Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
68
Cevap
0
Tıklama
10
Öne Çıkarma
Cevap: AMD ve Microsoft, Windows 11'deki Ryzen işlemci yavaşlamalarını düzeltme sözü verdi (3. sayfa)

P pskillercheto
3 ay (504 mesaj)
Bizde Imamoglu ne ise global pazarda AMD o oluyor demek. Guzel yaklasim olmus.




Bu mesajda bahsedilenler: @kunGFu

W Wilson Fisk
3 ay (32474 mesaj)
bunları aynen ben de söyledim bi 10 gün falan önce.testlerde hata yaptığımı söyledi donanımdan anlayan sevgili forum sakinleri.taş üzerine taş koyar mıyım bir daha ben burada?




Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque

O Ormanci
3 ay (3645 mesaj)
"- The CPPC issue has been resolved. The AMD driver power profile is in the release process and targeted for GA release on 10/21. If it is needed before GA, AMD can share the driver directly with customers upon request.
‒ The L3 cache latency issue has been resolved by Microsoft. Microsoft plans to release the fix in their 10C Windows Update which is targeted for 10/19."

İyi de, "bu güncelleme sorunları çözmedi" tarzındaki benzer haberleri başka sitelerde de gördüm, ancak tarih konusundaki ifadelere dikkat edilmemiş galiba. Adamlar da bu güncelleme ile çözüldü demiyor, tarihe kadar vermişler, ancak okunmamış

CPCC sorunu için 21 Ekim, L3 cache muhabbeti için ise 19 Ekim'i gösteriyor.

"Çözdük, yakında vereceğiz" demek istemişler yani galiba





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 13 Ekim 2021; 16:47:52 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque

C Celonfix
3 ay (4375 mesaj)
Arkadaşın ne yazdığını tam okumadan klasik "devlet sırrın mı var neyi gizliyorsun, izleseler nolacak" saçmalığına başvurmuşsunuz. Arkadaş işletim sistemi kullanım oranlarına yansımaması için Windows 11 kullanmayın demiş. Ha ayrıca herkesin verileri de ne yapıp ne izlediği de kendisini ilgilendirir, siz kendinizi ve verilerinizi değersiz görebilirsiniz o sizin kararınız.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 13 Ekim 2021; 17:3:52 >


Bu mesajda bahsedilenler: @mq1n

F Father Torque
3 ay (10645 mesaj)
Techpowerup bizzat kendisi test etmiş L3 latency sorununu, sitesinden aktarıyorum:

< Resime gitmek için tıklayın >
Soldaki 11 ekimde yapılan test, sağdaki ise 13'ünde Windows 11 kümülatif güncelleme sonrası.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Ormanci

O Ormanci
3 ay (3645 mesaj)
Üstad ben de diyorum ki, adamlar "çözdük" dedikleri güncellemenin birini 19 birini 21 Ekim'de vereceğini belirtmişler.

Dün gelen güncellemede çözülmemiş yani. Onu demek istiyorum

Ben mi yanlış anlıyorum yazılanları





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 13 Ekim 2021; 17:5:23 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque

F Father Torque
3 ay (10645 mesaj)
Resmi olarak sorunu düzeltecek yamalar ileri bir tarihte yayınlanacak olabilir ama dün yayınlanan güncellemenin bu sorun üzerindeki etkisi test edilmiş ve onaylanmış. İşte Techpowerup da Microsoft'a resmi olarak çözmediğiniz bir sorunu nasıl daha da kötü bir hale getirmeyi başarabildiniz diye soruyor. Sonuçta Microsoft'un dünkü yaması (L3 latency ile ilgili bir düzeltme yaması içermemiş olsa bile) bu sorunu daha da kötü bir hale getirmiş.

Edit: Aida64 programının resmi twitter adresi de kendi karşılaştırmasını yayınlamış ve Ryzen işlemcilerde sadece gecikme süresinin değil bant genişliğinin de Windows 10'dan 11'e geçişte düşüş yaşadığını ortaya koymuş:

https://twitter.com/AIDA64_Official/status/1448281331704676357





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 13 Ekim 2021; 21:43:24 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Ormanci

U ugah6aiw
3 ay (1690 mesaj)
muhtemelen vazgeçemezler güvenliği o modülle sağlıyacaklar... olmazsa güvenlikte olmaz...





Bu mesajda bahsedilenler: @Ambarad

W Wilson Fisk
3 ay (32474 mesaj)
sabah kümülatif 10 güncellemesi yapıp baktım ne olmuş diye.L3 11ns diyor ama read copy falan bozulmuş.biraz düzelt biraz boz sistemi bakalım intel lansmanında ne durumda olacak ryzenler?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

G Guest-84B7F5BB9
3 ay (2502 mesaj)
Sen ne yapıyorsun Bill Gates b*kunu düzelt

Snoop Dogg - F*ck Bill Gates

https://www.youtube.com/watch?v=l9RQ8Z5iSck&ab_channel=TheMassage





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 17 Ekim 2021; 10:20:37 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Wilson Fisk

W Wilson Fisk
3 ay (32474 mesaj)
hahahha süpermiş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Interstellar

G Guest-84B7F5BB9
3 ay (2502 mesaj)
Microsoft'un teknoloji danışmanı gibi adam


https://www.youtube.com/watch?v=KQzH4FSQOQE&ab_channel=Tycen





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 17 Ekim 2021; 10:37:41 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Wilson Fisk

C Celest
3 ay (817 mesaj)
hocam ben windows 10 da test ettim l3 cache 12.3 olarak gözüküyor sorun mu var? burada adam o işlemci ile 31.9 almış
işlemci 5600x


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque

M MRT_
3 ay (9194 mesaj)
22000.282 sürümünde sorun düzeltilmiştir.

quote:

We fixed an L3 caching issue that might affect performance in some applications on devices that have AMD Ryzen processors after upgrading to Windows 11 (original release).


quote:

Windows 11'e (orijinal sürüm) yükselttikten sonra AMD Ryzen işlemcilere sahip cihazlarda bazı uygulamalarda performansı etkileyebilecek bir L3 önbelleğe alma sorununu düzelttik.


https://blogs.windows.com/windows-insider/2021/10/15/releasing-windows-11-build-22000-282-to-beta-and-release-preview-channels/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MRT_ -- 17 Ekim 2021; 18:29:51 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mito1172
3 ay (18269 mesaj)
Ekim 19 21 gibi herkese gelir o zaman




Bu mesajda bahsedilenler: @MRT_

Y Yazılımcı Online
3 ay (17802 mesaj)
Dün insider güncellemesi geldi L3 problemi düzelmiş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

W Wilson Fisk
3 ay (32474 mesaj)
L3 hadi düzelmiş diyelim ölüm gösterip sıtmaya razı edince ama 57k read alıyordum 55 şimdi tam da düzeltememişler.

şunu şuraya atayım da girip çıktıkça tıklarım bundan da lazım bir tane yeni.

https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/x570




Bu mesajda bahsedilenler: @Yazılımcı Online

F Father Torque
3 ay (10645 mesaj)
İşte normalinde 11-12 ms'ler civarında olması gerekirken Windows 11'de 3 kat yavaşlama söz konusu. Gecikme değeri ne kadar düşükse o kadar hızlı çalışıyor demektir.




Bu mesajda bahsedilenler: @Celest

F Father Torque
3 ay (10645 mesaj)
Microsoft gerçekten dalga geçiyor artık müşterileriyle:

< Resime gitmek için tıklayın >
Windows 11 PC Sistem Durumu Denetimi uygulamasına göre Pentium 4 işlemci Windows 11 ile uyumlu imiş. Pentium 4 zamanında Secure Boot ve TPM olmaması ne yazık, ne güzel sorunsuzca Windows 11 kurabileceklerdi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mito1172
3 ay (18269 mesaj)
Şaka gibi gerçekten zen 1 olmaz diyen ms ve amd resmen alay ediyor milletle Demek ki MS AMD nin son işlemcileri de eski deyip millete AM5 işlemci alın diyecek Şaka bir yana beter olsun amd ms ile bir olup kendi zen 1 işlemcilerine çöp derse böyle çarpılır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mito1172 -- 20 Ekim 2021; 19:29:49 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Father Torque