Karar veremiyorum açıkçası, 2010'larda ülke gereksiz yere zengin takılıyordu, doğru düzgün bir otomotiv firması bile olmayan ülkede yollar lüks araçtan ge... |
Karar veremiyorum açıkçası, 2010'larda ülke gereksiz yere zengin takılıyordu, doğru düzgün bir otomotiv firması bile olmayan ülkede yollar lüks araçtan geçilmiyordu. 2008 krizinden dolayı FED'in bolluk dönemi ardından 2016'lardan sonra yavaş yavaş da olsa TL'nin aşırı değerli olduğu bu suni zenginlik bitiyor, pandemi tedarik zinciri vb. gibi sorunlar da bunu hızlandırdı. Bu gerçekliği kaldırmak bazı insanlara zor gelebilir. Bu düzen bize hoş gelebilir ancak bir geleceği yok. Sürekli ithalat yapıyoruz, karşılığında satacak katma değeri yüksek mallar olması lazım ki lüks tüketim yapabilelim. Petrol gibi kaynağımız da yok dolayısıyla sürekli ay sonunu getirmeye çalışan beyaz yakalı gibi giden bir hesap dengemiz var, sürekli açıktayız. Dolayısıyla faiz vb. bu işin biraz da bahanesi aslında. Denklem basit: Cari dengen nasıl? Cari açık veriyorsan bu kullandığın para üretim dayalı sektörlere mi akıyor yoksa sadece tüketime mi? Bu denklemde üretime dayalı kısma para aktaran (ABD desteğiyle) Güney Kore şu anda bir küçük dünya devi. Biz ise günü kurtardık, şimdi üşüyoruz. Ha ABD gibi rezerv para birimi elindeyse cari açıkla devam edersin, ihracatın "Amerikan Doları" olur çünkü. Velhasıl kelam Türkiye kendi ürünlerine yönelecek. Mikroçip üretimi gibi mecburi ithalat yaptığımız ve üretemediğimiz alanları diğer alanlarda ekstra markalar yaratarak kapatmalıyız. Hakeza TOGG gibi girişimler Türkiye'de batarya üretip hızlıca B segmenti hatta A segmenti araçlar çıkarmalı. |
Parası olan olmayan belli olsun şöyle. 1 milyona passat alan babayiğitleri yollarda görmek istiyoruz. |
Benim arkadaş 1 ay önce 140 bine satamayacağı aracı bu gün 270 bine ilana koydu sonra bana döndü az mı yazdım dedi az yazdın dedim İnceldiği yerden kopsun |
Karar veremiyorum açıkçası, 2010'larda ülke gereksiz yere zengin takılıyordu, doğru düzgün bir otomotiv firması bile olmayan ülkede yollar lüks araçtan geçilmiyordu. 2008 krizinden dolayı FED'in bolluk dönemi ardından 2016'lardan sonra yavaş yavaş da olsa TL'nin aşırı değerli olduğu bu suni zenginlik bitiyor, pandemi tedarik zinciri vb. gibi sorunlar da bunu hızlandırdı. Bu gerçekliği kaldırmak bazı insanlara zor gelebilir. Bu düzen bize hoş gelebilir ancak bir geleceği yok. Sürekli ithalat yapıyoruz, karşılığında satacak katma değeri yüksek mallar olması lazım ki lüks tüketim yapabilelim. Petrol gibi kaynağımız da yok dolayısıyla sürekli ay sonunu getirmeye çalışan beyaz yakalı gibi giden bir hesap dengemiz var, sürekli açıktayız. Dolayısıyla faiz vb. bu işin biraz da bahanesi aslında. Denklem basit: Cari dengen nasıl? Cari açık veriyorsan bu kullandığın para üretim dayalı sektörlere mi akıyor yoksa sadece tüketime mi? Bu denklemde üretime dayalı kısma para aktaran (ABD desteğiyle) Güney Kore şu anda bir küçük dünya devi. Biz ise günü kurtardık, şimdi üşüyoruz. Ha ABD gibi rezerv para birimi elindeyse cari açıkla devam edersin, ihracatın "Amerikan Doları" olur çünkü. Velhasıl kelam Türkiye kendi ürünlerine yönelecek. Mikroçip üretimi gibi mecburi ithalat yaptığımız ve üretemediğimiz alanları diğer alanlarda ekstra markalar yaratarak kapatmalıyız. Hakeza TOGG gibi girişimler Türkiye'de batarya üretip hızlıca B segmenti hatta A segmenti araçlar çıkarmalı. |
evet memnunuz.heryer trafik.park yer yok.daha da zam gelmeli.toplu taşıma kullanın |
Parası olan olmayan belli olsun şöyle. 1 milyona passat alan babayiğitleri yollarda görmek istiyoruz. |
Sence memnun olunucak gibimi gözüküyor. |
ama yakmadan önce kurutmamız gerekir, onun için bile yazı beklememiz gerekecek. |
< Resime gitmek için tıklayın > Türkiyenin bu yeni ekonomi politikası ile çin -g.kore olma hayali, inek olmaya çalışan kurbağaya benziyor. kore oluruz bu gidişle ama k.kore. |
Benim arkadaş 1 ay önce 140 bine satamayacağı aracı bu gün 270 bine ilana koydu sonra bana döndü az mı yazdım dedi az yazdın dedim İnceldiği yerden kopsun |
Delefonunuzu cıgarın delefonunuzuuuuuuuu.... Vatan hayınları sizi... Gılışdar gelsin de benzin guyruklarına girinnnn.... Bahalım o arabalara goyacah benzini bulabiliyonuz mu... Telefonu ağzına nasıl verdiler abinin? Yanlış yere sokmuşlar ya gerçi... Bu gidişle o da olacak. |
Fiyatlardan satarken memnunum alirken memnun degilim |
< Resime gitmek için tıklayın > Bir millet artan fiyatlardan, her geçen gün alım gücünün azalmasından ve para biriktirmeye devam ediyorken amacına yaklaşmak yerine uzaklaşmaktan nasıl memnun olabilir? |
Hocam bunu kimse görmüyor işte. Herkes en lüks otomobile binmek istiyor en lüks telefonu kullanmak istiyor ama karşılığında da hiç bir iş yapmıyoruz. Büyük yatırımları bizim gibi insanlar yapamaz o konuda da zenginler taşın altına koyması gerekiyor. Şuan görünen savunma sanayi için ürün üretmeye çalışıyor bir çok şirket gündelik kullanıma geçilmedi. Bu kafayla gidersek kolay kolay geçiş olmayacak. Bu düzende düzen düzmeye devam edecek düzülende düzülmeye devam edecek. Mesele a partisi b partisi değil sistem ve sistemi oluşturan halk bozuk. |
Bence gayet memnun. En azından forumdakilerin bir çoğu. Ederinin inanılmaz üstündeki arabanın ilan linkini atıyorsun; beğenmiyorsan alma kimse kafana zorla silah dayamıyor diye cevap geliyor. 2-3 hafta önce aldığı aracın üstüne 100.000 TL koyan Al-satçının linkini atıyorsun; isteyen istediği fiyattan satar sanane diye cevap geliyor. Dolar 0.25 artınca 10 yıllık arabaya 50.000 TL zam yapan galerinin linkini atıyorsun; o zaman git sıfır araba bulabiliyorsan onu al diye cevap geliyor. Ortalık köylü kurnazı dolu, birileri hem ayranım dökülmesin, hem bilmem neyim olmasının derdinde. Ya piyasa eski haline dönecek, rayına oturacak, ancak birileri çok üzülecek bu duruma. Ya da ...... İnceldiği yerden kopsun. |
"kimseden ses çıkmıyor, mustehak" diyip köşeye çekilmek en güzeli. espri yapmak ve laf sokmak gibi ata sporlarımız da var. yanında tuz biber. sadece ben elektrik zammından dolayı abonelikten çıksam veya yakıt zammından dolayı aracı trafikten çeksem vs vs birşey değişmeyecek. madem espri yeteneğimiz var onlar gibi yapalım; muasır medeniyetler için daha fazla şahlanış için siyasetçiler de asgari ücret alsın gibi gibi. bu tabi hiçbir siyasetçinin işine gelmez. demokrasi dediğimiz şey: siyasetçilerin halkları yönetmesidir. müstehak derneği kuralım. kimse kendini hariç tutup başkalarına akıl vermek yerine biz, taksiciler, kamyoncular vs söz konusu otomobil olduğu için araçlarımızı trafikten men edersek sadece otomobillerden alınan devasa vergiler sekteye uğrar ve bir kıvılcım olabilir. |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.