Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
24
Cevap
0
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Tarihte türkler iyi kılıç kullanamıyorsa nasıl diğer milletleri yenebildiler?

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
tarihte türkler madem kılıç ustası değildiler nasıl romayı almanları arapları çinlileri ortadoğuluları yenebildiler? hatta haçlı seferlerinde kudüsün fethi sırasında ingilizleri bile yenmişlikleri var.bu adamlar iyi kılıç kullanamıyorsa nasıl bütün bunları başarabildiler?



Kim demiş Türkler iyi kılıç kullanamıyor öyle birşey yok
Yoruma Git
JaReD22 - 2 ay +4
Kardeşim cidden Türklerin Kılıç kullanamama iddianın referansı filmler mi?
Türk tarihini şu ülkede adam gibi okuyup her yönüyle öğrenmeye çalışan adam ç...
Yoruma Git
Yorumun Devamı MANGUTAY - 2 ay +4

İ isimsiz755
2 ay (109 mesaj)
Saçma konu ama ciddi cevap verelim. Pratik yaptıkça geliştirirsin. Bu şekilde iyi olunur. Doğuştan iyi kılıç kullanan millet yok bunu geçelim. Eski türkler atlı okçulukla meşhurlar. İyi taktikle ve fazla sayıda askerle savaş kazanılır. Bide bi ton ülke saymışsın. Sanki şuan bizim toprağımız.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
ama zamanında hepsini yendik.üstelik osmanlının kuruluş döneminde haçlı orduları bizim sayımızın onlarca misliydi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @isimsiz755

İ isimsiz755
2 ay (109 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Kılıç Ustası

ama zamanında hepsini yendik.üstelik osmanlının kuruluş döneminde haçlı orduları bizim sayımızın onlarca misliydi.
hocam, taktik ve fazla askerle savaş kazanılır. Onlarca misli değildir merak etme onları abartarak kaydediyorlar. Neden iyi kılıç kullanmadığımızı düşünüyorsun onu demedin? Çalışıp iyi kılıç kullanıyosun her şeyde olduğu gibi. Bide yendik diyosun da zamanındq kaybettik sonra çünkü bizde değil şuan





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
iyide bende osmanlı ansiklopedisi var.orda yazıyor sayılar.bir araştır istersen.osmanlı taktikle savaş kazanıyordu genellikle.




Bu mesajda bahsedilenler: @isimsiz755

L lionessciri
2 ay (258 mesaj)
Konu nick uyumu





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A Anormal zirve
2 ay (80 mesaj)
Türkler her zaman silah teknolojileri ileri olmuştur. Bir Türkolog'un kitabını okumuştum Göktürkler için o zamanın en iyi kılıcını Türkler yapardı diyor. Kaldı ki o zamanlar Türkler Moğolların boyundurluğunun altında onun DEMİRCİLİĞİNİ yapıyor. En son Bumin kağan Moğol kralına gidip bana kızını ver diyor. Moğol'da sen benim demircimsin kölemsin diyip reddediyor. Göktürklerde öyle kuruluyor zaten. Yine Hun ve Göktürk dönemi atlarımız çok iyi,okçuluğumuz çok iyi. Yine bir Alman belgeselinde Osmanlı okçusunun okunu germeye çalışıyorlar. Kuramıyorlar. Çok güçlü olman lazım. Fatih'in toplarını söylemeye gerek yok sanırım. Türk milleti ne zaman silah teknolojisinde geri kaldı o zaman siyasi olarakta geri kalmış oldu.
Donanma olarak bakarsakta gerideyiz.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


İ izayoi
2 ay (200 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: isimsiz755

hocam, taktik ve fazla askerle savaş kazanılır. Onlarca misli değildir merak etme onları abartarak kaydediyorlar. Neden iyi kılıç kullanmadığımızı düşünüyorsun onu demedin? Çalışıp iyi kılıç kullanıyosun her şeyde olduğu gibi. Bide yendik diyosun da zamanındq kaybettik sonra çünkü bizde değil şuan

Alıntıları Göster
Fazla askerle savaş kazanılırsa kitaplarda okuduğumuz sayıca az olmasına rağmen az sayıda askerle yendiler filan bunlar yalan mıydı yani





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

J JaReD22
2 ay (5657 mesaj)
Kim demiş Türkler iyi kılıç kullanamıyor öyle birşey yok





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
yalan değil ben biliyorum doğru.arkadaş bilmiyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @izayoi

