| Batarya yıpranmasını saymazsak kullanıcı için epey avantajlı görünüyor. Firma için ise büyük yatırım yerine kira ödeme mantıklı duruyor. |
| Güzel bir fikir ama zaten elektrikli araçların günümüzde menzil kaygısı varken çok kullanabilir gelmedi. Çin'de bataryası 5 dakikada değişebilen araçlar var ve bu konsept ile şebeke ihtiyacına göre daha uygulanabilir bir çözüm olmaz mı. |
| Dağıtım bedeli almıyor mu bmv :) |
|
Menzil kaygısı içten yanmalı sahiplerinde var. Elektrikli araç sahiplerinde yok. Evlerde insanlar %80’e kadar şarj ediyor zaten şehir içinde iken. Anca uzun yola gidecekseniz ki oda 300-500 km ise %100’e ayarlıyorsun bir gün önceden. |
| Pil değişim ücretleri tüm ekonomik avantajları çöp ediyor. |
| Zekice bir fikir. |
| LFP bataryalar tahmini miktar söyledikleri için %20 gibi sınırlara yaklaşıldığında acaba doğru mu gösteriyor ya da menzili doğru mu tahmin ediyor kaygısı yaşıyorum. Yersiz bir kaygı mı onu da bilmiyorum doğrusu. |
| Evinin elektriği 6 gün olmasa arabanı mı düşünüceksin |
|
Yok öyle ciddi bir hata olayını duymadım ben teoride %20’nin altında şarj yeri ayarlarsan sıkıntı yok. Ben çok kez %4 ile İzmir otobanında şarja girip taktım. 10-15 km kaldı diyor ama sıfırdan sonrada 10-20 km gidiliyor. |
| Teknik yönünü bilemem de psikoljik olarak böyle bir kaygı çeşidi literatüre girmiş durumda, geçmiş olsun |
| ev enerji beslemesi için vereceği güç nedir bilmek gerekir, en ufak evdeki bir çay makinası bile 2500 w enerji tüketiyor. Anlık 2-3kw üstü enerji verebileceğini düşünmüyorum. |
|
LFP bataryalarda tahmini bir menzil veriliyor ama bu tahmin hava durumuna, sürüş şekline, rakıma göre vs değişiyor. Kalibrasyon düzgün yapılmadıysa sabit dış koşullarda bile sapma olabiliyor. Yani içten yanmalılar gibi değil durum. Bu arada elektrikli aracı alalı 1 ay falan oldu. Henüz uzun yol da yapmadım. Yapanlar sorun olmadığını söylüyor, izlediğim videolar da paralel şekilde... Yine de bayram seyran olduğunda dizel aracımla uzun mesafe yaparım diye düşünüyorum. Resmi tatillerde benzin istasyonlarında bile sıra olurken şarj istasyonlarını düşünemiyorum. |
|
menzil anlamında dizel zaten efsane. bir ara benzinli araç kullandım. dizelden geçiş yaptıktan sonra benzinli bile uzun yolda beni tedirgin etmedi değil. elektrikli araba kullanan arkadaşlarımın hepsi memnun ama aynı zamanda da çok zorda kalmadıkça uzun yola çıkmıyoruz diyorlar. şehir içinde veya en fazla 100-200km mesafede kullanacaksanız güzel. menzil, şarj hızı ve istasyon sayısı konularının çözülmesi için daha vakit var. |
|
11 kW veriyor diye haberde yazdım. Aracın üzerindeki inverter bu yönde zaten 22 kW koysalar onuda verirdi. Böylece yılda 28000 km bedava yol olur uydu acaba :) |
|
Öyle bir kaygım yok benim her yere giderim sorunda olmuyor şarj konusunda ama önceden bir çalışıyorum gideceğim hattaki istasyonları ve alternatifleri. Bunun nedeni anlamsız yerlerde şarj etmemek, şarj için ekstra zaman kaybı olmasın ve şarj ihtiyacını azaltmak için. Mesela şarj yaparsak yemeğe mümkünse avm veya güzel bir dinlenme tesisine getiriyorum. Geçen şarj ederken uzun yolda dereye girdik mesela :) O kadar çok şarj var ki en iyilerini bulmak için uğraşılıyor yani :) |
| 2. el elektrikli araç çöplüğü bizi bekliyor 10 yıl sonra |
| Şuan durum onu gösteriyor. |
| Ortadan ikiye ayrılan Şahin doğan çöplüğündense keşke elektrikli araç çöplüğü olsa. |
keyfini çıkarabiliyorsanız ne mutlu arabam elektrikli değil ama olsaydı ne sıkıntı yaşardım diye dertleniyorum |
Almanya’da BMW’nin yeni iX3 modeli ve elektrik şebekesi işletmecisi E.ON’un ortak çalışması, elektrikli araç sahiplerine yıllık 14.000 kilometreye denk gelen bedava şarj avantajı sağlıyor.
Elektrikli araçların henüz tam anlamıyla kullanılmayan büyük bir potansiyeli var. Bu potansiyel, hem yenilenebilir enerjinin verimli kullanımını artırıyor hem de elektrikli araçlara olan ilgiyi güçlendiriyor. Söz konusu teknoloji V2G (Vehicle to Grid), yani Araçtan Şebekeye olarak adlandırılıyor. Basitçe söylemek gerekirse, artık aracınız yalnızca şebekeden elektrik çekmiyor, ihtiyaç anında şebekeye de elektrik sağlayabiliyor.
Şebeke ve Yenilenebilir Enerji Dengesi
Yenilenebilir enerji kaynakları çevre için büyük fayda sağlasa da, şebeke dengeleri açısından bazı zorluklar yaratıyor. Güneş olmadığında elektrik üretimi düşerken, güneş ve rüzgârın fazla olduğu zamanlarda şebekede enerji fazlası oluşuyor. Bu dengesizlikler, şebekeleri çoğu zaman pahalı doğalgaz santrallerine bağımlı hale getiriyor.
Ayrıca Bkz.Otoparkınızdan evinizi ısıtıp soğutabilirsiniz
Bu nedenle şebekeler milyonlarca dolarlık batarya yatırımları yapıyor. Oysa çoğu evin önünde hali hazırda, devasa bataryalara sahip elektrikli araçlar bulunuyor. Örneğin BMW iX3’ün 108 kWh’lik bataryası, Türkiye’deki ortalama bir evin 6 günlük elektrik ihtiyacını karşılayacak kapasiteye sahip.
BMW ve E.ON İş Birliği
BMW, profesyonel duvar şarj cihazıyla birlikte E.ON’un geliştirdiği özel tarife sayesinde araç sahiplerine hem aracın bağlı kaldığı süre için bonus, hem de şebekeye sağladığı enerji için ek kazanç sağlıyor. Bu sistem, maksimum durumda yıllık 750 € indirim sunuyor. Bu da, bir iX3’ün yılda yaklaşık 14.000 km bedava yol alması anlamına geliyor.
Şebeke açısından ise bu teknoloji, hem pahalı acil durum elektriği ihtiyacını ortadan kaldırıyor hem de ek iletim hattı yatırımlarının önüne geçiyor.
Batarya Sağlığı ve Kontrol
Araçtan şebekeye verilen enerji 11 kW ile sınırlı. Bu da normal şarj gücüyle aynı seviyede. BMW, bu düşük güç aktarımının bataryayı yıpratmadığını belirtiyor. Kullanıcılar sistemi uzaktan yönetebiliyor, her zaman minimum menzil kalacak şekilde ayar yapabiliyor.
Gelecekte BMW, bu teknoloji ile fazla güneş enerjisinin gündüz depolanıp akşam evde kullanılmasını da mümkün kılacak. Yeni iX3 dahil “Neue Klasse” serisi, standart olarak 11 kW çift yönlü şarj desteğiyle gelecek. Bu sayede ayrı bir ev bataryasına ihtiyaç ortadan kalkabilir.
Ayrıca BMW, sistemin ısı pompalarıyla da entegre edilmesini planlıyor. Böylece kullanıcılar fazla güneş enerjisini evin ısıtma/soğutma sistemine veya aracın bataryasına yönlendirebilecek. Kısacası BMW, evin enerji yönetiminde merkez rol oynamaya hazırlanıyor.
Bu teknoloji yalnızca ev ve şebeke için değil, aynı zamanda kamp gibi açık alanlarda da avantaj sağlıyor. Araç, tüm elektrikli ekipmanlar için kesintisiz enerji kaynağına dönüşebiliyor.
E.ON, aracın şebekeye bağlı kaldığı her saat için 24 Euro cent ödeme yapıyor. Ancak aylık ödeme üst sınırı 60 € olarak belirlenmiş. Yani, aracın ayda 250 saat (günde ortalama 8,3 saat) bağlı kalması yeterli. Bu da pratikte oldukça kolay ulaşılabilir bir hedef.
Kaynak:https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0452466EN/bmw-group-and-e-on-introduce-germany%E2%80%99s-first-customer-solution-enabling-electric-cars-to-actively-participate-in-the-energy-market?language=en
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Haberi Portalda Gör