Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
7074
Cevap
332646
Tıklama
28
Öne Çıkarma
Cevap: Elden Ring & Shadow of the Erdtree (21.06.2024) [PS ANA KONU] (26. sayfa)
K
3 yıl
Yüzbaşı

Dark Souls serisi benin için 1 numaraydı lakin Sekiro çıkana kadardı. O Vuruş ve karşılama hissiyatı beni deli ediyordu. hele kılınç çınlaması 1 numara.
Eldeng ring umarım o hissiyatı verir



B
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

VaatiVidya üstadın söyleyecek birkaç kelamı var, Elden Ring hakkında..
Videoyu izlemek için tıklayınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
3 yıl
Yarbay

Bu FS oyunu biz bunu şunun için oynamıyoruz düşüncesine artık katılmıyorum, kendileri cidden fanı olduğum bir stüdyo, ki Evergrace'den beri adamların bu mekaniğine bayılan biriyim, üstelik mecha sevdiğim için yıllarca Armored Core yaptılar o yüzden de ayrıca taparım FS'ye, ama bunların hiçbiri "Siz gelişmeseniz de olur, canınız sağ olsun" demek için bahane olamaz. Evet bir oynanış tarzı/türü yarattılar ve bunun sayesinde insanları çevrelerinde toplamayı başardılar, fakat yıllar geçiyor, teknoloji gelişiyor ve bunun sonucunda hala 10 yıl önceki görselliği, animasyonu görmeyi kabul etmek çok da doğru bir düşünce değil. O halde FS için yapılan bu kıyağı her firma için yapalım, hiçbir şey gelişmesin ya da aynı mekaniği 2D olarak da sunan sürü ile oyun var, madem olay sadece temel mekanik, FS de 2D yapsın, buna da kabul müyüz?

Gelişmek zorunda, ne olursa olsun 10 yıl önce ki görselliği biraz makyajlayıp, temel animasyonların aynı kaldığı bir oyun yapamazsın, belli bir seviyenin üzerindeki hiçbir yapımcının böyle bir lüksü olduğunu düşünmüyorum. Üstelik geçmiş oyunlardaki mekan ve karakterlerin çok benzerlerini gördüğümüz bir oyun bu ve içeriğindeki birçok tasarım önceki oyunlarda olduğu gibi yine Miura'nın yarattığı Berserk'den de esinlenilmiş vaziyette... Yaptığı şeyleri yeri geldiğinde nasıl övüyorsak, yanlışları da söylemek, eleştirmek gerekiyor.

Ki, gerçekten dalgası geçiliyor, eleştiriliyor! Biz bu oyunu şunun için oynamıyoruz düşüncesi günümüz şartlarında artık doğru bir bakış açısı değil, FS de kendisini geliştirmek zorunda.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 2 cevap geldi.
B
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Temel soulslike mekaniklerin açık dünyaya uyarlanması ve açık dünyada en önemli sorun olan yan görev çeşitliliği nasıl olacak? Bunu konuşalım. Mesela taşınabilir bonefire-kamp. Bence olmazsa olmaz. Açık dünyanın anlamı serbest gezinmek, kurarım kampımı dalarım ortama. Öbür türlü ebenin nikahına kadar geri dönmek, tüm mobların dirileceğini düşündüğümüzde çok tatsız olabilir. Kombat nasıl olacak? Ağır mı, Bloodborne daki gibi dodge temelli mi, Sekiro'daki gibi deflect temelli mi? Hepsinin karşımı mı? Hepsi karışırsa çorba olmaz mı? Bineklerimizin kombata etkisi ne olacak? Gece gündüz döngüsü niye var? Şekil olarak mı var, veya çevreye etkisi var mı? Sadece gece çıkan canavarlar olacak mı? Bazı özelliklerimiz gece zayıflayıp gündüz güçlenecek mi? Veya tam tersi..

Bunları konuşalım, çünkü şekil olarak, yani sanat tasarımı olarak bizi yine büyüleyecek FormSoft, gram kuşkum yok. Atmosfere aşık olacağız, garantisi benim da! Bunu dokuyan çocuğun gözleri kör oldu kör!


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @MALTHAEL
V
3 yıl
Yarbay

üstad, arkadaşların dediği gibi, sizin seriye kattıklarınızdan dolayı size sevgimiz üst seviye.

Oyun çıktığında bize vereceği toplam hazzı tartmak lazım diye düşünüyorum. Hikayesi, karakterleri, açık dünya dinamikleri, silah ve karakter gelişimleri. Oyunun lore nu anlamak için kaynakların takibi, npc görevleri...

Kombatta farklı dinamikler denemişler. karakterimiz zıplıyor, atla dövüşebiliyor. Belki sekiroda ki kılıç çınlamaları kadar olmayacak ama ortaya farklı ve güzel bir combat çıkabilir.

Önce bir görelim, deneyelim. sizin fikriniz her zaman önemli.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi veteran_gamer -- 12 Haziran 2021; 14:10:14 >


Bu mesajda bahsedilenler: @melkor23
B
3 yıl
Yüzbaşı

Bütün yorumları okudum bende bir yorum yapayım :)

Öncelikle en çok tartışılan grafik konusuna değineyim.Grafikleri bende pek iç açıcı bulmadım fakat Fromsoftware in hangi oyunu yılına göre iyi bir grafik sunmuş ki.
Bloodborne demeyin aynı yıl çıkan Witcher 3 ve Fallout 4 grafiklerine bakın
Dark Souls 3 demeyin aynı yıl çıkan Uncharted 4 e bakın
Sekiro hiç demeyin aynı yıl çıkan Metro Exodus, Death Starnding , RE2 Remake gibi oyunlara bakın.Eğri oturalım doğru konuşalım kısacası.Bu oyunda 2022 yılında grafiksel anlamda God of War veya çıkarsa Starfield gibi oyunların yanında sönük kalacak çünkü hep kaldı.(Umrumdamı değil tabiki,hiç grafik beklentimiz olmadı ki fromsoftware dan,bu beklenti nereden geldi onu merak ettim sadece).
Demon's Soulstan beri veya Dark Souls 1 den beri Her çıkan Fromsoftware oyununu ilk günden oynayıp defalarca bitiren, üzerine platinini kasan, yabancı forumlarda deli dehşet teori tartışan insanların(Bende bunlardan biriyim)bu eleştiriyi pek yapacağını düşünmemiştim.

Forumda biz Dark Souls 1 oynarken daha youtube ta doğru dürüst videosu olmayan oyunda kendi bilgileriyle insanlara yardımcı olan,firmanın büyük hayranı olduğunu da çok iyi bildiğim üstad Melkor23'ün de 2 fotoğraf 1 kale üzerinden yaptığı eleştirisini de doğru bulmamaktayım.Eminim kendisi de oyunu birkaç kez tecrübe ettikten sonra firmanın neler üzerinde kendini geliştirdiğini görecektir.Bu oyunları izleyerek ve oynayarak yapılan yorumun arasındaki uçurumu kendisi benden daha iyi bilecektir.

Berserk referansı konusuna gelirsek,ben bu durumun bir özentilik değilde bir saygı olduğunu düşünüyorum,sonuçta adamın hayranlığı belli.Hatta fazlasıyla memnunum Berserk referanslı 5 tane daha oyun yapsa keşke.

Oyun çıkana kadar oyunla ilgili başka bir video veya başka bir yazı okumayacağım.Oyunu birkaç kez bitirdikten sonra bakarım ancak videolara incelemelere puanlara ve forumdaki sohbetlere(tabi çok allak bullak olursam değişir, daha olmadık ^^) Dark Souls 1 hariç sonraki tüm oyunlarını tabiri caizse "Blind Run" oynadım, herkese tavsiyemdir gerçekten tadı böyle çıkıyor.

Alıntı ve mesaj bildirimleri açık, tüm Souls severlere hayırlısı olsun Fragman :)


Bu mesaja 2 cevap geldi.
O
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BEKOKOBE35

Bütün yorumları okudum bende bir yorum yapayım :)

Öncelikle en çok tartışılan grafik konusuna değineyim.Grafikleri bende pek iç açıcı bulmadım fakat Fromsoftware in hangi oyunu yılına göre iyi bir grafik sunmuş ki.
Bloodborne demeyin aynı yıl çıkan Witcher 3 ve Fallout 4 grafiklerine bakın
Dark Souls 3 demeyin aynı yıl çıkan Uncharted 4 e bakın
Sekiro hiç demeyin aynı yıl çıkan Metro Exodus, Death Starnding , RE2 Remake gibi oyunlara bakın.Eğri oturalım doğru konuşalım kısacası.Bu oyunda 2022 yılında grafiksel anlamda God of War veya çıkarsa Starfield gibi oyunların yanında sönük kalacak çünkü hep kaldı.(Umrumdamı değil tabiki,hiç grafik beklentimiz olmadı ki fromsoftware dan,bu beklenti nereden geldi onu merak ettim sadece).
Demon's Soulstan beri veya Dark Souls 1 den beri Her çıkan Fromsoftware oyununu ilk günden oynayıp defalarca bitiren, üzerine platinini kasan, yabancı forumlarda deli dehşet teori tartışan insanların(Bende bunlardan biriyim)bu eleştiriyi pek yapacağını düşünmemiştim.

Forumda biz Dark Souls 1 oynarken daha youtube ta doğru dürüst videosu olmayan oyunda kendi bilgileriyle insanlara yardımcı olan,firmanın büyük hayranı olduğunu da çok iyi bildiğim üstad Melkor23'ün de 2 fotoğraf 1 kale üzerinden yaptığı eleştirisini de doğru bulmamaktayım.Eminim kendisi de oyunu birkaç kez tecrübe ettikten sonra firmanın neler üzerinde kendini geliştirdiğini görecektir.Bu oyunları izleyerek ve oynayarak yapılan yorumun arasındaki uçurumu kendisi benden daha iyi bilecektir.

Berserk referansı konusuna gelirsek,ben bu durumun bir özentilik değilde bir saygı olduğunu düşünüyorum,sonuçta adamın hayranlığı belli.Hatta fazlasıyla memnunum Berserk referanslı 5 tane daha oyun yapsa keşke.

Oyun çıkana kadar oyunla ilgili başka bir video veya başka bir yazı okumayacağım.Oyunu birkaç kez bitirdikten sonra bakarım ancak videolara incelemelere puanlara ve forumdaki sohbetlere(tabi çok allak bullak olursam değişir, daha olmadık ^^) Dark Souls 1 hariç sonraki tüm oyunlarını tabiri caizse "Blind Run" oynadım, herkese tavsiyemdir gerçekten tadı böyle çıkıyor.

Alıntı ve mesaj bildirimleri açık, tüm Souls severlere hayırlısı olsun Fragman :)
Berserk tamamen cult bir seri oldugu icin japon eglence sektorunde herkes alinti yapiyor.

Miyazaki hardcore berserk fani zaten . Kaliteli Berserk oyunu cikmasi imkansiza yakin oldugu icin elimizde sadece Miyazaki nin oyunlari var.


Umarim bir gun Miyazaki, Berserk in uzerinde calisma sansi bulur. Artorias dan tutan Gael e hepsi birebir Guts.
Hatirliyorum Gael ile savasirken oyunun sesini kapatip youtube dan Guts in muzigi acmistim



Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onvious -- 13 Haziran 2021; 10:33:40 >

G
3 yıl
Teğmen

.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:46:10 >


Bu mesajda bahsedilenler: @veteran_gamer
A
3 yıl
Yarbay

FROM Software'den Hidetaka Miyazaki ile Röportaj çeviridir :

