| Trollük de zor iş birader. Yazı var kışı var. Maaş yatar yatmaz. Allah kolaylık versin. |
|
Konuyu açan arkadaş son paragrafında kendi cevabı yine kendisi veriyor aslında, Devlet olarak sen ilk önce , üreten bir ülkeden çıkıp son 20 yılda sadece tüketen bir &... |
|
Konuyu açan arkadaş son paragrafında kendi cevabı yine kendisi veriyor aslında, Devlet olarak sen ilk önce , üreten bir ülkeden çıkıp son 20 yılda sadece tüketen bir ülkeye devşirdiğin ülkeni, Koskoca dünya sanayi devi olan Almanya'ya dönüştür, sonra emeklilik yaşını 65'e çıkar. Kişi başı milli geliri Arnavutluk veya Somali seviyesinden AB ülkeleri seviyesine getir, sonra emeklilik yaşını 65'e çıkar, Adeta çerez parasına dönüştürdüğün emeklilik maaşlarını Yine AB ülkeleri seviyesine getir, sonra emeklilik yaşını 65'çıkar, kimse itiraz etmez merak etme. Ve en önemlisi ; "Petrol zengini falan mıyız biz?" demiş arkadaş. Evet petrol ve doğalgaz zengini değilmiyiz yoksa? Her seçim öncesi Karadeniz'de veya Silivri'de milyarlarca metreküp doğalgaz, Akdeniz'de ve Güneydoğu Anadolu'da milyarlarca varil petrol rezervi bulmuyor muyuz? Hani nerede? Yani kısaca Emeklilik şartları için Avrupayı örnek göster, Ama emekli olduktan sonra afrika tarifesine devam... Git bu masalları başka yerde anlat. |
|
İlk sigortadan itibaren 25 yas sarti var 18+25= 43 Cidden az yaş kadin erkek 50 olmali eyt icin sonradan da 55 olmali 60 63 falan çok yüksek zirvalik sacmalik kimse o kadar cal... |
|
İlk sigortadan itibaren 25 yas sarti var 18+25= 43 Cidden az yaş kadin erkek 50 olmali eyt icin sonradan da 55 olmali 60 63 falan çok yüksek zirvalik sacmalik kimse o kadar calisamaz o kadar is yok ulkede omg |
| Bu seçim gençlerle ihtiyarların savaşıdır. Gençler hakkınıza geleceğinize sahip çıkın volume yükseltin. AKP iktidarının ne kadar tehlikeli olacak hareketler yapabileceğini görün. Bunlarla olmaz. Olmaz olmaz. |
|
İlk sigortadan itibaren 25 yas sarti var 18+25= 43 Cidden az yaş kadin erkek 50 olmali eyt icin sonradan da 55 olmali 60 63 falan çok yüksek zirvalik sacmalik kimse o kadar calisamaz o kadar is yok ulkede omg |
| Hadi ordan |
| Süleyman Demirel in batırdığı 40 yaş kıyak emeklilik sistemi ülkeye bir dünya borç yüküne soktu evet yanlız avrupadaki gibi 60 yaş üstü adamı bu ülkede hangi özel sektör çalıştırmaya devam eder ? 50 yaş sonrası devlet bu vatandaşı alıp 15 sende devlet kadrosunda çalıştıracaksa çalışsın 65 e kadar madem |
|
yaşı yükseltince millet prim yatırmıyor. 5400gün yetiyor diye .(o işte saçma 7200 yatıranda 9000 yatıranda aynı maaşı alıyor.) kökten tüm emekliler için düzenleme yapılmalı |
|
büyük resmi görmüşsünüz prim yatırılmasını istemeyen eytli sigortasız çalıştığı için iş veren için ballı kaymak oluyor şimdi eyt çıkarsa işveren bu ballı kaymağı kaybetmek istemiyor |
|
Ülkede herkes çıkar ve menfaati için yaşıyor. Bugün yaşınız 45 olsa ve prim gün sayınız dolsa sizlerde EYT isteyecektiniz :) |
|
yanlış işlemesi ayrı bir konu, söz verilen hakkın verilmemesi durumu var. 44 yaşında emekli olan biri eyt lilerin hakkına çift dikiş diyor. aç karna çalıştırdığın adamın emeklilik ile beraber çalışarak refah seviyesini artırmak istemesini istememek ayrı garabet. 5000 tl kira olan diğer giderlerle beraber en az 12 tl harcama gereken bir yerde 60 yaş için emeklilik istemek açlığı sefaleti sevmek demektir. verirsin 15-20000 tl maaş, emekliliği çekersin 60 yaşına. geçinerek kenara atacakları bir kaç kuruş ile emekliliklerini bekliyor olurlar. adaleti işletilmeyip, devletin kaynaklarının peşkeş çekildiği bir ortamda verilmeyen refah seviyesinden emeklilerin haklarını istemesine tepki göstermek de ap ayrı bir garabet.. |
| Sizin gibi bencillere inat çıkacak eyt insanların hakkının yendiği yeter artık. |
|
Arkadaş 18 yaşında üniversiteden mezun olup,askere gitmeden bir işe girip hesap yapmış. Kendisini,azmi konusunda tebrik ediyorum. |
| Sen de haklısın ama biraz sallıyorsun gibime geliyor. Özel sektör kalkıp da adamı yaşlandın diye kapı önüne koymaz o kadar da değil. Tecrübeli adam bir kere kaybetmek istemez. |
| Devlet düşmanı değiliz çok şükür. İstemez. |
|
Siz cuhmurbaşkanına dolaylı yoldan devlet düşmanı mı diyorsunuz? < Resime gitmek için tıklayın > Kaynak: https://www.yenicaggazetesi.com.tr/-208977h.htm |
|
Konuyu açan arkadaş son paragrafında kendi cevabı yine kendisi veriyor aslında, Devlet olarak sen ilk önce , üreten bir ülkeden çıkıp son 20 yılda sadece tüketen bir ülkeye devşirdiğin ülkeni, Koskoca dünya sanayi devi olan Almanya'ya dönüştür, sonra emeklilik yaşını 65'e çıkar. Kişi başı milli geliri Arnavutluk veya Somali seviyesinden AB ülkeleri seviyesine getir, sonra emeklilik yaşını 65'e çıkar, Adeta çerez parasına dönüştürdüğün emeklilik maaşlarını Yine AB ülkeleri seviyesine getir, sonra emeklilik yaşını 65'çıkar, kimse itiraz etmez merak etme. Ve en önemlisi ; "Petrol zengini falan mıyız biz?" demiş arkadaş. Evet petrol ve doğalgaz zengini değilmiyiz yoksa? Her seçim öncesi Karadeniz'de veya Silivri'de milyarlarca metreküp doğalgaz, Akdeniz'de ve Güneydoğu Anadolu'da milyarlarca varil petrol rezervi bulmuyor muyuz? Hani nerede? Yani kısaca Emeklilik şartları için Avrupayı örnek göster, Ama emekli olduktan sonra afrika tarifesine devam... Git bu masalları başka yerde anlat. |
Ama bizde 40 45 yaşında emekli olup yayılmak istiyor herkes. Emeklilik böyle bir şey değil, emekliyken de üretmeli insanlar. İlla sabah 6 akşam 5 çalışın demiyor kimse, ama üreten nufus çok az. Kadınların yarısı çalışmıyor, erkekler 50 yaşında emekli olup çekilmiş kenarıya. Bu ülke nasıl kalkınsın? Sosyal güvenlik ve vergi yükünü ülkenin beyaz yakalı kesimi kaldırmak zorunda değil. Esnafı vergi ödemez, patronu vergi kaçırır, öteki sigortasız çalışır. BEYAZ YAKA BU ÜLKENİN ENAYİSİ Mİ? |
|
Kanun çıkacaksa herkes için çıkmalıdır. Devlet belli bir kesimi sırf erken doğdu diye doyuramaz. Desinlerki istediği tarihte sgk girişi olsun olmasın , herkes 50 yaşında emekli olacak desinler adalet sağlansın. |
| Trollük de zor iş birader. Yazı var kışı var. Maaş yatar yatmaz. Allah kolaylık versin. |
Matematik bilmeyen sözelciler önce şu konuyu okumadan kaybolup gitsin, onlara laf anlatılmaz. İtü Odtü mezunu olmayan ağır matematikli bölüm mezunu olmayanlar da kaybolup gitsin. Adam akıllı matematik bilen zeki gençler okusun diğerleri uzasın gitsin.
Gençler olarak buna karşı çıkmamız lazım. Demirel denen herif deli saçması, tamamen deli saçması hatalı bir kanun çıkardı diye "ama kazanılmış hak" zart zurt diye saçmalamak nedir ya? Ki zaten SGK'yı çökerten en önemli sebeplerden biri de bu. 40 yaşında insan işinin doruğunda, en tecrübeli zamanında sen bu adamı emekli ediyorsun ya. Erken emeklilik diye bir şey ilk başta insan haklarına aykırı ne demek 40 yaşında emeklilik dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir şey yok ve böyle bir ülke 50 yıl bu şekilde gitse ülke iflas eder. Sürdürülebilir değil işte kardeşim nesini anlamıyorsunuz? Avrupa daki gibi olmalı 60-65 iyidir.
Ben bir şey söyleyeyim, herkes sağcı AKP falan diyor ama bu ülkenin halkı resmen KOSKOSKOMÜNİST bir halk. Yani devlet dese ki çalışmanıza gerek yok hepinize para vercem dese herkes OOOOO atlar. Öyle tembeliz yani.
Sonra da birisi kalkıp akp lisin falan diyor salak mısınız ya? Akp en fazla 5 yıl kalır bunun sonuçları da en az 50 yıl bizim gençlerin sırtına yüklenir. AKP yi aşar bu konu mal mal konuşup tansiyonumuzu yükseltmeyin. Akp var diye her haksızlığa ses çıkartmayacak değiliz. Her yıl 40 milyar $ emekli maaşına eklenecek ve 40 sene yaşasa bu adamlar deli para ya! Ülkenin anası ağlar. IMF kapısında sürünürüz yine. Benim dedem de 45 yaşında emekli olmuş bu hak mı yani şimdi?
Mesela şu tip söylemler var bunlara cevap vermek istiyorum:
+Çıkarsa 45 yaşında emekli olacağım. Ancak benim çocuklarım 65 yaşında emekli olacak. Suriyelilere harcanan paralar buralara harcanmalı. Devlet mülteciye bakmaya mecbur değil ama yurttaşlarına bakmakla yükümlü.
-Yanlış yanlışla temizlenmez. Devlet yaşlılara bakmakla yükümlü olabilir 45 yaşında elin ayağın tutuyor git çalış birader. Nasıl bir solcu kafası resmen koskoskomunist bir kafa böyle bir kafa Küba da yoktur herhalde. Karı da ister misin paşam?
+Devlet bana 40 yaşında emekli olacaksın dedi sonra verilen hakkı geri aldı.
-60 yaşında emekli olacaksın deseydi çalışmayacak mıydın? Ki zaten çoğunuz emekli olup yine çalışmaya devam edeceksiniz. Biliyoruz ülke şartlarından dolayı böyle ama, bunu demek saçma.
+Devlet nelere para buluyor buna da bulsun.
-Koskoca dünya sanayi devi olan Almanya da bile emeklilik 65 mi ne. Sen hiçbir şey üretemeyen Türko olarak ne ürettin de ne faydan oldu da devlet zenginleşip 40 yaşında emekli etsin? Petrol zengini falan mıyız biz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CSB yazmayan adam -- 29 Aralık 2022; 3:27:10 >