Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir
53
Cevap
8194
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Sapphire HD 5970 OC ile micro-stuttering etkisi inceleme testleri
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Bu incelemeyi forumdan Source ile beraber planladık. Test sistemi Source' a ait. İncelemede kullanacağımız oyunları belirledikten sonra, Source fraps programı ile elde edilen excel sonuçlarını bana mail yolu iletti. Ben de sonuçları yeniden işleyerek grafiklerle göstermek üzere çalışmayı bitirdim, şimdi sizlerle sonuçları paylaşıyoruz.

Oyunlardaki akıcılığı belirleme de sadece o saniye alınan FPS değerleri değil framelerin geliş süreleri de etkili olmaktadır. Frame değerleri arasında sürekli 33 ms farkla gelen bir görüntüyü akıcı olarak görürüz.
Frame değerleri bir 25 ms bir 55 ms olarak gelir ise, 55 ms olarak geldiği anda ilk frame i görürüz 33 ms içinde, sonra aynı frame i kalan 22 ms boyunca görür ve görüntü değişerek 25 ms lik frame geçmektedir.
Bu durumda bir duraksama ya da takılma gözlemlenmiş olur.Çünkü 1000/55=18,18 FPS (anlık) demektir. Bu da akıcılığı engellemektedir. Ayrıca diğer frame lerin değişik hızlarda çizilmesi bu durumun sürekli yaşanmasına neden olmaktadır.

Bu olaya micro-stuttering ismi veriliyor ve çoklu gpu düzeneklerinde (Hem ATİ hem de Nvidia) karşımıza çıkıyor. Mikro akıcılık ya da mikro dalgalanma terimleri de bu durum için kullanılabilir.
High-end segmentte yeni lider konumunda ki HD 5970 crossfire mantığı ile çalışan bir ekran kartı. Micro-stutteriğng etkisini Sapphire HD 5970 OC ile test ettik.



< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

İlk inceleyeceğimiz oyun Crysis. 1680x1050 çözünürlükte akıcılık sorunu gözlemlenmemiş, ancak çözünürlüğü 1920x1200 olarak seçtiğimizde,
akıcılık sorunu başlamış,incelediğimiz bölüm içinde nerede ise yarı bölümde dalgalanma etkisini hissediyoruz.
Bulgularımız, 1680x1050 çözünürlük için akıcılık sorunu ile karşılaşmayacağımızı gösteriyor.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Crysis Warhead serinin devam oyunu değil, ilk oyuna göre görsel olarak değişiklikler söz konusu, incemeye onu da ekledik. 1680x1050 çözünürlükte, dalgalanma etkisi yok denecek kadar az gözüküyor, etkilenme olmamış diyebiliriz.
Ancak tıpkı Crysisde olduğu gibi çözünürlük 1920x1200 e getirildiğinde micro-stuttering etkisi incelenen bölümünün yarısında var olmaya başlamış.
Gerek Crysis gerekse Crysis Warhead oyunlarında bulgularımız 1680x1050 çözünürlükte dalgalanma etkisinin olmadığını söylüyor.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Batman Arkham Asylum oyununu incelediğimizde; her iki çözünürlük için, akıcılık sorunu kendini gösteriyor. İncelemenin yapıldığı oyunun çoğu yerinde, frame çizilme zamanlarının birbirlerine yakın olduklarını görüyoruz, bu etkinin daha az olacağını gösterir bize.
Yine de etkilenme olmuş ve bazı yerlerde bu kendini daha çok hissettirmiş olarak tabloda gözükmekte.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Call Of Duty Modern Warfare 2 oyununda 1680x1050 çözünürlükte oyunun çoğunda görülen akıcılık sorunu, 1920x1200 çözünürlükte de aynı şekilde devam etmiş görünüyor.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

DİRT 2 saf bir Dx 11 oyunu olarak lanse edilmedi, yine de Dx 11 ile beraber testlerde adı anılır oldu. Bizde güncel oyun olması itibari ile incelememizde yer verdik.
1680x1050 çözünürlükte dalgalanma sorununa rastlamıyoruz. Çözünürlüğü arttırır isek, 1920x1200 gibi; akıcılık sorununun ortaya çıktığını tablodan rahatlıkla görebiliriz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

GTA IV oyununda ise her iki çözünürlükte micro stuttering etkisine rastlandığımızı görüyoruz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Unigine Heaven Dx 11 benchmark modülü. Her iki çözünürlükte dalgalanma sorununun ne kadar yoğun olduğunu grafikten rahatlıkla izleyebiliriz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

World İn Conflict oyununda ise 1680x1050 ve 1920x1200 çözünürlüklerde oyunun neredeyse yarısı kısmında dalgalanma etkisini tablomuza göre karşılaşabiliriz anlamı çıkıyor

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Wolfenstein 2 oyununda ise 1920x1200 çözünürlükde micro-stuttering etkisi görülmemişken, 1680x1050 çözünürlüğe dikkatlerinizi çekmek istiyorum. Tabloda ki görüntü akıcılık sorununu ifade eden o testere dişi manzarasına ne kadar benziyor değil mi? İlk bakışta evet. Ancak dikkatinizi özellikle grafiklerin sol kısmında ki frame milisaniye değerinin olduğu eksene çevirmenizi öneririm. Dikkat edin frame çizilme zamanları hep 16-17 saniye arasın da gezinmiş, bu durumda sonuç aslında çok normal, akıcılık etkilenmeyecek
görünüyor. Eğer oyunun o bölümünde 30-40 değerlerinde bir pik olsa idi, aslında tablo daha da netleşecek ve bu şekilde görünüm olmayacaktı. Yani 1680x1050 çözünürlükte Wolfenstein oyununda herhangi bir akıcılık sorunu oluşmayacak.

Micro stuttering etkisini Nvidia nın Gf100 gpu sunu barından çoklu çözümlerinde de zamanı geldiğinde inceleyeceğimi ya da (katkılar ile) inceleyeceğimizi hatırlatmak isterim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenova -- 13 Ocak 2010; 15:32:15 >

S
14 yıl
Yarbay

Ellerine sağlık güzel bir çalışma oldu


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Source beraber güzel bir çalışma planladık, senin de emeklerin için çok teşekkürler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
14 yıl
Yarbay

İnceleme için teşekkürler, vsync açınca da Biz sürekli 60fps oynadığımız halde karelerin arasındaki farklar tutarsız olmaya devam ediyor mu?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Source bir çok oyunda vsync aktif iken bu sonuçları almış, o oyunların listesini bana ilettiğinde buraya eklerim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenova -- 13 Ocak 2010; 16:20:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
14 yıl
Yarbay

Cok uzun zaman once actigim bir konuda yazdigim yazilara cevaben Intel islemcilerin hatali overclocklanmasi durumunda ozellikle "render" islemleri sirasinda hatali resim sonucu verdiklerini yazan bir arkadas mevcuttu... ayni sekilde overclocklu makinasinda mzik islemi yaptiktan sonra oynatilan kayitlarda cok geride kalan hafif kesinti ve cizirtilara sahitlik ettim..

Fikrimce bu problemlerin Core i sinifi islemcilerde olmayacagini dusunuyorum... cunku hem bant genisligi hem de ramlere ulasim daha fazla... AMD makinalarda da bir deneme yapilmasi gerektigini dusunuyorum...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

GTA IV, Batman, Wolfenstein, World Of Conflict, Colin Mcrae Rally Dirt 2, Call of Duty Modern Warfare 2 gibi oyunlarda Source Vsync açık olarak testleri yapmış, bir anlamda bu konuyu da test etmiş oluyoruz.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
14 yıl
Binbaşı

İkinizin de ellerine emeğine sağlık, çok güzel bir inceleme olmuş.

Buradan da hala SLI ve CF için erken olduğu sonucunu çıkarıyorum. Yaşamayınca tam anlaşılmıyor mesele ama GTX295 kullanırken oyunlarda gözlerim bir tuhaf oluyordu, oyun iyi gibiydi ama tuhaftı (averaj FPS iyi fakat akıcılık problemi). Umarım bu meseleyi çözerler ama sanki mimari sıkıntılardan ötürü aşılamıyor gibi geliyor bana.



H
14 yıl
Yüzbaşı

Cenova ve source tebrikler güzel bir test olmuş bir şey merak ettim moitör büyüklüğünde bu dalgalanma ne kadar değişirdi acaba?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
14 yıl
Yarbay

Bu yüzden 4870x2 ile 50 fps oyun oynadığım halde akıcı gelmiyordu


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
14 yıl
Yarbay

A
14 yıl
Yarbay

Sonuç: Görülen FPS değerlerine kanmamak lazım. Süper çalışma olmuş, ellerinize sağlık. Xtreme Systems'dekilerle paylaşacağım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
14 yıl
Yarbay

Forumda MicroStuttering i çıkaran bu adam zaten

Güzel olmuş elinize saglık. 4800 serisiyle bir fark yok.Esasen i3-i5 yada x4 965 le test edilirse bir fark olurmu bilemiyorum.
Dirt2 dışında HD5970 High End arayanlar için tek alternatif. Sourcede 2 sene değiştirmez artık.



M
14 yıl
Yarbay

Çalışma muhteşem ama yorumlar tekrar gözden geçirilse daha süper olur bence. Kimi yerde 25milisaniyeyi geçmediği halde dalgalandığı için takılma etkisi olur yorumu yapmışsınız.
Özellikle crysis warhead ve unigine dx11 deneylerine yapılan yorumlara bu sitemim. Crysis warhead oyununda 60ms'i geçen anlık lag olmuş, bu da fps hissinin 1000ms/60ms=16.7fpsye düşmesi demek. Unigine'de ise 25ms'i geçen anlık lag olmaması 1000ms/25ms=40fps hissinin korunduğu anlamına gelir.



M
14 yıl
Yarbay

Çalışma muhteşem ama yorumlar tekrar gözden geçirilse daha süper olur bence. Kimi yerde 25milisaniyeyi geçmediği halde dalgalandığı için takılma etkisi olur yorumu yapmışsınız.
Özellikle crysis warhead ve unigine dx11 deneylerine yapılan yorumlara bu sitemim. Crysis warhead oyununda 60ms'i geçen anlık lag olmuş, bu da fps hissinin 1000ms/60ms=16.7fpsye düşmesi demek. Unigine'de ise 25ms'i geçen anlık lag olmaması 1000ms/25ms=40fps hissinin korunduğu anlamına gelir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
14 yıl
Yarbay

cenova: X ekseni saniye mi? Bütün oyunlara 100 saniyelik demolar mı çektiniz? edit: haa anladım, onların her biri 1 frame... o zaman 100 frame'lik sample'lar aldınız her oyun için?

Mete: Haklısın ama FRAPS'tan baksan o aralar 100 fps filan görürsün, halbuki 40 fps hissedioyrsun.

Chris Brown: İlk MS konusunu ben açtıydım sonra cenova ile testler yapmıştık yine.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi annihilator -- 14 Ocak 2010; 10:59:10 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
Annihilator, y ekseni milisaniyeyi temsil ediyor. Evet her oyun için 100 frame örneklemler aldık.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenova -- 14 Ocak 2010; 11:15:47 >

M
14 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: annihilator
Chris Brown: İlk MS konusunu ben açtıydım sonra cenova ile testler yapmıştık yine.


Bende Seni kasteddiydim zaten , feci kapışırdık bu konuda onuda hatırlıyorum


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
14 yıl
Yarbay

quote:

Mete: Haklısın ama FRAPS'tan baksan o aralar 100 fps filan görürsün, halbuki 40 fps hissedioyrsun.
Boş bir yorum... Şu incelemedeki tablolarda frapsta kaç fps aldığın gösterilmiyor, kaldı ki anlatmaya çalıştığım olayla alakası yok söylediğinin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
14 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenova -- 14 Ocak 2010; 11:16:21 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.