Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
23
Cevap
5745
Tıklama
0
Öne Çıkarma
1.5dCi Clio Hararet Sorunu
D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Arkadaşlar merhaba, aracımla yolda giderken şile oto yolunda ümraniye sapağanın orda hararet çizgisi normalde 4 iken 6 oldu kenera çektim stop etmedim 1 2 dk arasında hararet çizgisi normale döndü çekmeköye gidip geldikten sonra evde baktım ( ortalama 12km yol dan sonra ) kaputu açınca sıcaklık vurdu ve suyu kontrol ettim azalmıştı ama dibinde vardı gözüküyordu kapağı açtım puff etti ve buhar çıktı su ekledim ama bana sanki motor fazla sıcak gibi geldi ama neyse sonrasında bu akşam ustaya götürdüm 20dk baktı kaçak yok dedi benim anlamadığım depoda azalan su nereye gitti az su değil yaklaşık 1lt su yani motorun sıcaklığı da bana sanki biraz fazla gibide geldi akşam eve geldiğimde anlayamadım sizce problem ne olabilir?



9
6 yıl
Yarbay

Suya motoru stop eder etmez mi baktınız?



D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

hayır aslında kardeşim kullanıyordu o anlamaz eve geldiğine ben baktım. şuan su dolu sıkıntı yok çalışıyor. performans kaybı vs hiç bir sorun yok ama anlamadığım 1lt ye yakın suya ne oldu ? acaba motor suyunu değiştirtmiştik ustaya sonrasında hava mı yaptı ki hava yaparmı bilemedim



G
6 yıl
Binbaşı

Aracın kasası ve yılı kaç?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
6 yıl
Yarbay

Cok yuksek degerlere cukan hararet suyun bir sekilde tamamen kapali bir sistem olmayan sogutma yollarinin sonundaki genlesme kabindan fazla basinc ile kaybina yol aciyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

K
6 yıl
Yüzbaşı

Motor tam anlamı ile soğumadan su kapağını açmayın. O esnada bloğun etrafında olan ve basıncı atmosferik basınçtan yüksek olduğu halde sıvı olarak bulunan su, sizin kapağı açmanız halinde sistemdeki basıncı atmosfer basıncı ile eşitlemenizden dolayı kaynamaya başlıyor ve sorunlara neden oluyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

2009 model hb clio 3




Bu mesajda bahsedilenler: @PolyushkaPolyeciKopek
D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

o zaman su deposunun kapağını tam kapatmadık basınçla su oradan eksildi öyle mi oldu dersiniz


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @KararanBitki
G
6 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: dogan487

o zaman su deposunun kapağını tam kapatmadık basınçla su oradan eksildi öyle mi oldu dersiniz
Aynı kasanın 2012 modelini kullanıyorum hararet sorunu yaşamadım. Evet yolda basınç ve sallantı suyu azaltmış olabilir. Ayrıca motor sıcak olduğu için siz kapağı kapatarak buharlaşan havayı engelliyorsunuz o soğuyunca damıtılıyor ve geri damlıyor. Şimdi kapak açıksa basınç da varsa buharlaşan hava basınçla dışarı çıkar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E68E7D09F -- 10 Kasım 2019; 14:34:18 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

K
6 yıl
Yüzbaşı

Kapatmadıysanız ordan gitti diye düşünüyorum. Ya da genleşme kabından gitti hararet arttığı anda.




Bu mesajda bahsedilenler: @dogan487
D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Tamamdır herkese teşekkür ederim umarım birdaha olmaz benim sadece merak ettiğim suyun nereye nasıl gittiği yani kaybolduğu şuanlık bir problem yok



G
6 yıl
Teğmen

Düz su mu koydunuz arabaya ? Yine hararet yapar o antifiriz ekleseydiniz onun bi oranı var diye biliyorum.



D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Valla bakımda antifiriz kouldu 1 hafta sonra bu olay oldu sonrasında su koydum. Takipteyim azalma vs olacakmmı diye şuanlık bir problem yok.



L
6 yıl
Yarbay

Öncelikle güvenlik, motor içerisindeki basınçın düşmesini bekleyip su hazne kapagını öyle açın, bir şekikde aciliyet varsa kapak yavaş çekilde havası alınarak çıkartılır,

Motor suyu eksikmesi normal ama bir kaç günde buhar olup ucmaz, ucarsa sorun var demek.

Motorda hararet varsa motorun havası alınır, araba bir kac dakika calıstırılır, STOP EDİLİR ve gereken yerden hava cıkartılır. Basit işlem

antifreez suyuna derecesine bakılır , ona göre su komple degişir.

Halen hararet varsa , akü şese baglantı ucu temizlenir oksitlenme olasılıgı.

Halen durum aynıysa hararet müşhiri degiştirilir.

Durum yine aynıysa yapacak birsey yok,



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
6 yıl
Yarbay

1. ya üst kapak sorunu
2. yüksek basıçda biryede kaçak var
3. genleşme kabı termostat kapağı
4. radyatörde delik var
5. termostad sorunu
6. devirdaim su pompası

suyun belli bir seviyenin altına eksildiği veya bir yerden hava aldığı için sistem hava yapar ve o nedenle hararetin yükselir. soğutma sistemini tamamen gözden geçirtmen lazım kardeşim. soğutma sıvısı eksiliyorsa istediğin kadar fan hararet müşürü değiştir boş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi focusrite -- 14 Kasım 2019; 3:43:32 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
6 yıl
Yarbay

Motor yağını kontrol etsenize, su motora da girmiş olabilir. Contadan, mayonez yada krem şanti tarzı bir görüntü varsa su motordadır, inşallah öyle değildir.



D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

öyle bir sorun yok şükür gitmiş olsaydı hemen giderdi ve egzoz da renk belli ederdi tahminim hava yaptı düştü seviyesi sonrasında olmadı çünkü.



D
6 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

usta ile baktık kaçak bir şey bir yer vs aklına ne geliyorsa bulamadık dediğim gibi takibini yapıyorum kullandıkça şükür bir problem yok inşallah çıkmaz ilerleyen zamanda bilgi paylaşımı yapacağım hem sizlerde öğrenmiş olursunuz umarım tekrardan başımıza gelmez :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @marantz
S
6 yıl
Yarbay

su kaçakları genelde sisteme basınç verilerek bakılır. sizin usta da böyle mi yaptı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @dogan487