma testi Videoyu izlemek için tıklayınız |
Japon iş ahlakı yüksek ama Honda'ya bu uğramamış belli ki. Göçük olayında yaşananlar, genel kalitesizlik, Avrupa'da turbo araç satıp da Türkiye'ye Shogun d... |
Japon iş ahlakı yüksek ama Honda'ya bu uğramamış belli ki. Göçük olayında yaşananlar, genel kalitesizlik, Avrupa'da turbo araç satıp da Türkiye'ye Shogun döneminden kalma atmosferiği dayamak falan. |
Güvenlik paketi diye biseyler satıyorlardı sanki bu kasalarda, o pakete dahildir belki tampon demiri |
Güvenlik paketi diye biseyler satıyorlardı sanki bu kasalarda, o pakete dahildir belki tampon demiri Işin şakası bi yana zaten kaporta zayıf, bir de demiri koymuyorsan cinayete teşebbüs ediyorsun demektir, arkada oturanlar için büyük risk. |
Bu arada Türkiye'de üretilen civiclerde arka tampon demiri yok. Yurtdışında tüm civiclerde var. |
|
|
Japon arabasına sempatim vardı. Honda istisna oldu. |
Eskilerden parça çalıyorlar Yenilerde kaporta parçaları kendi kendine şekil değiştiriyor başka bir evrene göçüyor Sorsan sorunsuz işte |
Maliyet politakasıyla hareket ediyorlar yılda 100 bin araç üretiminde 100 dolar kazanç sağlamak neyse boş ver |
Japon iş ahlakı yüksek ama Honda'ya bu uğramamış belli ki. Göçük olayında yaşananlar, genel kalitesizlik, Avrupa'da turbo araç satıp da Türkiye'ye Shogun döneminden kalma atmosferiği dayamak falan. |
|
Araştırsan daha neler çıkar, iğreniyorum bu hondadan. Her neyse bu araçlara 50-60-70 bin vermeye devam. |
Top çarpmıştır!.. |
Güvenlik paketi diye biseyler satıyorlardı sanki bu kasalarda, o pakete dahildir belki tampon demiri Işin şakası bi yana zaten kaporta zayıf, bir de demiri koymuyorsan cinayete teşebbüs ediyorsun demektir, arkada oturanlar için büyük risk. |
Şaşırdık mı |
Dalga geçilen Linea da bile vardi. |
Geçen yolda yürürken bi fd6 civic gördüm arka tamponu yoktu, tampon demiri de yoktu Şimdi de instagramda bi sayfada takla atan bir fd6 civic fotoğrafına denk geldim bunda da arka tampon demiri yok, honda şaka yapıyor heralde ? < Resime gitmek için tıklayın > |
Olmaması normal. Vtec açınca o kadar hızlı gidiyor ki kimse yetişemedeği için gelip de arkadan çarpamaz. O nedenle boşuna ağırlık yapsın istememiş bay Honda. |
Egea daha sağlam diyenler doldursun konuyu haklarıdır |
Amerikan versiyonlarda Tamponlarin belli bir çarpma hızına göre hasarsiz kalmasi gerekiyor. Videoyu izlemek için tıklayınız Ama Avrupa'da durum nasil bilmiyorum, yine de tampon demiri olmasi gerekir. |
< Resime gitmek için tıklayın > Honda'ların arkası cidden sıkıntılı. Arkadan vuran araç kaputu katlamadan Honda'nın arka tarafını yamultuyorsa (Sol Arka kapıya bakın), cidden sıkıntı var demektir. |
İlk fotoğraf olması gerektiği gibi olan abd versiyonu.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre1270393 -- 28 Haziran 2020; 11:28:26 >