Yazdıklarınızın çoğu Focus 3 ile örtüşüyor.. Biraz daha bekleyin ve tercihinizi bu araçtan yana kullanın derim 1.6 Ti-Vct 125 Ps STYLE ; 42.000 TL + 1500 TL Plus Paket Style Donanım ; Sürücü , yolcu hava yastığı Yan hava yastıkları ABS + EBD CBC EBA Elektrikli, sinyalli yan aynalar 4 yöne ayarlı direksiyon Tek dokunuşta açılıp kapanan ön/arka camlar 16 inç alüminyum jant Ön sis farları Ev aydınlatması Karartılmış arka camlar Vites arttırma ikazı Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Bluetooth sesli kontrol sistemi Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir hız sınırlandırıcı Otomatik kararan iç dikiz aynası Aktif ön ızgara Ford Kolay Yakıt Sistemi Plus Paketin İçeriği ; Aktif Şehir içi Güvenlik sistemi (Otm. Fren) Otomatik Park ESP TVC (Dinamik Tork Kontrolü) Isıtmalı Ön Cam Yan Perde Hava Yastıkları Birde Beyaz olucakki... http://www.youtube.com/watch?v=3DxLHZBKoGE&feature=player_embedded |
|
Yakın bir arkadaşım geçen yıl sıkı bir pazarlıkla 40.500'e Mazda3 aldı. Saydıklarınızın hepsi + Sunroof, Koltuk ısıtma, Kör nokta uyarı sistemi vs. var. İlginizi çeker mi bilmiyorum ama Bravo 1.4 Tjet 120 hp + Güvenlik Paketi alternatif olabilir. |
|
Dostum Mazda3'e baktım, arabada yok yok gerçekten; bir istisna dışında, ülkemizde yaygın servis bakım ağı yok. Honda'ya kıyasla yerden yükseklik nasıl? Kasislerden geçerken tabanı vurur muyuz?
|
Araba yeni olduğundan dolayı ilk tepkileri görmek için sanırım biraz beklemek gerekecek; ama yinede Focus her zaman satın alma tercihlerimde önde olmuştur. Beklemedeyiz... |
| Çünkü servisleriiş yapamadığı için kapatıyolar yerlerini :D mazda en az arıza yapan markalardan biri bu yüzdende çoğu insan yağını suyunu değiştirmek dışında servise bile uğramıyor. Servisler müşteri görünce şaşkına dönüyorlar. Bizzat mazda servisinde çalışan bir abim söylemişti bunları |
|
Dostum iyi diyorsun hoş diyorsun da, garanti süresince servise gitmekte elimiz mahkum. Planımda bir bayiye gidip şu arabayı yerinde görmek var bakalım.
|
| civic i tarih etmişsiniz şu sıralar 42.000 tl ye 0km elegance alabilindiğinden söz ediliyordu forumda |
|
Görüntüsüne aşık olduğum bir araba ama, aması var işte: Tabanı yere çok yakın ve çoğu Japon arabası gibi sacı ince imiş. Hani biri dese, "arabanın tabanı yere mere değmez tamamen şehir efsanesi", işte o zaman kafayı bozup yapardım bi güzellik.
|
| sedan araç beklentilerinizi daha iyi karşılaycaktır. astra 2011 sedan derim ben. hayır derseniz 1.4 tsı elegance octavia 44 sanırım fiyat ama pazarlık oluyor yerinizde olsam octavia alırdım. |
gülü seven dikenine katlanır bence hocam evet yere biraz yakın ama çokta kötü değil yani oturdugunuz yerde yere sürtmeye meilli olan biryer yoksa çok sorun olmaz diye düşünüyorum |
| Megane 3 tüm aradığınız kriterlere uyuyo. Yalnız reno yüksek hızda sertleşen direksiyona geçip geçmedimi bilmiyorum ama daha geçmedi sanırım. Tek eksiği bu. |
Dostum Fransızlara karşı genel bir antipatim var ve bu beni Fransız mallarına karşı duyarsız yapıyor; aslında ne kadar ne doğru yapıyorum tartışılır tabi ki...
|
|
Bugün kafamdaki birkaç arabayı yerinde görme fırsatı buldum ve sonuçlar şöyle: 1. Yeni Focus : Bir bagaj bu kadar mı küçük olur! Sanki C değil B sınıfı bir araç bagaj yönünden. Nedense direksiyonu da elime aldığımda tuhaf geldi bana! 2. Yeni Astra 1.4 Enjoy: Araba oldukça şıktı; ön konsol Focusa göre çok daha çekici idi. 3. Mazda 3 : Focusa göre daha tercih edilebilir gördüm. 4. Hyundai İx20 : Hiç aklımda olmayan bu araba ailecek bizi mest etti desem yalan olmaz; hem bagaj oldukça tatminkar hem de içi çok rahat. Ful cam tavan ise olayı bitirmiş. Tabi ki hiç bir arabayla test sürüşü filan yapmadım; ama bazen ilk intiba da karar vermek için yeterli olabiliyor. Şimdi bu durumda İx20 hakkında fikirlerinizi alabilir miyim? Tahmin ediyorum şuanda bu arabayı kullanan fazla olmadığı için kullanıcısı tecrübesi de zor olacaktır. |
|
Bizim arabada alttaki donanımlar mevcut Bir araçta Donanım bazında Teknolojik-ELEKTRONİK Çeşitlilik ne kadar Çok ise o derece Arıza yapma riski fazlalaşıyor Ör: Lastik basınç Sensörü , Xenon Far ampülü vs vs Bariz pahalı Ürünler Önemli olan Güvenlik.. Genede tercih meselesi bu tabi karar sizin OTOMATİK KARARAN DIŞ AYNALAR DOKUNMATİK ARKA BAĞAJ AÇMA BUTONU KOLTUK BAŞLIĞI ARKA FAR - YÜKSEKLİK AYARLI KAPI - HAREKET HALİNDE OTOMATİK KİLİTLENEN SAKLAMA GÖZÜ - TORPİDO GÖZÜ SOĞUTMALI BİLGİ SİSTEMİ - 'A' TASARIMLI BLUETOOTH TELEFON UYUMLU DİREKSİYON - 3 KOLLU DÖŞEME – DERİ DİREKSİYON KAPLAMA BİLGİ SİSTEMİ – DİJİTAL SAAT DİREKSİYON - DEĞİŞKEN TAKVİYELİ KLİMA - ECC, ELEKTRONİK - FİLİTRE POLEN, MİKROFİLTRE (TOZ VE POLEN FİLTRESİ) GÜNEŞLİK - ARKA VE YAN CAMLAR, MANUEL AUDIO CD PLAYER AUDIO RADYO ÇALAR AUDIO MP3 PLAYER AUDIO DİREKSİYONDAN KUMANDALI SES SİSTEMİ AKILLI GİRİŞ VE ÇALIŞTIRMA ANAHTARSIZ SİSTEM AKILLI GİRİŞ VE ÇALIŞTIRMA YÜKSEKLİK AYARLI SÜRÜCÜ KOLTUĞU KOLTUK BAŞLIĞI YÜKSEKLİK AYARLI ÖN KOLTUK KAFALIKLARI YAĞMUR SENSÖRÜ KROM KAPI KOLLARI ALAŞIM JANT, 16'' GÖVDE RENGİ AYNALAR RENKLİ CAMLAR SUNROOF - ELEKTRİKLİ ÖN SİS FARLARI OTOMATİK YANAN FARLAR HALOJEN FARLAR COMING-HOME (EVE KADAR İZLEME ÖZELLİKLİ) TAMPON - GÖVDE RENGİ EMNİYET KEMERİ - YÜKSEKLİK AYARLI,ÖN EMNİYET KEMERİ – GÜÇ LİMİTÖRLÜ ARKA EMNİYET KEMERLERİ FREN - AFU (ACİL FREN DESTEĞİ) IMMOBILIZER SÜRÜCÜ YAN HAVA YASTIĞIAIRBAG YOLCU YAN HAVA YASTIĞI SÜRÜCÜ PERDE HAVA YASTIĞI ÇİFT KADEME AÇILAN YOLCU HAVA YASTIĞI ÇİFT KADEME AÇILAN SÜRÜCÜ HAVA YASTIĞI YOLCU PERDE HAVA YASTIĞI CRUISE CONTROL FREN – ABS FREN – EBV PAKET – ELEKTRONİK, LASTİK BASINÇ SENSÖRÜ,4X30W RADYO-CD-MP3,6LI CD DEĞİŞTİRİCİ, PARK SENSÖRÜ GÜVENLİK - ACİL FREN ANINDA YANAN DÖRTLÜ FLAŞÖR PAKET – STİL, GÖVDE RENGİ YAN ÇITALAR, XENON FARLAR + FAR YIKAMA SİSTEMİ BİLGİ SİSTEMİ - YOL BİLGİSAYARI AYNA - ELEKTİRİKLİ VE KATLANABİLİR YAN AYNALAR |
4-5 aydır imzamdaki aracı kullanıyorum, Erzurum'un yolları 'tarla' gibi ona rağmen bir kez olsun altını sürtmedim. Hatta araçta 4 kişi + bagajda tadilat malzemesi (Fayans, çimento, derz dolgusu falan) yine sürtmedi. Tabi ben de mümkün olduğunca dikkatli kullanıyorum. Yoksa kasislerden uçarak geçerseniz her aracın sürtme riski var.. Sedan civic'i hiç bilmiyorum, konforu benimkinden daha fazla o sebeple süspansiyonları biraz daha yumuşak ama onunda her yerde sürteceğini sanmıyorum. Bu arada Mazda'nın servisleri bulunmuyor demişsiniz nerede yaşıyorsunuz çok merak ettim. Yukarıda bahsettiğim arkadaşım Ardahan'da görev yapıyor. Yıllık bakımlarını tatile falan gidip gelirken birkaç hafta önce veya sonra Erzurumda yaptırıyor. Tüm Türkiye'de 30'a yakın servisi var, sıkıntı olacağını sanmıyorum.. |
yıllardır megane2 de var 3 dede vardır herhalde.. |
Arabanız makyajlı Corolla mı? |
imzasında yazıyor "Renault Megane 07 Privilege »Plus« Platin Gri " edit : corollaya bu kadar hadise nerden gelsin |
Forumda ki konuyla ilgili ve tecrübeli arkadaşların da fikrini alarak önümüzdeki sonbahara kadar arabayı yenilemeyi planlıyorum..
Düşündüğüm arabayla ilgili kriterlerimi şu şekilde:
FİYAT : Maksimum 41-42.000 TL (Bu fiyatta öncelik sıfır, olmazsa 1-2 yıllık temiz bir ikinci el)
DONANIM / PERFORMANS:
1. ESP/VSA olmalı : Hayat bu, bir kere lazım olur tam lazım olur hava yastığı gibi.
2. Yol tutuşu bizi üzmesin diyorum
2. Tercih düz vites....................... performans vaat ediyorsa otomatik de neden olmasın.
3. Otomatik klima : Dijitalleşmenin doruklarında olduğumuz şu zamanda herhalde bir gerekliliktir.
4. Yüksek hızlarda sertleşen direksiyon sistemi : Astram tam tersine hızlandıkça tüy gibi oluyor ve tedirgin olmama yetiyorda artıyor.
5. Astram yokuşlarda ikinci viteste boğuluyor, bu kritere göre yokuş performansı düşük olmasın
6. Alaşım jant : kapaklı jant halen niye var onu anlamış da değilim.
KONFOR :
1. Dört cam elektrikli (komik ama günümüzde/Türkiye’de bunun standart bir donanım olmaması bir gerçek hala)
2. Koltuklar halihazırdaki Astrama göre daha rahat olmalı
3. Kasislerden geçerken Honda Civic gibi altı yere değmemeli; malum, atalarımızın yanına, köye gidiyoruz yazdan yaza.
4. Bağaj kapağı içerden açılırsa iyi olur......... açılmasa da olur çoğu şartlarım sağlandıktan sonra.
5. C sınıfı : B olursa konfordan kaybın büyük olacağı gerçek sanırım.
6. İç plastik kalitesi; Çin Malı ürünlerin satıldığı “milyoncu” ve oyuncak dükkanına gittiğimizdeki gibi kokuda ve kalitede olmasın tabi ki.
TEKNOLOJİ :
1. Lastik hava basıncını göstermesi şık olurdu
2. Otomatik yanan far sistemi
3. Yağmur sensörü
4. Fonksiyonel bir yol bilgisayarı
DİĞER KRİTERLER
1. Yıllık kullanımım taş çatlasa 7-8.000 km: Yani; dizele bakmam anlamsız gibi.
2. Memur adamız vesselam bakımları bizi üzmeyecek bir fiyat aralığında olmalı
3. Al sat meraklısı değilim, bi 7-8 sene binerim diyorum; amma velakin hayat bu sıkışırız bi gün nakite, satmak zorunda kalabiliriz: Bu durumda ikinci elde çok da üzmesin bizi.
4. Sedan HB fark etmez, ancak bagaj hacmi de bizi üzmesin fazla : E ne de olsa yazdan yaza memleketten izin dönüşü arabaya kışlık erzak atmayı da eksik etmiyoruz hani.
5. Ha bu arada üç kişilik bir aile olduğumuzu da unutmadan yazayım.
6. Gönlümden geçen birkaç marka olmakla birlikte, Almanların sağlamlığını, Japonların dayanaklığını baz alaraktan ve kesinlikle Fransızlardan uzak kalaraktan yorum yapılırsa çok daha mutlu olurum.
Umarım yazdıklarımla kafada bir fikir oluşturabilmişimdir.
Şimdiden bu uzun sıkıcı yazıyı okuyup yorum yazacaklara çok teşekkürler.
Saygılar...