Yerelde o kadar korumaya rağmen rekabetçi olamıyorsa globalde işi zor. Çinliler olsun, Tesla olsun çoğu yazılım işini halletti, Togg bu konuda biraz sıkıntılı. 2025 te Togg dan iyi yarı... |
Yerelde o kadar korumaya rağmen rekabetçi olamıyorsa globalde işi zor. Çinliler olsun, Tesla olsun çoğu yazılım işini halletti, Togg bu konuda biraz sıkıntılı. 2025 te Togg dan iyi yarı fiyatına bir dünya araç piyasada olacak, işi zor. |
TOGG'un ilacı içten yanmalı + hybrid motor ve rekabetçi fiyat. |
Atladığınız bir şey var.. 100 yıllık markaların hiçbirisi bu kadar siyaset malzemesi yapılıp, oy devşirme aracı olarak kullanılmadı. Hükümet sırf araba yapacağız diye işadamlarını gaza ... |
Atladığınız bir şey var.. 100 yıllık markaların hiçbirisi bu kadar siyaset malzemesi yapılıp, oy devşirme aracı olarak kullanılmadı. Hükümet sırf araba yapacağız diye işadamlarını gaza getirerek, aba altından sopa göstererek zorla üretici pozisyonuna soktu. Togg gırtlağına kadar siyasete batırılmış ve yandaşlar dışında az kimsenin alacağı bir otomobil olmuştur maalesef. İşin daha komiği ise fiyatı. Halk dostu(!) iktidar adeta vatandaşın alamayacağı düzeyde bir fiyat politikasıyla aracın lansmanını yapmıştır. Hala akıllanmadılar ve yeni üretilecek sedan model de pahalı olacak. Halkı düşündükleri yok! Her şeyde olduğu gibi en büyüğünü biz yapalım kafasındalar. Madem öyle yapsınlar B segment 1 milyon bandında bir araç ve satışları patlatsınlar. Bunu da mı düşünemiyorlar ? Neden C SUV? Neden C sedan? Neden düşük alım gücü olan vatandaşa uygun bir model yok? Neden hala siyasetçiler Alman arabalarına biniyor? Neden rekabetten kaçarak Çin araçlarına ilave vergi getiriyorlar? Rekabetten kaçarak nasıl global pazarda kendinize yer bulacaksınız? Sadece iç pazarda ayda 3 bin adet satarak bu çark döner mi? Zor!!! |
TOGG'un ilacı içten yanmalı + hybrid motor ve rekabetçi fiyat. |
üretim azdır. |
millet TOGG a doydu; menzil olayı çok sıkıntılı; kışın millet şikayetvar da paylaşmış; %100 şarjda 130-140 km. menzil gösteriyor. şaka gibi. bu kafayla dükkan 2 yıla kapanır gider. |
baktılar hazır müşteri var fiyatı arttırdıkca arttırdılar. hazır siaprişi olanalrda iptal etti baya . şimdi yeni müşteri icin kampanya yapmış ama fiyatlar hala yüksek. |
yeni model, uluslararası satış vs toparlar inşallah bi şekilde. fiyat yüksek eyvallah dedik aldık ama vergiyi fabrikadan değil vatandaştan düşmesi lazım artık. yüzde 10 ötv silinse bir nebze faydası olabilir. breakeven point olarak biraz daha ileriye atmayı göze alıp kar marjını düşürerek satmaları gerekebilir. ya da diğer tüm araçlarda ötv oranları artabilir ![]() |
Yerelde o kadar korumaya rağmen rekabetçi olamıyorsa globalde işi zor. Çinliler olsun, Tesla olsun çoğu yazılım işini halletti, Togg bu konuda biraz sıkıntılı. 2025 te Togg dan iyi yarı fiyatına bir dünya araç piyasada olacak, işi zor. |
Artar o sayılar diye düşünüyorum. İmalat kapasitesini de göz önünde bulundurarak; 1)SUV harici sedan ve de özellikle B sınıfı (İstanbul gibi şehirlerde ciddi kolaylık küçük araç) 2)Hibrit/lpg'li - içten yanmalı seçenek. 3)Makam araçları başta olmak üzere tüm kamu, ayrıca ülkemizin öncü şirketleri el ele verip (Koç, Eczacıbaşı v.s.) filolarında %25 TOGG bulundurma koşulu v.s. (son kısım biraz diktatörlük sayılabilir tabi emin olamadım) |
Tek sebebi anormal arttırılan fiyat. Şimdi çıktıkları bu fiyatta bekleyecekler aylarca... |
vay arkadaş zil takıp oynayacan ha. verileri cımbızla kasıtlı mı çekiyorsun? "Togg'un teslimatları ocak ayı için 1625 olarak gerçekleşirken, Tesla'nın satışları ise 220'de kaldı." . ocak'ta rakamların aniden düşmesinin sebebi büyük ihtimalle model yılı geçişi. kimse 2023 model almak istemez artık. |
Şimdiye kadar ne kadar vergilerimizden harcadılar acaba? İşin kötü yanı hala uluslarası satışlar vs hayal aleminde yaşayanlar var. Kendi ülkesinde, senin vergilerinle oluşan marka sana %54 gümrük vergili global modellerden pahalıya satılıyor. Uluslarası nasıl başarı yakalayacak nasıl rekabet edecek birisi açıklasın lütfen. Bu kadar polyannacılık fazla. Heba olan bizim vergilerimiz. |
Şubat satışı 900 bandında değilmiydi 1200 nerde gördünüz |
Hocam boş fanatiklikle bir yere varamazsınız. Şubat ayında toplam 82.277 otomobil satılmış, Togg'un satışı sadece 1201. Ocak verisini yazmışsınız, peki şubata ne diyeceksiniz? Cinlilere ne kadar vergi getirirsen getir, 1 2 yıla Avrupa fabrikaları devreye girecek. Gümrük birliğinden dolayı mecbur aynı OTV KDV alınacak o zaman işi daha zor olacak. Yanlış hesaplamadiysam şubat ayına göre sırf çalışan maliyeti arac başı 5-8bin dolar arasında, korkunç bir maliyet, acilen satışları arttırmanın bir yöntemini bulmaları lazım. |
https://www.odmd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=36 |
Togga hiçbir şey olmaz,o fabrika kuruldu bir kere Gerekirse 0 faizle satar yine çıkacak ürünü pazarlarlar Kışın elektrikli araçların çoğu aynı durumda bu arada Önemli olan fabrikayi seni tenzih ederim maket montaj Almanya Floransa diyen sarlatanlarin gazına gelmeden bitirmekti, yaptılar. Oradan çıkan araba ne olsa satılır artık,en basitinden kamunun 40 bin net siparişi var |
Dükkanı kapatmaz büyük teşvik var devletten ama önceliği iç pazar yerine dış pazar ise biz neyiz bu ülkede? |
Arkadaşım araba iç pazarda satılıyor dış pazar ne alaka |
1 seneye kalmaz indirirler kepenkleri gibi gözüküyor. Bir rüzgardı geldi geçti. |
hangi ülkeye uluslararası satacak? |
Bizim vergiler ile milyonlarca sığıntı nasıl besleniyorsa, TOGG'da bir şekilde finanse edilir. Nasılsa toplumun çoğunluğu bunu sorgulamıyor, hesap sormuyor, öyleyse bize TOGG demek düşer |
Edit: Mart ayında 1.319, son 3 ayın toplamı 4.145
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 2 Nisan 2024; 13:4:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >