subap eriyince notoru açıyorlar, genelde başka şeylerde çıkıyor, mesela katalizör çatlaması falan gibi,,, 2bin lirayla paçayı kurtarırsan iyi, ben bundan 5 sene önce 4500... |
subap eriyince notoru açıyorlar, genelde başka şeylerde çıkıyor, mesela katalizör çatlaması falan gibi,,, 2bin lirayla paçayı kurtarırsan iyi, ben bundan 5 sene önce 4500 civarı ödemiştim ,,, birde bitmek bilmeyen sensör arızaları, her sanayiye gittiğinde bir öperler, bunun ayarı cartı curtu ,,avmlere almazlar,kapalı otoparka almazlar, zırt pırt yakıt almaya girmeler, lpg çekilecek dert değil |
Böyle abidik kubidik şeylerle uğraşacağıma dizel alır kafam rahat gezerim ki öyle de yapıyorum. |
Dizel dizel diye diye onkoloji servisleri tam kapasite çalışıyor artık. Firmalar ne dümenler çevirmiş yıllarca ama bizim milletin umrunda değil.(Bkz: dizelgate skandalı) Lpg hi... |
Dizel dizel diye diye onkoloji servisleri tam kapasite çalışıyor artık. Firmalar ne dümenler çevirmiş yıllarca ama bizim milletin umrunda değil.(Bkz: dizelgate skandalı) Lpg hiç yoktan çevreye çok zarar vermiyor.. |
Birazdan dizel seviciler damlar hocam ![]() ![]() |
Kaldı ki bu fazla yakmanın en büyük nedenlerinden birisi lpg daha ucuz olduğu için dikkat etmeme durumu ve doğal olarak lpgnin getirdiği 40 kg ekstra ağırlıktır Sonrasını okumadım. Bu yanlış bilgidir. Hatta bilgi değil. Daha öncesinde bahsettiğiniz şekilde kulaktan dolma şeydir. |
Benim tahminimce yakın zamanda benzin dizelden ucuz olacak. Mantıklı olanda o zaten. Şöyleki, ülkede şuan genelde en çok kullanılan şeylere vergi zamlanmaktadır. Şuan ülkede ki araçların %60 ı dizel, geri kalan benzinlilerin de yarısı lpg kullanıyor zaten. Yani dizelden gelecek vergi daha fazla. Bunu hükümet fazla vergi alıyor diye dalgaya niyetine söylemiyorum, ben de olsam dizelden fazla vergi alırım. |
vatandaş en yüksek vergileri verip böyle hesaplarla uğraşıyor.kamu araçları en pahalı ve en çok benzin yakan araçlarla dolu![]() ![]() ![]() |
Bakın ben işin teknik kısmını inkar etmiyorum. "en büyük nedenlerinden biri" demişim zaten. Bahsettiğim nedenlerde de bir yanlış yoktur. Lpg ile benzinin teknik olarak farklı yakıtlar olduğunu inkar etmiyorum, farklı bir sebep daha söylüyorum. Eğer dikkatli okuyacaksınız devamını okumanızı tavsiye ederim![]() |
Önceki iki aracım da tüplü idi, birinde 70 000 (honda civic 98 ) diğerin de 40 000 yaptım (fiesta 2008) ikisini de ikinci el aldım ikisinde de tüp vardı işletme taktırma maliyetlerinin hiç birine karışmadım, alırkan tüp takılı olduğu için FAZLA para verildiği yorumuna eski model arabalar için KATILMIYORUM çünkü genel algı tüpsüz araba yorulmamıştır az km yapmıştır gibi düşünülüyor, onun dışında iki araba da rutin bakımlar dışında tüple ilgili yaşadığım sorunlar çok az ve maliyeti düşük, yakış ile ilgili verdiği oran 1.2 bence DOĞRU bir tespit, tüplü olunca daha çok basma isteği benzili sahibine göre daha çok oluyor kendim için Tüple uyumlu arabalar için lpg %30 ila %40 tasarruf sağlıyor, gerisi sizin yaptığınız km ile orantılı |
%25-30arasında yakıtın enerji verme farkı var. O tüketim değeride bundan kaynaklanıyor. 40kg lik farktan %20 tüketim farkı olsaydı 4kişi bindiğiniz araba 2 katı yakardı![]() Arabayı sürmekse amaç tabiki lpg ancak 100km hız üstüne çıkmaya bile nazlanan bir cihaz olacağını da yazmalısınız. İlk 2 aracım atmosferik lpgliydi. Bu araçlar hakkında tek aklıma kalan bedavaya gezdiğimdir. Az yakıyor diye yılda 35k km yaptık ![]() |
subap eriyince notoru açıyorlar, genelde başka şeylerde çıkıyor, mesela katalizör çatlaması falan gibi,,, 2bin lirayla paçayı kurtarırsan iyi, ben bundan 5 sene önce 4500 civarı ödemiştim ,,, birde bitmek bilmeyen sensör arızaları, her sanayiye gittiğinde bir öperler, bunun ayarı cartı curtu ,,avmlere almazlar,kapalı otoparka almazlar, zırt pırt yakıt almaya girmeler, lpg çekilecek dert değil |
Hocam zaten arabayı düzenli bakan ve ustası art niyetli olmayan birisi bu arızaları dediğim şekilde halleder. Araç lpgde zor çalışmaya, çekiş düşmeye, yakıt artmaya başlıyor ama sürücü devam ediyorsa dediğiniz problemler çıkar. |
Hocam bakın orda diyorum ki "bir sebebi de budur" sizin dediğiniz gibi enerji verimliliği farkı da var. Şuan obdli kitler ve yeni enjektörler sayesinde performans farkı çok az. Lpgde eşek benzinde aslan olma durumu yok. Candan otogaz youtube kanalında dyno testleri var, bakabilirsiniz. Benzinli sahibi çok yakmasın diye dikkat ederken lpgli tapa gaz gider yine az yakar ![]() |
Bazı titiz kullanıcılar benzinde alıp kendileri taktırmak istiyor, siz de haklısınız ![]() |
Böyle abidik kubidik şeylerle uğraşacağıma dizel alır kafam rahat gezerim ki öyle de yapıyorum. |
Ülkedeki araçların %40 ı tüplü, dizelin oranı yaklaşık %33 Ama her zaman dediğimiz gibi tüp patlar, bombadır tüp kullanmayın. |
dizelde de bakım pahalı oluyor, kısa mesafede pek avantajı olmuyor malesef. ailede hem dizel, hem benzinli hem de lpgli araba var. ankara için lpg en avantajlısı bence. |
Paylaşım için elinize sağlık, her şart ve kullanım koşulu için uygun ve karlı bir yakıt durumu yok o yüzden bu yakıt işine fanatikce yaklaşmadan kişinin koşullarına en Uygun olanını seçmesi lazım. Sizin kullanım koşullarıniza göre mantıklı olmuş![]() Benim şimdiki arabam dizel ondan önceki benzinli (tam 5 yıl benzinli olarak bindim çünkü şehir ici guzergahim çok kısa ve aracın uzun yol tüketimi çok azdi) ondan önceki aracım ise LPG li idi( kendim takdirip 3 yıl mutlu mesut binmistim) Aracimi (benzinli olarak kullandığımı kast ediyorum) ilk aldığım zaman LPGsabı ile ilgili açtığım ve yıllar boyu yaptığım her km yi ve tüketimi kayit Edip yıl sonlarında durumu karsilastirdigim bir konuda acmistim hatta neyse sadede gelecek olursam yazinizda değinmek istediğim iki kısım var. Birisincisi LPG li aracı daha fazlaya satma durumu, şöyle ki eşit iki araçtan örnek veriyorum 100.000 km deki aynı model birisi hiç LPG takilmamis diğeri ise 80.000 kmdir lpg li iki araç olsun. LPG siz 40.000 TL ise siz LPG liyi 42.000 TL ye satamazsiniz. Çünkü çoğu kisi o aradaki farkı alıp kendim takdiririm diye düşünerek vermek istemeyecektir ki eminim siz olsanız sizde aynısını yaparsınız. Yani kitin ve subap eritmenin masrafları kullanıcının üzerinde kalır. Bir diğer noktada kredi kartı kampanyalarıni hiç hesaba katmamissiniz, artık bir çok kullanıcı için her ay kredi kartı kampanyası nedeniyle benzinin %10luk kısmı bedavaya geliyor (herkes bunu takip etmiyor diyebilirsiniz ama çok büyük çoğunluk bunun takibini yapıyor ekonomik koşullar ortada)bu yüzden onuda hesaba katarak kişiler kendi kullanım durumlarıyla olayı değerlendirmeliler bence ![]() Tekrar paylaşım için teşekkürler 👍 |
Üye nicki ve avatarın altında ki simgeye görünce bilgisayarın kapatma tuşuna asıldım. |
LPG de dizel de Benzine göre ekonomik bir alternatiftir. Tabiki her ikisinin de benzine karşı dezavantajı vardır. Dizel ile LPG yi kıyaslamak a markası ile b markasını kıyaslamak gibidir. Herkesin beklentisi farklıdır. LPG beğenilen, ancak yakıt tüketimi nedeniyle satın alınamayan benzinli araçlara binme fırsatı verir bence en büyük avantajı budur. |
Merhaba, benim de konu başlığımın sebebi bu zaten. Ankarada mazot çok pahalı, lpg ise çok ucuz. Benzin normal diyebiliriz. Bizde de 3 yakıttan da araç var, hepsinin avantajı dezavantajı var gerçekten. Yazımdan değindiğiniz yerleri biraz daha açayım 1-satış sırasında değişken. Yani bazı kullanıcı titiz oluyor ve dediğiniz gibi kendisi takmak istiyor. Bazısı da hiç o masrafa girmemek, uğraşmamak istiyor. Günün sonunda 1500 liraya taktırdığınız bir kit size satışta 1500 lira olarak dönmez zaten. Makul bir kârdan bahsediyorum ![]() 2-kampanyaları bende takip ediyorum. Benzini hep shellden alıyorum, şuan 5.56. Benzinde de lpgde de en ucuzu seçtiğim için kampanyaları dahil etmeyi düşünmedim çünkü opet, bp gibi markalarda lpgde benzinde benim hesapladığım fiyatlardan %10 fazla zaten. Bu arada emin değilim ama kampanyalar lpg için de geçerli oluyor, yani lpgde de kullanabiliriz. Rica ederim, ben de yorumunuz için teşekkür ederim ![]() |
-LPG kiti
Yeni kitler çok hızlı lpgye geçiyor ve tüketimleri olabildiğince az. Şuan en revaçta olan ve tutulan kit atiker gold, eğer "atiker alınmaz ya" diyenler için brc için de hesap yapacağım. Çünkü eski atikerle şimdiki arasında çok fark var. Atiker 1600, Lovato 2100, brc 2400. Tercih sizin, amaç ekonomi olduğu için tabiki atiker tercihimiz oldu ve gayet memnunum. Daha fazla km yapıyorum, parasını çıkartırırım veya marka algısı önemli diyorsan daha pahalı bir kit alabilirsiniz.
-Yakıt
Yakıt farkından başlayayım. Kulaktan dolma "lpg 3 lite fazla yaktırır, 2 litre fazla yaktırır" gibi şeyleri bir kenera bırakın. Lpg en fazla 1.2 kat fazla yaktırır. Bu uzun yolda 5 litre benzin yakan bir arabanın 6 litre lpg, 10 litre yakan için 12 litre lpg yakması demek. Kaldı ki bu fazla yakmanın en büyük nedenlerinden birisi lpg daha ucuz olduğu için dikkat etmeme durumu ve doğal olarak lpgnin getirdiği 40 kg ekstra ağırlıktır. Ortalama 8 litre yakan bir araba 9.6 litre lpg yakar en fazla. Araya hiç benzin hesabı katmadan farkı yazalım; birisi 42.96 TL , diğeri ise 26.5 TL yakıyor. Fark düz hesap 16.5 lira. Yani ankara Antalya arası 160 lira avantajınız var.
-Benzin kullanımı
Şimdi gelelim dananın kuyruğunun koptuğu yere ;lpg geçiş süresi. Ben en soğuk havada bile 2 kmden daha fazla sürdüğünü hatırlamıyorum. Normal şartlarda 500 metre bile sürmez. Eskiden öyle bir problem vardı ama şimdi çok az bir motorun ısınması bile yetiyor. Şimdi hava 2-3 derece civarı, biraz daha soğusun video atacağım. Sadece işine giden birisi 100 kmde ağır kış şartlarında her seferinde motor soğuk çalıştırılırsa 8 km benzinde gidilmiş olur.(ki bunun gerçekçi bir kullanım olmadığını hepimiz biliyoruz.) bu adam hiç mi uzun yola gitmeyecek, hiç mi motor sıcak binmeyecek, hiç mi yaz aylarında kullanmayacak bu arabayı, hep sabahları mı çalıştıracak hiç öğlen çalışmayacak mı? 100kmde 5 çalıştırmada ortalama 5 km geçmez; Bu da ortalama 2.5 lira benzin masrafı demek.
-lpg benzin kombine
Şimdi sadece 95 km lpg, 5 km benzin ile hesap yapalım. 25.2 lira lpg, 2.5 lira benzin ile 100kmde 27.7 lira yakıt harcar, diğer yandan benzin 43 lira harcar. Fark 15.3 lira. Ne demiştik ayda 1500 km yapıyordu, yakıt kârı ne oldu; 230 lira. Dikkatini çekiyorum uzun yol hesaba katmadım. Sadede gelelim 80 bin km için 12.240 lira yakıt farkı olur.
-Lpg bakım, sorun, işletme masrafı vb.
Şimdi lpgnin genel masraflarına bakalım masrafını geleyim, artık sızdırmazlık raporuna para vermenize gerek yok çünkü bayilerin kendisi veriyor. İşletme ücreti bugün itibari ile 81.5 lira, bide formlar var onlar da 20 lira tutuyor. Toplam 100 lira diyelim. Yani tüpün taktırması+100 lira oldu. Muayene ücretini eklemek yanlış olur, bu araba her halükarda muayeneye girecek. Zaten daha zaman varsa taktırdığınız yer size yardım ediyor, muayene zamanı fatura kesiyor.
Bakım ise 10 bin kmde bir filtre, yani 30 lira.
Sorunlar kısmına gelirsek ortalama 70-100 bin kmde sübap eritme problemi var. Bu yeni arabaların hepsinde var malesef. Bilinçli bir kullanıcı bu sorunun emarelerini fark eder, belirtilen km geldiğinde sübapları çelik ile değiştirir(tabi burda genel bakıma da girmiş olur araç) ortalama 2 bin TL masraf açar.
Şimdi toplayalım 1600 TL lpg+100 tl işletme+8 kere lpg bakımı 240 tl+ motoru yaptırma masrafı 2000 bin TL= 3940, hadi 4000 olsun. Hadi bide ben o markayı kullanmam diyenler için brc takalım 2400 liraya, 4800 lira oldu.
-Sonuç
Totalde sonuç ne olur 12.240-400= net 8.240 TL kârınız oluyor.(brc ile 7600 civarı). Tabiki arabayı satarken lpgli olması da daha pahalıya satmanız demek, dizel ile aynı mantık. Arabanın zaten kmsi geldiği için değişmesi/bakıma girmesi gereken yerleri lpgye yıkmak ya da denk geldiğiniz kötü lpg montajı/kötü usta masrafını lpgye yıkmak etik olmaz. Uzun lafın kısası; su-i misal emsal olmaz.
Daha fazla yazmayacağım, kararı siz verin. Daha önce hiç lpg kullanmamış, zaten çok km yapmayan kişiler, lpg fiyatları çok uçuk yerlerde oturanlar için dediklerim geçerli değildir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >