Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
27
Cevap
421
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: kadıköy antika pazarından geliyorum (2. sayfa)
M
geçen ay
Binbaşı

Din bölümü başka yerde.



K
geçen ay
Yarbay

Almaktan ziyade satmayi dusunuyorum ordaki pazarcilar alir mi benden ?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @şoray uzun yolda
Ş
geçen ay
Yarbay
Konu Sahibi

sansini denersin satma olayi zor insanlar cok ucuz bisi olmadikca almiyorlar
ensaf dahada ucuza almak ister ama




Bu mesajda bahsedilenler: @Kassady
D
geçen ay
Binbaşı

Uzattığı sakalı bile sünnete uygun olmayan videodaki şahıs, konuşmasında bir ismin kaynağını esas alıyor;
İbn Hazm.

Peki kimdir bu İbn Hazm?

İbni Hazm

Sual: Mezhepsizlerin övdüğü İbni Hazm kimdir?
CEVAP
Endülüs felsefecilerinden ve âlimlerindendi. Vezir [bakan] idi. Miladi 994 yılında Kurtuba’da doğdu, 1064’de vefat etti. Felsefeye dalarak, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflere, kendi aklına göre mana vermiş, Ehl-i sünnetten ayrılmıştır. Selef-i salihinin, üstünlüğünü kavrayamamış, din büyüklerine saygısızlık göstermiştir. Bu sebeple, memleketinden sürülerek, çölde vefat etmiştir. (Eshab-ı Kiram)

İbni Hazm, Selef-i salihini beğenmeyip, doğru yoldan ayrılmıştır, (Keşf-üz-zünun)

İbn-ül Arif diyor ki: İbni Hazm’ın dili ve Haccac’ın kılıncı, aynı şeyi yapmışlardır. İbni Hazm’ın, hadis-i şeriflere uymayan habis, sapık çok sözleri vardır. Haccac-ı zalim, 120 bin masumu sebepsiz ve suçsuz öldürdü. İbni Hazm’ın dili de, hadis-i şerifle bildirilen hayırlı zamanlardan sonra, 100 binlerce Müslümanı doğru yoldan saptırdı. (Kıyamet ve Ahiret)

İbni Hazm, Kur’an-ı kerim ve hadis-i şeriflerin zahir yani görünen manalarından başka hiçbir delil ve kıyası kabul etmeyen, [Davud-i Zahiri’nin kurduğu] Zahiriyye mezhebindeydi. Bu mezhep tutunamamış, kalmamıştır. (Eşeddül-cihad)

İbn-ül-Ehed, Zehebi ve İbni Hilligan diyor ki: İbni Hazm’a selam verenler, ondan nefret ederlerdi. Sözlerini beğenmezlerdi. Onun sapık olduğunda sözbirliğine vardılar. Onu kötülediler. Sultanlara ondan sakınmalarını bildirdiler. Müslümanlara ona yaklaşmamalarını söylediler. (M. Nasihat)

İbni Hazm, herkese ictihad yapmayı emredip, başkasına uymak haramdır diyordu. Hanefi âlimlerinden, Muhammed bin Abdülazim Mekki, buna cevap verirken buyuruyor ki:
Elhamdülillah biz, büyük islam âlimi imam-ı a’zam Ebu Hanife’ye uymak derecesinden dışarıda kalmıyoruz. O yüce imama, onun büyük talebelerine, daha sonra gelen, Şems-ül-eimme gibi dünyaya nur saçan derin âlimlere ve on asırdan beri yetişen böyle hakiki âlimlere uymakla şerefleniyoruz. (El-Kavl-üs-Sedid)

Üstad İbrahim Muhammed Neşat diyor ki:
Namazı bilerek terk etmenin büyük günah olduğunu ve farzları hemen kaza etmek farz olduğunu, cumhur-ı ulema bildirmektedir. İbni Teymiyye, (Namazı kasten terk edenin kaza etmesi lazım değildir. Kaza kılması sahih olmaz. Çok nafile kılması, çok hayrat, hasenat yapması ve istigfar etmesi lazım olur) dedi. Daha önce İbni Hazm da, uzun yazılarıyla böyle uygunsuz fikirler ortaya atmıştı. (İslam kültürü 6/25)

İbni Teymiyye ve İbni Hazm, hükmü şüpheli olan âyet-i kerime ve hadis-i şerifleri tevil ettiler. Yani yanlış manalar vererek, Ehl-i sünnetten ayrıldılar. Böylece, hayırlı işlerin, namaz yerine geçeceği sapıklığını da körüklemişlerdir. İslamiyet’te açtıkları yaraların en zararlı olanlarından biri de, bu olmuştur. (Seadet-i Ebediyye)

kaynak:dinimizislam.com


Görüldüğü gibi videodaki şahsın esas aldığı kaynak bozuktur, itibar edilmez. Ehl-i Sünnet olmayan, doğru yoldan ayrılmış sapıkların yazıp çizdiklerine itibar edip, Hadis-i Şerif'leri dahi inkar edip itibar edilmez diyerek bu şahıs da sapıtıyor ve videoyu dinleyenleri de kendi sapkın yoluna çekmiş oluyor.


Bu videoda ise doğru bilgiler nakil yoluyla anlatılarak müziğin ve çalgı aletlerinin haram olduğu anlatılmaktadır


https://youtu.be/pGqde4UPBO4?si=p1d-2jph6SkcmXZX&t=21




Bu mesajda bahsedilenler: @şoray uzun yolda
D
geçen ay
Binbaşı

https://kurul.diyanet.gov.tr/Cevap-Ara/1010/muzigin-dindeki-yeri-nedir-

Bu itibar edip burda yayınlama zahmetine katlandığın linkte şöyle bir ifade var:

 Resûlullah’ın (s.a.s.), ilke olarak müziğin câiz olduğuna işaret sayılabilecek nitelikte ifadelerinin bulunduğu bilinmektedir. Nitekim o, nikâhın duyurulması için def çalınmasını öğütlemiştir (Tirmizî, Nikâh, 6 [1089]; İbn Mâce, Nikâh, 20 [1895]). Yine bir bayram günü Hz. Âişe’nin yanında def çalıp türkü söyleyen iki câriyeye çıkışmak isteyenlere “Bırakın bugün bayramdır” diye uyarıda bulunmuştur (Buhârî, ?Îdeyn, 25 [987]; Müslim, Salâtü’l-?îdeyn, 17 [892]).

Hemen buna cevap verelim:

1.) Resulullah'tan " Aleyhisselam" bahsedildiğinde (s.a.s.) yazılmaz. Bu edebe aykırıdır. Kısaltması yazılmadan Selavat-ı Şerife'nin tamamı yazılır ki edeb bunu gerektirir. Koca diyanet ve içindekiler bunu bilmiyorlar. Bunu dahi bilmeyen memurların açıklamalarına itibar edilmemelidir.

2.) Oyun oynayanlar, eğlenenler, cariyeler ve Habeşi kölelerdir. Def çalıp oynamak cariyelere verilmiş bir ruhsattır. Sesleri de avret değildir. Hür kadınların sesleriyse avrettir. Ancak düğünlerde, kadınlar arasında def çalabilirler. Cariyeler gibi erkekler arasında çalamazlar. Cariyelerin bu hareketlerini hür kadınlara da uygulamak, dinde reforma girer. Habeşi kölelerin oyunları ise, mızrak, kılıç ve kalkan oyunlarıydı. Bu hadis-i şeriflere dayanarak sahabe çalgı çalardı demek çok yanlış ve iftira olur.
kaynak: dinimizislam.com

Sana yukarda linkini göndermiştim. İşte o linkte bu konu yazıyor. O linkin tamamını okumadığın anlaşılıyor çünkü diyanetin cahilce ve yanlış bilgilendirmesine karşılık o bilgi, gönderdiğim linkte mevcuttur.

Görüldüğü gibi her konuda diyanete itibar etmemeli. İtibar edilirse bu sizi felakete sürükler; akşam namazı vaktinden 2-3 dakika önce ezanı okutturarak milletin orucunun bozan, aşı orucu bozmak diyerek insanları şaşırtan, astım hastalarının kullandıkları sprey de orucu bozmaz diyerek milletin kafasını karıştıran hep bu diyanettir.



Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir. Kadınların düğünlerde ve bayramlarda kendi aralarında def çalması caizdir. Bunun dışındakiler haramdır. (Hadika)

Kahramanlık şarkılarının, mehter marşlarının, düğünlerde davul ve def çalmanın caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını gerektirmez.

Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez. Çünkü ilahi ibadettir. İbadete çalgı karıştırılmaz. Tasavvuf müziğinin dinde yeri yoktur. Bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Resulullah efendimiz gelince, şarkıyı bırakıp, Resulullah'ı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz “sallallahü aleyhi ve sellem”, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin! Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 15 Nisan 2024; 12:40:59 >

0
geçen ay
Yarbay

bloklayın geçin, bende bloklu.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

D
geçen ay
Binbaşı

Sen zaten ateistin tekisin. Burdaki müslümanlara emir veremezsin. Müslümanları ilgilendiren bir konuda senin ne işin var, yolunu mu kaybettin. Yürü git ateistlerin toplandığı konulara yaz.
Dini konulara mesaj yazamazsın. İnanmadığın konulara girip mesaj yazarak kendinle çelişiyorsun ve bu durumun farkında bile değilsin. Bu da ayrı bir çelişkili durum. Bende de bloklusun...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 15 Nisan 2024; 13:7:23 >

F
geçen ay
Yarbay

Feriköy antika pazarını da tavsiye ederim.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.