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
yabancı dizilerdeki kılıç teknikleri dh de daha çok övülüyor.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @JaReD22

İ isimsiz755
2 ay (109 mesaj)
Hocam ben orda değildim. Sizde değildiniz. Not alan elemanların da neye göre aldıkları belli değil. Çıkarımı siz yapın. Ordular arasında teknolojik olarak veya kalite olarak falan bir fark yoksa taktiksel olarak bir hata yoksa sayısı fazla olan her zaman olmasada genelde kazanır. Ama son kararı siz verin tabi. Özellikle Osmanlı askeri bir ülkeydi iyi zamanlarında gelirin br kısmını ganimet oluşturuyordu. Ordusunun boyutunu siz düşünün.

not: kılıç zırha karşı çok etkili değildir. Gürz, balta falan etkili esas. Ateşli silahları saymadan diyorum tabiki





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @izayoi

H Hunyadi Matyas
2 ay (319 mesaj)
O saydığın devletler de bizi yendiler. Sıkıntı şu ki her devlet tarihini överek anlatır. Yenildiği savaşları anlatmaz .Bizde Osmanlı'nın iyi dönemleri çok anlatılıyor Yunanistan'da

500-1000 yılları arasındaki Doğu Roma çok anlatılıyor Rusya'da Rusların Osmanlı'yı yendiği savaşlar anlatılıyor. Moğolistan'da Cengiz Han dönemi anlatılıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
iyide osmanlı yükselme döneminde bile ordu sayısı olarak avrupanın gerisindeydi.avrupa orduları şarlkenin ordusu falan osmanlı ordusundan çok çok daha fazlaydı.




Bu mesajda bahsedilenler: @isimsiz755

K Kılıç Ustası Konu Sahibi
2 ay (40 mesaj)
haklısın ama bizim onları yendiğimiz savaş sayısı onların bizi yendiği savaş sayısından çok çok daha fazla.türkleri tarihte en çok zorlamış millet moğollardır.kılıç kalkan tarihinde tabi.tüfekli savaşlar tarihinde en çok zorlayanlar genelde ruslardı.




Bu mesajda bahsedilenler: @Hunyadi Matyas

J JaReD22
2 ay (5657 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Kılıç Ustası

yabancı dizilerdeki kılıç teknikleri dh de daha çok övülüyor.
Nasıl yani yabancı dizilerdeki kılıç teknikleri daha mı iyiymiş sevgili dh ahalisi zaman makinesi ile geçmişe gidip Türklerin nasıl kılıç kullandıklarını mı görmüş





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


W WILDBOYS
2 ay (1952 mesaj)
Moğollar bir dönemi kitlediler





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A alicho
2 ay (555 mesaj)
Hayır küçük dostum, sen de bilmiyorsun. Bildiğini sandığın şeyler yalan.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MANGUTAY
2 ay (1092 mesaj)
Kardeşim cidden Türklerin Kılıç kullanamama iddianın referansı filmler mi?
Türk tarihini şu ülkede adam gibi okuyup her yönüyle öğrenmeye çalışan adam çok çok azdır. Savaş tarihçimiz bile yok bizim adam akıllı.
Avrupada Hema denen bir şey var. Japonyada Kendo. Bunlar neden var? Çünkü adamlar kültürlerine sahip çıkmış. Kayıt altına almış teknikleri ve bir kısmını da askeri uzmanlar silahların yapılarından yola çıkarak tahmin yöntemiyle bulmuş. Bizde bırak kılıcı, yay konusunda bile daha yeni yeni çalışmalar başladı. Geleneksel Türk Okçuluğuyla uğraştım. Kime söylesem "ehewe ehewe ya yay mı kaldı ya, ehwewewe sen evine hırsız girse ok mu atacan" gibi ultra sığırlık içeren laflara maruz kaldım. Başka ülkelerde ehwe ehewe ok mu kaldı diyen bulamazsın mesela.

Türk kılıçları ile ilgili internette yerli yabancı bir çok kaynak bulursun. Eskiden olsa buraya sayfa sayfa yazardım ama cidden üşeniyorum.
İstanbuldaysan git bir Askeri Müze falan gez. Envai çeşit kılıç türü üretmiş bir Millet Türkler.
Avrupa ve Japonya kadar tanınmamamızın sebebi tamamen bizim kendimize olan ilgisizliğimizle alakalı. Türkün gözü hep dışarıdakinin elinde. Kendi elindekini göremiyor maalesef.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kılıç Ustası