Paylaşım için teşekkürler. LCD nin çalışma frekansının üzerinde bir fps'e sahip olmakta bazen bu şekilde işkenceye neden oluyor. Bazı kullanıcılar bunun ekran kartının yetersiz olmasından kaynaklandığını sanıyor. Faydalı ve güzel bu bilgi için tekrar teşekkürler... |
bu programı uzun zamandır kullanıpta DH ahalisiyle paylaşmadığım için kendimi kınıyorum![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Doğrudan D3DOverrider indirme bağlantısı
Aşağı yukarı ne işe yaradığını anlatan bir resim; Standard double buffering: < Resime gitmek için tıklayın > Double buffer Vsync: < Resime gitmek için tıklayın > Triple buffering: < Resime gitmek için tıklayın > |
harbiden bu çok problem oluyor cod 4 multiplayer oynuyorum çok sağol |
Akşam deneyeceğim. Yüklemeden önce ve sonraki durumları SS ile göstermeye çalışacağım. |
kardeşim şu mevzunun ne olduğunu adam akıllı bir senin ağzından anlayabildim. Allah razı olsun sağol ![]() |
Yalnız proğramı daha kullanmadım ama eğer v-sync seçeneğini "açık" yapmadan sorunu çözmüyorsa pek bir anlamı kalmıyor ama v-sync açıkkende bu yırtılmaları oratadan kaldırıyor ya da azaltıyorsa o zaman işe yarar. |
@No Way Out Hocam PC başındaysan proğramı bi deneyiver bakalım v-sync açmadan işe yarıyormu? İlk mesajdaki yazıya bakılırsa v-sync açmak gerekiyor ki o zaman ne anladım ben bu işten. Yoksa da zaten akşam deneyip gözlerimle göreceğim. |
Eğer sağdaki v-sync kutucuklarını onaylamadan sorun çözülmüyorsa eğer hiç bir halta yaramaz. (Yırtılmalar açısından diyorum) Proğramın görüntüsü şu şekilde; < Resime gitmek için tıklayın > |
Dediğini tam anlamadım. Eğer 60 fps'nin üzerine çıkmak istiyorsan bu programda V-Sync aktifken, o olmuyor. Yani V-Sync her halikarda 60 fps limiti getiriyor ama Valve tarzı oldukça kaliteli bir V-Sync implementasyonu bu. Piyasada triple buffering ve V-Sync destekleyen bir takım oyunlarda yine de input lag olabiliyor, bu oyunlar için de iyi geliyor D3DOverrider (misal bu aralar oynadığım Kane & Lynch 2) Sanırım sen monitörün yenileme hızından yüksek FPS alıp, yine de yırtılma olmamasından bahsediyorsun. Onu denemedim. Sadece triple bufferingi aktif hale getirerek (yani V-Sync açmadan), tahminimce çok yüksek FPS'lerde bile yırtılma önlenebilir sanıyorum. Bunu ben de merak ettim şimdi. Rivaturner'la yüklü olarak gelenin arayüzü farklı bu arada; < Resime gitmek için tıklayın > Farklı DX'ler için ayar yapma yok anamenüsünde. |
Denedim. Bu problemi en çok yaşadığım, gözüme nahoş gelen DIRT2 de uyguladım. v-sync yi aktif yapmadan denedim ve eskiye nazaran bir nebze yırtılmalar azalsa da yok olmadı. v-sync aktif edince zaten malum, yırtılma kalmadı ama fps limitlendi. FRAPS ile birkaç SS aldım ama bir türlü istediğim yerleri yakalayamadığımdan daha fazla uğraşmayacağım şimdi. Yine de yırtılma dışında ana mesajda geçen mouse ve klavye sorunlarına faydası oluyorsa kullanmanın zararı olmaz. (Bende nedense uygulama açıkken 2 sefer mavi ekran verdi, proğramcığı kapatınca o kadar kastım mavi ekran yok, proğramcığı açıp tekrar denedim yine mavi ekran aldım. ![]() |
Program aktifken msn messengera girdiğimde yazılar falan birbirine girdi, program hata verdi kapandı. Ek olarak 1 kere mavi ekran aldım. Açıkçası kullanmayı falan düşünmüyorum. |
Pro açıkken Splash playeri açın hocam bir de ![]() ![]() Epeydir kullanıyordum bunu vsync özelliği olmayan oyunlarda işe yarıyordu ama tam randıman vermiyor sanki ![]() |
Forumda eski konulardan yanlızca birisinde denk geldim bu konuya: ATI ve V-Sync açmak (http://forum.donanimhaber.com/m_38812036/tm.htm). Aranızda bu programı duyan ve kullananlar illa ki vardır, ancak elini atsan 500 dolarlık ekran kartına çarpan bir forumda illa ki birilerinin işine yarayacaktır diye düşünüyorum.
Özellikle orta - üst segment bir ekran kartına sahip olanların yaşadığı bir sorundur oyunlarda yırtılma (tearing) problemi. LCD'nizin refresh rate'inden (ki genelde 60dır) fazla FPS aldığınızda ekranda belirgin şekilde kırılmalar gözükür ve görüntü deneyiminin içine edilir.
Bu sorunla baş etmek için geliştirilmiş V-Sync adında bir ayar bulunur ve çoğu oyunda da vardır. Ancak Triple Buffering tekniğini kullanmadan uygulanan V-Sync tabiri caizse yoğurtsuz iskendere benzer. Söz konusu oyun Triple Buffering özelliğinden faydalanmıyorsa (ki piyasadaki oyunların çoğunda bu özellik yoktur), V-sync açtığınızda fps refresh rate'e yani çoğumuz içn 60'a sabitlenir ancak bu sefer de ciddi derecede mouse ve input gecikmesi oluşmaya başlar. Ya da fps'nizde ciddi düşüşler olur, bir anda 60'dan 30'a düşer. Son yıllarda PC'de en az 1 tane PS3 ya da XBOXtan port edilmiş bir action oyunu oynayanlar bunun ne menem birşey olduğunu bilirler. (bkz. Kane and Lynch, Batman, Red Faction, sonu gelmez bu oyunların)
Aslında bu sorunun çözümü gayet basittir. Valve gibi PC'nin yüz akı oyun firmalarının içinde olduğu bazı firmaların tüm oyunları V-Sync ve Triple Buffering tekniği kullanarak, yukarıdaki sorunların oluşmasını önler. Valve zaten optimize oyunlar yapar ve 5970 kullanıcısı olup 300 fps alsanız bile görüntüde en ufak bir yırtılma olmaz. Ancak sorun şu ki her firma bir Valve değildir. Çoğu oyun zaten üzerinde pek çalışılmadan direkt konsoldan port edilir ve triple buffering özelliği göz ardı edilerek para kazanmak üzere pazara sunulur. Böylece olan CRT yerine LCD monitör kullanan, sağlam bir ekran kartına sahip oyunculara olur. Eğer benim gibi online ortamlarda rekabetçi bir yanınız varsa ya daha güzel ve kırıksız bir görüntü için V-Sync açıp, mouse lag'in dibine vurursunuz (ki tercih edilmez) ya da 60 fps'nin üzerinde ekranda çizgilerle haşır neşir olursunuz. Eğer ekran kartı kontrol menüsünden triple buffering'i açıp durumu kurtarayım deseniz, fark etmezsiniz ki o sadece OpenGL API'si kullanan oyunlar için geçerlidir. Hani tüm gün Wolfenstein oynuyorsanız ancak o zaman faydasını görürsünüz.
İşte yıllardır bu sorunlardan muzdaripken ve her zaman seçim yapmak zorunda kalırken bir Just Cause 2 grafik rehberinde denk geldim D3DOverrider'a. Bu ufak programcık Rivaturner'ı kurduğunuzda otomatik olarak bilgisayarınıza kuruluyor. İsterseniz ayrı olarak da kurabiliyorsunuz sanırım. Programı bir kez çalıştırdığınızda Windows başlangıcında otomatik çalıştır, triple buffering ve v-sync açık özelliklerini işaretliyorsunuz. Bundan sonra oynayacağınız DirectX API'sini kullanan tüm oyunlar (=oyunların yüzde doksan dokuzu), görüntü deneyimi açısından iyileşiyor, her türlü mouse gecikmesi ve tearing tarih oluyor.
Tam etkiyi almak için oyunun içerisinden varsa V-Sync ve triple buffering ayarlarını kapatmanız tavsiye edilir. Aksi takdirde istenen etki alınamayabilir.
Link:http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.09-download-163.html
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 10 Aralık 2010; 11:37:28 >