Bu onarim degil ki, baski balata degisimi. |
Durum LPG'ye bakış açına göre değişir. LPG uygulanmış, benzinli tam otomatik veya CVT'li araçlar şehir içi kullanımında dizel ile kıyaslandığında bakım maliyeti ve sorun çıkarma konularında daha avantajlıdır. Yakıt tüketimi maliyeti olarak ta benzer rakamlara ulaşırlar. Gerek şehir içi, gerekse şehirlerarası tüketim canavarı olmayan CVT şanzıman, yüksek torklu dizel motorları ile iyi anlaşamaz. Bunun örneği de yakın geçmişte Ford araçlarında yaşandı. Bütçeni belirtmemişsin. Şehir içi ağırlıklı kullanılacaksa "B" sınıfı araçlar daha uygun bir seçenek olarak görünüyor. CVT'li Honda Jazz, Toyota Yaris veya Nissan Micra gibi. Adapazarı'nda üretilen ve yerlilik oranı çok yüksek, tam otomatik Hyundai İ20'de iyi bir alternatif olabilir. Elite donanımı oldukça doludur. Peugeot 208'in 6 ileri tam otomatik EAT6 şanzımanı da ekonomi, konfor ve sorunsuzluğu kendisinde topluyor. Turbo 110 Bg. veya atmosferik 82 Bg. den birisini performans beklentinize bağlı olarak seçebilirsiniz. "C" sınıfına çıkarsak tam otomatik Honda Civic veya CVT'li Toyota Corolla/Auris öne çıkan modeller. Astra'da 1.4 Turbo motoru, LPG ile sorunsuzluk noktasında soru işaretleri yaratsa da, iyi bir alternatif olarak değerlendirilmeli. Eğer LPG soru işareti yaratıyorsa, Yaris'in Hybrid modelleri özellikle şehir içinde oldukça ekonomik yakıt tüketim değerlerine imza atıyor. Ancak gerek sıfır, gerekse ikinci el olarak fiyatları oldukça yüksek. |
Mitsubishi attrage veya spacestar cvt dir aradiginiz, tuketim odullu atmosferik benzinli motor, jatco cvt 7 sanziman. http://otomobil.haber3.com/mitsubishi-attrage-yakit-tasarruf-rekoru-kirdi-haberi-42026.htm İnceleyin derim. Hayirli gunler |
ilginize ve bilgilere teşekkürler. lpg fabrikasyon harici düşünmüyorum, bütçe 75 bin max. |
attrage yi sayenizde tanıdım ve ilgimi çeken bir araç ama daha kısa (hb) bir araç düşünüyoruz. bi de bu cvt lerin de bakım maliyetini okumuştum bir forumda, ayrıca tamirinin zor olduğunu, doğru mu acaba? |
senelerce cvt ve diğer otomatik vitesli lpg li araçlar kullanıyorum arada sigorta firmasının verdiği manuel dizel araçları şehiriçinde üstelik dur kalk trafikte sorunsuz kullababiliyorum çünkü manuel vites dizel araçlar sık sık vites değiştirmeyi gerektirmiyor 2. vitesle zorlanmadan kalkış yapıyor |
Bizim ulkmizde otomatik vites tum araclarin tamiri zordur, o bakimdan uzun sure kullanmaksa amac bastan daha sorunsuz veya garantili araclari almakta fayda var. Mitsubishi cvt sivisi degisimi icin 80 bin km ongormus yaklasik 12 litre sivi konuluyor bu sene 700-800 tl idi bu islem., ayrica 5 yil veya 100 bin km de garantili. Cvt de ani hizlanmalara ve yokus asagi yukari park etmelerde agirligi el frenine bindirmeye dikkat eder ve sivi degisimine ozen gosterirseniz sorunsuz kullanirsiniz. Spacestara bakin attragenin kisasi ayni teknik donanima sahip. Attrage de 4.2 metre corsanin 4 metre oldugunu dusunurseniz cok uzun bir arac degil. |
Korkmayın bu kadar sadece vadesiz ek bir hesap açın kenarda şöyle 5 10 bin arası koyun dursun o hesapta ellmeyin ona sonra gidin yarı otomatiğin keyfini sürün![]() |
Bendeki tek kavrama yari otomatik, korkutucu degil ama sinir bozucu. Tüketime etkisi olmadigindan, huyunu ogrendikten sonra sevmeye başladım. Ayagimi ayarladıktan sonra, duz vites gibi tepki vermesi hosuma gidiyor mesela. Arizasi da cok sarsmıyor butceyi. Gecenlerde dsg7 nin , kavrama takimi değişimini izledikten sonra, cift kavramada dayanıklılık konusunda, ön yargılarım biraz yikildi. Cok kulfetli olamazmis aslinda onarimi Performansına zaten lafim olamaz Videoyu izlemek için tıklayınız |
Bu onarim degil ki, baski balata degisimi. |
Ayni kanalda, mekatronik onarimi da var, orada açıklıyor bu parcanin, yetkili sercislerin yaptığı gibi komple degisim yapilmadan, bir sekilde onarilabilecegi.. Ya baski balata ya da mekatronik sorunu cikar cift kavramalarda genelde Yurdumuz sanayi esrafi, cift kavrama sistemde onarim konusunda ilerleme kaydettiginden, eskisi kadar korkulmamali diye dusunuyorum kendi adima. Tabi dogru ve durust ustayi bulduktan sonra. |
Cift kavramalarin problemi, baski balata fiyatlari, vw de sanayide parca fiyati 2 bin, renoda bu rakam servis disinda bile 4 bine cikiyor, serviste 7-8 bin tl zaten. İscilik vb koy birde sanayide bunlara yazilim atacak usta bulmak zor ister istemez servise mecbur kaliyorsun. |
Mekatronik unitesini kapali kutu olarak gösterip, komple sistemi degistirten servisler asil suçlu. Balata fiyati hadi neyse Teoride cift baski ile duz sanziman birlesimi olan ,cidt kavrama, ariza vermeye baslayinca, tam otomatik-tork konvertorlulerin ariza bedellerini solladi, yetkili servisler sayesinde. Bu da ister istemez, ön yargi olusmasina sebep oldu. Benim, tek kavramali y.otomatikte bile vites aksiyoneri, baski balata aksiyoneri ve baski balata değişimleri 10bine yaklasiyor. Sizce ileride cift kavramalar icin muadil, yan sanayi, revizyonlu v.s baska alternatif yedek parca kaynakları doğar mı? |
Dsg edc neredeyse 10 senedir var yeni bir sey degil ki, Ciksa cikardi bu vakte kadar kanimca |
7 Yıldır Honda JAzz CVT kullanıyorum. Çok şükür hiçbir sıkıntı yaşamadım. İlk günkü gibi çalışıyor. İleride ne olur bilmem. Yakında arabamı değiştireceğim, bütçem 100 bin TL, araştırmalar yapıyorum ama açıkçası karar veremiyorum. DSG vb şanzımanlarla ilgili hikayeler beni bu türden soğutuyor. Ne hikayeler var. İnsanlar da bir tuhaf olmuş. Şanzıman yüzünden 5 senede 3 kere yolda kalmış adam, 2 kez garantiden değişim olmuş, 3.cüsü iyiniyet garantisinden uygulanan %75 indirimle, ağız kulaklarda... Ben niye 3 kere yollarda kaldım demiyor. Tork konvertörlü denilen tam otomatik almak istiyorum ama hem yakıt soru işareti hem de araç/model/donanım sıkıntısı var. Çoğu araç üretmiyor. Kala kala CVT'ye kalıyorum onu da her marka çalışmıyor. VW CVT ya da tam otomatik çalışsa hemen alırım. Belki fiyat da düşer. Honda CVT'ye 3 bin fiyat farkı koyarken VW DSG'ye 13 bin TL koyuyor. KAfadan 10 bin geriden başlıyoruz. Yeniden manuele dönsem diyorum ama ileride manuel piyasasının iyice daralacağını düşünüyorum. |
peugeot 308 de tam otomatik yeni şanzumanıyla dikkat çekse de dizelinde dpf soru işareti, benzinli 1.2 ise tüketimiyle düşündürüyor. |
sizin ilacınız cvt. şehir içi için biçilmiş kaftan. ![]() ![]() |
Sizin bakacağınız ya tam otomatik tork konvertörlü, ya da Cvt olacaktır. Cvt için Japon grubuna, Toyota, Honda, Mitsu, Mazda, Tork konvertörlü için Korelilere, Hyundai, Kia, bakmanızı tavsiye ederim. Peugeot'un otomatiği de sorunsuzdur. Çift kavramalı almadığınız sürece basınız ağrımaz. Not: Nissan'ın ve Vw'nin otomatiklerinden uzak durun. Son derece sorun çıkarmaya gebe araçlar. |
Bende mini Cooper Countryman modelini almayı düşünüyorum ama araç otomatik vites. Sizce nasıldır hiçbir bilgim yok bu konuda hangisi tek kavrama hangisi çift kavrama vs. vs. biraz bilgilendirir misiniz acaba? |
Dpf eski dizellerde var euro 6 motorlarda kalmadı. |
birinci sorunum otomatik vitesin sorunsuzluğu, ikincisi dpf nin tıkanması ihtimaline karşı benzin otomatik seçeneğine yönelirsem tüketim sorunu.
bu sorunları aşabilen araç tavsiyelerinize şimdiden teşekkürler.
Kısaca dpf siz dizel otomatik, ya da benzinli ama dur kalk trafikte minimum tüketecek sorun çıkarmayan otomatik vitesli araç aramaktayız.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >