Fazlasıyla haksızlık ediyorsunuz. Gayet alınası bir araç bu. |
Bir kere binmemişsiniz belli ki. İnsanların yıllarca birikim yapıp aldığı araçla ilgili bu tonda yorum yapmak terbiyesizce. |
Eğer güvenlik testini izlediyseniz, çarpışma sonucunda yolcu kabininin gayet sağlam kaldığını görürsünüz. Puanı teknolojik ıvır zıvır eksikliğinden kırmışlar. Bence ara... |
Eğer güvenlik testini izlediyseniz, çarpışma sonucunda yolcu kabininin gayet sağlam kaldığını görürsünüz. Puanı teknolojik ıvır zıvır eksikliğinden kırmışlar. Bence araç güvenli. |
Güvenlik işine girmiyorum. Aynı araçtan yakın bir iş arkadaşımda var. Yakıtı hariç memnun, yakında lpg taktıracak. Bu arada inceleme için teşekkürler. ![]() |
Araba iyi güzel de, güvenlik meselesi çok sıkıntı. Daha sağlam olduğu söylenen hb 3 yıldız alıyorsa, sedan 2 yıldız alır, bu da rezalet demek. |
Bu devirde 3 yıldız almak başarısızlık kimse kusura bakmasın. Ama tip olarak beni benden alıyor.Yalan yok. Alır mıyım? Almam.Benim alacağım oto ilk önce sağlam olmalı. Donanımı bol bir araç,rakiplerine göre daha uygun fiyatı var. Kişisel seçim kısacası. |
Ülkemizin modern şahini |
Fazlasıyla haksızlık ediyorsunuz. Gayet alınası bir araç bu. |
Guzel yazi olmus. Guvenlik isine bisey diyemem ama kullanilabilir bir araba bence. |
E-torq etiketi insanda turbo beklentisi oluşturuyor fakat bildiğimiz atmosferik motor. Lpg uyumlu motor bulmak artık zor o açıdan avantaj. 1200 kg'a rağmen 11 saniyenin üzerindeki hızlanma değeri de soru işareti. Emisyon nedeniyle kısıntı olabilir ama yakıta ne derece yansıyor? Egeayı bir avrupa C sınıfı seviyesine göre bazı zayıf kalan yönlerine rağmen linea'nın daha modern bir alternatifi olarak görüyorum. İnceleme için teşekkürler. |
Güvenlikten 3 yıldız aldı bu araç Allah muhafaza bir kaza olsa araçtan canlı çıkma ihtimaliniz çok düşük |
Eğer güvenlik testini izlediyseniz, çarpışma sonucunda yolcu kabininin gayet sağlam kaldığını görürsünüz. Puanı teknolojik ıvır zıvır eksikliğinden kırmışlar. Bence araç güvenli. |
Değerlendirme için teşekkürler, elinize sağlık. Bu arada 6 ayda 4000 km bayaa düşükmüş, arkadaş aracı pek kullanmamış neredeyse. Hem de aracı tanımak için yeterince beraber olamamış bence. Şuan kullandığım araçla 10 ayda 19 bin km yapmışım , tam bu tarz bir konuya hazırlanırken geçen ay volant sorunu yaşadım. Şuan değişim aşamasında , konu açsam yanlış yönlendirme, bilgilendirme yapmış olacaktım. Önümüzdeki hafta değişimden sonra bir incelemede ben paylaşmayı düşünüyorum... |
Sistemin ve değerlendirme ölçütlerinin değiştiğini de ekleyelim. Bu araç 2 sene önce 5 yıldız alabilirdi büyük ihtimalle. |
Aslında torku alt devirlerden itibaren verişi turboluları andırıyor cidden. |
Elinize emeginize sağlık.. ben bu aracı almayı düşünen ancak güvenlik testini bekleyen müşteri kitlesindendim. Güvenlik testi olumlu gelseydi 1.6 etorq lounge paletli sıfır gibi ikinci el bir araç alıp geçebilirdim. Ama o güvenlik testi yok mu, Yetişkin puanları vesaire de benim için yeterli ancak araç çocuk güvenliğinde son zamanlarda ki en kötü puanlari aldı şimdi iki çocuk babası olarak ben bu arabayı nasıl alayım. Fiat'ın acilen bu aracı makyaja tabi tutup güvenlik zaaflarını gidermesi ve tekrar güvenlik testine bu aracı sokması bence yerinde olur. |
Aynen doğru.Bu konuda egea'ya haksızlık ediyorlar.Testte egeanın kabini ve şasisi gayet sağlam gözüküyor.Düşük puan almasının sebebi güvenlik ekipmanlarından kaynaklanıyor. |
Geldiğimiz duruma bak, halimize yazık. Modern şahinin fiyatı 75.000 lira.Bir asgari ücretlinin hiç yemese neredeyse 5 yıllık maaşı. |
%60 çocuk yolcu güvenliği olan bir araçta süspansiyonları ve yakıt tüketimini konuşuyoruz . Çocuğunuz kaza durumunda neredeyse yarı yarıya ihtimalle can verebilir veya ciddi hasarlar alabilir düşünsenize ![]() |
sanirim kendi segmentinde fiyat performans olarak en iyisi diyebiliriz. (gerci ben hb veya sw olani daha cok sevdim.) neredeyse 10-15bine varan fark ile rakiplerinden daha ucuz konumda. guvenlige gelirsek, ben tatmin oldum. gayet iyi bir is cikarmis. yildiza degilde alinan puana bakarsak bunu gorebilir. guvenlik diyenlerin araclarinin bir cogundan daha saglam oldugu kesin. zaten guvenlik diye ortalikta dolasip subaru veya volvo disinda bir arac almak da ayri bir ironi. ![]() |
Kesinlikle. Bunu üretenlere karşılık bir tur atııracan 30km/h hızla bir vuracan duvara bak bakalım işlerini bırakmıyorlar mı? ![]() Bunu üreten firma vicdansız mı? İnsan az can güvenliği namına bir şey yapar. |
308'in testlerini acip izlermisin? Raporlarini da iceleyiniz. Sonra Egea'ninkilerini, aralarinda fark var mi? Ben bariz fark goremedigim icin Egea HB 1.6 multijet Lounge plus aldim, Linea aracimi satarak. |
Benzer kaliteyi çok daha ucuza satmak pek iddialı bir söylemdir ve genellikle bi iddianın altı boştur. Fiat Türkiye'de geliştirdiği yeni Tipo'yu ülkemizde Egea ismiyle satışa sundu ve çok sevdiğimiz Erdal Beşikçioğlu ile bu iddiayı reklam haline getirdi. Bakalım "Ezber Bozan Sedan" hakikat mi, boş lâf mı?
Arabayı altı aydır kullanan yakın bir arkadaşımın yaklaşık 4000 kilometrelik deneyimi ışığında inceledik. Umarım bu test, aracı merak edenlere ve almak isteyenlere faydalı olur.
Dış Tasarım:
Halefi Linea'nın bir marangozun elinden çıkmış gibi görünmesine aldanmayın. Egea tasarımcı eli değmiş bir araç. Öndeki agresif görüntüsü arkadaki C formlu stop lambaları ile perçinlemiş. Ön ızgara çok şık. Çift renkli jantlar, krom çıtalar, krom kapı kolları tasarımı iddialı hale getiriyor. B sedanların hepsinden iyi görünen Egea C sedanlar içinde Megane ve Civic haricindeki rakipleriyle rahatlıkla yarışır. Zevk meselesi tabii ki.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >[
< Resime gitmek için tıklayın >
İç Tasarım:
Fiat'ın kendine has konsol biçimi Egea'da da karşımıza çıkıyor. Birçok marka Volkswagen dizaynına öykünürken Fiat ve Psa grubunun özgün kalmaya çalışmasına saygı duyuyorum. Birçok işleve ulaşım kolay, ergonomik açıdan bir sıkıntı yok. Tuşların kalitesi ve basma hissi güzel. Ortadaki ekrana ulaşım kolay, digital klimanın ekranının çevirmeli düğmesinin içinde olması güzel bir detay.
Orta konsolun dışbükey biçimde yerleştirilmiş olması aracın ön kısmının olduğundan dar hissettirmesine sebep oluyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
Ortadaki ekranın çözünürlüğü ve dokunmatiği başarılı. Fazla kalabalık olmayan menülerde işlevlere ulaşım kolay. Navigasyonun hem arayüzü hem de haritası çok başarılı. Ekran ile yönetebildiğimiz müzik sisteminin ses kalitesi sınıf standartlarında.
Birçok işleve direksiyondan ulaşılıyor. Direksiyonun büyüklüğü iyi, malzemesi kötü. Ses açma ve kapamanın direksiyonun arkasında olması hoş bir ayrıntı.
Kadranlar ve arasındaki ekran işlevsel anlamda güzel. Sürüş ile ilgili bilgilere ulaşım kolay. Navigasyonun bir sonraki komutunu küçük ekran sayesinde gözünüzü yoldan ayırmadan görebiliyorsunuz.
Araç kullanışlılık bakımından başarılı. Vites topuzunun arkasındaki bardaklık geniş. Vites topuzunun önünde telefonunun konabileceği bir oyuk mevcut. Kolçağın içi geniş. Kapı içleri ve koltuk arkalarında standart gözler de var. Arkadaki kolçağın içinde de bardaklık ve ufak bir göz var. Torpido biraz ufak. Torpidonun amortisörü güzel ancak içi plastik. Araçta ne yazık ki gözlüklük bulunmuyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bagaj 530 litre ve D sınıfı standartlarında bir genişliği var. Şekli düz ve yükleme eşiği alçakta. Bagaj bakımından dört kişilik bir aile çok rahat edecektir. Bagajın kapanırken çıkardığı ses maalesef teneke sesi gibi. Bagaj amortisörü biraz sert.
Vites topuzu, kapı içleri ve kolçaklar deri kaplı. Araçta elin değdiği yerler genel olarak kaliteli.
Bir hususu belirtmeden geçmeyeyim. Normalde sıfır araç kokusunu severim ama bu araçta sevemedim.
Arabada işçilik kalitesi çok yüksek değil. Bazı ayrıntılarda maliyet düşürme kaygısı güdüldüğü hissediliyor.Bagajda stepnenin altında ve üzerinde yalıtım malzemesi yok. Çoğu araçta bulunan kaput fitilleri de ihmal edilmiş. Kapıların altında da fitil bulunmuyor.
Konfor:
Süspansiyonları çok beğendim. Arabanın darbe emişi gayet başarılı. Koltukların rahat olması ve ferah iç mekan konfora katkı sağlıyor. Yalıtım bakımından da sınıf standartlarından geride değil aracımız. Yol sesi almasının yanında rüzgar sesi de motor sesi de güzel yalıtılmış. Arabada bozuk yollarda özellikle sağ ön kapıdan çeşitli trim seslerinin geldiğini de belirtmeliyim. Sarsıntısız geçişler yapan şanzıman da aracın konforlu karakterine destek veriyor. Direksiyonun "City" modu sayesinde şehiriçi manevra ve park etme oldukça kolay. Konfor arabanın elinin güçlü olduğu bir alan.
Motor ve Yakıt Tüketimi
Aracın 1,6 atmosferik, 110 beygir güç üreten, E-torq ismi verilen motoru kağıt üzerinde iç açıcı rakamlar vedetmese de kendinden beklenmeyecek performans gösteriyor. 1200 kilogramlık ağırlığı 11,2 saniyede 100 km hıza çıkarabilen motorun en önemli özelliği torku alt devirlerde hissettirmesi. 1500 devirde torkun %80'ini veren motor, azami torku 5500 devirde veriyor ve bu sayede hiçbir devir aralığında boşa devir çevirmiyor. Bu bakımdan direkt injeksiyonlu motorları andıran motorumuz dolu dolu ilerliyor.
Yakıt tüketimi bakımından ortalama 8 litre/100 km ile yol alabildiğimiz aracın tüketimini uzun yolda 6 litrenin altına düşürmek mümkün. Lpg uyumu olan aracımıza istenirse Fiat tarafından garantili olarak lpg kiti takılabiliyor. Garantili lpg bu aracı çok cazip kılan bir unsur diyebiliriz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Lpg ağzı sol kenardaki boşluğa geliyor ve kapalı yerlere girmeye engel teşkil etmiyor.
Sürüş Dinamikleri:
Arabanın konforlu diyebileceğimiz süspansiyonu yol tutuş anlamında da başarılı. Araç kolayca savrulmuyor ve yatmıyor. Şanzıman klasik tork konvertörlü olduğundan çok hızlı değil. Yokuş yukarı vites düşürme ve yokuş bittiğinde bir süre düşük viteste tutarak bağırma eğilimi var. Direksiyon sertliği ve koltukların yanal destekleri iyi olduğundan araba çıtır gazlamalarda zevk veriyor.
Güvenlik:
Egea Sedan Euroncap gibi testlere girmedi ancak hatcback versiyonu bu testten 4 yıldız aldı. Güvenlik opsiyonları eklenmemiş hali ise bu testten 3 yıldız alarak Egea'nın alınabilirliği hakkındaki yegane çelişkiyi oluşturdu.
Fiyat:
Buraya kadar "idare eden" aracımız bence burada on kaplan gücüne çıkıyor. Tam donanımlı ve fabrika çıkış Lpg'li, otomatik aracın fiyatı 75000 lira. Bu paketi Civic'te 100000 liraya alabiliyorsunuz. Benzer fiyatlarda olsa Civic köklü geçmişiyle mutlaka ön plana çıkardı ancak 25000 liralık farka değecek bir nokta yok. Fiat satış rakamlarıyla başarılı bir paket sunduğunu kanıtlıyor.
Sonuç
Hem sıfır olsun hem donanımlı olsun hem de az yaksın diyenlere Egea selektör yaparcasına göz kırpıyor. Behzat Ç. abimiz her zamanki gibi yine doğru söylemiş.
edirnem_22 adlı üye aracın sahibidir. Sorunuz varsa cevap verecektir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 19 Şubat 2017; 19:51:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >