Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
14
Cevap
1008
Tıklama
1
Öne Çıkarma
sahibinden.com'da PARAM GÜVENDE mi acaba?
D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

sahibinden.com'da "PARAM GÜVENDE" mi acaba?

sahibinden.com'da eskiden GeT (Güvenli e-Ticaret) sistemi vardı. Onun yerine artık "Param Güvende" sistemi geldi. Ufak tefek değişik dışında pek bir şey değişmedi. Şimdi burada satıcı da olsanız alıcı da olsanız nasıl zarar görebilirsiniz onu anlatacağım. Hem de başıma gelen bir olayı da anlatacağım ki bundan sonra bu siteyi kullanmayı düşünenler bir daha düşünsün.

Bir ürünü PARAM GÜVENDE ile satıyorsunuz. Satış gerçekleşti ürünü kargoladınız. Alıcı ürünün içinden bir parça aldı veya bozuk başka bir ürünle değiştirdi dedi ki "Bu çalışmıyor iade etmek istiyorum." Ne yapacaksın?

Efenim göndermeden önce çalışırken video çekersin, bilmem ne yaparsın şunu yaparsın, bunu yaparsın. Çalışan bir ürün gönderdiğini ispatlamaya çalışır durursun. Geçmiş olsun. Başına böyle olay gelmiş bir çok satıcı var. Bu nedenle PARAM GÜVENDE ile satışa yanaşmıyorlar.

Herkes der ki; PARAM GÜVENDE satıcıyı korumaz alıcıyı korur. Bakalım alıcıyı koruyor mu?

Mesela bir laptop alacaksınız. Fiyatı 30.000 TL. Çok temiz hiç bir sıkıntısı yok. PARAM GÜVENDE ile satılıyor. Öyleyse alayım herhangi bir şey olursa nasıl olsa iade ederim diye düşündünüz.
Laptop kargodan geldi. Çalıştırdınız, baktınız ki ilanda anlatıldığı gibi değil. Çalışıyor ama normalden yavaş çalışıyor, kasmalar var, çok çabuk ısınıyor. Üstelik bir sürü çizik var. Falan filan... En iyisi iade edeyim dediniz.

Bak şimdi bunun fiyatı 30.000 TL, 1.800 TL de S - Param Güvende Hizmet Bedeli alıyor. Kaç etti? 31.800 TL ödedin.
İade mi etmek istedin? Sana ürünün bedeli olan 30.000 TL'yi iade ediyor. 1.800 TL'yi iade etmiyor. PARAM GÜVENDE ile paran ne kadarı güvende imiş anladın mı?
Burada böyle, işine gelmiyorsa alma kardeşim diyebilirsin. Ama bu sözlerinde de durmadıklarını yaşadığım olayı aşağıda anlattım.

Eğer satıcı ürünü hiç göndermeden yani kargoya vermeden önce satışı iptal etseydi. Ancak o zaman paranın tamamını alabilirsin. Ürün sana gelmeden nasıl bir şey olduğunu bilemezsin.


ŞİMDİ GELELİM BENİM BAŞIMA GELEN OLAYA
Benim ekran kartı değiştiği için daha güçlü bir Power Supply ihtiyacım oldu. sahibinden.com'da sıfır jelatinli, garantisi devam eden 2.000 TL'ye bir 1800 Watt PSU buldum. PARAM GÜVENDE hizmeti ile birlikte benden 2.090 TL para kesildi. Satıcı kargoya verdi. Asıl mevzu bu olmadığı için bu kısmı kısa geçeceğim. Satıcı kargoya vermeden önce ve sonrasında ben PSU hakkında araştırıyordum ve aşırı sesli çalıştığını öğrendim. Ama satıcı kargoya vermiş oldu. Akşam olduğu için kargo şubesi kapandı. Üstelik satıcının bulunduğu yerle kargo şubesi arasında epey mesafa varmış. Neyse benim satıcı ile bir sıkıntım yok.

Asıl olay sahibinden.com'la ilgili. Telefon ettim siparişi iptal etmek istediğimi söyledim. "Kargoya verildiği, için iptal edemiyoruz." diyorlar. Ne olacak? Kargo Mersin'den İstanbul'a gelecek ben teslim alacağım. İade etmek istiyorum diyeceğim tekrar kargoya vereceğim. Ben teslim almak istemiyorum çünkü teslim alırsam belki satıcı ürünü açtı, bilmem ne yaptı diye zorluk çıkarır diye almak istemiyorum dedim. Peki para iadesi ne kadar alacağım?




ŞİMDİ GELELİM ASIL MEVZUYA


Ürün 2.000 TL. Satış gerçekleştiğinde bu miktar satıcıya aktarılacak.
Benden 2.090 TL kesildi. Bu 90 TL nedir? PARAM GÜVENDE hizmet bedeli. Eğer satıcı kargoya verir. Ürün bana gelirse ve ben iade edersem bu hizmet bedeli iade edilmiyor. Ben bilmiyordum ama hadi bakalım buna da tamam diyelim.

Şimdi sahibinden.com ne diyor biliyor musunuz? Ben sana 1.900 TL iade ederim diyor. Yahu 1.900 nerden çıktı? Ürün 2.000 TL ben 2.090 TL ödedim. Ürünü alsam ve kabul etsem 2.000 TL satıcıya vereceksiniz. 90 TL sahibinden.com'a kalacak.

Telefon ediyorum, müşteri temsilcisi çıkıyor. Bak böyle böyle diye bir bir anlatıyorum. Önce haklısınız diyorlar, sonra çark ediyorlar.

İleri sürdükleri sebep neymiş biliyor musunuz? 2.000 TL ürünün aslında hizmet bedeli ile beraber 2.200 TL imiş. Ben alım yaptığım gün cart curt zart zurt festivali indirimi varmış. Hizmet bedelinde indirim yapmışlar. Ondan dolayı 2.200 yerine 2.090 olmuş. 2.090 TL olan bir şeyin fiyatı da %10 komisyona göre 1.900 TL oluyormuş. Bundan dolayı 1.900 TL iade ediyorlarmış. Hokus pokus! Bak nasıl 100 TL'yi yok ettim!

Kaç tane müşteri temsilcisiyle görüştüysem hepsi de ilk önce benim haklı olduğumu söylediler sonra bu sebeple çark ettiler. Nuh dediler peygamber demediler. Kendi kurallarına göre hiç olmazsa ürün bedelini iade etmeleri gerekirken onu da tam olarak iade etmediler. Haksızlığı yapan sahibinden.com'un bizzat kendisi!

Bu ürün 2.000 TL'lik bir ürün 30, 40, 50 bin liralık üründe bir sıkıntı çıkar da iade etmek zorunda kalırsanız zararı siz hesaplayın.

İşte dostlar! PARAM GÜVENDE sistemi bu! Kimin parası güvende siz karar verin. Bu sistemde alışveriş yaparken iyi düşünün.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



L
2 yıl
Er

Ürünü araştırmadan sipariş vermeniz yanlış. Anlaşıp kargoladıktan sonra iptal diye bir şey yok çünkü zaten senin benim gibi biri satıyor ve kargoluyor, bunun takibini ve ya iptalini sahibinden yapamaz. Ayrıca sahibinden param güvende kısmında açıkça param güvende sisteminin nasıl olduğu hakkında açıklama ve şartlar var. Param güvende kullandığınız an o koşulları kabul etmiş oluyorsunuz. 2000 liralık ürün için normalde param güvende bedeli 200 lira olması lazım. Ama festival vs indirimli şekilde hizmet bedeli yansıtmışlar sanırım o yüzden 90 olmuş.

Buraya kadar tamamen sahibinden tarafı haklı ve ortada bir sıkıntı yok. Sıkıntı şurda 90 liralık hizmet ücreti alınmış zaten, yapmışsın bir kampanya iade ediyorsam da yine aynı fiyattan devam eder olay. 2000 lira ürün bedeli ise 2000 lira geri yatırmak zorundasın kardeşim. Sahibinden saçmalamış burda. Alırken 90 iade ederken 200 yapamazsın kafana göre. Resmen 100 liralık hırsızlık yapmış adamlar
Ama yine de direk olarak ibana göndermek yerine bilmediğimiz birinden bir şey satın alacakken kullanılabilecek en güvenli yöntem param güvende yöntemi. Özellikle alıcılar için bulunmaz bir nimet ama arada böyle saçmalıyorlar işte.

Mesela ben de bir şey anlatayım. Mouse,klavye alıcaktım arkadaşla anlaştık, abi kartıma geç geçiyor iban yolla dedi, neyse dedim 1000 lira ne olabilir ki yolladım gitti. Normalde deathadder v2 pro vardı ilanda o şekilde anlaştım, mouse bir geldi deathadder essential. O ara essential maksimum 250 eder, diğeri 1250 civarı. Eee yazdım çocuğa tak engelledi, geçmiş olsun gitti para mouse da elimde kaldı. Bir sonraki hafta aynı mouse'u param güvende ile başka birinden aldım istediğim mouse'tu tak diye onayladım. İlkinde de param güvende kullansaydım mesela iade eder paramı alırdım. Kısaca sistem güzel ama arada böyle saçma olaylar olabiliyor geçmiş olsun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

Evet, param güvende hizmet bedelinin iade edilmediğini bilmemem benim hatam. O hatayı kabul ettim. Peki onların kuralına göre ürün bedeli olarak 2.000 TL iade etmeniz lazım diyorum. Müşteri temsilcileri ilk önce beni haklı görüyorlar ama sonra "Aaaa falan filan festival indirimi varmış" deyip çark ettiler. 100 TL fazla keserek 1.900 TL iade ettiler.

Fazla yüksek olmayan meblağlar için param güvende kullanılabilir ama ya 20, 30, 40 bin liralık laptop, cep telefonu gibi pahalı ürün alacaksanız hizmet bedeli iade edilmiyor. Ona göre kullanın benden söylemesi.




Bu mesajda bahsedilenler: @LaciRomantik
A
2 yıl
Er

Alırken param güvende kesinlikle güvenlidir. Sizin konunuzda istisnai bir durum olmuş ama alıcı ve satıcı arasında ki ilişki için sıfır risk oluyor. Alırken seve seve param güvende kullanabilirim ancak asla param güvende ile satmam.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

Satıcıya EFT/Havale yapmaktan daha güvenli ama örneğin 40.000 TL'lık bir laptop alırken 2.400 TL hizmet bedeli ödersiniz size 42.400 TL mâlolur. Herhangi bir sebeple iade ettiğinizde 2.400 TL'yi alamayacaksınız.

Satıcı dolandırıcı olsaydı ve EFT yapsaydım paranın tamamı gidecekti hiç olmazsa büyük kısmını kurtardım. 40 bin lira verebiliyorsam 2.400 lira bana koymaz diyorsan güzel sistemdir, kullanabilirsiniz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
2 yıl
Er

Sana sağladığı güvence bedeli o. Alıcının ürünü iade edip etmemesi önemli değildir. Firma güvenceye sağladı mı, evet. Dolandırma ihtimalini engelledi mi, evet. O zaman sözünü yerine getirdi demektir ve bunun ücretini de alır, hakkıdır.

Burada tek sıkıntı şu, satan kişinin bilmediği bir sorun varsa ya da yalan konuştuysa haliyle iade edeceksin ve gereksiz yere paran gitmiş gibi oluyor. Ama bir de şu açıdan bak, parayı direkt yollasaydım adamdan geri alamazdım. Almaktan vazgeçmek benim hatam olur ama satan kişide bir yamuk varsa zararın neresinden dönülürse kardır demek lazım.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @DoubleDragon
İ
2 yıl
Er

malesef sigorta kültürü olmayan birisinin serzenişi
siz sigortayı neden yaptırırsınız başınıza gelebilecek büyük bir külfet için ortak havuza para verirsin olay başına gelirse bu havuzdan zararın karşılanır. Ama sigortan olmazsa tüm zararı kendi başına karşılamak zorundasındır.

sahibinden 3. taraf olarak para ve ürünün tesliminde aracılık yapıyor. Burada insanların algı/iyi yada kötü niyetinden sahibinden sorumlu olamaz. Bunu sigorta olarak değerlendirebilirsin.

Sahibinden de benzer şekilde sizin ezbere para göndermenizi salatalık gönderilmesini önlüyor mu buna bakacaksın.
Senin 2-4 saat bir yere gidip gelmeden mal almanı sağlayıp zaman kazandırıyor mu buna bakacaksın.
Alacağın ürünü 5-10dk test etmek yerine 2-3 gün test imkanı etmene imkan veriyor mu buna bakacaksın.

Ancak sahibinden'in ücret iade politikası daha iyi olabilirdi. Mesela belirli iade işlemleri (çok belirgin yalan/yanlış beyan veya kargo sonucu oluşan iadelerde) komisyon tutarının tamamı yerine 350tl üzerini iade etmesi gibi mesela ama yapmıyor. Çünkü rakibi yok yada çok etkisiz bu yüzden de bir şirket olarak kar etme davranışı doğaldır.
Bu yüzden fayda /zarar değerlendirme yapınca Get yada Param güvende faydalı bir üründür.

PERT/Ağır Hasarlı araçların dahi sıfır fiyatına satıldığı bir ülkede sahibinden ne yapsın? Herkese ilan vermeden önce ahlak dersi ve sınavımı yapsın?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ioz -- 10 Kasım 2023; 5:15:42 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

Yorumunuz için teşekkür ederim. Ürün fiyatı yüksek olduğu zaman param güvende hizmet bedeli de yüksek olur. Alışveriş yapan kişi iade etmesi halinde bu hizmet bedelinin iade edilmediğini bilmeyebilir. Bundan dolayı bilgilendirme yaptım. Yazının tamamını okumadığınız belli oluyor. Yazdığım yazıda sadece bu yok.




Param güvende ile bir ürün alıyorum; iade ettiğimde sadece ürün bedelini alıyorum hizmet bedeli iade edilmiyor. Peki kabul ettim.

Lütfen şuna da yorum yazar mısın?

2.000 TL fiyatı olarn ürüne 2.090 TL ödedim. Ürünü teslim alıp onay verdiğimde 2.000 TL'si satıcıya aktarılacak 90 TL'si param güvende hizmet bedeli olarak sahibinden.com'a kalacak. Kaç tane sahibinden.com'un müşteri temsilcisi ile görüştüysem hepsi de evet sitem bizim sistemimiz bu şekilde işliyor dediler. Bende sigorta kültürü olmadığı için tamam bunu da sineye çektim.

Müşteri temsilcisine "Peki neden iade edince bana 2.000 TL değilde 1.900 TL ödüyorsunuz?" diye sordum. "Aaaa haklısınız bir yanlışlık var?" dediler.

Ama sonra çark ediyorlar "Efenim sizin satın aldığınız gün cart curt zart zurt fetival indirimi vardı. Sizden 2.200 TL kesmek yerine indirim yapılıp 2.090 TL kesilmiş. 2.090 TL kesilen bir ürün aslında %10 komisyon hesap edersek 1.900 TL'ye gelir. Onun için sana 1.900 TL iade ediyoruz."

100 TL'ye ne oldu? Müthiş sihirbazlık. Hokus pokusla yok oldu. Sigorta kültürüm olmadığı için serzenişte bulunmuşum. Peki, bu ne kültürü?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ioz
İ
2 yıl
Er

Malesef hizmet bedelinin iade edilmemesi konusu aslında sitede ve sözleşmede yazıyor ama kimse okumadığından bir sorun olduğunda bununla yüzleşiyor.
Aşağıdaki sayfadan alıntı yapayım "Ürün ilandakinden farklı çıkarsa satıcıya kargolayıp ürün tutarını geri alabilirsiniz.*
https://yardim.sahibinden.com/hc/tr/articles/360020552680-S-Param-G%C3%BCvende-Hizmet-Bedeli-Nedir-

Burada bahsettiğiniz konu çoğu zaman müşteri temsilcilerinin bile bilmediği bir indirim üzerinden yapılan hesaplamanın yanlışlığı
yani sistemde bir aksaklık var. Siz bu aksaklık için kayıt oluşturup sistemin düzeltilmesini talep edeceksiniz.
Burada önem olan şey sahibinden'in size gönderdiği sözleşmeye bakacaksınız. Kendilerine de sözleşmedeki rakamlar üzerinden kayıt oluşturmasını sağlayacaksınız.

Yani sizin kaybolan 100tl hesaplama hatası sonucu eksik ödenmiştir. iade hesaplamasında sizin yararlandığınız indirim hesaba katılmamış ve buradaki hata sözleşmeye bağlı olarak giderilebilir.
Buna sektörde "bug" denir. Hata bildirim ve tespit sonucu düzeltme kültürü ile giderilebilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @DoubleDragon
D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

Kaç tane müşteri temsilcisi ile görüştüysem ilk önce haklı olduğumu söylediler. Ama sonra çark ettiler.
Israr ettim. Kayıt oluşturdular ama dönüş yapan kişiler aynı şeyleri söylemekten başka bir şey yapmadılar. Nuh dediler peygamber demediler.
Bunlarda hatayı düzeltme kültürü yok ama "parayı deve yapma kültürü" olduğunu söyleyebiliriz.
İşte bu durumdan dolayı sahibinden.com'da benim paramın güvende olmadığını yaşayarak görmüş oldum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ioz
İ
2 yıl
Er

Evet hata düzeltme kültürleri sorunlu olduğu söylenebilir. Ama siz özleşmenize bakın.
Zamanında satın aldığım ürün ilanını bana göstermiyorlardı.
Hemde KVKK gibi aptalca sebep öne sürüyorlardı. İlanı sadece Yargı aracılığıyla görülebileceğini vs ileri sürüyorlardı. sözleşmenin tarafı olduğum halde ilanı görmem en doğal hakkımdı ama benimde talebimi reddetiler ama şimdi aldığınız ilanı yayından kalksa bile görebiliyorsunuz.

Yani aptallıklarının farkına sonradan vardılar şimdi düzelmiş sizde sözleşmede yazan ürün ve hizmet bedelleri üzerinden kayıt açtırırsanız parayı öderler.
Ödemezlerse sözleşme ile Hakem heyetine başvurun. Olmadı ihtar gönderip talep ettikten sonra icra açılabilir ama THH sorunu çözer


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @DoubleDragon
D
2 yıl
Er
Konu Sahibi

Zaten ürün ve hizmet bedeli üzerinden kayıt açıldı ama inatlarından vazgeçmediler. Daha önce hiç THH'ye başvurmadım. Nerden, nasıl yapılır bilmiyorum. 100 TL için de THH'ye başvurup uğraşmak zor geldi.

Herhangi bir yerde böyle hatalar olabilir. Önemli olan hatayı kabul edip düzeltmektir. sahibinden.com'un hatasını kabul edip düzeltmesini beklerdim ama sükut-u hayale uğradım.




Bu mesajda bahsedilenler: @ioz
B
2 yıl
Er

Gayet güvende. Ben yarısını ibana yolladımda da ne oldu, iade etmem parayı diyip dolandırdı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
2 yıl
Er

hocam ürünü normal alsanız zaten 90 tl den fazla kargo ödeyeceksiniz. 90 tl verip hem ekstra kargo ücreti vermiyorsunuz hem de siz ürünü onaylamazsanız iade edebiliyorsunuz. bu normal bir alışverişte de olabilir. büyük meblalar için söylediğiniz doğru haklısınız ama küçük ücretler için iyi bir sistem bence.



G
geçen yıl
Er

Benim de başıma geldi aynen böyle oluyor ben ürünü teslim aldım. Biraz masrafı vardı iade ettikten sonra öğrendm mevzuyu indirimi ürünün fiyatından düşüyor akıllım ürünü iade ettiniz ortada indirim yok bindirim var bir daha mı töbe alırken ürünü sordum senin kasanda en fazla 65 c olur dedi geldi 78c termal bakım gerekiyordu iade ettim. 3774 tl ödedim geriye 3400 tl alacağım NERDE İNDİRİM. okus pokus aynen.
Şimdi gönderdiğim kargoyu iptal etmeye çalışıyorum aksi gibi tatil günlerine denk geldi kargolarda telefona bakmaz. bakalım onu soracam şimdi.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.