Asgari ücretin yarısına Mercedes S class almış. Asgari ücretin 2 katına parça almış. Bizdeki tabloyu da atalım asgari ücretin yarısıyla bile ne alamadığımızı gösterelim. |
Asgari ücretin yarısına Mercedes S class almış. Asgari ücretin 2 katına parça almış. Bizdeki tabloyu da atalım asgari ücretin yarısıyla bile ne alamadığımızı gösterelim. < Resime gitmek için tıklayın > |
Sagdakine bir yıl masrafsız binersin |
Sagdakine bir yıl masrafsız binersin |
Asgari ücretin yarısına Mercedes S class almış. Asgari ücretin 2 katına parça almış. Bizdeki tabloyu da atalım asgari ücretin yarısıyla bile ne alamadığımızı gösterelim. < Resime gitmek için tıklayın > |
zaten amerikada yaşayıpta bu çöpü alıyorsan kendin kaşınmışsındır onca araba modeli çeşidi varken araba cenneti orası O mercedes benz bile avrupaya satmadığı modeli donanımı amerika pazarına satıyor bır suru modeli var daha iyi |
Sagdakine bir yıl masrafsız binersin |
Ama yazdığı dogru araba 900 dolar olsada tamir gerektiği zaman 100 bin dolarlik arac. Bu her yerde böyle. Turkiyede de böyle sen ikinci el Fiat ile 20 yıllık S class i ayni paraya tamir ettiremezsin. S classla sanayiye gittiğinde sana milyon TL like araba muamelesi yaparlar. |
Hocam makaleyi okumadın herhalde konu Amerika Avrupa Türkiye değil 30 yaşındaki bir Mercedesin bozulduğu zaman 100 bin dolarlik araba gibi muamele gormesi. Dünyanın cogu yerinde uc aşağı bes yukari durum ayni. Turkiye de Amerikadan daha zor bile olabilir o arabayi yurutmesi. Turkiyede araba pahali diye Adam makale de mi yazmasın? Ya da biz başka konu konuşmayalım mi Adam gitmiş almis 900 dolara Turkiyede 900 TL olsa cocuğun alabileceginden haberi bile yok. |
her bir parçasını sıfırıyla değiştirirsen tabi ki $100.000 eder. kaldı ki araçtaki bazı sorunlar sadece parça değiştirmekle de çözülmüyor. |
Hocam bazen sahibinden ikinci el s class buluyor adam konu aciyor bunu mu alim yoksa megane mi alim falan diye. Megane a biner gibi binebilecegi düşünülüyor bazen. Ona güzel örnek neden megane a biner gibi binilemeyeceginin örneği. ilgimi çekti yazi. Ya tamam hocam ekran kartı alamazsin da konu ile ilgisi ne 900 dolar kısmına takildiniz siz. Turkiye için 200 bin TL ikinci el s class, sifir 4 milyon TL de. |
yeni yenidir. Ancak eskiyi yürütmekte o kadar zor değil. Kaliteli yan sanayi malzemeler var. Tabii biraz arabadan anlamak, ilgi duymak ve doğru insanları tanımak lazım. |
Ben de bindim eski arabalara . Ilerde yine dusunuyorum hobi amacli degisik bir seyler almayi. Bu arada hatirlayanlar olacaktir kazali Astra cabrio alan bir arkadas vardi mesela forumda. Aylarca hatta bir yildan fazla ugrasti aldigi paradan fazlasini odedi. Sonunda da yine dikis tutturamadi araba dogru duzgun binemeden satti pisman oldu aldigina. KI forumca yapma etme demistik kendisine. |
Sirf 4 tane amortisörüne 42.000tl para ödemiştim. Gerisi siz hesap edin. Ama değdi mi, elbette hemde fazlasıyla... Satarken de yaptigim tüm masraflari geri aldim zaten. Bindigim yanima kar kaldı... |
|
Arabayi zamaninda o zamanin parasiyla yaklasik 25.000usd ye almistim. Yaklasik 10 000usd de masraf ettim bana maliyeti toplam 35.000usd civariydi. 2 hafta once de 240.000tl ye yani yaklasik 30.000usd ye tekrar sattim. Doviz bazinda yaklasik 5.000usd zararim var lakin onu da bu kadar ucuza koca S Class sürdüğüne sayacaksin. Her zevkin bir bedeli vardir. |
Her şeye rağmen otomotiv endüstrinin yüzkarası, dolandırıcı, potansiyel sorunlu VW’den iyidir. Bizim burada Hülya Avşar tipi görgüsüz arabası Porsche’de tıpkı Range Rover gibi kronik bozuk ve çok sorunlu bir arabadır. Alıp da sahibinin yüzünü güldüren tek bir kişi görmedim, duymadım. Hatta Mike Brewer bir cayenne s topladı ve giderilemeyen sorunlarından dolayı Porsche’nin Amerika pazarında dikiş tutturamadığını, belli bir zaman sonra her tarafından döküldüğünü alay ederek anlattı. Alman arabaları artık kocaman bir yalan olmuştur. Arabaların kralı Amerikandır, kesin. Sonra İngiliz ve Japon Kore gelir. |
Baya iyiymis gene. 5000 dolar kayıp o araba icin hiçbir şey. Hem de masrafini ilave ettikten sonra. |
Normalde 25 bine aldim max 25bine dr satilirdi. 5bin dolar artış gelen ötv zamlarindan kaynaklandi. Aslinda yaptigin masraflari saymasan araba birak tl yi, doviz bazinda 5bin usd kar bile ettirmis :))) yuzde yirmi. |
Zaten eski araçlar o yüzden para etmiyor. Parçaları ve işçilik çok pahalı. Zaten mesele 900 dolarlık araç da değil kim bilir onun sigortası ne kadardır orada... Bizimkiler bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya bayıldıkları için hemen asgari ücret kıyasına giriyorlar. Amerika'da asgari ücret saatliktir ve eyaletten eyalete değişir bu bir. Federal minimum saatlik ücret 7.25 dolardır. Eyaletler bunu kendilerine göre artırırlar bu iki. Saatlik 7.25 dolar sizi orada fakir bile yapmaz, direkt yoksul olursunuz bu üç. Oturduğun yere göre emlak vergileri aşırı fark eder bu dört. 1 yıllık ehliyetinle 900 dolarlık arabaya yılda en az 3000 dolar sigorta ödersin bu beş. Amerika'nın yaşam koşulları çok farklı. Doları pariteyle çarpıp iyiymiş ya da kötüymüş demek yazının başlığına benzer şekilde orada kazanıp burada harcamaya çalışmaya benziyor. |
Hocam son kısmı anlamadim yalniz. yazinin basliginin orayla burayla ilgisi yok. Onu makaleyi yazan adam o şekilde başlık atmış. Adamin Turkiyeden haberi bile yok. |
Yazi guzel ve ilginc. Forumda bir cok kere konusu geciyor, iste 20 yillik S class alinir mi falan, ya da Amerikada bu arabalara neden cop muamelesi yapiliyor falan diye.
$900 a 1990 model S Class almis ve simdiden $3000 dan fazla harcama yapmis.
BAslik ve giris olayi guzel ozetliyor.
$900lik Mercedes S class, bozuldugu zaman hala $100 bin dolarlik bir araba aslinda diyor.
Arabalarin ikinci el degerleri dusse de parca maliyetleri dusmedigi icin durum bu sekilde. Turkiyede de benzer bir cok konuda ya 300 bine sifir onu alacagina tas gibi S klass var falan deniyor bazen.
Bu araclari genelde almasi pahali degil ama yurutmesi almasindan daha zor.
Tabiiki hobi icin keyif icin alacaklar icin durum farkli ama gunluk kullanim icin 3008 yerine S klassa binerim yaa demek zor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 7 Mayıs 2021; 23:25:34 >