Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
33
Cevap
4292
Tıklama
0
Öne Çıkarma
LPG'nin Avantajları/Dezavantajları
E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Sıvılaştırılmış petrol gazı
Hepiniz yemek pişirmek için kullandığınızdan LPG olarak da bilinen Sıvılaştırılmış Petrol Gazını biliyor olmalısınız.

Dünyanın birçok yerinde bir otomobil yakıtı olarak kullanıldığını biliyor musunuz? Diğer yakıtlarda olduğu gibi, bazı avantajları ve sınırlamaları da vardır.

Bu yazıda, Sıvılaştırılmış Petrol Gazının tüm artılarını ve eksilerini anlamaya çalışacağız ve alternatifi olduğu Petrol ile karşılaştıracağız.

LPG'nin Avantajları
1- İçinde çok daha az miktarda karbon bulunduğundan, LPG'li araçlar benzinden yaklaşık % 50 daha az CO2 üretir. Bununla birlikte, Azot bileşikleri benzin ile karşılaştırılabilir miktardadır.
2- Tüm sıcaklıklarda havayla karışır.
3- Çok silindirli motorlarda yanma için düzgün bir yükleme sağlar.
4- Çok yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptir.
5- Çok yüksek antiknock özelliklerine sahiptir ( Yani sıkıştırma oranı yüksek motorlarda vuruntu oluşmadan pürüzsüz çalışabilir).
6- Kalorifik değeri, benzine kıyasla neredeyse % 80'dir. bununla birlikte, çok yüksek oktan sayısı, ısıl verimi telafi eder.
7- Araştırmalar, LPG kullanmanın benzine kıyasla neredeyse % 50 tasarruf sağladığını kanıtlıyor.
8- Motor % 50 daha uzun ömürlü olabilir. (LPG, sekmanlardan karterin içine sızdırdığında, silindir duvarlarından motor yağını yıkamaz ve siyah karbon oluşturmaz. Bu nedenle, yağlama tabakası görevini yapmaya devam eder ve motor ömrü % 50 arttırılır. Bujilerin elektrotlarında karbon birikintisinin olmaması nedeniyle bujilerin ömrü artar.)

LPG'nin Dezavantajları
1- Aynı motorda, benzine kıyasla % 10 daha az güç üretiyor.
2- Ateşleme sıcaklığı benzinden daha yüksektir, subap ömrünün % 5 oranında azalmasına neden olur.
3- LPG için de aynısı kullanılacağından araçta verimli bir soğutma sistemi olması gereklidir.
4- LPG'yi depolamak için kullanılan ağır silindirler nedeniyle, motorun ağırlığı önemli ölçüde artmaktadır. (Burası galibe direk LPG için üretilmiş motorlar için )
5- LPG için özel bir yakıt besleme sistemi gereklidir.

LPG'nin Benzin ile Karşılaştırılması
Benzin Sıvılaştırılmış Petrol Gazı
Yakıt tüketimi daha az Yakıt tüketimi daha fazla
Benzinin kokusu vardır LPG Kokusuzdur
Oktan sayısı 81 Oktan sayısı 110
Motor LPG ile çalıştığı kadar düzgün çalışmıyor Motor LPG yakıtla düzgün çalışıyor
Oktan sayısını artırmak için Kurşun kullanılır Kurşunsuz
Benzinli motorun ömrü LPG motorundan nispeten daha azdır Motorun ömrü Benzinliye göre daha fazladır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 20 Nisan 2019; 23:18:55 >

BENZİNLİ ARABA MI?!!! DERHAL SATIN HOCAM O ARABAYI NAPTINIZ AİLENİZİ BENZİNLİ ARABAYA MI BİNDİRİYORSUNUZ?!!
60 litre kadar yanmak için bahane arayan benzini plastik bir kapta muhafaza eden arac...
Yoruma Git
Yorumun Devamı goodorevil - 5 yıl +6
Demi havai fişek gibi patır patır patlıyor tüplü arabalar

Ülkede en çok kullanılan yakıt LPG, kaç tane patlayan araç gördünüz şu ana kadar, 3-5 ? Ha...
Yoruma Git
Yorumun Devamı lojistisyen - 5 yıl +4
A
5 yıl
Yüzbaşı

Lpg kullanıcısı olarak lpg nin kokusuz olmasını gülüyorum hocam :))))



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
9
5 yıl
Yarbay

Dolum yapıldıktan sonra pompanın çıkarken sızdırdığı çok az gazın kokusunu almamış insan yoktur :)



N
5 yıl
Yüzbaşı

Acayip linç geliyor , şimdiden kolay gelsin.
Dizelcileri alalım lütfen...



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

G
5 yıl
Teğmen

patlamaya hazır bir saatli bomba olduğundan da bahset


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
5 yıl
Binbaşı

LPG kokusuzdur.farkedilmesi için içine esans katılıyor diye aklımda kalmış.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

O benzin için de geçerli. Uçucu oluşundan bir avantajı var.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @GTX1050TI
E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Yazıyı ingilizce den Google translate kullanarak çevirdim. Biraz garip olan yerlerini düzenledim. Kokusuz demesi bana da garip geldi. Ama onların kullandığı lpg ile alakalı olabilir. Ya da farklı birşey demek istemiş olabilir. Mesela lpg manifold ya da depodan sızınca kokuyor. Ama sızıntı olmayıp motorda yandığı zaman koku yok. Oysa benzinde yanmış eksoz gazı da kokuyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @aceryeni
L
5 yıl
Yarbay

Demi havai fişek gibi patır patır patlıyor tüplü arabalar

Ülkede en çok kullanılan yakıt LPG, kaç tane patlayan araç gördünüz şu ana kadar, 3-5 ? Hani o da güzel medyamızda "LPG'li araç havaya uçtu" şeklinde tam nedeni belli olmayan haberler...

Ayrıca sıkıntı yaşayan arabalar da merdiven altı yerlerde ucuz markasız kitler ile dönüşüm yapılan araçlar oluyor, eski model arabalar.

Onun dışında risk falan yok. Hani olsa bile, arabaya binmenin total riski binlerce kat fazla. Toptan araba defterini kapatmak lazım...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @GTX1050TI
B
5 yıl
Binbaşı

P
5 yıl
Yarbay

Motor lpg ye göre tasarlanmadıktan sonra oktan sayısının fazla olmadı birşey ifade etmiyor bilginize hali hazırda satışta olan civic aynı hacim de lpg li olarak tasarlansa çok rahat 130 hp leri görecektir ve çok daha az tüketecektir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
5 yıl
Yarbay

Lpg kokusuz bir gazdır. Ancak kaçak durumunda fark edilebilmesi için hususi kokulandırılır. Ayrıca benzin 95 oktandır ülkemizde. Lpg motor %10 güç kaybına sebep olmaz, çok bariz bir fark bu. Belki %3 civarında bir fark olacaktır ki gerekirse biraz zengin karışım ile aracın benzinli halinden daha iyi performans elde edilebilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
5 yıl
Yarbay

Alım gücüne oranla benzin fiyatı düşük olsa mesela 3 TL kimsenin yüzüne bakmayacağı şeye burada bir sürü güzelleme yazılıyor. Neden ???

Çünkü burası DH Otomobil Genel.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
5 yıl
Yarbay

410 bin sonuca baktınız mı tek tek içeriklerini biliyor musunuz ?

İlk habere girdim araç alev almış, alevler tanka ulaşınca da lpg tankı patlamış, benzinde değişen ne olacaktı ?
İkinci haber "hurdalıktaki" bi aracın patlayan lpg tankı mevzusu
Üçüncü haber zaten fırında tüp patlaması...

Lpg bu ülkede en mantıklı ve en çok kullanılan yakıt. Düzgün bi kit ve iyi bi işçilikle takılan bütün sistemler herhangi bir riskten uzak.


Hangi baba çocuğunu bindirir falan çok komik laflar, madem onu düşünüyorsunuz çocuğunuzu tankla dolaştırın hocam...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 21 Nisan 2019; 15:30:0 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @beyazakbil
Ş
5 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: beyazakbil

3-5 tanemi

google yazın lpg patlama diye


410,000 sonuç buluyor 0,31 saniyede .


soru basit

hangi baba çocuklarını böyle bir araca bindirir


https://www.google.com/search?biw=1280&bih=881&ei=ulW8XJWLEvLKmwWX9LrADA&q=lpg%20paytlama%20&oq=lpg%20paytlama%20&gs_l=psy-ab.3...5075.14392..14996...16.0..0.269.4284.0j26j1......0....1..gws-wiz.......0i131j0j0i67j0i22i10i30j0i22i30j0i19j0i22i30i19j33i160j0i13j0i13i30j0i13i5i30.lX8NLUXzorc&utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
Yıl olmuş 2019, ne LPG patlaması çatlaması?

İyi bir usta ve düzgün bir kitle, merdivenaltı montaj bir yerde yapılmadığı sürece, en az, benzinli araç kadar risklidir. Güncel kitlerde pek çok emniyet valfi ve vanası var. Sistem herhangi bir gaz kaçağı ya da basınç kaybında, yakıt akışı kesiliyor. Bunun yanında, LPG tankı da, korozyona uğramadığı ve dışarıdan çok ekstrem bir darbe almadığı sürece infilak etmez. Hem de TUVTÜRK var, bu muayeneler boşuna mı var?

Sorunuzun cevabına gelirsek, benzinli bir araca çocuklarını bindirebilen baba, içi rahat bir şekilde LPG'li bir araca da bindirebilir. Tek güvenlik açısından dezavantajı şudur, yanılmıyorsam yoğunluk olarak havadan yoğun olduğu için sızıntı anında havaya karışmak yerine daha yere yakın bir yerde yoğunlaşıyor. Bu yüzden de kapalı otoparklara girişi yasak ya da sınırlı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Burada önemli olan şu; yüksek oktanlı vuruntuya benzin kadar yatkın olmayan, hava yakıt karışımının amacı olan ve direk enjeksiyon motorların sorunu olan buharlaşmada iyi olması sayesinde turbo ve yüksek sıkıştırma motorlarda daha verimli kullanılabilir.
Mesela atmosferik 1.6 125 bg civic küçük bir turbo ya da kompresör ile daha fazla hava sağlanarak 130-140 bg civarlarında ve aşağı yukarı aynı yakıtla kullanılabilirdi. Hatta mazdanın skyactive x motoru tarzı bir yaklaşıma da benzinden daha yatkın olabilir ve litre bazı tüketim de düşürülebilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Polestar191
E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: goodorevil

Lpg kokusuz bir gazdır. Ancak kaçak durumunda fark edilebilmesi için hususi kokulandırılır. Ayrıca benzin 95 oktandır ülkemizde. Lpg motor %10 güç kaybına sebep olmaz, çok bariz bir fark bu. Belki %3 civarında bir fark olacaktır ki gerekirse biraz zengin karışım ile aracın benzinli halinden daha iyi performans elde edilebilir.
Bunu şöyle düşünürsek daha doğru olabilir. Mesela normalde 2500/3000 de civarında kullnaıyorsun bu devirlerde bahsettiğin gibi bir fark anca vardır. Ama maksimum güç gerektiğinde %10 a yaklaşması makul. Benim aractan örnek verecek olursak alırken önceki kullanıcı 140 bg nin tamamını verebilen bir kit olduğunu söylemişti. O zamanlar yeni ve güçlü (artık rakibi çok ) bir araç hevesiyle tam gaz yapardım sık sık. O zamanlar daha fazla benzin tüketiyordu, sıcak hatta deli gibi yanan yaz aylarında... Üst devirlerde benzinle takviye ettiğini düşünüyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
5 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Bakım yapılmayan, kurallar görmezden gelinen, ihmalkarlık yapılan heryerde her türlü tehlike her zaman vardır. Bu gazı evde bile kullanıyoruz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 21 Nisan 2019; 16:3:7 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Şıh Hazretleri
B
5 yıl
Binbaşı

Evet çocuklarımı imkanım olsa tank ile dolaştırırdım ,
itirazı olan Bilgisizdir ve sorumsuzdur benim gözümde.

biraz düşünerek yazın
3-5 dediniz de onun için yazdım , 410,000 saysı çıktı belki bu sizi düşündürür dedim yine olmadı

insan 1 km de şu kadar kuruş az yakacam diye çocuklarını ailesini tehlikeye atarmı

ben atmam , atan atsın ,

zaten insan hayatı sayı ile belirlenemez yani 3-5 patlama olursa 3-5 insan yanarsa ,
ölürse sorun değil sorun olmaz mı


sorun olur yananlar , ölenler , psikolojisi bozulanlar için çok büyük sorun olur

1 çocuğun hayatı tüm kuruşlardan değerlidir

25 senedir benzinli araç biniyorum ( şahsi aracım olarak ) aracım şu an 12 lt/100 km yakıyor
maddi durum orta seviye . trafik her zaman riskli zaten ama extra risk almam bir kaç kuruş için .

şirket aracı olarak 1 sene kadar lpg li kartala bindim ama o zamanda benzinli şahsi aracım vardı
çocuklarımı şahsi aracıma bindirdim

lpg az yakıyor evet ama internette acı örneklerde var . onları unutmayalım

kuruşlarınızla mutluluklar diliyorum size .


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @lojistisyen
S
5 yıl
Yarbay