Bizim takım, top bizde iken bu düzende oynuyor. Geçen sene Başakşehir dikkatli izlemiş arkadaşlar var mı? Orada da mı bu düzende oynuyorlardı? Ayrıca bu düzende harika işler çıkaran Caner için ne diyorsunuz? Ban açıkçası avel avel izliyorum, şaşkınlıkla. Futbolu bilen bilmeyen herkesin ortak görüşü; "Bu sisteme uyacak son oyuncu Caner'dir" olmuştu. Rize ve bir hafta önceki Göztepe maçında ağzım açık izledim Caner'i. Sizin görüşleriniz nedir? < Resime gitmek için tıklayın > |
Dostlar, USD kur ve TR Store fiyatları malumunuz.. "Broterhood" sağolsun bu işe biraz çözüm oluyor. Ama bazı oyunlar var ki, kardeşinizle bile paylaşmak istemezsiniz.. RDR2 gibi mesela. Uzun zamandır kıvranıyorum oyunu kendi hesabıma almak için. En ucuz kodu(US Store) malum online siteden buldum(M*C) orada da 250 TL. Oynayıp bitirdiğim oyuna o parayı da vermek istemiyorum. En dip fiyatlar Arjantin'de malumunuz, Bu aralar RDR2'de indirime girdi(18 USD) bei iyice kaşıntı tuttu. Araştırdım, bir discord kanalı buldum, meşhur bir xbox fiyat karşılaştırma sitesinin kanalı. Oradan Ukrayna'lı bir arkadaş yardımcı oldu 25 USD'a aldım oyunu. Sonra da VPN ile kodu girdim, çalıştı. Vallahi çalıştı. Para transferi için transferwise sitesini kullandım. çok pratik, ucuz, güvenilir. Hepsi dahil(transfer masrafı) 160 TL tuttu. Bilmenizi istedim, Zaten çoğunuz o siteyi biliyordur. Orada da discord kanalının linki var zaten. eğer yasak değilse site adını da paylaşabilirim. |
Çıkış tarihi açıklandı. 16 Nisan 2020 https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1137817556528586752 Ben malum siteden sipariş verdim. Hani şu ucuz oyun ve kod satan siteden. 271 TL'ye mal oldu, yalnız; Bu sitede Xbox oyun sipariş ederseniz, kodları oyun çıkınca alıyorsunuz, bilginiz olsun. Siz sipariş verdiniz mi? Kaç paraya nereden aldınız? |
Yorumsuz; 2011’de PlayStation ekibiyle çalışmaya başlayan Yiğit, 2014 yılında PlayStation Türkiye departmanının başına geçti. Daha sonrasında ise PlayStation Ülke müdürü olmuştu. Yaklaşık iki buçuk yıldır PlayStation’ın Türkiye’deki tüm operasyonlarının yönetimini üstlenen Mustafa Yiğit, artık görevine Hong Kong PlayStation ülke müdürü olarak devam edecek. Hong Kong, Sony için kritik öneme sahip. Zira, PlayStation’un Tokyo’dan sonra dünyada faaliyete geçtiği ikinci ülke Hong Kong olmuştu. Kendisine yeni görevinde başarılar diliyoruz. Kaynak; < Resime gitmek için tıklayın > |
Gölgeler Diyarı. Erdtree tarafından gizlenmiş bir yer. Tanrıça Marika'nın ilk ayak bastığı yer. Bilinmeyen bir savaşta temizlenmiş bir toprak. Messmer'ın ateşiyle alevlendi. Miquella bu topraklara doğru yola çıktı. Kendini etinden, gücünden, soyundan arındırarak. Altın olan her şeyden. Ve şimdi Miquella vaat edilen efendisinin dönüşünü bekliyor. Miyazaki'nin Famitsu röportajından birkaç ipucu; • Miquella DLC’nin merkez karakteri, • Ana oyunda “grace” leri takip ediyorduk DLC’de Miquella’nın ayak izlerini takip edeceğiz, • Diğer önemli hikâye arkı Marika’ya ait, • DLC ana oyun ile aynı zamanda fakat farklı mekânda geçiyor, • Marika’nın hikayesi ana oyundaki gibi anlatılacak (geçmişin izlerini takip edip öğreneceğiz), • Messmer'in oturduğu taht ana oyunda Omen Kralı Margott ile dövüşte gösterilenlerle aynı ve Godrick, Malenia, Radahn, Rykard gibi karakterlerle aynı seviyede ve Marika'nın çocuğu olarak anılıyor, • DLC, DS3 ve Bloodborne’dan daha büyük (fiyatından da belli zaten), • Mohg, Lord of Blood ile savaştığımız alanında bulunan koza veya ondan sarkan kol ile iletişime geçerek yeni bölgeye ışınlanacağız, • DLC'ye erişmek için Mohg ve Radahn'ı yenmiş olmanız gerekecek, • DLC ana hikâyenin sonunu etkilemeyecek, • 8 yeni silah türü (silah değil “silah türü”); büyük Japon katanaları, ters el kılıçları gibi tuhaf ve yeni silah çeşitleri, düello kalkanları, fırlatılabilir hançerler vb. • Gölge topraklar Marika'nın tanrı olduğu ve Erdtree'nin doğduğu yer. Tabii ki orada Erdtree'den önce bir kültür vardı ve aslan dansı bu kültürden geliyor. (Aslan dansı Çin’lilerin 2-3 kişi aynı kostümün içine girip yaptıkları gösteri), • Başka DLC planları yok ama Elden Ring hikayesi sonlanmadı, Playstation Store Link(India) Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınızVideoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınızVideoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınızVideoyu izlemek için tıklayınız < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > Elden Ring ile ilgili çıkan ilk söylenti. Haberler böyle başladı... Kaynak; GamesRadar+
Güncelleme;George R.R. Martin, GoT finali sonrası yayınladığı kendi blogunda bir video oyunu için danışmanlık yaptığını resmen açıkladı.
Videoyu izlemek için tıklayınız
< Resime gitmek için tıklayın > Miyazaki ile yapılan söyleşi; Bugünün en etkili fantastik dünya yaratıcılarından ikisinin zihninden doğan Elden Ring , sizi yeni ve tamamen baştan tasarlanmış bir mitolojik evrene götürüyor. Bu iddialı yeni IP’nin ayrıntılı karakterlerini, hikayelerini ve mitolojilerini oluşturmak için; eleştirmenlerin beğenisini kazanmış Dark Souls serisinin yaratıcısı Hidetaka Miyazaki ile New York Times'ın en çok satan fantezi serisi “Buzun ve Ateşin Şarkısı”(Game of Thrones)’un dünyaca ünlü yazarı George RR Martin işbirliği yaparak benzersiz yeteneklerini birleştirdiler. Sizleri Elden Ring'in keşfedilmemiş dünyasına hazırlamak ve bizleri bekleyen deneyim hakkında özel bilgiler edinmek için Miyazaki-san'la konuştuk. Sam Wilkinson, Bandai Namco: Öncelikle, lütfen bize Elden Ring'in geliştirilmesinin ne zaman ve nasıl başladığını söylermisin? Hidetaka Miyazaki, Oyun Direktörü: Elden Ring’i geliştirmeye , Dark Souls 3 DLC’sinin hemen bitiminde başladık. O zamanlar, Elden Ring , henüz planlanan ya da zaten gelişimin erken aşamalarında olan diğer yapımlara kıyasla daha klasik bir fantezi olarak planlanıyordu. Dark Souls dizisinde yapamadığımız şeylerle dolu yeni bir karanlık fantezi aksiyon RPG yaratmak istedik. Wilkinson: Elden Ring , Sekiro ile aynı zamanda geliştirilmiş gibi görünüyor. Geliştirmeye asıl başladınız? Miyazaki : Genel geliştirme süreci Sekiro ile aynı oldu. Her iki projeye yardımcı yönetmenler atadık, aynı anda iki oyunun da çeşitli tasarım, sanat ve müzikal bölümlerini yönlendiriyordum. Projelerimizde, var olan kısıtlı süremizi en iyi şekilde kullanmak için tepe-geliştirme sürecine alan yaratma eğilimindeyiz, ancak, bu tarz bir geliştirme yönteminin mümkün olabilmesi, yardımcı yönetmenlerimizin ve geliştirme ekibinin de bizim vizyonumuzu paylaştığına dair güvene dayalı bir ilişki kurmamız sayesinde sağlanabilir. Tüm ekibe ve sıkı çalışmalarına inanılmaz minnettarım. Tabii ki, bu proje için yapılacak daha bir sürü iş var. (kahkahalar). Wilkinson: Elden Ring'in hangi tür bir oyun olacak? Miyazaki : Üçüncü şahıs aksiyon RPG. Aksiyona yoğun bir şekilde odaklanan Sekiro'nun aksine, Elden Ring RPG unsurlarına daha fazla odaklanıyor. Tabii ki, tepkisel yakın dövüş temelli combat zevkinden vazgeçmiyoruz, bu unsurlar da mevcut olacak. (Yine osurtacağız merak etmeyin diyor) Wilkinson: Bu oyunun da From-like(artiz, sende herkes gibi souls-like desene) benzeri zorlu bir oyun olacağına inanıyor musunuz? Miyazaki : Evet, inanıyorum.(Hah, tamam, yine s**tık) Oyuncunun zorlukların üstesinden gelmek için yaşadığı hazza verdiğimiz önem, diğer oyunlarımızdaki gibi olacaktır. Çok tatmin edici bir deneyim olacağına inanıyorum. Daha önce, bu oyunun (Elden Ring) RPG öğelerine daha fazla odaklandığını söylemiştim. Bu oyunda, çok çeşitli silahlar, sihir ve düşmanları meşgul edecek diğer yöntemler bulunacak ve bu da kullanıcılara kendilerine uygun bir oyun tarzı ve strateji yaratmayı mümkün kılacak. Bu oyunun Dark Souls’a kıyasla bile, oyuncuların zorlukların üstesinden gelme ve düşmanlarla karşı karşıya kaldıklarında taktiklerini düzenlemelerinde daha fazla çeşitlilik sağlayacağına inanıyorum. Wilkinson: Elden Ring , Dark Souls'da olduğu gibi karakter özelleştirme unsurları içerecek mi, yoksa Sekiro'ya benzer şekilde oyuncunun kontrol ettiği sabit bir kahraman mı olacak? Miyazaki : Evet, karakter özelleştirme unsurları içerecek. Dark Souls serisine benzer şekilde, Elden Ring oyuncuların kendi benzersiz karakterlerini tasarlamalarını ve kontrol etmelerini sağlayacak. Daha önce de söylediğim gibi, bu oyun RPG öğelerine yoğun bir şekilde odaklanıyor ve bu yaklaşımın bu odağa en uygun seçenek olacağını düşündük. Wilkinson: George RR Martin ile işbirliğine ilişkin olarak, bu işbirliğinin nasıl ortaya çıktığını ve proje boyunca hangi rolü oynadığını açıklayabilir misiniz? Miyazaki : Sanırım bu işbirliğinin ana fikri, şahsen GRR Martin'in çalışmalarının büyük bir hayranı olduğum gerçeğinden geldi. “Buz ve Ateş’in Şarkısı” ve “Tuf Voyaging” serilerini sevmiştim, ama favorimi soracak olursanız “Fevre Dream” derdim. Şahsen “Fevre Dream” ı vampir fantezisinin bir şaheseri olarak görüyorum ve daha önce tüm yeni çalışanlara tavsiye etmiştim. Martin’in bu kadar tanınmış bir hayranı olmam, işletme müdürümüz Eiichi Nakajima’nın geri çevrilmeme ümidi ile GRR Martin ile irtibata geçmesine sebep oldu. Ancak, GRR Martin ile birebir konuşma fırsatı bulabildik, inanılmaz eğlenceli ve teşvik edici bir deneyimdi. O anda GRR Martin ile çalışmak istediğimi hissettim. Teklifimizi kabul ettiği için GRR Martin’e halen ne kadar minnettar olduğumu anlatamam. GRR Martin ile asıl işbirliğimiz, oyun ile ilgili benim öngördüğüm temaların ve fikirlerin yanı sıra oyun ile ilgili özellikleri onaylaması ile çok nazik bir şekilde başladı. Bu başlangıç bize, GRR Martin’in daha sonraları oyunun dünyasının mitolojilerini yazmak için temel aldığı, oyunla ilgili birçok özgür ve yaratıcı sohbet yapmamızı sağladı. Bu mitlerin, mistik ve gizemli unsurların bolluğuyla birlikte ilginç karakterler ve dramlarla dolu olduğu kanıtlandı. Bu da benim ve geliştirme ekibim için harika bir teşvik kaynağı oldu. Elden Ring’in dünyası bu mitler ve teşvik temel alarak inşa edildi. Ben bile, zaman zaman heyecanımı saklamakta zorlanıyorum. Umarız herkes yarattığımız bu dünyayı dört gözle bekliyordur. Wilkinson: Önceki oyunlarınızla karşılaştırıldığında ne gibi farklılıklar var (özellikle Dark Souls )? Miyazaki : GRR Martin ile yaptığımız işbirliği neticesin ortaya çıkan teşvik edici yenilikler ile dolu dünyayı bir kenara koyacak olursak, en büyük fark bu oyunun bir açık dünya oyunu olması. Bu nedenle, oyun dünyasının ölçeği ve anlatısı, keşif derinliği ve keşif özgürlüğü çarpıcı biçimde arttı. Kuşkusuz bu oyun en büyük oyunumuz olacak, tabii ki hacim olarak büyüklükten bahsediyorum. “Açık dünya” terimi için birçok tanım var ve doğru bir şekilde ifade etmiyor olabilirim, ancak geniş, açık bir alana sahip olan bir oyuna kendi yaklaşımımızı getirdik. Tehlike ve tehditlerle dolu bir dünya, keşfedilecek birçok alan var. Bu alanlar arasında, ayrıca karmaşık tasarlanmış, çok katmanlı kaleler vb. bulabileceksiniz. Wilkinson: Oyunun adının anlamı nedir? Miyazaki : Elden Ring , oyun evrenini tanımlayan gizemli bir konsepte verilen addır. E3 fragmanında da söylendiği gibi, “Elden Ring” paramparça oldu. Bu olay(parçalanma) oyunun önemli temalarından biri olacak. Şimdilik söyleyebileceğim tek şey bu. (Kahkahalar) Wilkinson: Elden Ring , hepimizin sevdiği ve From Software’dan görmeye alışkın olduğumuz, cesur, yoğun boss dövüşlerini içeriyor mu? Miyazaki : Evet, elbette. Boss dövüşleri yapmaktan zevk aldığımız bir şey ve bu oyunun da belirleyici özelliklerinden birisi olacak. Oyuncuların sabırsızlıkla beklediği çok çeşitli benzersiz ve korkunç bossların olduğunu düşünüyoruz.(burada altıma bıraktım, yine lets play izleyeceğiz anlaşılan) Wilkinson: Bize yayınlanan konsept çiziminde gösterilen karakter hakkında ne söyleyebilirsin? Miyazaki: Bu karakteri, eksantrik yönlerinin yanı sıra, dünyanın ve hikayenin sahip olduğu karanlığı canlandırması nedeniyle seçtik. Elden Ring klasik bir kara fantezi oyunu gibi dursa da, aslında daha da fazlası. Bu karakter aynı zamanda daha önce belirtilen eksantrikliğe ek olarak bir temayı daha temsil ediyor. Bu tema, insanlığın iradesi ya da hırsıdır. Bu işbirliğini nihayet dünya ile paylaştığımız için çok heyecanlıyız. Gelecekte sizinle paylaşacağımız çok daha fazla şey var. @ELDENRING'i Twitter, Instagram ve Facebook'ta takip ettiğinizden emin olun, bu sayede George RR Martin, Hidetaka Miyazaki ve Bandai Namco Entertainment arasındaki bu heyecan verici işbirliğine dair yeni bilgileri ilk siz öğrenebilirsiniz.
PC GAMER(01.11.2019) - Elden Ring: Everything we know about FromSoftware's next game 1 Kasım'da PC Gamer'da çıkan yazı, bilmediğimiz birşey yok, ama özet niyetine paylaşalım.
|
Beşiktaş'ı neden bırakırsın? Neden, "aşkını kalbine gömersin" "Beşiktaş benim için bitmiştir" gibi bir cümleyi nasıl kurarsın? "O adam" takımda oldukça, forma da almam maça da gitmem nasıl dersin? ..... Ben yapamam. Ben sevdamdan vazgeçemem. Geçebilene de aynı gözle bakamam. Kusura kalmayın. Bir futbolcu yüzünden Beşiktaş'ımdan vazgeçen insan... Vazgeçmiştir işte... Beşiktaş'lı vazgeçer mi? "Biz ne acılar gördük?" Bu mu bizi yıkacak. Gerekirse taş bas yüreğine, Sevdadan vazgeçmek nedir? Öte yandan, Nedir Burak'ın olayı? "Hırsız" Neden? Bir maçta kendini yere attı.. O maç, ligin 2. maçı. Telafi için 32 maç daha var yani. Peki, bizim takımda kendini yere atan futbolcu olmadı mı? Cenk mesela? Ona neden kimsenin sesi çıkmıyor? Cenk kral, Burak kaka.. Hiç inandırıcı değil. Var ise Burak'ın başka icraatı lütfen paylaşın. Bu kadar küfürü hak edecek ne yaptı? Neden öfkelisiniz bu kadar? Anlatın lütfen, anlamak istiyorum. Eksik bilgim var ise de tamamlayın, Deyin ki, böyle bir şerefsizlik daha yaptı. Sevgiler. |
Bugün bloğunu okudum. Beğenirsin beğenmezsin, adamın elinde belgesi var kardeşim. Mertcan, Olcay ve cezai maddenin olduğu şu lanet futbolcu Ekici'nin trasnferi ile ilgili belgeler. Öte yandan, Negredo olayı var. Şahsi görüşüm; Başkanın bende kredisi var, Bugüne kadar yaptığı transferleri göz önüne aldığımızda, Kulüp kardadır. Kaça alıp kaça sattığı ortada. Ekici, başkanın dengesini bozmuş belli ki. Yapılmaması gerekir, çok yanlış bir durum. Bu mevkideki insanların öfke ile kareket etmesi çok yanlış. Öte yandan, Aziz Yıldırım'ın o dönem her görüştüğümüz futbolcuya salça olması ayrı bir tartışma konusu. Ama yine de yanlış. Negredo mevzuu ise hiç anlamadığım bir mevzu. GS'nin o dönemki menajeri Cenk bey açıklamış, bize bedava önerdiler diye. Ben bu konuda menajer oyununa geldiğimize inanıyorum. Ama asıl benim takıldığım konu; BU ADAM BU BELGELERİ NASIL ELE GEÇİRDİ? Bu belgeler çok ciddi gizli, kasalarda saklanan belgeler. Bu sebepten yönetimin, en azından üyelerin değişmesini çok doğru buluyorum. Gerekirse başkan bile değişebilir, ki bilen bilir ben Fikret Orman'ı desteklerim. Ama bu dönemde kimse elini taşın altına sokmaz zannımca. |
Roboform, şahsen onlarca yıldır kullandığum bir şifre saklama ve senkronize etme programı. Para verip satın aldığım ilk yazılımdır. Şiddetle tavsiye ederim. Kampanya sadece yeni kullanıcılar için geçerli, abonelik uzatmaz. Kaçırmayın derim, ROBOFORM 5 Yıllık Üyelik |
Uzmanların tavsiyelerine elbette başvuralım, ama bazı konular var ki araştırıp, okuyup anlarsak çok daha kolay cevaplar bulabiliriz. Aklımı sürekli kurcalayan bu soruya güvendiğim kaynaktan bulduğum cevabı benim gibi üşengeç arkadaşlar için elimden geldiğince çevirmek istedim. Nedir bu "Hertz" kardeşim? Önbilgi Yazının orjinali Amerika ve NTSC standardını benimsediği için 60HZ ve 120HZ değerlerini kullanmış, ben de değiştirmedim. Burdaki püf nokta TV yayın standardı. Çok kısa ve bizi ilgilendiren kısmını anlatalım; NTSC TV standardı yayınlarını saniyede 30 kare(30 FPS) yapar, PAL standardı ise 25FPS. Üreticiler de televizyonlarını NTSC standardını kullanan ülkeler için 30 ve katları(60-120) olarak , PAL standardını kullanan ülkeler için ise 25 ve katları(50-100) olarak üretir. Biz, bu yazıda kullanılan 60HZ terimini 50HZ, 120HZ terimini ise 100HZ olarak okuyabiliriz. Not:Sinema filmlerinin standardı tüm dünyada 24FPS'dir. NEDİR BU "YENİLEME ORANI"? Kaynak Yenileme oranı, karelerin sayısına karşılık gelir. Frekans birimi olan Hertz'de ölçülür. 60 Hz yenileme hızına sahip bir TV, saniyede 60 görüntü gösterebilir. Firmalar ürünlerini çoğu zaman televizyonun gerçek özellikleriyle bağdaşmayan yenileme oranı rakamları kullanarak pazarlarlar(Bu ayrı bir makale konusu). Bu ne yazık ki ortalama bir alıcı için çok yanıltıcıdır, sevindirici olan ise bugünlerde üreticiler gerçek rakamları açıklamaya başladılar. Çoğu zaman listelenen sayı, gerçek yenileme oranının iki katı olacaktır. Herhangi bir yenileme hızını 120 hz'ın üstünde görürseniz, o değerin abartılı olduğunu varsayabilirsiniz. 60HZ - 120HZ Karşılaştırması Üreticiler, 120Hz TV'lerin, 60Hz modellere karşı önemli bir avantaj sağladığına inanmanızı istese de, yenileme hızı görüntü kalitesini tek başına arttırabilen bir unsur değildir. Teorik olarak düşünürsek, iki katı yenileme hızında oynatılan bir içeriğin hareket bulanıklığının da yarısı olması beklenir. Sorun şu ki, neredeyse hiç bir yayıncı 120Hz'lik bir kaynak kullanmıyor. 30FPS ve 60FPS Kaynakları 120HZ TV'de Göstermek 120Hz TV'de oynatılan 60 FPS video, 60Hz TV'den farklı görünmeyecektir. Böyle bir durumda, TV ya kaynağı etkin bir şekilde 60Hz TV'ye dönüştüren yenileme oranına uyacak şekilde kendini ayarlar veya her kareyi iki katına çıkarır. < Resime gitmek için tıklayın > 60hz Samsung KU6300'de gösterilen 60P Video < Resime gitmek için tıklayın > 120hz Samsung KS8000'de gösterilen 60P Video Yukarıdaki resimlerden de görebileceğiniz gibi yenileme oranının yüksek olduğu bir TV daha az hareket bulanıklığı üretmez. Bu TV'lerin her ikisi de (bulanıklığa neden olan) çok benzer bir tepki süresine sahip olduklarından, 60 fps içerik neredeyse aynı görünür. 24FPS Yayın Görüntülemek 120Hz bir TV daha iyi görüntü üretmese de standart 60Hz TV'lere göre birkaç avantaj sağlayabilir. En önemlilerinden birisi de 24Hz'de sinema içeriklerini olduğu gibi, düzgün bir şekilde oynatabilmesidir. Çoğu TV, artık panellerinin yenileme hızını kaynağa uyacak şekilde kolayca ayarlayabiliyor, ancak bazı cihazlar (chromecast gibi) oynatılan içeriğe bakmadan tüm görüntüleri 60Hz'de çıkabiliyor. Bu durum, 24, 60'ın bir katı olmadığı için sorunlara yol açabilir. Bu türden içeriği görüntülemek için, "3:2 Azaltma" olarak adlandırılan teknik kullanılır. Temel olarak, kareler 3 kez ve 2 defa tekrarlanır. Sıradan bir izleyici bunu farketmeyebilir, ancak bazı sahnelerin, özellikle de yakın çekimlerin titreşimli olarak görünmesine neden olur. 120hz TV'ler bunu tamamen önleyebilir, çünkü her kareyi tam katı(5 kez) görüntüleyebileceği için titreme olmayacaktır. Not: Bu durum PAL için geçerli değil. 100HZ'de 50HZ'de 24'ün katı olmadığı için hertürlü "pulldown" işlemi olacaktır. Fakat, aldığınız panelin 120HZ'e çıkabilme kapasitesi var ise o zaman yukarıda bahsi geçen avantaj geçerli olabilir. Kare Çoğaltma Teknolojisi 120Hz'in kullanışlı olduğu başka bir yer ise, TV'lerde bulunan kare çoğaltma özelliğidir. Çoğu TV'nin bu özelliği vardır, hatta birçok 60Hz TV'de de vardır. Ancak hareket çoğaltma, mevcut karelerin arasına yeni kareler ekleyerek çalıştığından, daha yüksek bir yenileme oranına sahip olmak, iki kat daha fazla ekstra kareye sahip olmanızı sağlar. Buda, TV'nin daha iyi çoğaltılmış kareler üretmesini sağlar, hareketi daha akışkan gösterir. Daha yüksek bir yenileme oranına sahip olmanın bir diğer kullanışlı özelliği de, 60p içeriğinde de kare çoğlatma kullanma becerisidir. 60HZ TV'ler saniyede 60'dan fazla kare görüntüleyemediğinden, 60p ve daha yüksek kare hızlarına sahip içerikler üzerinde bu özelliği kullanamazlar. 120Hz TV, iki kat daha fazla görüntüleme kapasitesine sahip olduğu için 60Hz'lik görüntünün her birine bir kare daha ekleme yapabilme avantajına sahiptir. 120Hz TV'niz yoksa, kare çoğaltma teknolojisini yalnızca 24p veya 30p(PAL için 25P) içerikler ile kullanabilirsiniz. 120 FPS Görüntü İzlemek TV'niz bir PC'ye bağlıysa ve 120Hz girişini destekliyorsa, bu 120Hz TV'ye sahip olmanın gerçek avantajını kullanabilecğiniz anlamına gelir. Video oyunları dışında 120HZ bir kaynağı bulmak çok zor olsa da, aldığınız görüntünün kalitesi dramatik biçimde farklı olacaktır. < Resime gitmek için tıklayın > Sony AE1 üzeirnde 60FPS Görüntü < Resime gitmek için tıklayın > Sony AE1 üzeirnde 120FPS Görüntü Gördüğünüz gibi 120 fps resim çok daha net. Bunun nedeni 120 fps videoda, karelerin ekranda yarısı kadar uzun süre kalmasıdır. Gözleriniz hareketli bir nesneyi ekran boyunca izlediğinde, iki kareyi birlikte harmanlar. 120HZ içerik iki kat fazla adım içerdiğinden, pek fazla harmanlama gerektirmez (buna bulanıklık devamlılığı denir). Bu da apayrı bir makale konusu. Siyah Kare Yerleştirme Bu ilkeyi(kare çoğaltma) uygulamanın başka yolları da vardır, bir taneside siyah kare yerleştirmedir. Bazı televizyonlarda bu özellik bulunur. Bu teknolojide TV kareyi diğer kare görünen kadar sürekli göstermek yerine yalnızca kısa bir süre görüntüler, bu iki kare arasına ise siyah kareler yerleştirir. Görüntü, yalnızca beyninizin olmasını beklediği yerde ortaya çıktığı için hareketi zihininzde düzeltmek zorunda olmadığı için, düzgün bir şekilde uygulanırsa son derece net bir görüntü ortaya çıkar. Ne yazık ki, herkes bu titremeye dayanamaz, bir süre sonra rahatsızlık vermeye başlar. Bu hile, 120Hz yenileme hızı ile birleştirildiğinde daha da iyi çalışır, çünkü daha da pürüzsüz görüntüler ortaya çıkar ve titreşimin fark edilmesi daha zor hale gelir. Bu teknolojiyi destekleyen TV bulmak neredeyse imkansızdır, hatta pahalı oyun monitörleri bile desteklemez. Farklı Kaynakların Farklı Tazelem Değerleri Gerçek 120Hz içerik bulmak çok zordur, hiçbir çevrimiçi akış hizmeti bu hızı resmen desteklemez. Bu yenileme hızını kullanan yegane kaynaklar PC'ler ve Apple'ın iPad Pro'sudur. Sizin için bazı kaynakların tazeleme oranları aşağıdaki gibidir. < Resime gitmek için tıklayın > NETİCE Çoğu kullanıcı için, 120 hz yenileme hızına sahip bir TV gereksizdir. Standart içerik tüketiyorsanız 60Hz modeline kıyasla 120HZ TV'nin bir farkı yoktur. Titremye karşı hassassanız ya da kare ekleme efekti istiyorsanız satın alabilirsiniz. Ancak, PC oyunu oynuyorsanız, 1080p @ 120Hz girişini destekleyen bir TV çok işinizi görür, çünkü video oyunları bu yenileme oranlarına çıkabilen nadir içeriklerdendir. 120 fps bir içerik, 120Hz monitör veya TV 'de çok daha yumuşak ve net bir şekilde görünür. |
Jason Schreier diyor ki;
Eski CEO Mike Morhaime de dahil olmak üzere bir grup eski Blizzard çalışanı, "Activision"sız yeni bir video oyun şirketi kurdu. Birçoğu, Activision'ın Blizzard'ın kültürü ve süreci üzerinde giderek artan etkisi nedeniyle ayrılmıştı.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1308722289903632384