Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
58
Cevap
3297
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Downsizing'in sonu, motor hacimleri büyüyecek.
O
9 yıl (1602 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

http://finance.yahoo.com/news/exclusive-carmakers-forced-back-bigger-105041145.html

Renault GM ve VW önümüzdeki 3 yıl içerisinde turbolu düşük hacimli motorlarını gerçek yol şartlarında emisyon sınırlamalarını karşılayamayacakları için hurdaya ayıracaklar.

önemli miktarda yatırım çöpe.( Yoksa şimdiye kadar parasını bize ödettiler mi?)

Dizelde 1.5 litre, turbo benzinlide 1.2 litre alt sınır gibi görünüyor. 3 silindirli motorlar da tarih olacak gibi.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 15 Ekim 2016; 8:41:22 >

I
9 yıl (418 mesaj)
Yüzbaşı

İyi de motor hacmi büyürse zaten emisyon standartlarını karşılayamaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
9 yıl (8137 mesaj)
Binbaşı

Zaten adamlar bazı ülkelerde vergiden kaçmak bazılarında da emisyon değerlerini düşürmek için yapmıyorlar mı bunu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
9 yıl (2218 mesaj)
Binbaşı

Acaba ne desemde dikkat ceksem.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

E
9 yıl (6524 mesaj)
Yarbay

İlginç bir yazı, paylaşım için teşekkürler..
Yeni kurallara göre nox için 2019, co2 ve yakıt tüketimi için de 2021 de gerçek yol şartlarında testlerin yapılacağını ve mevcut küçük hacimli motorların bu standartları tutturamayacağını söylüyor..küçük hacimli 3 silindirli motorlar tarih olacak gibi duruyor..
Downsizing ile ilgili yazıyı bitiriş cümlesi de önemli:
In future, he said, "downsizing will mean you take a smaller engine and add an electric motor to it".
bu da demek oluyor ki küçük hacimli motorlara eklenmiş elektrik motorlu araçların sayısı yani hibritlerin sayısı artacak deniyor..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 15 Ekim 2016; 8:53:55 >

< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @oldsalt
L
9 yıl (16133 mesaj)
Yarbay

Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
E
9 yıl (6524 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: lojistisyen

Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

4.0 kesmez mi?
http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a8/new/technical_data/teknik_detay.html



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
9 yıl (16133 mesaj)
Yarbay

5 olsun bizim olsun hocam



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @El Gato Negro
Z
9 yıl (613 mesaj)
Yüzbaşı

Ciddi ve detaylı bir yazı değil. Nox gazları düşürmek dizel sistemlerde her zaman büyük problemdi vw skandalının da sebebi buydu bunu düşürmenin yolu yüksek sıkıştırma değerlerine gitmemek. Küçük turbo beslemeli bol basınçlı motorlar sıkıştırma sebebiyle azot bileşiği üretiyorlar ve bundan uzaklaşmak gerekiyor. Diğer taraftan bu performansa ulaşmış ve turbodan memnun kullanıcıların beklentisi de karşılanmalı, çözüm atmosferiğe geri dönüş olabilir bu da büyük motorlar diye düşünülebilir ama alternatif yakıtları da değerlendirmeleri gerekiyor, herkes hibrit geçiş ve hidrojen yakıtı yorumları yapsada gerçekçi olan CNG dir cng yani "sıkıştırılmış doğal gaz" doğal gaz tüm avrupada konutlarda yaygın kullanılan bir yakıt ayrıca emisyonu benzinden çok daha düşük, dizele bulaşmadan benzin motorları değiştirilerek doğal gaza geçilebilir ve hedefler yakalanabilir. Bir çok ülkede cng li araçlar kullanılıyor. En büyük sorun evdeki doğal gaz ile depolar kolayca doldurulacağı ve oldukça ucuza geleceği için petrol üreticileri gelirlerini korumak için tedbirler alabilir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgrp -- 15 Ekim 2016; 10:11:15 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 4 cevap geldi.
H
9 yıl (1493 mesaj)
Binbaşı

Devir hibrid devri. Ama nerdaa



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
9 yıl (4193 mesaj)
Yarbay

Ne emisyonu arkadaş...10-15 seneye kalmaz yolar elektrikli araba ile dolmaya başlayacak... Artık o zamana kadar nostalji gibi olur, gezeriz 15 senelik arabalarla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 yıl (5550 mesaj)
Yarbay

Almanya 2030 da fosil motor üretimini yasakladı ne downsizing i ne downlarge. Batarya teknolojisinde devrim niteliğinde gelişmeler var ve bir kaç yıla kadar bunlar ticarileşecek 10 yıl sonra bu konuları okuyup gülümseriz artık.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
9 yıl (75006 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: zgrp

Ciddi ve detaylı bir yazı değil. Nox gazları düşürmek dizel sistemlerde her zaman büyük problemdi vw skandalının da sebebi buydu bunu düşürmenin yolu yüksek sıkıştırma değerlerine gitmemek. Küçük turbo beslemeli bol basınçlı motorlar sıkıştırma sebebiyle azot bileşiği üretiyorlar ve bundan uzaklaşmak gerekiyor. Diğer taraftan bu performansa ulaşmış ve turbodan memnun kullanıcıların beklentisi de karşılanmalı, çözüm atmosferiğe geri dönüş olabilir bu da büyük motorlar diye düşünülebilir ama alternatif yakıtları da değerlendirmeleri gerekiyor, herkes hibrit geçiş ve hidrojen yakıtı yorumları yapsada gerçekçi olan CNG dir cng yani "sıkıştırılmış doğal gaz" doğal gaz tüm avrupada konutlarda yaygın kullanılan bir yakıt ayrıca emisyonu benzinden çok daha düşük, dizele bulaşmadan benzin motorları değiştirilerek doğal gaza geçilebilir ve hedefler yakalanabilir. Bir çok ülkede cng li araçlar kullanılıyor. En büyük sorun evdeki doğal gaz ile depolar kolayca doldurulacağı ve oldukça ucuza geleceği için petrol üreticileri gelirlerini korumak için tedbirler alabilir.

Gerçekçi olan CNG değil Hidrojen yakıt hücreleridir .

CNG nin emisyonu daha az kimyasal özelliğinden dolayı tamam ama o kadar basınçlı depoyu araçlarda taşıyacaksın , daha büyük olacak ve daha ücretli olacak ayrıca güç olarak da kaybın olacak . CNG 'nin kullanılabileceği ve kullanıldığı yer şu an otobüsler zaten verimli olanı da o araçlarda yaygınlaşamaz bugünkü teknoloji ile .


BU VW olayı da aslında tamamen göz boyama gibi bir şey Dizel yakıtlar zararlı tamam ama buna Amerika karşı çıkınca da baya komik oluyor hani KYOTO ?? Hani o kadar yüksek hacimli araçlarınız ??? O kadar geniş evleriniz ??? Tamamen israf çoğu .

Euro Normları ile de Dizel ve benzinliyi bitirmeye çalışıyorlar demek ki birilerinin bir planı var ki artık fosil yakıtlar zamanını dolduruyor .





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 15 Ekim 2016; 14:39:38 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
Z
9 yıl (613 mesaj)
Yüzbaşı

Gerçekçi olması için ticari üretimde kendini kanıtlamış olması gerekmez mi siz 20 yıl sonraki teknolojiyi yarın yollarda görmekten bahsediyorsunuz bunun için yıllar var sizin bahsettiğiniz ağırlık farkı tolore edilebilir bir fark bir otobüsteki tüp ve yerleştirme sekli birebir uygulanmak zorunda değil ayrıca daha çok hafif kevlar tüpler kullanılabilir bunlar kullanımda olan ürünler dahası cng daha güvenli olduğu için avm lere girişine izin verilen bir yakıt dünyada



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TheCaliph_
J
9 yıl (13450 mesaj)
Yarbay

yurtdışında beleşe veriyorlar arabayı orada 1.0 satmaz, burda da satmıyor sonuç normal.



T
9 yıl (75006 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: zgrp

Gerçekçi olması için ticari üretimde kendini kanıtlamış olması gerekmez mi siz 20 yıl sonraki teknolojiyi yarın yollarda görmekten bahsediyorsunuz bunun için yıllar var sizin bahsettiğiniz ağırlık farkı tolore edilebilir bir fark bir otobüsteki tüp ve yerleştirme sekli birebir uygulanmak zorunda değil ayrıca daha çok hafif kevlar tüpler kullanılabilir bunlar kullanımda olan ürünler dahası cng daha güvenli olduğu için avm lere girişine izin verilen bir yakıt dünyada

Hayır gerekmez . 1880 lerden 1924 lere kadar Elektrikli araçlar fuarlarda hep en ön plandaydı . Sonra içten yanmalı motorlar teknolojinin gelişmesiyle , verimin artmasıyla öne geçti . Demek ki 20 sene sonra da olsa bir gün gelecek .

Şu an Hidrojen yakıtıyla BMW MERCEDES ve daha başka markalar uğraşıyor . Örnekleri de var 90 lı yıllardan NECAR 1 mesela . Dediğim gibi şu anki teknoloji ile ne Hidrojen ne CNG binek araçlarda kullanılıp da verimli bir yolculuk beklenebilir .

Otobüsteki tüp şekli olmasa da Araçlarda da basınçlı tanklar , normal yakıt tankından kat kat büyük tanklar gerekiyor .


Bunları tartışıyoruz tabi ama Türkiye'de daha bunların alt yapısı bile yok adam gibi . Hangi istasyonda Elektrikli şarj rahatça edilebiliyor ? Hangimizin kendi özel garajı var ki ??



E
9 yıl (504 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: lojistisyen

Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

5.0 tfsi var
Hatta fotoğrafını bile çekmiştim Dubai de
Silmeseydim yüklerdim
A8 L



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
9 yıl (2427 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: lojistisyen

5 olsun bizim olsun hocam

Ede maraşta ağacalı yokuşunu 5 len mi çıkıcın napıcın



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
9 yıl (4412 mesaj)
Yarbay

Hybrit veya CNG tamamen hikaye elektrikli araçlar otomobil sektörünün geleceğini temsil ediyorlar, ama üreticilerin elini kolunu bağlayan şey enerji depolama sistemlerinin yüzyıllardır hala yerinde sayması...

İcat edildiği M.Ö. tarihlerden bu yana yaklaşık 2500 yıldır sadece boyutlarında bir küçülme ve depolama güçlerinde ise ufakta olsa bir yükselme oldu...

Elektrik sistemleri doğru şekilde yapılandırıldığında uzun yıllar size sıkıntı çıkarmaz, ancak bu üreticilerin işine gelir mi bilemiyorum sonuçta servis olayı da insanları düdükledikleri başka bir kalem, ancak şuda var daha az parça eşittir saha düşük maliyet daha fazla kar.

Hep diyorum sınırsız miktarda ve tamamen beleş olan bir kaynak varken neden sınırlı miktarda ve maliyeti olan bir kaynak seçsin ki insanoğlu?



W
9 yıl (11752 mesaj)
Yarbay

kapitalistler oyun çeviriyorlar kendi aralarında. sanki petrol yakan arabalar çevreye zarar veriyorda hibritlerin zehir dolu dünyayı kurutmaya yetecek bataryaları çok masum. tek çare güneş enerjili ve organik polimer bataryalar gerisi fıs hikaye.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.