Dizeli pahalı alırsın pahalı satarsın bu 1. Dizelin bakımı benzinden pahalı değildir bu 2. Bu açılan 162838291937. Konu geçmiş konulara bakabilirsiniz |
Arkadan siyah duman atan Corsa'lara Fiesta'lara vs. birşey yapılmayan ülkede dizel motor üretimi durana kadar engellenmez. Kendi çabalarıyla biter yani devlet ellemez. |
![]() |
Benzinli Golfe 1 sene bindikten sonra dizel candır. |
Dizel candır! |
Dizel satışları biterse o çok sevdiğin Megane'ı yollarda zor görürsün |
dizeli şuan cazip kılan tek şey, daha çok km gidebilme durumun. |
|
![]() |
çayımı koydum çekirdeğimi aldım takipteyim ![]() |
Dizel daha yogun bi yakit ve verimi daha yuksek sagligada gercekten cok zararli ozellikle euro 4 ve oncesi olanlarin euro 6 standartlarida bi nebze daha iyi olsada yinede sagliga zararli aslinda bu zarar bilinen bi gercekti kapitalizmin daha cok tuketime tesvik etmesiyle alakali bi durum olarak sagligimiz hice sayildi belki azken problem olmasada fakat artik o kadar cok ki kaldirimda yurumek bile cok sakincali |
|
dizel araba evet torku yüksektir yokuşlarda çeker. vites düşürmeden yokuş çıkabilirsiniz. türk şoförlerinde bence çok saçma bir inanış var, eğer bir yokuşu yüksek viteste çıkabiliyorsan o araba iyidir. vites düşürmek rezillik, küstahlık gibi geliyor niyeyse... ama dizel arabanın bakımı benzinli arabadan pahalıdır. daha naziktirler. dpf denen bela vardır... ayrıca benzinli araçlara göre daha fazla karbon salınımında bulunurlar ki, bu da doğaya zararlı. ben atmosferik benzinli'ciyim. 1.6 atmosferiğe türk milleti sıcak bakmaz, yok yokuş çıkamazsın derler, hızlanamazsın derler. devir çevireceksin kardeşim. arabanın maksimum tork ve güç devir bantlarını öğrenirsen şiir gibi kullanırsın. benim kendi aracım 1.6 mitsubishi asx, 4000 devirde tam tork, 6000 devirde tam güç devrine ulaşıyor. yokuş mu çıkıyorum? yokuşa 5 ile mi girdim? utanılacak bir tarafı yok, takıyorum 3'e, 4000 devir sonrası zaten araba uçuşa geçiyor, takıyorum 4'e, yine 5000 gibi uçuşlarda zaten yokuş bitiyor, hemen 5'e çakıyorum. ya da 3'te yüklenip direkt 5'e takıyorum. kısacası, vites düşürmek bir eziklik değildir. atmosferik araba alın, vites düşürün keyfini sürün. |
Ya hala şu konularda birbirinizi yiyorsunuz hep de benzer muhabbetler. Dizeli pahalıya alırsın markasına göre göreceli bakımları da pahalıdır. Benzinliyi ucuza alırsın yine markasına göre değişir bakımları. Dizelde yakıt tüketimi verilerine çok kasmadan ulaşırsın ama benzinlide baya kasman lazım. Ülkemizde genelde 100 bin e ulaşan dizelleri elden çıkarmaya çalışır insanlar düşük km Dizelin satışı kolay olur. Yani şunları yazmak zor mu ? Yukarıda biri saçmalamış dizelle bir yere giremezsiniz diye. Ya bu lafı nasıl ciddiye alıyorsunuz ? Ben şikayet ettim geçtim uzatmaya ne gerek var ? |
Dizeli pahalı alırsın pahalı satarsın bu 1. Dizelin bakımı benzinden pahalı değildir bu 2. Bu açılan 162838291937. Konu geçmiş konulara bakabilirsiniz |
1.5 dci edc megane 4 dizel kullanıcısıyım. Geçen yıl 90 bine aldım. 1.2 tce edc 78-80 civarıydı. Bakımını 500 liraya yaptırdım benzinlininkide aynı. Şu an satacak olsam 100 veren var anında müşteri bulurum. Benzinlide yine 88 civarına satılıyor ama müşterisi az . 12000 km yol yaptım yakıtta karım 3500tl. Aradaki 10-12 bin farkı faizede koysan dolarda yapsan 3500tl zor kazandırır. Ama araç krediyle alınacaksa 12 bin tl fazla kredi çekmek faizi 3500 tl artırır. O zamanda hesap başa baş aynı olur. Ama bu faizi 1 kez ödersin. Sonraki yıllardaki 3500-4000tllik fark cepte kalır Benim hesabım bu. Dizel bana göre avantaj |
Kaybımız neye göre oluyor da benzine avantaj buluyoruz? Bakımlar mı?
Konu hakkında beni aydınlatır mısınız duruma göre benzinli alabilirim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >