Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
18
Cevap
2459
Tıklama
0
Öne Çıkarma
pro827 cargo3230
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

Dişli oranları meselesi.

Eğer araç daha güçlüyse fakat daha uzun dişli oranları varsa,
Düz yolda önde olacaktır.(Daha hızlı gidecektir.)Fakat dişli oranları uzun olduğu için rampalarda daha fazla vites düşürmesi gerekecektir.

Eğer araç daha güçsüzse fakat daha kısa dişli oranlarına sahipse,
Düz yolda maksimum hızda geride olacaktır.Fakat rampada diğer araçtan daha performanslı olacaktır.


Hayırlı akşamlar,
Emre.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

Örneğin;

İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

Fakat şöyle bir durumda var;

Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

Yani,

Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

-Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
-Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

@BmCpRo827 @Reiss5050

Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

@mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

Hayırlı geceler,
Emre.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @BmCpRo827 , @Reiss5050 , @207m , @mr.erkan
2
12 yıl (11702 mesaj)
Yarbay

Emre selamlar,
Yakıt olayı bambaşka bir boyut aslında. O kadar çok etken var ki, ama söylediklerin yüzeyselde olsa doğru. Lastik ebatları, aracın rüzgar direnci, ağırlığı, enjektörlerde, bujilerde kullanılan marka bile yakıt tüketimini belirleyen faktörlerdendir. Bu konuya girersek inan bana çıkamayız :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Emre Guven
E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: 207m

Emre selamlar,
Yakıt olayı bambaşka bir boyut aslında. O kadar çok etken var ki, ama söylediklerin yüzeyselde olsa doğru. Lastik ebatları, aracın rüzgar direnci, ağırlığı, enjektörlerde, bujilerde kullanılan marka bile yakıt tüketimini belirleyen faktörlerdendir. Bu konuya girersek inan bana çıkamayız :)

Ben kısaca anlatmaya çalıştım.Yoksa dediğin gibi başlarsak bize ayrı bir forum lazım



M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Emre Guven

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

Örneğin;

İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

Fakat şöyle bir durumda var;

Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

Yani,

Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

-Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
-Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

@BmCpRo827 @Reiss5050

Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

@mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

Hayırlı geceler,
Emre.


anlatmaya çalıstıgın ıcın tekekkur ederım bu anlattıklarının cogunu bılıyorum arastırdım sordugum soruda dıslılerı hıc dusunmemıstım ama artık bılıyorum tesekkur ederım

2.attıgım cevapta buyuk dıslı kucuk dıslı hangısı serı neden bunlar bıraz kafamı karıstırıyor bunu acıklayabılırsenız sevınırım :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

quote:

Orijinalden alıntı: Emre Guven

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

anladım kucuk dıslı buyuk dıslı yanı prolar kucuk dıslı cargolar ıse buyuk mu

duzde gıtmesı arabaya daha az yaktırır sanırım degıl mı bırde kucuk dıslı buyuk dıslı serı felan cok kafamı karıstırmıstır :))

Düz yolda yüksek hızda seyrederken(eşit hacimli motorlarda) vites oranları daha uzun olan araç daha ekonomik olacaktır.

Örneğin;

İki araç da maksimum torkunu 1300 devirde vermeye başlasın.

x aracı 90 km/h hızda 2000 devirde gidiyor.
y aracı 90 km/h hızda 1400 devirde gidiyor.

Bu durumda y aracı daha az yakıt harcar çünkü sabit bir hızda daha az devir çevirerek daha az yakıt harcar.

Fakat şöyle bir durumda var;

Eğer şanzıman dişli oranları biraz daha uzun olsaydı ve

y aracı 90 km/h hızda 1000 devirde gitseydi,turbo yeterli basıncı üretemeyecek kadar düşük devirde olduğu için araç daha da zorlanacak ve x aracı kadar (hatta daha fazla) yakıt harcayacaktır.

Yani,

Aracın özelliklerini (maks. torku hangi devirde vermeye başladığı,motor vs.) bilmek gereklidir.

Zaten kamyonlarda genellikle devir saatinde bir yeşil renkli bölge vardır.Devri o aralıkta tutarsanız daha az yakıt harcamış olursunuz.

Hangi aracın vites dişlisinin uzun hangisinin kısa olduğunu anlamak için;

-Ya aracın vites dişli oranlarını bilmek gerekir.(Büyük rakam kısadır.)
-Ya da sabit bir hızda (85 km/h civarı) her iki aracın da çevirdiği devir sayısına göre anlaşılabilir.(Son dişli oranı da önemlidir.)


Umarım yanlış bir bilgi vermemişimdir.

@BmCpRo827 @Reiss5050

Yazdıklarımda bir yanlışlık var mıdır? Siz daha iyi bilirsiniz.

@mr.erkan Umarım açıklayabilmişimdir.

Hayırlı geceler,
Emre.


anlatmaya çalıstıgın ıcın tekekkur ederım bu anlattıklarının cogunu bılıyorum arastırdım sordugum soruda dıslılerı hıc dusunmemıstım ama artık bılıyorum tesekkur ederım

2.attıgım cevapta buyuk dıslı kucuk dıslı hangısı serı neden bunlar bıraz kafamı karıstırıyor bunu acıklayabılırsenız sevınırım :)

Pro'da yanılmıyorsam 4. vitesten sonrası seriye geçiyor.Bir de göstergede bir ışık yanıyor.

Scania'dan örnek vereyim;

8 vitesli araçlarında ilk dört vitesi Low Range (Ağır),son dört vitesi ise High Range (seri) olarak ayarlanmıştır.


İsterseniz size PDF dosyalarını atayım,daha detaylı incelersiniz.

Hayırlı günler,
Emre.



P
12 yıl (3868 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum

827'nin 3230'u geçmesi biraz şehir efsanesidir.

3230 nizami tonajda belirgin şekilde daha güçlü 827'den. ha sen yüklersen tonajı asılırsan pozantıya 827 daha iyi soğutma, daha kısa vites oranlarıyla bir ihtimal geçebilir 3230'u başka türlü mümkün değil.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Platinium

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

öncelikle yasım yuksek degıl ama kamyonlar ve tırlarla cok alakalı oldugum ıcın belkıde son 2 senedır asırı derece araştırmalar yaptım ve kamyonları cok sevıyorum ustune bınıp surmek harıc dıger butun seylerı okudum arastırdım surenlerın agzından yorumları dınledım yanı cok ılgılıyım ve aklıma takılan soruları sorayım dedım

sorum pro 827 270 beygır cargo ıse 300 beygır dıyor okudugum forumlarda tartısmalarda 827 cargodan daha ıyı cekıs dıyorlar nedenı nedır sonucta 30 beygırlık bır fark var az gorulebılır ama performansda cıddı degısıklıkler yaratacagını dusunuyorum ama pro cekıste nasıl daha yuksek bır cekıse sahıp oluyor yoksa cargolar daha mı ıyı cekıste cunku bazı forumlarda ıse cargo yokus yukarı gectı ben ıse ınıste(pronun frenlerı cok ıyı oldugunu duydum) buda aklımı karıstırdı cevaplarınızı beklıyorum

827'nin 3230'u geçmesi biraz şehir efsanesidir.

3230 nizami tonajda belirgin şekilde daha güçlü 827'den. ha sen yüklersen tonajı asılırsan pozantıya 827 daha iyi soğutma, daha kısa vites oranlarıyla bir ihtimal geçebilir 3230'u başka türlü mümkün değil.

anlıyorum benım bıldıgımde 3230 daha guclu ama bazı yerlerde gormus oldugum 827 daha ıyı yokusta vs gıbı aklım karısmıstı cunku hıc bılmesek 30 beygırlık bı guc uretım farkı var tabı kullanmadım ama sızın gıbı kullananlara veya kesın bılgı sahıbı olanlara sormak lazımdı


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
12 yıl (5139 mesaj)
Binbaşı

Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: tassa

Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.

kardeşim soyle r500 scanıa kırkayagı kım ıstemez ama maddı durumlar
cargo pro yakın araclar ucuz oldugu ıcın bu ıkı arac sureklı tartısma ıcerısınde malesef :)

ama cargolar rahat degıl mı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
12 yıl (5139 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

quote:

Orijinalden alıntı: tassa

Bırak kardeş şu proları cargoları üstünde konuşmaya değmez o arabalarda çalışan şofore acırım vallahi.

kardeşim soyle r500 scanıa kırkayagı kım ıstemez ama maddı durumlar
cargo pro yakın araclar ucuz oldugu ıcın bu ıkı arac sureklı tartısma ıcerısınde malesef :)

ama cargolar rahat degıl mı?

proya bakarak daha iyidir cargo



M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

zaten onceden bmc turk arabası bılıyordum motorun cummıns motordan alındıgı vs. sonra ısmının acılımı bıle yabancı yıne aynı yabancı ortaklar ıle yapılıyormus buna cok uzulmustum ama yerlı malı degıl yanı mercedeste aynı mantık o zaman :)):))


@tassa


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @tassa
E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Emre Guven

Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.

axor 1840 cerez gıbı satılıyor parca ucuz yakıt makbul sıfır fıyatı scanıadan ucuz cok tutuluyor

3240da performansta cok ıyı oldugu soylenıyor ve tutulmaya basladı

kamyon pıyasasının cok buyuk kısmı mercedes elınde tutuyor kamyonların lıderı mercedes (satıs olarak)

ama antalya cubuk bılen varsa gordugum bı 1840 cıkmakta zorlanıyordu baya bı bu normal mı yoksa adam mı rampayı saramamıstır


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
12 yıl (2245 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: mr.erkan

quote:

Orijinalden alıntı: Emre Guven

Mercedes de güzel. 1840 çok tutuluyor. 3240'tı galiba o da çoğalmaya başladı.

axor 1840 cerez gıbı satılıyor parca ucuz yakıt makbul sıfır fıyatı scanıadan ucuz cok tutuluyor

3240da performansta cok ıyı oldugu soylenıyor ve tutulmaya basladı

kamyon pıyasasının cok buyuk kısmı mercedes elınde tutuyor kamyonların lıderı mercedes (satıs olarak)

ama antalya cubuk bılen varsa gordugum bı 1840 cıkmakta zorlanıyordu baya bı bu normal mı yoksa adam mı rampayı saramamıstır

Tam vitesi ayarlayamadıysa(rampadan önce vites düşürmek yerine,tam rampanın ortasında vitesi düşürmeye başladıysa) çıkamamıştır belki.Yoksa 1840'la yeterli çekişten fazlasını sunuyor 400 Hp motorları var.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl (56 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

evet bende oyle dusunuyorum 25 tonla(toplam) bır 200 beygır kamyon yokus cıkıyorsa onlar haylı haylı cıkmalı :)




Bu mesajda bahsedilenler: @Emre Guven
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.