| Bakalım neler olucak |
|
Halihazırda elektrikli araçların üretim maliyetleri zaten çok yüksek.Öyle vergiyi düşük tutmakla olmuyor,zaten %18 KDV si var bi' de. Vergi almadığın gibi teşvik vereceksin ki vatandaş yönelsin,alabilsin. Mitsubishi i-MiEV'in Almanya'da çıplak fiyatı 29.400 €. Çok çok çok iyimser olarak Türkiye'de 25.000 € olsa,%18 KDV ve %3 ÖTV ile 30,385 €, €=2,20 ile 66,847 TL yapmakta. Ülkemizde araç almaya değil 66 bin, 40+ bin verebilecek kimsenin gidip de elektrikli araç alacağını sanmıyorum,hele de kağıt üzerinde 150-160 kilometreyi geçmeyen menzilleri ile. |
| %0 bile olsa elektrikli araçlar yaygınlaşınca o oran şimdiki gibi bir şey olurdu. Bizler yolunacak kaz oldukça ve sesimizi yükseltmedikçe bu düzen sürüp gider |
|
| Biraz yaygınlaşsın ve piyasada % 10 değerleri bulsun elektrikli araç sayısı bak o zaman ötv ye... |
| ŞU AN İÇİN ELEKTRİKLİ OTOMOBİL ZATEN BANA CAZİP GELMİYOR..daha tam olarak alt yapısı oluşmadı, menzili az ve dolum(şarj) istasyonları yok piyasada...yarın bir gün piyasada bu tarz araçlar çoğaldığı zaman bu oranlardan eser kalacağını da sanmıyorum. ama hayırlısı..bunun yerine mevcut imkanlar iyileşse daha makbule geçerdi..artık benzinde indirim umudum hiç yokta bari arttırmasalar yahuu ( litre= 4,06 TL) |
| Secim oncesi göz boyama. Elektrikli araçlar biraz yaygınlaşsın. Bakın o zaman kaça çıkıyor. Eski tip araçlar azaldikca devletin kasasına giren vergi de azalmış olacak. Ee nerden geliyor bu değirmenin suyu derler adama. Akaryakıttan alınan vergiler de cabası. Hala daha zam geliyor. Benim endiselendigim tek konu, bu araçlar yayginlasip akaryakitla çalışan arac kalmayinca veya cok azalinca, elektrik fiyatları ne olur.. |
| KDV hakkında konuşmamışlar yalnız. KDV'yi de %112 ye falan çıkarırlar, yine alamayız. Bir şey farketmeyecektir yine. |
|
göstermelik 2011 sonu 2012 başı gibi fluence Z.E satışa sunulacak. Koca ülkede kaç tane satılacak sanki ilk etapta. bi 10 yıl sonra elektrikli araçlar yagınlaşmaya başlayınca sen o zaman gör vergileri... bu devlet neyle geçinecek yoksa(!) |
|
Güzel! Sonunda Avrupalı' nın aldığı aracı nedereyse aynı fiyata alabileceğiz. Ucuz, konforlu, uzun menzilli hangi araçlar var? Peki, Hybritler nasıl değerlendirilecek? Saygılar. |
| Bu oranlar hibrit icinde gecerli olsa alinir fakat bu haliyle bir halt olmaz. Yuzde 3 otv olsun borclanip volt alirim |
|
Peki, uçuk bir şey sorsam; Diyelim ki VW Tuareg 3.0 dizel motorlu Hybrit aracı alsak, motorunu söktürüp ithal etsek, olur mu, nasıl vergilendirilir? Saygılar. |
|
Yüzde 3 ÖTV ile elektrikli Fluence fiyatı 26 bin Euro! Fransa’da 5 bin Euro’luk özel destek olduğu için araç ilkbahardan itibaren 21.300 Euro’ya satılacak. http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/605013-elektrikli-otomobilde-otv-ve-fiyat-belli-oldu |
Birşeye dikkat çekmek istiyorum,Renault'un verdiği fiyatlar,batarya hariç fiyatlar. Bataryaları Renault'dan kiralayıp kullanıyorsunuz.Fransa'da Fluence ZE için aylık batarya kiralama ücreti 79 Euro olarak belirlenmiş. |
KDV oranları bellidir. %1 %8 %18 binek otomobilde %18 |
|
sasirdim gercekten bu habere.Hazirandan sonra bi degisiklik yapmasalar bari.En azindan avrupalinin aldigi fiyattan elektrikli araba alabilecek olalim. 150km menzil bana yeterli.Cekerim garaja arabayi sarj ederim evde:) |
Karara göre, elektrikli otomobiller, motor gücüne göre yüzde 3, yüzde 7 ve yüzde 15 olmak üzere 3 ayrı kategoride vergilendirilecek. Motor gücü 85 kilovatı geçmeyen binek otomobillere yüzde 3, 85-120 kilovat arasındakilere yüzde 7, motor gücü 120 kilovatı aşanlara da yüzde 15 ÖTV uygulanacak. Motor gücü 20 kilovatı geçmeyen elektrikli motosikletlerden yüzde 3 ÖTV alınacak.
Bakanlar Kurulu kararıyla motor silindir hacmi 250 cm3'ü geçmeyen motosikletlerde de mevcut ÖTV, yüzde 22'den yüzde 8'e düşürüldü.
Halen motor silindir hacmi 1600 cm3'e (1600 hariç) kadar olan binek otomobillere yüzde 37, 1600-2000 cm3 (2000 hariç) arasında olanlara yüzde 60, 2000 cm3 ve üzerindeki otomobillere ise yüzde 84 oranında ÖTV uygulanıyor. ''Torba Yasa''da da motor gücü 85 kilovatı geçmeyen binek otomobillere yüzde 37, 85-120 kilovat arası olanlara yüzde 60, 120 kilovatı geçenlere ise yüzde 84 ÖTV öngörülmüştü. Kanunda, Bakanlar Kurulu'na bu oranları yüzde sıfıra kadar düşürme yetkisi verilmişti.
Kararnamede eşya taşımaya mahsus elektrikli motorlu araçlarla ilgili ÖTV oranları da diğer araçlara uygulanan ÖTV ile aynı tutuldu.
Bu arada, ''Torba Yasa''da 87'inci maddeyle düzenlenen Özel Tüketim Vergisinin ekindeki ÖTV'ye tabi mallar ve bu mallarda uygulanacak ÖTV oranları ve tutarlarının yer aldığı listeler de uluslararası uygulamalara paralel olarak güncellendi. Bu çerçevede, ÖTV oran veya tutarlarında değişiklik yapılmadı, mevcut tutar ve oranlar aynen korundu.
gerçekten şaşırdım bu karara ötv yi çok abartmamışlar
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.