Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
42
Cevap
12331
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Katkili benzin kullanimi
S
6 yıl (506 mesaj)
Teğmen
Konu Sahibi

Yeni arac aldik, alirken katkili benzin (v-power) almamamiz hakkinda uyarildik. Sebebi anlatilmadi. Arac Audi a3 1.0 tfsi, bilgisi olan var mi?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akad...
Yoruma Git
Yorumun Devamı aderinkaya - 6 yıl +7
S
6 yıl (17632 mesaj)
Yarbay

Her defasında pompacı ile kavga edersin inatla katkılı koyuyorlar...

Katkının tek zarar vereceği parça enjektörler ... Bir soruştur yine daha önce böyle bir şey başlarına gelmiş olabilir...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

J
6 yıl (17283 mesaj)
Yarbay

v power nitro için 97 oktan diyenler var... sanırım doğru. aracın kullanım kılavuzunda yalnızca 95 oktan diye belirtiliyorsa 95 oktan kullanmalısınız.



G
6 yıl (629 mesaj)
Yüzbaşı

Valla oyle dedikleri icin opetten aliyorum arac inanilmaz gurultulu calisiyor motor resmen can cekisiyor. Ne zaman shellden alsam arac elektrikli gibi oluyor motor rahatliyor. Performans artiyor. Kabine ufacik ses bile gelmiyor. Ben de anlamadim bu isi. Bazen opetten aliyorum kafam sisince shellden aliyorum tekrar. Arac 1.4 tsi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

V
6 yıl (8014 mesaj)
Yarbay

Shelle gerek yok. Ben de 1.0 tfsi kullanıyorum ve Lukoil kullanıyorum. Önceden 1.4 TSİ vardı en memnun kaldığım markalar bp, total oldu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
6 yıl (6817 mesaj)
Yarbay

Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
6 yıl (629 mesaj)
Yüzbaşı

Az once shellden doldurdum. Opetten sonra araba resmen kutuphaneye dondu. Gaza basinca resmen harr sesi cikiyordu. Opet mi shell mi? Artik kesinlikle shell. Ama bp falan kullanmadim yorum yapamam



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
6 yıl (4395 mesaj)
Yarbay

1.0 ecoboost, 2 kere v power aldım ikisinde de arıza ışığı yandı. Birinde oksijen sensörü yakıttan yapmıştır dediler 2. Sefer de egzoz dediler. ikisinde de arızayı sildirdim bir daha almadım (öncelikle OPET Darda kalırsam Total alırım) ve hiç sıkıntı yaşamadım sonrasında...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
6 yıl (6252 mesaj)
Yarbay

oktan yükselip tüketim arttığına göre katkının içinde metanol olabilir, metanolün belli miktardan fazlası bazı parçalara zarar veriyor olabilir.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

A
6 yıl (258 mesaj)
Teğmen

quote:

Orijinalden alıntı: Acil Stop

Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)

yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aderinkaya -- 4 Ağustos 2019; 14:35:16 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
6 yıl (4044 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Acil Stop

Katkılı yakıt daha yanıcı dolayısı ile yüksek ısılı olduğu için özellikle küçük hacimli turbo benzinli motorlarda ısı sorunu oluşturur. Ayrıca daha yanıcı olduğu için daha çok kadran sapmasına neden olur yani aynı miktarda benzinle daha az km yaparsınız.

Bp katkılı yakıt ile kadranda 0.63 litre sapma olurken katkısız yakıt ile 0.2 litre sapma oluştu.

Yakıt alırken her seferinde katkısız yakıt koy demekten bıktım ama inatla katkılı yakıt koyuyorlar.
Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
6 yıl (16809 mesaj)
Yarbay

ağzı olan konuşmuş opet mazotunu ben de sevmiyorum hdi ünite total excellium ve shell yakıtını seviyor, shellde menzil bir tık daha az



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

A
6 yıl (6817 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Polestar191

Açıkçası Söylediğin şeyin gerçekle pek bir alakası yok söylediğinin aksine katkılı yakıt daha zor yanar

Alıntıları Göster
Bp ultimate kurşunsuz benzin 95 oktan olarak satılıyor yani normal benzinden daha yüksek oktana sahip olmadığı için daha zor tutuşur gibi bir genellemeyi neden yaptığınızı anlamadım.

Depo hesabı ile kadran sapmasını da hesap ettim 1 depo ile yaptığı km'yi de hesap ettim. Net olarak aracın daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük km yapmasına yol açıyor.

Sebebini açıklamak isterseniz dinliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
6 yıl (6817 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: aderinkaya

Yok daha neler neler :D yakıtlarda kullanılan katkı maddelerinin oranlarını ve ne işe yaradıklarını daha iyi araştırın derim :)

yok metanol falan ne yaptınız arkadaşlar oldu olacak e85 ayarında yürüyün .D Shellde kütüphane oluyormuşta opetta traktör. Hee benim astrada totalden alınca 6.viteste patiye düşüyorduad adşfkghşjfkhşk

Alıntıları Göster
Komiklik yapmak yerine BP ultimate kurşunsuz benzin hakkında bilgi versenizde bizde aydınlansak?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
6 yıl (8916 mesaj)
Yarbay

Shellden vazgeçmem ailecek 30 yıldır alırız. Son 18 yıldır mazot bir kere sorun yaşamadık. Opetten alınca araba vuruntulu ve sesli çalışıyor tavsiye etmem. Ayrıca eskiden totalide tavsiye edebilirdim ne yazık ki demirörene geçince hiç bir espirisi kalmadı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
6 yıl (19189 mesaj)
Yarbay

Katkılı benzin yada mazot = az km
Shell in normal katısız benzinin adı ne hikmetse fuel save.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
6 yıl (258 mesaj)
Teğmen

Hemen komikliği bir kenara bırakayım. Anladığım kadarıyla yaşınız akaryakıt istasyonlarında Normal benzinlerin satıldığı yıllarda yakıt alacak kadar büyük. Türkiye'nin ar-ge ve akademik araştırma merkezi olan Donanım Haberde şu istasyondan yakıt aldım gücü arttı şu istasyondan aldım daha çok yol gitti gibi ithamları tamamen psikolojik olmaktan öteye gidemez. Bunları kıyaslamak için uygun eşit standartları sokaklarda sağlayamazsınız. Bir diğer konuya gelirsek yakıt almadan önce deponuzda yakıt azaldığı için yakıt basıncı düşer ve çekiş hissedilir derecede düşer. Herhangi bir istasyondan depoyu doldurduğunuzda yakıt basıncı artar ve doğal olarak siz çekişin arttığını düşünürsünüz. Bir diğer konuya değinecek olursak Euro Diesel denilen katkılı motorine 1000 litrede 1 litre olacak şekilde katkı maddeleri eklenmekte ve litre başına maliyeti 1 kuruş bile olmamaktadır. Dizel konusunu geçiyorum o kısma girmeyeceğim siz sanırım benzinden yana bir merak içindesiniz benzinde yanıcılığı arttırmak istemez firmalar misal oktan dediğimiz şey benzinin parlama noktasını geciktirir. Böylelikle daha fazla sıkıştırma sağlanır ve daha yüksek tork gelir. Hani dereceli egzantirik ile avans açıp e85 yakıt ile yürümek gibi birşeydir. Yaşam standardı yüksek ülkelerde 102 oktana kadar benzin satılmaktadır. GM Toyota ve Ford ise 114 oktan için ar-ge yapmaktadır. Piyasada binek otomobillerin çoğu ise 98 oktana kadar desteklemektedir. Sizlerin araçlarında ki performans farkını ve gürültü(vuruntu) farkını ortaya çıkaran oktan miktarıdır. EPDK nın bir çok kez yaptığı analizlerde ne yazık ki ülkemizde benzinlerin oktan ortalaması 93 lerde gezmektedir. 95 dediğimiz yakıtların çoğunda 95 bulunmamakta. Yakıt konusu ile alakalı gerek yasal düzenlemeler gerekse teknik merak ettiğiniz birşey varsa elimden geldiğince aktarmaya çalışırım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Acil Stop
S
6 yıl (506 mesaj)
Teğmen
Konu Sahibi

Arkadaslar kusura bakmayin ama fazla teknik olmasi nedeni ile cok anlayamadim.
Net olayim, sorum şu:
V-power benzin alirsam araç sorun/ariza verir mi?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
6 yıl (6817 mesaj)
Yarbay

Genel geçer konular hakkında çok şey yazmışsınız ama soruya cevap vermemişsiniz. Soru şu Bp Ultimate kurşunsuz benzin hakkında bizi aydınlatabilir misiniz. Daha anlaşılabilir olması açısından katkı oranı ve türü, yanma ısısı vs. vs.

Anlamak istediğim şey bu katkılı benzin neden daha fazla kadran sapmasına ve daha düşük menzile neden oluyor?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @aderinkaya