Yuvarlama oluyordur. Beygir gücü gibi. Motoru zorlayınca maksimum değerin üstünde güç değerleri çıkabiliyor. Birçok makinede olabilecek bir durum bu. İşlemci ram gibi, değerler kesin değil onlarda da. Hatta aynı anda üretilen aynı model işlemci ram farklı değerlere çıkabiliyor. |
Allah başka dert vermesin |
Yuvarlama, beygir güçleri de çoğunlukla öyledir. Bazı markalar veya bazı modellerde tam değer de kullanabiliyorlar. |
Kusuratli oluyor neden olmasin, benimki 106 mesela. |
iyi dileklerin için teşekkür ederim |
Atmosferiklerde genelde kusuratli olur daha guclu oldugunu gostermek icin digerlerinde beygir on planda oldugu icin duz yaziyorlardir |
küsuratlı sayı versinler de salladıkları mı anlaşılsın? (: |
Benim aracınki 174 nm. petrol (gasoline) engine with displacement: 1799 cm3 / 110 cui, advertised power: 103 kW / 138 hp / 140 PS ( ECE ), torque: 174 Nm / 128 lb-ft |
Erkek rahatladıktan sonra aklına böyle sorular geliyor , cem yılmazın opel astrayı vectrayla değiştirecem espirisini hatırlayanlar vardır |
Atmosferiklerde oluyor. Ecu, turbo işin içine girince bir değer değiştirmek, yetiyordur. Lfs oynayan vardır, tweaktan ayar yapar gibi |
Corolla 1.6 benzinli aslında 159 tork ama 160 diye geçiyor piyasada. |
1249 cc olan 1.3 multijet motorlu Opel-Fiat grubu da buna bir örnektir. 1.3 Multijet alsında 1.25 multijet olsa insanlar 1.25 diye çok daha küçük görebilirlerdi |
Seninki turbo dizelmi |
e36 3.18 is makyajsız ? |
Pejo galiba |
Bir aracın kataloğunda 250nm tork yazması o aracın 250nm tork ürettiği anlamına gelmiyor. Her motor bir değil. Katalogda yazan 250nm, banttan inen hemen her aracın 250nm veya üzerinde tork üretebileceği anlamına gelir. Yani katalogda 250nm yazıyordur ama sizin aracınız belki 255nm üretiyordur, belki 252nm üretiyordur. Sizin araç 254nm üretirken, bir başkasının aracı 258nm üretebilir. Bu durumun bir başka sebebi ise çoğu marka turbo beslemeli motorlarını güvenli limitlerin altında tutarak çalıştırıyor. Daha doğrusu bu sadece içten yanmalı motorlarda değil mühendisliğin her alanında geçerlidir. Bir üretici ürettiği malın her koşulda, her şartta ideal durumda çalışmasını ister. Deniz seviyesinde 270nm tork üretip, rakım arttıkça torkun 260-250nm diye azalmasını hiçbir üretici istemez. Mühendislikte bize öğrettikleri %80 kuralı(muhtemelen motorlarda da böyle) vardır. Atıyorum bir komponentten ömrü hayatı boyunca geçecek en yüksek akım 30 amper ise o komponenti en az 37.5 ampere dayanacak şekilde seçeriz. Uzun lafın kısası muhtemelen özellikle turbo beslemeli araçlarda katalog verisinin üzerinde değerler alınabilir ama üretici uzun ömürlü, güvenilir bir motor için kendince belirlediği güvenli aralığın dışına çıkmak istemiyor. Bu yüzden parça değiştirmeden sadece yazılım ile %20 civarı güç alınıyor. |
Genelde atmosferik emişli motorlarda küsuratlı, turbo motorlarda ise düz sayı olur. Benzinli ya da dizel olması fark etmiyor. Bunun nedeni turbo basıncını üzerindeki bypass supabı sayesinde istediğin gibi ayarlayabilmendir (her turboda bypass supabı olmayabilir). Turbo basıncını öyle ayarlıyorsun ki tork istediğin değerde çıkıyor. İnce ayarı da ECU üzerinden enjektörlerin püskürtme zaman ve/veya miktarını düzenleyerek yapabiliyorsun. Böylece tork değeri akılda kalıcı düz bir sayı olması sağlanıyor. Pazarlama için. İsterlerse bunu HP için de yapabilirler ama günümüzdeki ucuz aile tipi binek araçlarda tork değeri pazarlama açısından daha değerli bulunuyor. En azından Avrupa'da bu böyle. ABD ve Asya pazarlarında tork değeri Avrupa pazarındaki kadar önemsenmiyor. Oralarda HP daha önemli görülüyor çoğunlukla. Atmosferik araçlarda ise turbo olmadığı için bu lüksleri pek yok. Hiç yok demiyorum, "pek yok". Yaparlar ama başlarına çok masraf açar, değmez. Çok önemli bir şey değil. |
BMW E36 1992-1996 model 318 is motor özellikleri BMW E36 318is 1992, 1993, 1994, 1995 ve 1996 yılları arasında M42B18 kodlu motorlar ile üretilmiştir. M42B18 motor özellikleri şöyledir; Motor hacmi 1796 CC‘dir. 1.8 olarak geçer. BMW E36 318is beygir gücü 140 Hp‘dir. Üstten çift egzantrikli bir motordur. Atmosferik bir motordur. turbo beslemesi yoktur. Silindir çapı E36’da genel olarak 80 mm iken, 318is’de 84 mm‘dir. M42B18 motor tork gücü 175 Nm‘dir. BMW E36 318is maksimum tork devri 4500 devir/dakika‘dır. BMW E36 318is maksimum beygir devri 6000 devir/dakika‘dır. Maksimum hız saatte 213 Km‘dir. Ulaşılabilen en yüksek 0-100 hızlanması 10.2 saniye olarak ölçülmüştür. Benim araçla baya benzer özellikleri varmış. Benimki Civic |
Engine Type In-Line 4-Cylinder with Single-Scroll MHI TD03 Turbo and Internal Wastegate Boost Pressure 20.8 psi Displacement 1996 cc Horsepower (SAE net) 252 @ 6500 rpm Torque (SAE net) 273 lb-ft @ x1500-4000 rpm Redline 6800 rpm Bore and Stroke 86.0 x 85.9 Compression Ratio 9.8 : 1 Valve Train 16-Valve DOHC VTEC |
Burada bir rakam yuvarlama mı var yoksa motorun torku buna göre ayarlanabiliyor mu?