Opel admitted that the exhaust treatment of a diesel-powered Opel Zafira would be fully operational only in a narrow temperature window “between 20 and 30 degree centigrade.” According to the report, new tests, and an analysis of the engine computer’s code reveal that the exhaust treatment of the Opel car are switched off: •When the engine runs at higher revolutions than 2400 rpm •When the car goes faster than 145 km/h (90 mph) •When the barometric pressure is less than 915 millibar, indicating an elevation of more than 850 meters (2,788 feet)
A detailed report will be aired tonight at 9:45 p.m. CET on Germany’s ARD Monitor TV Magazine. Germany’s environmental pressure group Deutsche Umwelt Hilfe has scheduled a press conference for tomorrow, when it will “reveal new defeat devices in diesel cars of Opel. This after analyzing the exhaust performance of “Europe’s dirtiest Diesel car,” as the invitation to the presser says
Tüv Nord'un bulgularına göre Opel Zafiranın bilgisayarı
1- 20 dereceden düşük, 30 dereceden yüksek hava sıcaklıklarında
2- 2400 rpm den yüksek devir çevirdiğinde
3- 145 kh den hızlı gittiğinde
4- 915 milibarın altında hava basıncında ( yaklaşık 850 metre irtifanın üzerinde
Arac test edildigini anlayinca hemen emisyon degerlerini iyilestiriyor yazilimla after treatmentlar calisiyor
VW yakalaninca birer birer ortaya cikti ama Euro normlari da cok abarti bence . Simdi Euro 7 geliyor sanirim ne olacak bilinmez ama her firma gercek degerleri ile girse bu testlere 6 ya bile gecemezler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 13 Mayıs 2016; 13:44:26 >
According to the report, new tests, and an analysis of the engine computer’s code reveal that the exhaust treatment of the Opel car are switched off:
•When the engine runs at higher revolutions than 2400 rpm
•When the car goes faster than 145 km/h (90 mph)
•When the barometric pressure is less than 915 millibar, indicating an elevation of more than 850 meters (2,788 feet)
A detailed report will be aired tonight at 9:45 p.m. CET on Germany’s ARD Monitor TV Magazine. Germany’s environmental pressure group Deutsche Umwelt Hilfe has scheduled a press conference for tomorrow, when it will “reveal new defeat devices in diesel cars of Opel. This after analyzing the exhaust performance of “Europe’s dirtiest Diesel car,” as the invitation to the presser says
Tüv Nord'un bulgularına göre Opel Zafiranın bilgisayarı
1- 20 dereceden düşük, 30 dereceden yüksek hava sıcaklıklarında
2- 2400 rpm den yüksek devir çevirdiğinde
3- 145 kh den hızlı gittiğinde
4- 915 milibarın altında hava basıncında ( yaklaşık 850 metre irtifanın üzerinde
Emisyon kontrolünü kapatıyormuş.
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/05/12/dieselgate-at-gm-report-finds-defeat-devices-in-opel-cars/?utm_source=yahoo&utm_medium=partner&utm_campaign=yahootix&partner=yahootix#29eaa9ba4f3b
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.