1. sayfa
| Güzel günlerde kullanın. Amortisör değişiminin araçtaki etkisini değiştirmeyen bilemez. Yeni arabaya geçmiş kadar oluyorsunuz. |
| Hayırlı olsun hocam bizde, Chevrolet lacetti aracı 114 bin km de aldık, 145 bin km de yaşdan dolayı alt takımı yenilerken amörtisörleri de değiştirme kararı verdik ve sonuç inanılmaz oldu. Dediğiniz gibi rahatsızlık vermeyen tok güzel bir hal aldı. |
| Marka model tercihi yaparken nelere dikkat ettiniz? |
| Fiyat bilgisi icin tesekkurler iyi gunlerde kullanin. |
| 130.000'de amörtisör değişimi epey bi erken olmuş bence. |
| Lagunamın amortisörlerini değişmiştim üstelik yan sanayi ile değiştikten sonra aracın yola yapıştığını direksiyonun biraz daha serleştiğini yani daha hisli olduğunu fark ettim tabi z rot ve rot başınıda birlikte değiştirmiştim |
|
Hayırlı olsun. Amortisörler bir anda bozulup değişim gerektiren parçalar değil maalesef. Zamanla düzgün bir şekilde ömrü azalıyor. Üreticiler güvenli ve konforlu bir kullanım için yaklaşık 80 bin km de (kullanıma bağlı) değişim öneriyor. Araç belki 150 bin km kullanılmış olabilir (amortisör %100 işlevsiz hale gelene kadar, yani patlayana kadar) ama amortisörün etkinliği 80-100 bin km de iken baya azalmıştır. Belki %0-%20 gibi değerlerde bile olabilir. Virajlarda daha çok yatar, salınım fazlalaşır, fren mesafeniz uzar, kasislerde rahatsız edici olur. Amortisör etkinliği %40 ın altına düştüğünde değiştirmek güvenlik açısından önemli. Test eden yerler var. Zamanında değiştirmek yerine bir diğer seçenek de, sanayiye gidilir, tamirci aracın önüne bastırıp, "bu daha 150-200 bin km ye kadar dayanır" der, ve değişim yapınca neredeyse sıfır araç kadar iyi olacağını hiç bilmeden kullanmaya devam edilir. |
| Focus2 nin suspansiyon sistemi cogu ben yeniyim diyen aractan iyidir lakin 15 bin km sonra suspansiyon o ilk gunki performansi koruyamiyor |
Orijinal amörtisörleri uygun fiyatlı denk gelmesi nedeniyle tercih ettik. (Normalde daha pahalıdır.) Yoksa Sachs ya da monreo düşünüyorduk. |
| Yazdıkların doğru. Araç virajlarda ilk günlerdeki tadında değildi, fazla salınmaya başlamıştı. Amörtisör değişimi sonra çok daha hızlı toparlanma ve özellikle de frenajda hissedilir şekilde düzelme gördüm. |
Maalesef oyle, 0 Focus 3.5 aracım 22.000km ye geldi ilk 10.000 de pamuk gibi olan süspansiyon bam güm etmeye başladı. |
| Avrupada suspansiyonun 50 -60 bin km de olan yipranma bizim yollarda 10 bin km de oluyor |
1. sayfa
Söküm esnasında arkalardan birinin de patlak olduğu anlaşıldı.
Değişim sonrasında ilk dikkatimi çeken frenlemedeki hissedilir derecede düzelme oldu. Hatta bi ara secde ettirir gibi bir frenleme yaptım daha alışamadan
Bir başka dikkatimi çeken nokta yine frenleme esnasında daha önceden öne yığılan aracın kendi pozisyonunu koruması oldu.
Bir başka etki de daha öncesinde var olan yaylanma ve virjalarda yatma eğiliminin kaybolması oldu.
Son olarak da kasislerde aracın daha tok tepki vermesi (asla rahatsız edici değil) ve kendini daha çabuk toparlaması...
Özetle bu kmde yaptığım değişim tam isabet oldu, Allah güzel günlerde kullanmayı nasip etsin.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >