Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
34
Cevap
726
Tıklama
1
Öne Çıkarma
MSI, dünyanın ilk üç modlu QD-OLED oyun monitörünü tanıttı
D
2 hafta (4279 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

MSI, dünyanın ilk üç modlu QD-OLED oyun monitörünü tanıttı
MSI, Computex 2026 öncesinde amiral gemisi yeni OLED monitörünü tanıttı. MPG OLED 322URDX36, 32 inç boyutunda, 4K çözünürlük ve 360 Hz yenileme hızı sunan bir QD-OLED monitör olarak dikkat çekiyor. Samsung’un en yeni çift modlu Penta Tandem QD-OLED paneli ile güçlendirilen monitör, MSI’ın geliştirdiği üç modlu sistem sayesinde 1080p çözünürlükte 680 Hz’e kadar çıkabiliyor.



MSI MPG OLED 322URDX36 neler sunuyor?



Samsung Display, birkaç ay önce 5. nesil QD-OLED panellerini Penta Tandem teknolojisi ile tanıttı. Bu teknoloji, parlaklığı artıran beş katmanlı OLED yapısına dayanıyor. Bir ay önce ise CES 2026’da, üçgen alt piksel düzeninden RGB-şerit düzenine geçen V-stripe QD-OLED panelini sergilemişti. Yeni panel, bu iki teknolojiyi bir araya getiriyor.



Panel ayrıca, VESA DisplayHDR 600 True Black sertifikasını alan dünyadaki ilk QD-OLED panel olma özelliğini taşıyor. Daha önce OLED monitörler True Black 500’ü geçememişti. True Black 600, ekranın %10’luk bir penceresinde 600 nit, tüm ekranda ise 350 nit parlaklık sunuyor.



Ayrıca Bkz.Samsung, dünyanın ilk 4K 360Hz QD-OLED panelini tanıttı



Monitörde, 4K 360 Hz ve 1080p 680 Hz seçeneklerinin yanı sıra, 1440p 520 Hz üçüncü bir opsiyon da yer alıyor. Çoğu monitör sadece 1080p dual mod sunuyor çünkü 4K çözünürlükten 1080p’ye geçiş integer scaling ile sorunsuz çalışıyor. 1440p ise 4K pikselleri birebir bölemeyeceği için interpolasyon gerektiriyor ve bu da bulanık bir görüntü oluşturabiliyor. 32 inçlik bir ekranda interpolasyonlu 1440p, 1080p’den daha kötü görünebilir. MSI muhtemelen 1440p’yi donanım bazlı bir scaler ile, yani çip düzeyinde interpolasyon yaparak işliyor. 



MSI, dünyanın ilk üç modlu QD-OLED oyun monitörünü tanıttı
MPG OLED 322URDX36, DisplayPort 2.1 UHBR20 ile 80 Gbps’e kadar veri aktarımı sunabiliyor. Penta Tandem paneli sayesinde monitör, DarkArmor filmi ile siyah seviyelerini %40 daha derin hale getiriyor ve panelin sertliği 2H’den 3H’ye çıkarılarak çizilmelere karşı 2,5 kat daha dayanıklı hale getirilmiş.



HDR tarafında monitör, küçük alanlarda 1.500 nit tepe parlaklık sunabiliyor. Ayrıca, Uniform Luminance özelliği sayesinde çoğu QD-OLED’de görülen otomatik parlaklık sınırlayıcı (ABL) kullanıcı tarafından ayarlanabiliyor.



Monitörün diğer özellikleri arasında 98W destekli USB-C, OLED bakım fonksiyonları ve yüksek kaliteli OLED’lerde standart olan 3 yıllık burn-in garantisi yer alıyor. MSI, monitörde “Gaming Intelligence” uygulaması ve kullanıcı monitörden uzaklaştığında ekranı kapatan AI Care Sensor gibi yapay zeka destekli özellikler de sunuyor. Monitörün fiyatı ise Computex 2026'da açıklanacak.



 




Kaynak:https://www.msi.com/news/detail/The-World-s-First-Triple-Mode-QD-OLED-Gaming-Monitor--MPG-OLED-322URDX36-31-5-Inch-4K-360Hz-Debuts-at-COMPUTEX-2026-148961
Kaynak:https://www.tomshardware.com/monitors/gaming-monitors/msis-new-32-oled-monitor-can-switch-between-4k-360-hz-1440p-520-hz-and-1080p-680-hz-featuring-a-penta-tandem-qd-oled-panel-with-rgb-stripe-subpixels

 Haberi Portalda Gör

Valla bi heves OLED aldım. 3 aydır kullanıyorum.

