1. sayfa
olaibiliyordur ama o topa girmeye bence gerek yok |
aynı hız için daha az gaza basmak mantıklı gelmiyor fakat aracın beygir gücünü düşürterek mümkün olma ihtimali daha yüksek duruyor |
Hocam elde edecegin sozde yakit tasarrufu icin o paralari riskli bir işleme vermek bana hic mantikli gelmedi. |
Bir egr arızasının bile seni çok üzeceğini bilmeni isterim. Aracını eğer trafikte, rolantide, kısa mesafede kullanıyorsan motorun yüksek devir ve sıcaklığa da ihtiyacı oluyor. Ayrıca en çok yakıt sarfiyatı kalkışta sonra 2. vites hızlanması sonra 120+ hızlardakidir. Bunlara dikkat etsen yeterlidir. Yavaş kalk, yavaş hızlan 3. vites 1900 devir 4. vites 2000 devir sağlıklı bir kullanım olacaktır. Dik rampalarda vites geçişlerini 200-300 rpm artırman sağlıklı olur. |
Düşük devir yüksek vites kullanmamdan dolayı yazdıysanız; benim kasdettiğim devir motorun hırlamadığı aracın zorlanmadan yürüdüğü en düşük devir. Aracın viters değişim ikazını da dikkate alıyorum. Eğer yol düzse bu şekilde araç 6. viteste 1500 devir civarı yürüyebiliyor, eğim arttıkça 1750-2250 civarına da çıktığım oluyor. |
|
|
Bazi araclar icin hassas olarak gaz pedalini kullanabilip ilaveten alt devirlerde bosluk olavilen uretimler icin bu soz konusu olabilir ancak sizin kullandiginiz renault motorunun ozellikle bu araca uygulanmis vites oranlari ile pek buna gerek kaldigini ,bunun otesinde hissedilir bir dusuk devir kullanilabilirligi sagliyacagini sanmiyorum. Bende bir muddet kullandim araci.Passatin 1.6 fsi ve renault 9 broadwayden bile acik ara en kisa vites oranlarina sahipti arac.O kadar oranlar kisa ki gercekten yokus olmadikca 1.viteste kalkis bile tapmiyordum arac ile.2.vites cok daha verimli oluyordu. Yalnizca her daim h.m. modunda gitmek tum motorlarda tembellige neden olmakta.Ozellikle dizel araclarda egzoz manifoldunda bolca depozit birikimine yol acmakta.Bu da motorun canliligini ve cekisini ilaveten gaz pedali hassasiyetini olumsuz etkileyip tuketim semsiyesini terse cevirmektedir. |
Yazdığın şartlarda olmaması lazım. |
Benim düşünceme göre mümkün ama genelde insanlar performans artışı istediği için kişiye özel beyin haritalanması yapacaklarını sanmam. Yani istediğiniz devirlere özel spesifik yakıt tüketimi hesaplayıp istediğiniz devirlerde optimum yakıt tüketimi sağlayıp buna kasacaklarını sanmam. Tabi bu iş hakkında bilgim yok belki çok kolay bir şeydir. |
1.5 dci kadar ekonomik yakan çok az motor var, 70-80 ile gidip düşük devir kullanıyorsan zaten araba ekonomik gidiyordur. Araç benzinli değil, o yüzden pedalmış yazılımmış vs çok bir şey beklemeyin 3-5 kuruş tasarruf edeceksiniz diye bol sıfırlı tamirlere düşmeyin. |
Eski mesajlarıma bakarken açtığım konuyu gördüm. Aracım şu an 250.000 km'de. Acelem olan istisnai durumlar dışında aynı sürüş stiliyle devam ediyorum. Araçta hiçbir sorun yaşamadım. 240.000 bakımında dpf doluluk oranına özellikle bakılmasını istedim, bunkm de bir araç için standartların çok altında çıktı. Zaten tüketim verileri veya acil durumda hızlanma ve gayet iyi. |
Kaç yakıyor araç uzun yolda merak ettim |
4,2 - 4,5 lt /100 km |
1. sayfa
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.