- yarı tanrı karakterler tarafından yönetilen, farklı zindanlar olarak işlev gören altı ana alan (bir emri takip etmek zorunda değilsiniz)
- merkez onaylandı
- yeraltı mezarları, kaleler, kaleler, mini zindanlar vb.
- Elden Ring'in çıkış tarihinde geleceğinden emin
- karakter yaratıcısı
- çoklu sonlar
- eskisinden çok daha yüksek serbestlik derecesi
- isteğe bağlı Boss'lar
- DS3'teki savaş sanatları geri dönüyor ancak bir silaha sabitlenmedi (~100 teknik)
- Ruhlar görünüşte toplanabilir ve donatılabilir (çağrı)
- farklı ruh türleri (saldırılar için, yem olarak, savunma için vb. kullanın)
- Ruhlar görünüşte geliştirilebilir
- Diğer özelliklere sahip oldukça işe yaramaz ruhlar da var
- açık alanlarda keşif sırasında çok oyunculu destek (ancak görünüşe göre çok oyunculu modda atlarınızı süremezsiniz)
- ER, oyuncunun sahip olduğu birçok farklı seçenek nedeniyle daha "yönetilebilir" ancak hala birçok zorlu düşman var
- kaşifleri motive etmek için düşme hasarı düşük
- bir dünya haritası var
- gerçek zindanların haritası yok
- malzemelerle işçiliği sistemi
- Miyazaki, oyun süresinin "çok fazla yan gezi olmadan" belki 30 saat olduğunu tahmin ediyor.

Orijinal :

Interview with FROM Software's Hidetaka Miyazaki

- six major areas that function as distinct dungeons, ruled by demigod characters (you don't have to follow an order)
- hub confirmed
- catacombs, castles, fortresses, mini dungeons etc.
- confident that Elden Ring will arrive on its release date
- character creator
- multiple endings
- much higher degree of freedom than before
- optional bosses
- Battle arts from DS3 return but are not fixed to a weapon (~100 techniques)
- Spirits can be collected and equipped apparently (summons)
- different types of spirits (use them for assaults, as decoy, for defense etc)
- Spirits can be improved apparently
- There are also rather useless spirits with other traits
- multiplayer support during exploration on the open fields (but you are not able to ride your horses in multiplayer apparently)
- ER is more "manageable" due to the many different options the player has but there are still many tough enemies
- fall damage is low to keep explorers motivated
- there is a world map
- the actual dungeons do not have a map
- crafting system with materials
- Miyazaki guesses playtime is maybe at 30 hours "without too many side trips"





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 14 Haziran 2021; 17:55:31 >

V
3 yıl
Yarbay

" bu mini dungeon ve opsiyonel boss'ları da kim bilir nerelere saklarlar, onları bulmak, araştırmak çok keyif verici olacak gibi duruyor."
Simdiden heyecan bastı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @melkor23
V
3 yıl
Yarbay

En heyecanla beklediğim oyun açık ara ile elden ring. Bloodborne efsanesinden sonra ds3 ü de ayıla bayıla oynasam da beni bb kadar tatmin etmedi. Umarım bloodborne kadar hatta onu geçen bir yapım olur elden ring..



G
3 yıl
Teğmen

.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:46:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
3 yıl
Yarbay

Hocam bu oyunu bekliyorum bayadır souls evrenine bloodborne ile daldım sonra dark souls 3-2-1 oynadım. O gün bu gündür hastasıyım bu oyunların ve bittikleri zaman bir boşluk hissi oluşuyor :) benim için dark souls 2 kadar uzun bi oyun olsa yeter inşallah bol bol dlc çıkar oyuna



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Gaiseric
M
3 yıl
Yarbay

Bilgiler bu zamana kadar ki tüm oyunların harmanlanmış hali gibi hissettirdi bana, ilginç bir tecrübe olacak.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Kardeşim 2. el eski kasa bir PS4 bul bari. Ben sattım, 1000 TL'ye. O kadar da değil yahu.
O kadar mı yoksa?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kuzgun_
G
3 yıl
Teğmen

.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:46:23 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
3 yıl
Binbaşı

https://www.youtube.com/watch?v=FDnBx6x8q2U
Oyun çıkana kadar hollow olmamak için her gün bunu dinliyorum.



A
3 yıl
Yarbay

G
3 yıl
Teğmen

.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:47:9 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
3 yıl
Teğmen

.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:47:11 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.