Karma sistem takılırsa zaten belirli aralıklarla benzin puskurtulduğu için sorun olmaz. Ama sıvı sistem taklırsa lpg benzin kadar soğutabilir mi emin değilim. |
yeni nesil bir motor olduğu için denenmesi lazım. Karma sistem takılmıyor 0.9 lara benim bildiğim 1.2 tcelerde karma sistem var. soğutma işlemi olmazsa motorun ömrü kısalacaktır. çünkü lpg hangi formda püskürtülürse püskürtülsün benzinden daha yüksek ısıda yanar |
İhtiyacınız olan tek şey düzgün bir usta ve Mükemmel bir ayar. yağlamalı sistemden uzak durun, para tuzağıdır. Wideband AFR nedir bilen bir usta bulursanız mükemmel olur. |
0.9 motor benzin yakıt sarfiyatı nedir? |
Taktıran arkadaşım var 15 bin km'dir kullanıyor landirenzo taktırmıştı |
Aşılamıyor. Gaz fazında lpg ile bir yeri soğutamazsınız. Sıvı lpg sistemi yoksa, belirli bir oranda da benzin püskürtmüyorsa sıkıntı olacaktır. Benzinde bile hararet yapmamak için fazladan benzin püskürten bir motorun, lpg'deki halini düşünemiyorum. Tasarım hatası motor resmen. Renault'nun ürettiği ilk tasarım hatası motor değil tabi ki. Geçmişi dolu. Ayrıca bu fazladan benzin püskürtme işini bir yerimizden sallamıyoruz. Kaynak şöyle diyor: "In real-driving conditions, the French carmaker's 0.9-litre gasoline H4Bt injects excess fuel to prevent overheating, resulting in high emissions of unburned hydrocarbons, fine particles and carbon monoxide." http://finance.yahoo.com/news/exclusive-carmakers-forced-back-bigger-105041145.html |
Fazlasını bile soğutuyor. Lakin renault alan insanlar genel olarak "parçası ucuz, fiyatı ucuz" gibisinden manevralar sergiledikleri için, kimsenin kolay kolay 0.9 tce motora 5-6 bin liralık sıvı faz lpg sistemi takacağını sanmıyorum. İstisnalar olabilir elbette. |
Böyle bir hatayı nasıl yaparlar hocam koskoca renault ![]() |
Candan mühendislik takmıştı o motora. Youtube de var videoları istersen gir bak hangi sistem takmış öğren |
Sivi sistem mi takiliyor? Eger oyle ise sogutmak bir yana dursun isitmak bile gerekebilir:) Sivi fazda puskurtulen yakit gaza gectigi anda muazzam bir isi alir etrafindan buda cok ama cok soguk bir yakitin yanma odasina puskurtulmesi demek. Resmen motorun isinma sorunu cozulmus olur. |
O motorun iyice canı çıkar.Zaten yazmışsınız benzinde bile blok çok küçük oldugundan soğutma için ekstra benzin püskürtüyor.Sırf motor soğusun diye.1 tonluk bir araç ve 0.9 turbo beslemeli bir motor. Siz birde ona lpg takarsanız yüksek olan yanma sıcaklıgını dahada yüksek bir seviyeye çıkartırsınız.Kısa vadede birşey olmaz belki ama uzun vadede her türlü zarar. LPG takılacak araçların motor hacmi bu kadar küçük olmamalı.Birde araçlar çok agır olmamalı ki motor zorlanmasın.LPG yüksek devirler fazla zorlanmamalı. Tüp düşünüyorsanız en azından 1.2 litre gibi hacimler olmalı ki ondada araç 1 tonu geçmemeli.Ayrıca tüp için atmosferik motor şart turbo beslemeler soru işareti ayrıca kitleri pahalı. |
LPG yanması için gereken ısı ve yanma sonrası oluşan ısı benzinden fazla.Sıvı sistemle işin degişecegini sanmam.LPG basınç altında sıvı hale dönüşür.Çakmaz gazının,deodorantın tüpte basılı durması gibi. Sorun LPG yandıktan sonra oluşan aşırı ısıda. |
Bizim ssk emeklisi mustafa amca tuplu biniyor. Hicbir sorun yasamiyor atiker taktirmisti ustelik 3 kurus maas aliyoruz reno bile luks bize tofaslarla omur torpuledik diyor. Yaklasik 2-3 senedir biniyor. |
herkes daha fazla yanma sıcaklığından bahsetmiş ama sandığınız kadar yüksek bir sıcaklık yok... isterseniz tablo koyayım; < Resime gitmek için tıklayın > tabi kendi soğutma işlemini motor suyu ile yapamayan bir tasarım olunca ortada risk olduğu aşikar. Yani aracın yoğurt yiyişine göre bir LPG püskürtmesi olmayacak. Dolayısıyla aracın kendi enjektörlerini kullanan sıvı sistem tek mantıklı yol olarak görülüyor. ![]() |
Bu motordan bunu beklemezdim. |
Şimdi bigciğim anlamadım normal düz sıralı sistem lpg takılırsa çalışmaz mı ? Gene benzin püskürtüp sistem soğutmasını yapabilir kar/zarar olayına bakınca gene karda olunmuyor mu ? Atıyorum 6 litre lpg yakıyor 1 litre benzin. Öyle çalışan sistemler var %80 lpg %20 benzin. Ha birde 1.2 TCE de de bu sorun var mı ? Mühendislik hatasını adamlar büyük radyatör,yağ soğutma radyatörü ve güçlü devir daim pompasıyla nasıl çözememişler hayret. |
Aslında olay lpg'nin daha yüksek ısısı olması değil. Öyle olsaydı şu anki tüplü arabalar daha güçlü olurdu. Bir açıklama getirelim. Gizli buharlaşma ısısı dediğimiz hadise var. Higher heating value - lower heating value şeklinde hesaplanır. Yakıt püskürtüldüğü zaman o aradaki fark kadar soğutuyor çevreyi. Normalde benzinli araçlarda emme supabı çevresinde gerçekleşir bu soğutma. Tasarım da buna göre yapılır. Fakat lpg'li araçlarda bu soğutma işlemi regülatörde yapılır. Sıvı girer, motor suyundan ısı çekerek gaza geçer. Hatta kış aylarında özellikle karbüratörlü araçlarda regülatör donar bu sebeple. Soğutma işlemi regülatörde olduğundan, emme supapları soğuyamaz. |
downsizing'in sonu diye boşuna demiyorlar |
Hocam dikkat ederseniz gizli buharlaşma ısısı dediğiniz tabloyu ekledim zaten. Öyle ahım şahım bir fark yok. 0.9 lük tce için konuşmuyorum, şu anda sıralı sistem uygulanmış bir araçta genel subap erime Sebebi zengin - fakir karışım olayı ve kaynak olarak da "ayarsız kitler" dir. Bu ayarı yapabilmek için wideband Afr sensörü ve eOBD den ltft değerlerine göre ayar yapmak icap eder. Kendi sahip olduğum araca da bu ayarı yaptım ![]() |
Yalnız bu motorda sıcaklık yükseldi mi blok içine belli bir miktar benzin püskürterek motor içi sıcaklığın yükselmesi engelleniyor.
Bu motora lpg takınca bu sorun nasıl aşılıyor acaba bilgi sahibi olan bi arkadaşımız var mı?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.