18' )" /> Jant Lastik Büyütmede Tecrübeli Arkadaşlar (15' > 18' )
Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
21
Cevap
3156
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Jant Lastik Büyütmede Tecrübeli Arkadaşlar (15' > 18' )
H
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

06/03/2020 edit;

Nissan 350Z'den sökülme 1 takım 18" 5x114,3 (8,0xET30) OEM jant için söz kestim arkadaşlar sonunda :) eski orjinal jantlarını tabi ki elden çıkarmayıp muhafaza edeceğim :) Birkaç hafta içinde jantları boyatıp aracı pasta cila yaptırdıktan sonra takacağım. Şimdilik aynı jantı yurtdışında araca takmış birinin fotoğraflarını sunayım sizlere :)

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Cümleten s.a arkadaşlar. 96 model infiniti i30 aracımı 6 ay kadar önce daha önceden 3 yıl nissan maxima tecrübeme güvenerek mevcut 2. el piyasasına inat olarak 39.000 TL'ye ilk sahibi doktor bir beyefendiden satın aldım. Aracı aldıktan sonra uzun süredir az kullanılmış bir araç olması (84.500 milde idi) ve benimde ilk defa 193 beygirlik bir araca binmem neticesinde 2-4 vites bantlarının yanması üzerine 4500 TL karşılığında otomatik şanzumanı kusursuz bir şekilde sıfırlattım. 2 ay öncede yine 4500 TL karşılığında italyan tartarini marka lpg montajını yaptırdım ve başarılı işçilik ve doğru lpg kiti tercihi neticesinde performans ve tüketim bakımından kusursuz duruma geldi diyebilirim. 1500-2000 TL kadarda ön düzen ve motor vs. bakımı yaptıktan sonra kabaca 50.000 liraya 3000 cc v6 motora sahip 193 beygir otomatik vites gayet donanımlı ve güvenli bir aracım oldu çok şükür.

< Resime gitmek için tıklayın >

Şimdi nasipse sıra yavaştan aracın kozmetik işlerine geldi. Çizikleri olan ön-arka tampon ve sağ arka kapı çıta altını boyatıp 3-5 göçüğü vakumla düzelttikten sonra pasta-cila-boya koruma işlerine girişip yaza hazır hale getirmek niyetindeyim aracı.

Tabi bu noktada birkaç aydır en büyük mesaiyi aracın uçan halı konforunda seyir etmesine rağmen yol tutuşunu gidişine göre zayıf kılan ve çok kollu şık tasarımına rağmen 205/65/15 lastiği ve 6,5" taban genişliği ile 45 ofset değeriyle aşağıda da görebileceğiniz gibi aracın devasa cüssesine küçük gelen jant-lastik kombinasyonuna harcadım.

< Resime gitmek için tıklayın >

Öncelikle araştırmalarım neticesinde yerli veya çin malı jantların balans tutmaması, çabuk eğilip yamulması gibi sorunları olduğunu, en doğru tercihin bilindik markalar veya aynı/başka marka-model araçların OEM jantları olacağı yönünde karar kıldım.

Sonrasında jant tasarımı olarak aracımın büyük cüssesi ve artık yavaştan esmeye başlayan genç-klasik havası nedeniyle spor jantlardan ziyade az delikli, fren disk balata bölümlerini çok göstermeyen kapak jant diyede tabir edilen tasarımlı jantların aracıma daha çok yakışacağına karar kıldım.

Boyut olarakta her ne kadar 15" ten 18" e geçiş fazla gibi gelse de aracı ekseriyetli olarak uzun yol, otoban, çevre yolu vb. tarzda yollarda kullandığımdan ve mahalle arası kasisli bozuk yollara çok girmemem ile internet ortamında yerli ve yabancı kaynaklarda aynı araca sahip olupta 17" ve 18" jant takmış insanların araçlarınıda inceleyerek en çok 18" ebatını yakıştırmam, aracı daha tok göstermesi ve doğru lastik ebadıyla tercih edildiğinde çamurluk ağzı ile lastik arasında boşluğu daha çok doldurması nedeniyle olmuşken 18" olsun diyorum :)

Aracım japon grubu olması nedeniyle 5x114,3 bijon ölçüsüne sahip ve takdir edeceğiniz gibi bu bijon ölçüsüne göre üretilen japon malı veya japon grubuna yönelik jantlarda hep spor tasarımlı olduğu için mecburen dönüştürücü flanşa gerek kalmadan takılabilen 5x112 bijon ölçüsüne ve tasarım olarak da aradığım kriterlere uygun olan alman grubu jantlara yönelmek durumunda kaldım.

Bu noktada Mercedes ve Audi jantlarını veya O.Z. , BBS gibi bilindik markaların 5x112 bijon ölçüsüne sahip jantlarından eleme yaparak bazı modeller seçtim, yine 5x130 bijon aralığından 5x114,3 bijon aralığına 1,5 cm kalınlık ekleyerek jantı takabilmemi sağlayan adaptör bulabilmem neticesinde orjinal OEM Porsche jantlarınada ilgi duymaya başladım.

< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >


Şu anda ülkemizde 2. el olarak satışı olan bahsettiğim kriterlere uygun jant modelleri bunlar.

Bunlar içinde de beni en çok etkileyenler;

< Resime gitmek için tıklayın >

Görseldeki 8,5/9,5x18 Et35 Porsche için üretilen Keskin jant ve;

< Resime gitmek için tıklayın >

Yine bu görseldeki Lorinser tarafından dönemin en üst seviye Mercedesleri için üretilen 8,5x18 Et38 jant.

Şimdi asıl kafamı kurcalayan noktayı sizlere 3 örnek ile açıklamak istiyorum;

< Resime gitmek için tıklayın >

225/40/18

< Resime gitmek için tıklayın >

235/40/18

< Resime gitmek için tıklayın >

245/45/18

aynı marka model araca sahip olupta 18" janta farklı ebatta lastik takmış olan arkadaşların araçlarına ait resimler bunlar.

Bu araçların ortak noktaları süspansiyon sistemleri ile oynanmamış ve standart helezonlarının üzerinde takılı olmaları. Maalesef ülkemizde aracıma göre spor yay veya coilover seti bulunmamakla birlikte, doğurabileceği tehlikeli sonuçlar sebebiyle helezonları kestirmek veya presletmek gibi bir planım asla yok.

Bu noktada sizden ricam 18" ebatı için jant lastik değişiminde bulunmuş tecrübeli arkadaşlar varsa 40 yanak veya 45 yanak konusundaki tecrübeleri, ön arka farklı lastik ebatı seçimi konusunun doğru veya yanlış tercih olup olmayacağı hususunda.

Ben kendi çapımda yaptğığım araştırlamar neticesinde 245/45/18 ebatında lastiğin hem aracı daha tok göstermesi hemde lastik ve çamurluk ağzı arasındaki mesafeyi minimuma indirmesi nedeniyle tercih etmek istedim ancak 205/65/15 ebattan 245/45/18 ebata geçtiğimde aşağıdaki görselde de görebileceğiniz üzere %4,5 civarı lastiğin çapı büyüyor ve %3'den fazla aşağı veya yukarı yönlü değişimler pek tavsiye edilmiyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

Önleri 225/45/18 arkaları ise 235/45/18 ebatıyla tercih edeyim diyorum bu seferde aynı marka model bu ebatlarda ya lastik bulamıyorum ya da çok fahiş fiyatlı lastikler çıkıyor karşıma sadece :)

235/45/18 çap değişimi;

< Resime gitmek için tıklayın >

225/45/18 çap değişimi;

< Resime gitmek için tıklayın >

225/45/18 ve 245/45/18 ebatlarının ayrıntılı ölçüleri;

< Resime gitmek için tıklayın >

Velhasıl kelam ben kendi çapımda jant-lastik işinden hiç anlamazken gerek yerli gerekse de yabancı kaynaklardan gerçekleştirdiğim araştırmalar neticesinde bu noktaya kadar gelip tıkandım. Anladığım kadarıyla ön ve arka lastik ebatlarını aynı seçmem halinde aracın orjinal süspansiyon sistemi ve helezonları nedeniyle burnu arkasına göre biraz havada kalmakta.

Bu konularda tecrübeli daha önce bu tarz 2"-3" yukarı yönlü değişimlerde bulunmuş arkadaşlar varsa aramızda, tavsiyeleri benim için çok kıymetli olacaktır. Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hellori Hazretleri -- 6 Mart 2020; 9:51:34 >

Şahsi fikrimce araba dönemine uygun modifiye edilmelidir, o yıllarda mercedes S klas dahi 16 jantla cıkıyordu piyasaya, arabanın ağırbaşlı ve lüks görünümünü korumak...
Yoruma Git
Yorumun Devamı modifix06 - 4 yıl +7
G
4 yıl
Yarbay

Yol tutuşu konusuna bir şey diyemeyeceğim ama ben olsam 15 jantla devam ederdim. Aracın klasik ve ağırbaşlı bir görünümü var, bozmamayı tercih ederdim.



M
4 yıl
Binbaşı

Şahsi fikrimce araba dönemine uygun modifiye edilmelidir, o yıllarda mercedes S klas dahi 16 jantla cıkıyordu piyasaya, arabanın ağırbaşlı ve lüks görünümünü korumak istiyorsanız kendi jantlarınızla devam edip kaportayı kusursuzlaştırmaya çalışın bence. Attığınız jant modelleri arabayı ucuz göstericektir şahsi fikrimce. Tabi zevk meselesi



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

U
4 yıl
Yarbay

https://forum.donanimhaber.com/17-den-19-janta-gectim-deneyimlerim--137250773

Daha önce böyle bir konu açmıştım. Aslında 17 den 19 a değil önce 16 dan 17ye sonrada 19a geçiş yaptım.
Daha önceki ibizamda da 14 inçten 17 ye geçiş yaptım. Yani çoğunlukla aracı alır almaz 3-4 inç büyüten biriyim.

Konuyu okudum ancak çok detaylı yazdığınız için kısa ve öz olarak ne sorduğunuzu anlayamadım açıkcası Dilim döndüğünce anlatmaya çalışırım.



İ
4 yıl
Yarbay

Tercihinize saygısızlık etmek istemem ama koyduğunuz fotoğraflardaki jantlar çok kötü durmuş. Aracın ağır başlılığına hiç uymamış.



F
4 yıl
Yarbay

Öncelikle hayırlı olsun,güzel ve cesur bir seçim yapmışsınız.15-18 arası çok tecrübe ettim,orijinalini de replikasını da kullandım araçlarımda,zamanında çok kafa patlattım,ancak öğrendiğim yegane şey aracın sınırlarının dışına çıkmamak ve sırf görsellik için replika jant takmamak oldu.

Size tavsiyem 17" jantın üstüne çıkmamanız yönünde olacaktır.Nissan'ın zamanında Primera Gt modeli için ürettiği oem 17" jantları bir arayın derim.Olmazsa kaliteli aftermarket markaların ikinci el temiz jantlarına bakabilirsiniz ancak aracınızın tasarımı ile bağdaşan bir jant bulmak biraz zor olacaktır.Lastik olarak 225/45/17 hem konfora izin vermesi,hem de makul yanak yüksekliği ile kolay bulunabilen bir ölçü olması sebebi ile en ideal seçim olacaktır.

Replika jantları silin kafanızdan öncelikle,bunun yanında aracınızın izin verdiği jant sınırı nedir bunu da detaylı bir öğrenin,7.5 ofset et 35 gibi mesela?Uygunsuz jant-lastik seçimleri genelde araç arka tarafı ve bagaj dolu iken sürtme ve alt takımı hızlıca bitirme,ön kısımda maksimum sol ve sağ turlarında davlumbazı yeme gibi dezavantajları beraberinde getiriyor.



B
4 yıl
Yarbay

Hiç değiştirmeden devam ederdim yerinde olsam zaten epey bir toparlanmış araç keyifle binilir



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

S
4 yıl
Yüzbaşı

Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

Yerinizde olsam orijinal jantlarıyla devam ederim, takacaksam da dönemine ve markasına uygun bir jant takmaya çalışırım.

Örnek olarak attığınız jantlar hem boyutları sebebiyle böyle konfor odaklı bir otomobili amacından saptıracak hem de ağır başlı ve klas duruşunu yok edecektir.

Bu şekilde kullanırsanız aracınızın ileride çok daha değerli olacağı da bir gerçek.

Edit: Mesela bakın illa değiştirmek istiyorsanız bu jant çok daha hoş duracaktır:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-infiniti-esi-benzeri-emsali-yok-tamamiyla-orjinal-kazasiz-istisna-794911820/detay

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SezerDogan -- 4 Mart 2020; 11:49:27 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

C
4 yıl
Yarbay

Konudan ayrı olarak; bu aracın yedek parçaları kolay bulunuyor mu? MEkanik parçaların ortak olduğu başka araç var mı?



S
4 yıl
Yarbay

Konudan ziyade, konu anlatımınızı ve türkçeyi bu şekilde doğru kullanmanızı takdir ettim.

şahsi fikrim, 18" abartı olacaktır. 17"'den fazla aşırtmayın derim.
daha bunun kışlık ve yazlık lastik alımlarında fiyat farklarıda olacaktır. bunu da göz önünde bulundurun.



P
4 yıl
Binbaşı

Aracınızı güle güle kullanın öncelikle ancak görsellerde örnek olarak attığınız jantları beğenmedim maalesef. Şahsi fikrim orijinal jantları kullanman olur bence çok klas duruyorlar ve bütünlüğü tamamlıyor. Örnek attığın jantlar ise takım elbise altına beyaz spor ayakkabı olmuş sanki bütünlüğü bozuyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
4 yıl
Yarbay

Benzinli atmosferik makine otomatik vitesle birleşince yakar. Buna büyük jant lastik kombinasyonu da eklenince iyice artar. O yüzden yerinizde olsam oynamazdım. hele arkaya büyük lastik tabanı hiç yapmazdım.

İlla değişecekse de 17inç ağır başlılığına gidecek bir jant bakın ve hepsini 225/45r17 yapın. En ucuz 17 inç lastiği ve ön arka aynı olunca uzun ömürlü kullanılabilir lastikler. yakıtınız lastiğe bağlı olarak biraz artar ama değer dersiniz.

bir önceki BMW aracımda 225/40r18 önler, 255/35R18 arka vardı. çapları aynı ve stok ölçüler idi. Ben yorulmuştum o araçta, konfor diye bi şey yoktu. millet onlara nasıl nasıl 19 takıyor çok merak ediyorum. Şimdiki aracım 225/50r17 lastikler rft de olsa oldukça konforlu geldi ona göre

Sizin araç 192 beygir olduğu için arkalara 225'ten büyük koymanın pek bir anlamı olmaz çekişi çok düşürüyor. 255 tabanlı eski aracım 156beygirdi ve 140 beygirlik güncel c sınıfı araçlarla aynı yürüyordu. çünkü onların çoğu 225/45r17 veya civarında küçük lastikli.

bu arada %3'ten büyük olayına takılmayın yürüyen iyi, rot ayarları iyiyse düzgün lastik olduğu zaman daha geniş tabana geçtiğiniz için çap farkına rağmen o ağırlıktaki bir araçla sorun yaşamazsın.

%3'ten büyük tavsiye edilmemesinin sebebi aslında çamurluğa sığmama, hız göstergesinin sapıtması gibi sebepler.

eski araçlarımdan birinde 175/65r14(geçici olarak, arkadaşım aracını muayeneye sokacaktı benim jantlarla girmişti) 185/60r15, 195/55r15, 195/50r15(orijinal ölçü), 205/45r16 gibi değişik ebatlar kullandım hiçbirinde sıkıntı çıkarmadı. Sadece lastiğin kalitesine bağlı olarak yol tutuşu fark ediyordu.

Keza bir diğer aracımda da 205/60r16(orijinal ölçü) lastik varken, 225/45r17 jant lastiğe geçtim, arabanın kaderi değişti yeniden doğdu araba yol tutuşu konusunda yargı dağıtıyordu

Ayrıca replika jant tavsiye etmem. Sizin bijon aralığında bulabildiğiniz markaların çıkma jantlarına bakın. replika jantların değişik değişik sorunları oluyor...



E
4 yıl
Binbaşı

Aracınız hayırlı olsun. Eski, hacimli Japonları ben de severim (örnek camry). Araç zaten temizmiş, siz de iyi toparlamışsınız, artık keyfini sürmesi kalıyor.

Sizinki kadar büyük çaplı olmasa da ben de benzer jant değişimi yaptım. Benim Volvo s40 üzerindeki orijinal 15 inç jantlara 185/65/15 lastik takarak kışlık amaçlı kullanıyorum. Yazlık yine volvonun orijinal 17 inç jantlarından aldım, üzerindeki lastikler 215/45/17. Bu değişimde sürekli orijinal jant ve lastik ebadından tercih ettiğim için bijon ayarlama, çamurluğa sürtme vs soru işaretleri baştan beri olmadı.

Sürüşe gelirsek, 45 yanak konforu bozacak diye endişelerim vardı. Elbet bir miktar sert oluyor ama korkulacak kadar değilmiş. Aksine yol tutuşu belirgin şekilde arttırıyor, bir de bana öyle gelmiş olabilir ama sanki artık ufak tefek çukurlara kolayca düşmüyor. Sonuç olarak 45 yanak korkulacak kadar düşük değilmiş, olumlu tarafları daha fazla.

Sizin durumda şöyle bir şey aklıma takılıyor. Örneğin benim araçta, jant ofsetleri arasında 1,2cm fark var. Lastikte de eskiden 195/60 kullandığımı düşürsek, 195-215 arası 2 cm fark var. Hem jant hem de lastik farkını düşünürsek lastikler eskisi gibi içeride kalmıyor, çamurluk seviyesine kadar çıkıyor (Görüntüyü iyileştiren biraz da bu). Ama herşey orijinal olduğu için direksiyonda veya arka çamurlukta sürtme vs olmuyor. Siz 205’ten 235-245’lere çıkacaksınız, bir de çapta %3-4 büyüme olacaksa jant ofsetlerine dikkat etmek lazım, yoksa sürtme veya sığmama gibi durumlar olabilir. Bu arada %3lük bir büyüme performans olarak hissediliyor, performans beklentinizi bilemem ama daha önce denediğimde beni rahatsız etmişti.



H
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

@Uza -00- ; 3" büyümede konfor, yakıt, yol tutuş olarak yaşadığınız artı ve eksiler nelerdir tam olarak? benim sormak istediğim 18" için helezonları ellememek şartıyla doğru lastik ebatı hangisi olacaktır ve ön arka aynı mı yoksa farklı ebat mı daha mantıklı olacaktır.

@faho ; aynen dediğiniz gibi ya mercedes, porsche, audi gibi markaların OEM jantlarına yada O.Z. BBS vb. en meşhur markaların orjinal jantlarına bakıyorum. kati suretle türk veya çin malı düşünmüyorum. 17" bende çok düşündüm ancak bu araca 17" takıpta yakıştırabilmiş bir kişiye bile rastlayamadım maalesef.. bir ihtimal çok içime sinecek bir model bulabilsem 225/45/17'den ziyade 225/50/17 tercih edeceğim daha dolgun durması için.

@SezerDogan ; hocam attığınız araç arkadaşımın aracı zaten onu görüp karar kıldım bu jant lastik değiştirme işine kendisi satmıyor jantları aracı satılık orjinal jantları ile verecek :) o aracın üstündeki janttan başka bir arkadaşımızda var satılık olarak ancak oda 60 yanak yerine 55 yanak tercih etmiş ve lastiksiz satmamak konusunda ısrarcı. Ayrıca bolca çizik boya atması var jantlarında komple cnc'ye girmesi gerekecek yani hem lastik alınacak hem jantlar tornaya girecek hemde mevcut lastikleri daha yeni olmasına rağmen ya çöp olacak ya da yok pahasına satılacak. özetle astarı yüzünü geçecek bende o yüzden madem o rakamlara çıkıyorum lorinser falan alayım derdindeyim :)

@cormen ; ne çok kolay ne de çok zor bulması aynı kasaya sahip nissan maxima tecrübem olduğu için usta ve parçacı konusunda çevrem var, ayrıca araçla ilgili hem facebook hem whatsapp grupları var, bu forumda bile hayli uzun bir konusu mevcut aracın bilgi almak isterseniz. ha gel gelelim radyatörümde nadirende olsa kaçak tespit ediyorum yerli veya çin malından ziyade OEM yada japon radyatör arayışındayım birkaç aydır, konyada suriyeli bir usta suriyeden getirtiyormuş. istedikten sonra herşeyi bulunuyor yani mühim olan maddiyat :)

@Senkei ; hocam izmirde yaşıyorum çok şükür kışlık lastik gibi bir derdim yok :)

@Sadece Sürücü ; aracın tek kusuru FWD olması hocam :) replika evlerden ırak baktığım jantların en ucuzu 5000 tl takım halinde öyle söyleyeyim. konfor konusunda haklısınız inanın araç uçan halı gibi süzülerek gidiyor ancak buda yol tutuşa olumsuz olarak yansıyor birde benim %90 kullanımım şehirlerarası veya çevreyolu o yüzden konfordan biraz feragat edebilecek durumdayım..



A
4 yıl
Yarbay

Selamlar,
Çok okuyamadım,tekrar okurum ama nacizane fikrimi paylaşayım...

1-Spacer ve adaptör kullanmayın (aksi halde ideal balans uzerinde balanstir, ama yapan pek kalmadi ve her an kirilabilir)
2. Orijinal jantin ET değerine dikkat edin (1)( disk koruma demirleri ET tutsa bile jantin tasarimindan surtme yapabilir)
3. Orijinal jantın ET degerine dikkat edin,(2) (aracın sürüş dinamiklerini değiştirebilirsiniz.)
4.Yanaklari 8cm'den asagi düşürmeyin. (Hizli giderken cukurlarda janta zarar verebilir lastigi yarabilirsiniz ) % olarak hesaplamasini tabana göre yapabilirsiniz

5. Yanaklari incelttiginizde lastigin Yukleme Indeksini arttririn.(bu sayede jantiniz yarilmaz ama aksa binen atalet artririrsiniz,zaman icinde on takimda beklemediginiz sorunlar cikabilir
5(a)yeni lastik jant kombinasyonu benzer agirlikta olsun, kolay parcalari bulunan bir araba değil.)

6. Jantin genişliğine gore 6.5J 7J 8J Doğru taban ebadini secin..

7.lastigin genişliğine gore dogru ET değerini secin.(camurluga-davlumbaza surtme vs)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 4 Mart 2020; 19:11:15 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: codeThoreau


O
4 yıl
Yarbay

Bu güzel arabaya yapabileceğiniz en büyük ihanet üzerindeki mükemmel görünen jantları değiştirmek olur. Malesef sorularınıza yanıt veremiyorum ama bu konuda fikrimi belirtmek istedim. Yazık etmeyin arabaya.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

A
4 yıl
Yüzbaşı

Cok guzel bir konu, cok detayli arastima, ve guzel yazi, tesekkurler. Konuya girerken apaci konusu zannetmistim, girdigime ve okuduguma cok memnun oldum. Jant ve lastik buyutme ile ilgili tecrubem de bilgim de yok. 15 inc artik bana da cok kucuk geliyor. Ama eski otomobiller daha kuck ebatli ve zarifti. Otnegin sizin otomobilinizin orjinal jant-lastikleriyle goruntusu bir harika. Buyuk jant-lastiklerle attiklariniz cok egreti ve dusuk kalite gorunuyor. Otomobili aklinizdaki seviyeye ulastirmak icin masraftan kacmayan birisi oldugunuz belli ama yine de masraf ederek daha oldugundan daha iyi bir duruma ulasmayacak gibi bir durum var. Bu sebeple lastik degisimini belki bir kere daha gozden gecirmek istersiniz. Gule gule kullanin.



N
4 yıl
Yarbay

Ben de aracın orjinal ufak lastikli halini daha çok beğenenlerdenim. Bozuk yollarda o lastikleri eze eze gitmesi çok keyifli bir durum.
Bununla beraber, eğer jantı büyütmek istiyorsanız en ideali 16, en fazla 17 derim. Ayrıca fotosunu eklediğiniz jantların çoğunu da yakıştıramadım ben arabaya açıkçası. Ama orjinali gibi görüntü olarak yakışan bir 16-17 inç bulursanız niye olmasın?



H
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

06/03/2020 edit;

Nissan 350Z'den sökülme 1 takım 18" 5x114,3 (8,0xET30) OEM jant için söz kestim arkadaşlar sonunda :) eski orjinal jantlarını tabi ki elden çıkarmayıp muhafaza edeceğim :) Birkaç hafta içinde jantları boyatıp aracı pasta cila yaptırdıktan sonra takacağım. Şimdilik aynı jantı yurtdışında araca takmış birinin fotoğraflarını sunayım sizlere :)

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >



F
4 yıl
Yarbay

Güzel denk gelmiş uyum güzel olmuş,kumlama ve akabinde elektrostatik toz boya ile boyatın jantları imkan el veriyorsa, 8jet30'u kaldırmasına da şaşırdım açıkçası,fotodaki lastiklerin ebatı nedir bilmiyorum ama umarım araç dolu iken sürtme vb. sorun çıkarmaz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.