|
Dpf dolmuş gibi gözüküyor aracı rejenerasyona sokuyor bence. Otobana çıkın şöyle 20-30 km 3500 devirlerde sürüş yapın bakalım ne olacak. Benim araç... |
|
Dpf dolmuş gibi gözüküyor aracı rejenerasyona sokuyor bence. Otobana çıkın şöyle 20-30 km 3500 devirlerde sürüş yapın bakalım ne olacak. Benim araçta 800 civarlarında rölantide duruyorken rejenerasyona girdiği sırada rölantiyi 1000 devirde tutuyor |
| Aynen bu nedir ya dizel diyince yok şu kmden sonra sıkıntı yok böyle sıkıntı sat gitsin demek nedir ? Böyle diyenler arabanın filtreleri ve yağı dışında başka parçasını bilmeyen tipler.... |
|
Aynen bu nedir ya dizel diyince yok şu kmden sonra sıkıntı yok böyle sıkıntı sat gitsin demek nedir ? Böyle diyenler arabanın filtreleri ve yağı dışında başka parçasını bilmeyen tipler. Hayır 100 bin diye bişey neden var ? Araba 99.999 a gelince motor tam takır cillop gibi hemen 1 km sonra ömrü zınk diye düşüyormu yani ? Hadi onu geçtim 100 bini lafın gelişi desin 120 bin olsun o 117.000 kmdeyken yola çıktım bak kontak kapatmadan 120 bin yaptım. Şimdi 3 bin km yolda yaparken zınk motor ömrümü gidicek yani ? Bu tipler arabada bişey olsa "en ucuzundan ver hangi marka fark etmez" diyenlerden başka bişey değil |
| Klima vs. sonuna kadar açıksa ona gereken gücü karşılama adına yüksek idle devrine çıkıyor olabilir. |
|
| bilgisayara bağlatın sensör arızasıdır ya da rölanti motoru |
|
Tam olarak bilmiyorum, ama kısa süreli bir şey ise aküyü yeniden dolduruyor olabilir, başka herhangi bir şey olabilir. Sürekli 1200 devir üstü felan olursa endişe edin bence. Yukarıda dendiği gibi isterseniz ustaya götürün baksın korkuyorsanız. |
|
Dpf dolmuş gibi gözüküyor aracı rejenerasyona sokuyor bence. Otobana çıkın şöyle 20-30 km 3500 devirlerde sürüş yapın bakalım ne olacak. Benim araçta 800 civarlarında rölantide duruyorken rejenerasyona girdiği sırada rölantiyi 1000 devirde tutuyor |
| Tamamdır hocam bunu deneyeceğim, haberdar ederim |
| Akü ömrünü doldurmaya yakın mı? Onu da ölçtürün. Akü zayıfsa, motor aküyü şarj etmeye çalışıyor veya şarj dinamosu fazla yük bindiriyor olabilir mi? |
| 100 bin üzerü dizel baş derdi hocam. Sat kurtul bitmez derdi |
Hayır 100 bin diye bişey neden var ? Araba 99.999 a gelince motor tam takır cillop gibi hemen 1 km sonra ömrü zınk diye düşüyormu yani ? Hadi onu geçtim 100 bini lafın gelişi desin 120 bin olsun o 117.000 kmdeyken yola çıktım bak kontak kapatmadan 120 bin yaptım. Şimdi 3 bin km yolda yaparken zınk motor ömrümü gidicek yani ? Bu tipler arabada bişey olsa "en ucuzundan ver hangi marka fark etmez" diyenlerden başka bişey değil |
| Dpf gibi |
|
| Araç rejenerasyon yapıyor. Ama sakın 3500 devirlerde kullanmayın, 2300 civarında rölanti 800 e düşene kadar kullanmanız yeterli olacaktır. Bu da ortalama 10-15 dk sürecektir. Bunu da belirli bir rutinle tekrarlamanız gerekecektir. Ne zaman tekrarlayacağınızı araç size rölantisi ve sesiyle söyleyecektir. Araç bekleyince rölantinin 800 e düşmesinin sebebi ise rejenerasyon sırasında egzoz 600 derece sıcaklığa ulaşmakta fakat araç hareket halinde değilken araca uzun süre rüzgar girişi olmadığı için işlemi iptal ediyor. |
|
| Hayır. Kullanım kılavuzunda da 4.vites 70km/h yazar zaten. Gerisi gereksiz ve zararlı. Ayrıca arkadaşınızın aracını tapa gaz değil de günlük kullanımla 2.000 devir altına düşmeden gitseniz de sönerdi. |
vites olmadığı için benimde 2700 devir civarlarında kullanmam mantıklı. Yada benim aklıma yatan şu. Ay başında depoyu fulleyip 10 günde bir otobana çıkmak ve 30-40 km sürmek geri kalan 27 gün sakin kullanmak. Her gün devirli kullanabilecek olanak olmuyor çünkü |
| Dizel araç normal rolanti devri 800 rpm civarı 1000’de çalışıyorsa rejenerasyon yapıyordur. 0.8 0.9 anlık yakıt tüketiyorsa partikül temizliyordur temizlenince 0.5 0.6 lara düşer. |
|
Aracınız nedir? Çok merak ettim, dizel cvt kombinasyonlu araç nedir diye. Maalesef ki düşündüğünüz şeyin hiçbir yararı olmaz çünkü aracın rejenerasyonda olması lazım temizlemesi için. Mesela 400km lik uzun yola çıktınız, tam yol bitti evinize geldiniz ama araç rejenerasyona başladı. Olur mu olur, sizin kendinizin yaptığı kullanımın etkisi olmuyor maalesef. |
Rejenerasyonun amacıda egzoz gazını ısındırmak egzozu ısındırmak değil midir zaten ? Mesela bilgisayardan yapılan rejenerasyonlardada otomatik olarak devri 2500 de bekletir vagtada böyle fordda da. Tempolu giderek biz aslında kendimiz doğal rejenerasyon yapıyoruz diye düşünüyorum. Otobanda tapa gaz gide gide eve geldim pat rejenerasyona gireceğini hiç sanmıyorum. Babamın 1.5 dci manuel fluencı var vites oranları kısa 225 bin kmde. Eline geçtiği kmden bu yana bir kere bile rejenerasyona girmedi araç çünkü 5. Viteste 100 le bile giderken 2200 devir civarı oluyor araç 120 ile gittiğinde hep 2500 2700 civarı. Yani adam arabayı kullanırken vites oranlarından dolayı sürekli 2000 devirin üstünde zaten. Onunki sürekli egzozu sıcak oluyor ve sık şehirlerarası yola çıkıyor. Bir kere bile dpf ile ilgili servise gitmemiş. Vagların maşallah 1200 devirde bile gitmeye çalışmasından ötürü bu sorunlar. Bu yüzden otobana çıkmayı kast ettim küçük viteslerde yüksek devirde tutabiliyoruz anca |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >