bende joystick yok sidewinder gamepad var onla oynamaya çalışıyorum. klavyeyeyle çok sıkıntı oluo nispeten daha kolay gamepad ama eminim joystick çok daha iyidir. neyse uçuyorum diyelim yüksekte uçak düz gitmiyor burnu hep aşağı eğiliyor ben de devamlı aşağı basmak zorunda kalıyorum düz tutabilmek için. napmak gerek? shift + g gibi bi kilidi var da ben mi bilmom?
Öncelikle ağır jetlerle oyuna başlama. Başlangıç olarak Cessna 172SP gibi tek motorlu uçakları tercih et. Uçağın yana eğilme, burun/k.ı.ç kaldırma/indirme işlerini aslında klavyeden rahat yaparsın. Bunun için tek yapan gereken Numpad'i kullanman. Numpad'i uçak gibi düşün. Şöyle ki:
8 : Uçağın Burnu 6 : Sağ kanadı 4 : Sol kanadı 2 : Kuyruğu 5 : Uçağın orta gövdesi (Manevralarda sabitleme için) 0 ve Enter ise trim yani yerde taxi yaparken araba gibi uçağın sağa sola gitmesi için kullanılır.
İşte senin sorunun tam cevabı: Sağa ve sola dönerken uçağın kanatlarının sabit açıda ilerlemesini istersen dönüşe başladıktan sonra hemen 5'e bas. Sık sık bunu yaparak uygun sabitlikte dönersin.
Uçağı yükseltmek ve alçaltmak için burnunu yukarı ve aşağı hareket etmesi şart. Bunu artık elinin hassaslığıyla yapacaksın.
Uygun hassaslığı yakalamak için en iyi yol; numpad'te tuşlara basılı tutarak değil, tık tık tık şeklinde sürekli basarak yapacaksın.
Bunları yaparken Numlock kapalı olacak, yani ışığı yanmayacak. Emin ol Joystick yoksa Gamepad'ten çok daha iyi sonuç alacaksın.
Daha ayrıntılı bilgiler için Learning Center'a veya Flying Lessons'a gözat derim. Oldukça zevkli.
trim ayarlarını anlayamadım ama ya biri kısaca anlatabilir mi şu trim olayını
Benim joystick'te yerde trim kullanılamıyordu. Zaten gerçek uçaklarda da arabalardaki gaz fren gibi yan yana sağ sol olmak üzere pedallardan yapılır. Bunu için önceden bahsettiğim gibi klavyeden numpad'i kullanacaksın. Numlock ışığı kapalı olacak, yerde taxi pozisyonunda "0 ve Enter" tuşlarıyla sağa sola gidebilirsin, 5'e basarak gittiğin yönü sabitleyebilirsin.
Trim, kontrol yuzeyinin pozisyonunun kalici olarak ayarlanmasidir diyebiliriz. Kuyruk stabilizer trimi, yerde kalkis oncesi ayarlanir ve kalkis oncesi hayatidir. Stab trimi tolerans disindaki ucak uyari verir ve kalkis yapilmaz bu halde. Ama bunun disinde yerde trim ise yaramaz.
Stab trim lovye (yoke) uzerindeki iki tusa basarak yapilir. Ucus esnasinda surekli lovyeyi cekili ya da itili tutmak yerine, istenen sekilde trimlenir ve ucak o sekilde ucmaya devam eder.
Rudder ve aileron trimleri de mevcut ama isinize yarayacagini sanmam FS'de. Bunlarin yeri de genelde radyo kontrollerinin civarindadir.
Frenler ve rudder (dumen) pedaldadir. Bu pedallar ayni zamanda belli bir aciya kadar on tekerlege de mudahale eder ve 7 derece kadar saga sola cevirir. Bunun disinda, dusuk hizda taksi yapmak icin buyuk ucaklarda tiller denen kabaca bir direksiyon vardir, ucak bununla doner yerde. Kokpitin solunda, kaptanin yaninda bulunur genelde.
Kucuk ucaklarda genelde donus differential brake yani sag-sol tarafa ayri fren gucu uygulayarak saglanir.
ewt çok teşşekürler ama gerçekten ben joystikle oynuorum uçak gaz anında burun kaldırıo onun klavyeden ayarlanması acaip saçma olmuş ben bi ara gazla ayarlıodum bazen sanş eseri düz stabill uçutturabiliorumm
Soylediginde aslinda yanlis bir sey yok. Cunku yanlis bilmiyorsam Numpad 0 ve Enter tuslari rudder trim ayarliyor. FS'de bu ayni zamanda yerde ucagi da dondurmeye yariyor. Yani bu aslinda gercekte ise yaramamasi gereken bir yontemken, FS'de ise yariyor.
Stab trim lovye (yoke) uzerindeki iki tusa basarak yapilir. Ucus esnasinda surekli lovyeyi cekili ya da itili tutmak yerine, istenen sekilde trimlenir ve ucak o sekilde ucmaya devam eder.
hocam benim sorduğum buydu işte. bunun nasıl yapıldığı. mesela çekili tutuyoruz diyelim düz gitmek için o zaman end tuşuyla mı trim yapacaz?
hocam benim sorduğum buydu işte. bunun nasıl yapıldığı. mesela çekili tutuyoruz diyelim düz gitmek için o zaman end tuşuyla mı trim yapacaz?
Yoke uzerinde dedigim gercek ucakti. Ucagin duz ucmasini saglamak icin gazi ve burun acisini ayarlamak, gerektigi sekilde mudahale yapmak gerekir. Bunun icin de nose trim up ve down yaparak ucagin burnunu yukari ya da asagi yoneltme egilimini duzeltmek gerekir. Yukari asagi trim tuslarini deneyerek bir sonuca varabilirsin sanirim.
ben de normalde sorun yok da simulation ratei 16Xe alınca uçak roller coaster gibi oluyor habire bir aşağı bir yukarı gidiyor hala çözemedim.
Simulation Rate'i hızlandırmak hilenin masum şeklidir de ondan. Online uçuşlarda zaten yasak bu durum.
Neyse, 128x'e kadar artırabilirsin Simulation Rate'i, Autopilot'da ise 16x limiti var. Ancak Simulation Rate'i arttırdığında uçağın kontrolleri aptallaşır. Çünkü normalde normal hızda 10sn.de döneceğin yere, 16x veya 128x ile taaaaaaa 5-10nm ötedeki başka bir yere dönüş yapmış oluyorsun. Hata kaçınılmaz.
Uçağın yana eğilme, burun/k.ı.ç kaldırma/indirme işlerini aslında klavyeden rahat yaparsın. Bunun için tek yapan gereken Numpad'i kullanman. Numpad'i uçak gibi düşün. Şöyle ki:
8 : Uçağın Burnu
6 : Sağ kanadı
4 : Sol kanadı
2 : Kuyruğu
5 : Uçağın orta gövdesi (Manevralarda sabitleme için)
0 ve Enter ise trim yani yerde taxi yaparken araba gibi uçağın sağa sola gitmesi için kullanılır.
İşte senin sorunun tam cevabı: Sağa ve sola dönerken uçağın kanatlarının sabit açıda ilerlemesini istersen dönüşe başladıktan sonra hemen 5'e bas. Sık sık bunu yaparak uygun sabitlikte dönersin.
Uçağı yükseltmek ve alçaltmak için burnunu yukarı ve aşağı hareket etmesi şart. Bunu artık elinin hassaslığıyla yapacaksın.
Uygun hassaslığı yakalamak için en iyi yol; numpad'te tuşlara basılı tutarak değil, tık tık tık şeklinde sürekli basarak yapacaksın.
Bunları yaparken Numlock kapalı olacak, yani ışığı yanmayacak.
Emin ol Joystick yoksa Gamepad'ten çok daha iyi sonuç alacaksın.
Daha ayrıntılı bilgiler için Learning Center'a veya Flying Lessons'a gözat derim. Oldukça zevkli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hardcore_Gamer -- 6 Temmuz 2008; 14:33:00 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
H.olsun
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Benim joystick'te yerde trim kullanılamıyordu. Zaten gerçek uçaklarda da arabalardaki gaz fren gibi yan yana sağ sol olmak üzere pedallardan yapılır.
Bunu için önceden bahsettiğim gibi klavyeden numpad'i kullanacaksın. Numlock ışığı kapalı olacak, yerde taxi pozisyonunda "0 ve Enter" tuşlarıyla sağa sola gidebilirsin, 5'e basarak gittiğin yönü sabitleyebilirsin.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Stab trim lovye (yoke) uzerindeki iki tusa basarak yapilir. Ucus esnasinda surekli lovyeyi cekili ya da itili tutmak yerine, istenen sekilde trimlenir ve ucak o sekilde ucmaya devam eder.
Rudder ve aileron trimleri de mevcut ama isinize yarayacagini sanmam FS'de. Bunlarin yeri de genelde radyo kontrollerinin civarindadir.
Frenler ve rudder (dumen) pedaldadir. Bu pedallar ayni zamanda belli bir aciya kadar on tekerlege de mudahale eder ve 7 derece kadar saga sola cevirir. Bunun disinda, dusuk hizda taksi yapmak icin buyuk ucaklarda tiller denen kabaca bir direksiyon vardir, ucak bununla doner yerde. Kokpitin solunda, kaptanin yaninda bulunur genelde.
Kucuk ucaklarda genelde donus differential brake yani sag-sol tarafa ayri fren gucu uygulayarak saglanir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 11 Temmuz 2008; 8:37:14 >
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Soylediginde aslinda yanlis bir sey yok. Cunku yanlis bilmiyorsam Numpad 0 ve Enter tuslari rudder trim ayarliyor. FS'de bu ayni zamanda yerde ucagi da dondurmeye yariyor. Yani bu aslinda gercekte ise yaramamasi gereken bir yontemken, FS'de ise yariyor.
hocam benim sorduğum buydu işte. bunun nasıl yapıldığı. mesela çekili tutuyoruz diyelim düz gitmek için o zaman end tuşuyla mı trim yapacaz?
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Yoke uzerinde dedigim gercek ucakti.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Simulation Rate'i hızlandırmak hilenin masum şeklidir de ondan.
Online uçuşlarda zaten yasak bu durum.
Neyse, 128x'e kadar artırabilirsin Simulation Rate'i, Autopilot'da ise 16x limiti var.
Ancak Simulation Rate'i arttırdığında uçağın kontrolleri aptallaşır. Çünkü normalde normal hızda 10sn.de döneceğin yere, 16x veya 128x ile taaaaaaa 5-10nm ötedeki başka bir yere dönüş yapmış oluyorsun. Hata kaçınılmaz.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle