Benzin ile LpG isisi farkli performansi farkli,motor benzine göre ayarli parcalar da o ısıyla göre dayanikli,Örnek veriyorum benzinde 300-400 derece de isiniyorsa LPg 500-600 derecelere cikiyor.LPG cok sıkntılı 2-3 milyon araç alip lpg taktiriyor şaşiriyorum aracini seven lpg kullanmaz..2009 hyundaim var lpg dolayi 2 defa motor yapildi,seninde 4-5 sene sıkıntı cıkarmaz belki ama 7-8 sene sonra motor yapilabilir subaplar değişebilir.Motor yağini motor üretici tavsiyene göre kullan yoksa sahte yağ bile motor indirtir sana.Toyota honda ince yağ sever sanirsam 5w20 olabilir..Shell motul gibi yağlar dan şaşma..Arada 1-2 depo benzin kullann LPg yüklenme.. |
Lpg ile tamamen sorunsuz dediğimiz civic bile 80-90bin de üst kapak yiyor sebebi ise yüksek hızda kullanmak yukarıdaki arkadaş da belirtmiş lpg de ısı yüksek derecelere çıkıyor ve bu durum yüksek devirde daha da yüsek boyutlara çıkıyor Sizin araca gelecek olursak 1.6 sorunsuz motor dediğimiz basit bir usta hatası ile bujinin doğru anahtarla doğru oranda sıkılmaması bile motor yemeye sebep olabiliyor başımıza geldi oradan biliyoruz Bu nedenle işini doğru yapan usta bulmak lazım ve lpgli aracı yüksek devir uzun süre kullanmamak en başta dikkat edilmesi gereken durum |
bakım dediğin şey 2 filtre değiştiriyorlar sanayide yaptırmanın hiç bir sıkıntısı olmaz. lpgli araçta benzinliye göre tabiki daha erken motor parçaları aşınır eskir sebebi yüksek ısı ama ona görede tasarrufu var dengeyi kurmak size kalmış |
En güzeli hiç bulaşmamak. |
Km 300.000 Lpgli km 150.000 Bu süreçte komple a dan z ye 2 kez lpg tesisatı değişti.. Beğenmediğiniz yerden yere vurulan hararet sorunları ile meşhur PSA bu araç.. Üzerinden çıkan conta fabrikanın 26 sene önce taktığı conta. 1 ay oldu değişeli.. Herkese hayırlı traşlar.. < Resime gitmek için tıklayın > |
Cevaplayan herkese teşekkür ederim öncelikle. Bol bol uzun yol yapıyorum. otobanda 140 sabitleyip gidiyorum LPG'de. Dediğim gibi sadeve bir kere olan, kendiliğinden geçip bir daha da olmayan bir ses olayı yaşadım o kadar. Çok yoğun kullandığım için benzine yetişemediğimden öecbur kaldım. 2 seneden uzun kullanmam satarım gibi geliyor şimdilik. Maddi gücüm yeter mi şimdiden bilmem pek mümkün değil. Bugünden itibaren benzin kullanırım komple. Motor ineceğine lpg masrafı boşa gitmiş olsun sıkıntı yok. Hem 40 bine takmıştım zaten üstelik satarken de lpg parasını üzerine eklerim sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Arabalardan HİÇ anlamıyorum. Sadecr kullanmayı biliyorum. Meğer lpg bakımı diye bir şey varmış. 30 bin km hiç bakım yapmadan kullanmışım haberim yok bakım yapılması gerektiğinden. Adamlar fark etti de bakımını yaptılar allaha şükür ama bir parça mı ne yanmak üzereymiş son anda değiştirdin dediler. Neyse, arabamda motorumda kalıcı hasar var mı diye sordum makineye bağladılar tertemiz hiçbir sorun yok ama dikkat et dediler. Sanayici tanıdığım bir abim beni çok sever yalan söylemez. Sürüşte de ben şahsen bir güç kaybı sezmedim. Ama ekmek aslanın ağzında arabamı tehlikeye atamam. Bundan sonra sadece benzinde kullanıcam ama merak ettiğim şu: 40 bin km'lik lpg kullanımının acısı 150 200 bin km'lerde karşıma sorun olarak çıkar mı acaba? Hem o kadar büyük tehlike arz ediyorsa Toyota servis garantili olarak lpg takmayı nasıl göze alabiliyor? |
aracın çalışma saati , kmsi, yüksek devirde kullanma sıklığı; bunlara bağlı olarak yağı, filtresi daha erken bakıma girebilir, rolantide çalışma devrini ,fakir zengin karışım oranlarını kontrol ettireceksin, bakarsan birşey olmaz , bir de tabi civata sıkmasını bilmeyen adama elletme aracı, 5 tane bijon sıkacak ,simetrik olarak civata boşluklarını alıp sıkmıyorda, havalı tork anahtarı ile en yüksek değerde, eline gelen civatayı gömüyor. (aracın kullanma klavuzundaki belirtilen standartlarda yağ,filtre,sarf malzeme kullanın.) şirketler 3-5 yıllık anlaşma yapıyor, senden yılda şu kadar litre,varil, motor yağ çekeceğim diyor, buna göre iskontosu daha fazla oluyor tabi, bu ürünüde tüketmeli, esnaf kuralı; en iyi mal , en çok kar bırakandır. |
Vallahi hocam şimdi hani ben nereden bileyim o kadarını. Vida devir ayarı mayarı yaptıklarını hiç zannetmiyorum ama bilmiyorum da. Servis 15 20 alıyor sanayide 4 bin veriyorum. Çok harcayan bir adamım ancak yetişebiliyorum. Adama hocam vida devir ayarını arabamın değerine göre yaptın mı diye sorarsam bana gülerler bence. Söylemeye utanırım. |
Yani pek anlayamadım hocam. LPG kullanmayın demek mi oluyor bu şimdi? Cehaletimi mazur görün arabalardan hiç anlamıyorum ben. ![]() |
Önümdeki ilk bakımı servise götüreyim en iyisi. Arabanın bilemeyeceğim bir kondisyon kaybı varsa kendine gelir belki. |
Üstat her şey montaj ve bakımı yapanda bitiyor.Kötü montaj sonsuz sorun demek. Kötü bakım sorunlu araba demek. Normal şartlarda en sorunlu aracın bile 1-2 parçasını biraz vaktinden önce yenilersen sorun kalmıyor ama bizim ustalar(!) o kadar güzel yapıyor ki işini bırak kul yapısını Allah yapısı bile yamuluyor. |
Servisin anlaşmalı taktırdığı yer şehrimin en önde gelen en iyi LPG sanayicisi. Bir numara diyorlar. Sanayicime ben güveniyorum ama insanoğlu çiğ süt emmiştir yine de bilemiyorum tabi. Ama sertifika mertifika bişeyler anlatıyor. Anlamıyorum ama anlamış gibi yapıyorum o kadar. Servise gittiğinde arabaya doldurduğun yağı dolduruyorum diyor. Servise gitsen onlar da aynen bunu dolduracaklar diyor mesela. Tüm parçalar ya birebir aynı ya da sertifika tarafından mğsade edilen muadil parçalarmış. Servis bile bunu neddm taktın diyemez, garanti dışı kaldı diyemez diyor. Avukat olduğum için hemen kontrol ettim hakikaten söylediği gibiydi veya mesela. Zaten o güvenirlilik hissini almasam arabamı götürecek adam değilim ben. |
Bildigim Kadari.ile eco civic haric gercekten lpg ye uyumlu arac yok. Eco Civic in motor parcalari da lpg icin ozel imal ediliyor. |
Ben lpg ile hiç sorun yaşamadım aksine ekonomime çok fazla katkısını gördüm demek oluyor aslında bu tablo :) |
Tesisatı mşye 2 kez değiştin o zaman hocam? |
1.sinde tankın tarihi dolmuştu enjektorler falan değişecekti komple yapalım dedim. 2.sinde yine regülatör enjektor zamani gelmişti birde bakır borudan artık flex borulara geçmişler seti yükselttim silverdan gold pakete geçiş gibi bisi oldu. Zaten bu 2 değişimin toplam zaman aralığı 8-9 senede oldu.. |
Bu kadar km yaptığınıza göre çeşke dizel bir araç alsaydınız. Tabi dizel aracında bakımları hafif değil, turbo enjektör pompa ama size yakıt ekonomisi sağlayacak bir araç lazımmış bu gerçek, Lpg konusu ise ben yerinizde olsam hafta bir kez benzinde kullanır geri kalanda lpg ile devam ederdim. Çevremde kim lpg kullanıp tasarruf ettim diyorsa, fazlası ile sanayide hem zaman hemde maddi olarak kaybetmiştir. |
LPG demek hemen ayni anda sorun cikarticak şey değil zamanla oluşan birşey,şimdi fabrika üretimli lpg olunca parcalar ona göre daha dayanikli oluyor diye biliyorum bu toyota da varmi bilmem honda da var gibiydi,ayrica AFR diye bi ayar var Hiç bir LPg ustasi yapmaz yapmiyordur.Bu benzin ile LPG arasindaki geçişden tut performansina kadar yolda yapilan ayar.İsiyi tüketimi ayarliyor.Youtube AFR ayari yapanlar var izleyip bilgi sahibi ol kafana yaparsa yaparsin,Ama lpg komple sök yada hiç kullanmamak olmaz o kadar para vermişsin,ayrica o ses olayini araştir derim ufak bi hata büyük masraf actirmasin sana.. |
Öncelikle anlaşılması gereken bir husus var. LPG araca ekonomi için takılır. Ben hem ekonomi yapacağım, hem de 5000-6000 devir çevirip performansın dibine vuracağım diyen ilk önce silindir kapak contasını eline alır. Buradan oluşan sızıntıyla sorunu görmezden gelirse yağın suyun birbirine karışması ile sonra motoru da kucağına alır. Fakat bu süreç hemen olmaz. Bu esnada yaptığı ekonomi ile motora yapacağı masrafın bir kısmını karşılar. LPG ile kullanılacaksa aracı 3500 devir üstünde uzun süre kullanmamak gereklidir. Otoyolda 120 km. üstüne nadir çıkarım ve 2-3 dakikadan fazla bu devirde/hızda kullanmam. Eğer acelem varsa basarım düğmesine, geçerim benzine, basarım gaza. Aracım CVT otomatik. 4 yıl veya 80.000 km.de bir (hangisi önce dolarsa) şanzıman sıvısının değişmesi gerekli. Bu değişimi yetkili servis hariç hiç bir yerde yaptırmam. Şanzıman bu aracın en pahalı aksamı. Bu sıvı değişimi de çok önemli. Yetkili servis fatura ve garanti veriyor. Kullandığı sıvı orjinal. Keza buji ve soğutma sıvısı için de bu geçerli. Bu değişimleri de yetkili servis haricinde yaptırmam. Çünkü piyasada çok fazla sahte ürün var. Ustanız dürüst olsa, satanın sahtesini vermediğinin bir garantisi yok. LPG ile 500.000 km yapıp motor açtırmamış taksiciler dolu ortalıkta. Araç düzgün kullanılırsa hiç bir sorun çıkmaz. 500.000 km.de yapacağın tasarrufun hesabını yapmaya çalışayım. İstanbul için benzinin Shell'de litresi 45.17 TL. LPG ise 25 TL civarı. 100 km.de araçlar 0,9 Litre fazla LPG tüketir. Hadi ona düz hesap 1 litre diyelim. Şehir içi dışı karma tüketim ortalama 7.5 Litre yakan bir aracımız olsun. Bu araç LPG ile 8.5 Litre yakacak. Benzin ile 100 km.de 338,77 TL. LPG ile 212,50 TL harcamış olacak. Yani 100 km.de 126,27 TL tasarruf görünüyor. Yıllık 10.000 km yapan birisi için yılda 12.627 TL cepte kalacak. Daha fazla km. yapılıyorsa bu hesaba göre tasarruf miktarı hesaplanabilir. İki yılda bir LPG bakımına giriyorum. Filtre değişimi falan 1.500 TL tutuyor. Yıla bölersen yıllık 750 TL. LPG tankı değişim süresi 15 yıl. Tank değişim maliyeti büyüklüğü, tipi ve yerine göre 4000 ila 9000 TL arası. (Kaynak : www.otoariza.net) Hadi 9000 TL olsun. Yıllık 600 TL.de onun maliyeti var. Yıllık 1350 TL ekstra gider. Ivır zıvır yuvarlarsak 10.000 km için, 11.000 TL. tasarruf yaptırmış.
Bu şartlar altında Toyota motoru ile 500.000 km yapması kesinlikle mümkün. Bu mesafede 550.000 TL tasarruf sağlayacak. Araba bu km.ye geldiğinde yaş ve km olarak ikinci el değeri 550.000 TL. etmez. Ha ben bunlara gelemem diyorsan gidip bir elektrikli alırsın. Hem ekonomi olur, hem de içten yanmalı motorun açabileceği arıza ve masraflardan kurtulursun. |
2022 model Corolla'm var. 2023'ün ilk günü teslim aldım. 80 bin km yaptım yarısı kadarından beri servis garantili ladrirenzo lpg takılı. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Sadece bir kere motordan çok garip bir ses geldi. Motor çalışır haldeyken frene basılı tuttuğumda garip bir ses oluyordu sonra kendliğinden geçiyordu. Neyse hiçbir problem yaşamadım ama;
Babamın yakın bir arkadaşı geldi az önce. 2021 model Corolla kullanıyormuş LPG'li. Motor dağıtmış LPG'den dolayı rektefe yapılacakmış. Aynısı benim de bsşıma gelir mi diye endişe ettim?
Servis pahalı oldupu için lpg taktırdıktan sonra bakımlarımı sanayide yaptırmaya başladım. Abi kullan arabanda hiçbir sıkıntı yok lpg için en uyumlu araçlar toyotadır dediler bana. Öncesinde servis de benzer şeyler söylüyordu.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.