4. Nesil TANDEM OLED... HDR500. Memnunum. Renkler falan muazzam ama...

1) Windows ile HDR olmuyor, onu gördüm.
2) OLED'in o kadar...
Yoruma Git
Yorumun Devamı FısFısss - 2 hafta +3
V
2 hafta (1796 mesaj)
Yüzbaşı

Daha neler görücez acaba



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

H
2 hafta (8883 mesaj)
Yarbay

ilklere dikkat etmek lazım , bekleyelimde en az 2. nesilleri çıksın , oled panellerde mesela 3. nesiller anca güzel oldu , 1 ve 2'de sıkıntı vardı felan fistan , zengin olanlar hemen alsın onlara koymaz :)



Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
2 hafta (2004 mesaj)
Binbaşı

Valla bi heves OLED aldım. 3 aydır kullanıyorum.

4. Nesil TANDEM OLED... HDR500. Memnunum. Renkler falan muazzam ama...

1) Windows ile HDR olmuyor, onu gördüm.
2) OLED'in o kadar gelişmeye rağmen HALA parlaklık sorunu var.
3) OLED'de burn olmasın diye kırk takla atıyorsun.

Şimdiki aklım olsa, daha doğrusu deneme imkanım olsaydı... MiniLED bir monitör tercih ederdim. Çok daha parlak ve burn sorunu yok. Daha ucuz, siyahlar OLED'e yakın.

Demek istediğim, alan hayrını görsün. Şuanda OLED monitör kullanarak yazıyorum ama... DEĞMEZMİŞ diyorum dostlar.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
2 hafta (8710 mesaj)
Yarbay

Kesinlikle öyle beklemek lazım 2 versiyon Penta Oled .
RGB Stripe dizilim piksel olara fark bariz güzel olacaktır eski nesile göre



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
E
2 hafta (4579 mesaj)
Yarbay

Gözleriniz ne durumda bilmiyorum parlaklık yetersiz olayına katılmıyorum şahsen %10 parlaklıkta kulanıyorum bazen %5 beklentiniz nedir oled monitörden AORUS FO27Q3 modelini kulanıyorum sRGB modunda bana yeterli geliyor.

Bundan önce de Samsung Odyssey G6 modelini kulandım bir hafta kadar renkleri kalibre edemediğim için iade etmiştim ama parlaklık yeterliydi benim için.

Birçok oyunda parlaklık yüksek diye ayarları kıstım ıps kulanırken ayarlarım %30 civarıydı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @FısFısss
E
2 hafta (4579 mesaj)
Yarbay

Bu işin sonu yok beklemesine beklersin ama fiyatlar beklemiyor yurtdışında 200€ olan ürün bizde 500€ oluyor bekle bekle ömür bitti.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ridvan1903
R
2 hafta (8710 mesaj)
Yarbay

Yeni tip Mora çalmayan V-Stripe Piksel 2. versiyon gelsin alınır , yoksa beklemenin sonu yok ,bir nesil değişim olcak ondan .

2022 den beri ilk defa Piksel yapısı 2026 da değişti büyük olay ama bir çok arkadaşa göre basit fark gibi geliyo ama ekranda gördüğü herşey olması gereken gibi olacak Metin yazı kalitesi değil sadece

2022 model 65S95B oled tv pc de kullanıyorum o bile çok başarılı


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @enja
T
2 hafta (40 mesaj)
Çavuş

Reisim 5090'lı sistem topladım. Tek eksiğim monitör kaldı. Senin kullandığın monitör marka modeli nedir acaba? Bu monitör seçimi kafamı allak bullak etti. Ekim 2025 de topladım pc yi eski 1440p monitörle devam ediyorum. Herkes farklı birşey diyor. Öveni de çok gömeni de.



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @FısFısss
V
2 hafta (20474 mesaj)
Yarbay

Bunlar 5. jenerasyon zaten, bekle bekle zaten o zamana Microled monitörler gelir. Beklemenin sonu yok.



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
H
2 hafta (8883 mesaj)
Yarbay

demek istediğim , panelin nesli bakımından bakmadım olaya sanki öyle anlaşıldı


5. nesildeyken 3 modlu panel ilk defa geldi , bunu demek istedim


benim mantığıma göre , sallıyorum , 6. veya 7. nesildeki 3 modlu paneli alalım diyorum


bu bir pazarlama taktiğidir , üretenler tüketenleri değil kendilerini düşünürüm çoğunlukla , bi şey yapıyorlar ama ilk yaptıklarında azıcık gösteriyor bi sonrakinde birazcık daha bi sonrakinde eldeki şeyle üretebilcek son şey olduysa bitiriyorlar , en başta hepsini yapabilirdi oysaki :) amaçları para tırtıklamak :) pazarlarkende diyorlarki bir önceki nesle göre şu kadar iyileştirdik , çakal sen en başta bunu yapabilirdin , kılıf uyduruyorlar işte , bunlar hep taktik





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyysanadiyom -- 1 Haziran 2026; 11:20:27 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Vain
V
2 hafta (20474 mesaj)
Yarbay

3 modlu olması yazılımsal birşey bence haberde bahsedildiği gibi. 1440p'yi donanımsal piksel eşleşme ile vermesi mümkün değil piksel sayısı eşleşmiyor çünkü.
6. 7. nesildeki 3 modlu panel de birşeyi değiştirmez o açıdan yani, yazılımsal güncelleme olur belki, daha netleştirirler ama donanımı etkilemez.
Penta tandem olayında 2. nesil sayılır ilk QD-OLED 4. nesilde gelmişti.

Dual mode monitörlerde 4K'nın 1080p'ye düşmesini şöyle yapıyor, 4 tane pikseli tek piksele çevirerek gösteriyor ve pikseller birebir uyuşma sağlıyor görüntü gerçek 1080p monitör gibi net oluyor.
Ama 4k'dan 2k'ya böyle bir birleştirme mümkün değil, orada sanırım antialiasing tarzı teknik uygulayarak piksellere oturtma sağlayacak yazılımsal olarak.
Ben o açıdan pratikte kullanılabilir görmüyorum bu modu, biraz pazarlama taktiği gibi. İşin fiziksel boyutunda uyuşmazlık var gerçek 2k monitör gibi olmaz.

Ama bu monitör de 4k'da 360hz verebilmesi (ilk kez görüyorum 4k'da, motion blur'u ciddi azaltacaktır), RGB piksel olması, yüksek parlaklığı ve 5. nesil olması ile öne çıkıyor gibi.
OLED'lerde RGB piksel işi ilk kez QD 5. nesil ile geldi. Windows'un cleartype sistemi RGB subpixel gerektiriyor. Bu da metinlerin diğer OLED'lere göre çok net olmasını sağlayacak.
Şu ana kadar gördüğüm en donanımlı ve gelişmiş OLED monitör bu.

MSI'ın fiyatlandırma stratejisi de bir artı puan, ASUS vergisi diye bir gerçek var, MSI daha insaflı davranır her zaman. Aynı kaliteyi daha ucuza verir.
Yakın zamanda piyasaya çıkarsa şahsen alırım gibi. Öbür türlü beklersem elimdeki 5090 eskiyecek yeni monitör çıkana kadar. 2560x1080 LCD ile kaldım bekleye bekleye.
Ben olaya biraz da kendi açımdan baktım, sürekli yeni model duyuruluyor bekle bekle sonu yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
E
2 hafta (4579 mesaj)
Yarbay

Sonu yokki hocam bu işlerin aldığımız ürün bir yıl sonra bakıyorsun yok şu çıktı yok bu çıktı bize damla damla veriyorlar ancak yeni sistem topalayacak birisi için güzel gelişmeler elimdekini 2 el de satsam zarar yenisini alsam o ayrı zarar öyle bir hale geldik ki ne alsam da günü kurtarsam diye bakıyorsun artık.

OLED tek sevmediğim tarafı pc başından yemeğe yada dışarı çıkacağım zaman ekranda yanık izi oluşacak diye korkudan parlaklığı 0 çekiyorum öyle gidiyorum ya hareketli ekran yapıyorum yada siyah wallpaper açıyorum yoksa yusuf yusuf.

Yok panel daha iyi olmuş yok şunu yaptık diyorlar sabit nesnelere çözüm bulsunlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ridvan1903
V
2 hafta (20474 mesaj)
Yarbay

Tandem monitörlerde çoklu led aydınlatma katmanı olduğu için piksellerin ömrünü epey uzatıyor aslında, yanma riskini iyice düşürüyor bu da.
Üstüne bir de yeni nesil üst seviye monitörlerde bahsettiğiniz şey otomatik, mmwave insan varlık sensörü var, başından kalktığınız anda otomatik karartıyor,
gelince açıyor. Üstüne daha iyi piksel koruma algoritmaları var vs. Ben monitörde OLEDe geçmek için özellikle tandem teknolojisinin monitörlere gelmesini bekledim.
TV'de yoksa 2023'de QD-OLED'e geçtim, o zamandan beri IPS monitörüm gözüme iğrenç geliyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @enja
E
2 hafta (4579 mesaj)
Yarbay

Bahsetiğiniz özelik 15 yıllık samsung 60hz monitörümde bile vardı bunuda yeni birşeymiş gibi sunarlar artık.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Vain
F
2 hafta (2004 mesaj)
Binbaşı

Ben LG 27GX700A-B kullanıyorum. Dediğim gibi "pişmanım" diyemem ama şimdiki aklım olsa MiniLED bir şey bakarım. Çok daha uyguna Xiaomi MiniLED monitörler var mesela.

Neden MiniLED diyorum?

1) Daha parlak. Oyunlarda çok fark eder.
2) Ekran yanığı derdi yok.
3) Daha uygun fiyatlı.
4) Siyah / Kontrast olarak OLED'i aratmayan performans alırsınız.


Bir de 5090 için 1440p darboğaz yaratabilir. 4K düşünmüyor musunuz?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TodorovX
F
2 hafta (2004 mesaj)
Binbaşı

Bu işin göz ile ilgisi yok hocam.

Mesela geçenlerde Mafia Old Country oynadım. Oyunun atmosferini, detaylarını çok beğendim.,

Ben istiyorum ki oyundaki aracın güneşten yansıması gözümü alsın. Ne demek istediğimi anlıor musunuz?

Kağıt üzerindeki HDR400/500/600 ya da 1.000nit muhabbetleri yetersiz kalıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @enja
H
2 hafta (8883 mesaj)
Yarbay

detaylı bilgi için teşekkürler


1 piksel 4 adet renkten mi oluşuyordu , öle bişi vardı sanki yeşil kırmızı mavi sarı mıydı


bu arada ben 45 inç monitörlere hasta oldum , imkan varsa alın , yerim olsa ilk fırsatta alacağım böyle bi zevk yok ya


şu kanalda adamın biri yayınlıyor videolarını çok keyifli izlemesi


bide HDR nedir nasıl bişidir çıktığından beri ilk kez tadına vardım , s9 ultra tabletten izliyorum bu kanaldaki videoları , bu videolarda HDR aktif oluyor yeminle diğer tüm başka videoları evlat olsa sevmem , HDR o derece keyifli bişiymiş

https://www.youtube.com/@udubultra


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Vain
H
2 hafta (8883 mesaj)
Yarbay

hocam sonu yok ama dikkat edilmesi gereken çok önemli detaylar var , bişi çıktığında laps diye atlamamak her zaman mantıklı olan


PG27AQDM kullandım , oooo oled aldım diye sevinirken bi baktım başka ekranlar net görüntü veriyor benimkisi daha cansız

şöyle oldu böyle oldu derken meğersem benim ekranda MAT KAPLAMA varmış , o gün dank etti kafama , ekran kaplamalı monitör alınmaz


2 -- yine aynı monitör , ekranı temizleyici ile sildim , öyle sıradan bez değil , kaliteli bez kaliteli siprey ile , şak ekranın en altında , piksellerle alakası yok ama , ekranın tutan yerde öyle düşünün , 17 tane simetrik leke çıktı , silmeden önce böyle bişi yoktu

3 -- sadece içilebilir temiz su ve gözlük camı beziyle silmek gerekiyormuş diğer türlü sıkıntı , bu olaylarda 3. nesilde düzeltildi , ek olarak ekran parlaklığıda yine 3. nesilde benim istediğim noktaya geldi , her modelde yok ama var sonuçta , birde son olarak temizlerken ekran çiziliyor ben silmediğim için o olaydan sonra başıma gelmedi ama yaşayanlar var , bu sorunda 3. nesilde düzeltildi


böyle böyle nedenlerden dolayı , her yeni şeyde temkinliyim artık





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyysanadiyom -- 1 Haziran 2026; 22:34:18 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @enja
H
2 hafta (8883 mesaj)
Yarbay

hocam sizin dediğiniz şey , oyunu yapanlarla alakalı


bf ve cod oynuyorsanız buna benzer şeyler var yani şöyle var , silahın filaşını karşı oyuncuya tutunca , karşı oyuncunun gözünüz kamaşıyor , flaş bombası yiyince kör oluyorsunuz felan , dediğiniz şey bu değil mi mantıken , haksız mıyım? kimi oyunlardada güneşin etkisini görüyorum , oyunla alakalı bence dediğiniz durum




Bu mesajda bahsedilenler: @FısFısss