Bu sanayici türünün tek örneği galiba. |
Müşteri gibi düşünüyorum, disk balata değişimi 1000 lira bakım işçiliği 500 lira gibi düşünmüş. Disk balata değişimi en basit işlerden biri. Markaya göre d... |
Müşteri gibi düşünüyorum, disk balata değişimi 1000 lira bakım işçiliği 500 lira gibi düşünmüş. Disk balata değişimi en basit işlerden biri. Markaya göre değişecek bir işçilik olmamasına rağmen araç marka modeline göre fiyat belirlenmesi ticari ahlaka uygun değil. İnsanlar bu yaklaşımlar nedeniyle kendi arabalarını tamir etmeyi öğrendiler. Yavaş yavaş avrupa ülkelerindeki gibi oluyoruz. Müşterinin indirim talebine olumlu cevap verseydiniz, devamlı müşteriniz olacaktı, size karşı bir sempati de duyabilirdi. Ancak şu an o müşteriyi kaybettiniz. 500 liradan vazgeçmeyip belki binlerce liradan oldunuz. |
Ne 40-50 si dediğin meslekteki insanlar 200k+ rahat kazanıyor. |
Öncelikle 1500 ile 2000 arasında çok fark yok zaten. 1500 liralık işe 3000 lira ve üzeri kazıklamak olur ama yüzde 25-30 ustaya göre farklı olabilir bence. Sadece yağ filtre bakımı için 2000 çok bence ama diskler de varmış. Diskleri söküp tornaya gönderip geri taktıysanız normal olabilir bir lahmacunun 30 liraya pişirildiği izmirde. Adana'da lahmacun 5 liraya pişer yağ filtre bakımı 500 liraya yapılır. |
markanın BMW olması nedeniyle istediğin fiyat normal. |
Bu sanayici türünün tek örneği galiba. |
Müşteri gibi düşünüyorum, disk balata değişimi 1000 lira bakım işçiliği 500 lira gibi düşünmüş. Disk balata değişimi en basit işlerden biri. Markaya göre değişecek bir işçilik olmamasına rağmen araç marka modeline göre fiyat belirlenmesi ticari ahlaka uygun değil. İnsanlar bu yaklaşımlar nedeniyle kendi arabalarını tamir etmeyi öğrendiler. Yavaş yavaş avrupa ülkelerindeki gibi oluyoruz. Müşterinin indirim talebine olumlu cevap verseydiniz, devamlı müşteriniz olacaktı, size karşı bir sempati de duyabilirdi. Ancak şu an o müşteriyi kaybettiniz. 500 liradan vazgeçmeyip belki binlerce liradan oldunuz. |
üstteki arkadaş haklı, 500 lira indirim binlerce lira kazandırır ben bile gelirim ![]() |
İşi yaptiran baştan fiyat sorup,fazla geliyorsa pazarlik eder ya da yaptirmayabilirdi.yillardir gittigim ustama bile once fiyat cikarttirir,sonra isi yaptiririm.sizinde orta yolu bulup 1700 gibi bir rakama onunda gönlünü hoş etmeniz gerekirdi.iki tarafta hakli ve haksiz bu durumda. |
Yorumlarınız için teşekkür ederim. |
Fiyat algımızı kaybettik |
Disk balata değişimi dediğiniz yeni araclarda o kadar basit değil, balata fişi var, sıfırlaması, elektronik el freni ayarı vb dikkatli yapılacak işler var. Arkadaşın istediği işçilik gayet normal. |
Türkiye’de işinin ehli bir işçinin hakkı aylık 40-50 bin kazanmaktır. İster tesisatçı olsun ister oto tamircisi. Ayda 25 gün çalışabileceği düşünülürse günlük 2 bin net eline geçmesi lazım. 2+sigorta+dükkan giderleri+gelir vergisi vs düşünülürse ortalama olarak günde 4 bin ciro yapması lazım. 4000/8 saat desek, bir ustanin saatlik ücreti 500 liradır. İşlem saati*500tl gibi düşünmek lazım. |
Balata fişini takmak 30 saniye üstelik önde bir tane arkada bir tane var dördünde yok, sıfırlama işlemi 30 saniye sürmez, elektrikli el freni için bilgisayardan komut veriliyor sadece arka kısımda yapılan işlem bilgisayarın açılışıyla beraber 2 dk sayalım :) Bu işleri yapan kişiler saydıklarınızın toplamda 5 dk sürmeyeceğini biliyor. Usta milleti için güzel bahaneler. |
Hatta ben üflüyorum oluyor :D 5 dakika bile çok hocam... |
Üfürüğü kuvvetli usta olduğunuz açtığınız konudan belli :) Allah çarşınıza pazar versin. Eli takım tutmayanların Allah yardımcısı olsun. |
Bence hakkı 1500 tl. 1000 tl ön arka balata değişim üçreti. 500 tl bakım işçilik Bir tık fazla istemişsin. |
Kazıkçı denemez ama biraz tuzlu denebilir ![]() |
Araba egea olsaydı da 2000 mi isteyecektin? Kendini bmw servisiyle karşılaştırman biraz tuhaf olmuş. Arkadaşım jaguar’ını sanayiye götürmüştü. Fazla istedin dediğimde jaguar bu demişti. İyi de değiştirdiği şey egea’da da aynı olan bir sarf malzemesiydi. Sanayiye gitmem. Ancak ampul falan değişimi için giderim. Onda da önce sorarım. Zira böyle yerlerin bir tarifesi falan yoktur. |
Manisa’da yaşıyorum. Doğma büyüme buralıyım. Sanayide eş dost çok “maalesef!” Geçen haftalarda 1.3 mjet 2008 punto aldım. Parçası bakkalda ustası her köşe başında var. E4 motor bildiğimiz. sanayide çırak bile dağıtıp toplar demek istediğim. Termostat değişimi yaptırdım 2 3 gün önce. Normalde çoğu işimi kendim yaparım ama zamanım olmadığı için tanıdık bir ustaya gittim. 4 tane hortum ve 2 civata için 800 lira işçilik verdim. Periyodik bakım için 1250 lira fiyat aldım. Mazot filtresi hariç! Bence yaptığınız işe göre fiyat uygun. Çok diyen arkadaşlar birde Manisaya gelip bakın derim. İzmirde yeriniz nerede? |
Sonra da sen uçuk istiyorsun dedi sanki kazıkladım kafasına girdim ama 2000 tl normal değil mi sizce?Bmw servisleri Bornova'da bakıma 1200 tl yazıyorlar.Eğer fazla aldıysam lütfen söyleyin olaya 3. gözden bakmak istiyorum.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.