Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
16
Cevap
3800
Tıklama
3
Öne Çıkarma
Metal Gear Solid 4 PC'de Oynama/Emulator Ayarları ve Patch
S
4 yıl (8751 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Belki konusu vardır bilmiyorum ancak MGS4 RPCS3 de tam güncellenmediği için oyunu oynamak için belli ayarlara ve çökme yaşamamak için bir yamaya ihtiyacınız var. Bende bir konu açıp belki oyunu oynamak isteyen ancak bu hatalardan dolayı oynayamayan kişilere yardımcı olması için detaylı anlatıp paylaşacağım.

MGS4'ü PC'de oynamak için ilk önce oyunun .iso'sunu google aracılığıyla bulup indirmeniz lazım. Yasak olabilir link vermiyorum özel mesaj ile sorabilirsiniz.

İşlemler:

1.Oynanış için Ayarlar Dosyası:

Oyunu indirip RPCS3'e attıktan sonra sorunsuz oynayabilmeniz için aşağıdaki kodu metin belgesine yapıştırıp daha sonra kaydederken tüm dosyalar seçip "mgs4config.yml" olarak kaydedip, RPCS3 ana klasörüne atabilirsiniz. Daha sonra oyunu açmadan önce oyuna sağ tıklayıp "boot with manually selected configuartion" diyoruz ve kaydettiğimiz "mgs4config.yml" dosyasını seçiyoruz.

EN SON tüm işlemler bitince oyunu "Boot with custom configuration" yazısına tıklayarak açacağız.

< Resime gitmek için tıklayın >
Config dosyası için kod:

Core:
 PPU Decoder: Recompiler (LLVM)
 PPU Threads: 2
 PPU Debug: false
 Save LLVM logs: false
 Use LLVM CPU: ""
 Max LLVM Compile Threads: 0
 Enable thread scheduler: true
 Set DAZ and FTZ: false
 SPU Decoder: Recompiler (LLVM)
 Lower SPU thread priority: false
 SPU GETLLAR polling detection: false
 SPU Debug: false
 Preferred SPU Threads: 0
 SPU delay penalty: 3
 SPU loop detection: true
 Max SPURS Threads: 3
 SPU Block Size: Safe
 Accurate GETLLAR: false
 Accurate SPU DMA: false
 Accurate Cache Line Stores: false
 Accurate RSX reservation access: false
 SPU Verification: true
 SPU Cache: true
 SPU Profiler: false
 Enable TSX: Disabled
 Accurate xfloat: false
 Approximate xfloat: true
 LLVM Accurate DFMA: true
 PPU LLVM Java Mode Handling: false
 Accurate PPU 128-byte Reservation Op Max Length: 0
 PPU LLVM Accurate Vector NaN values: false
 Stub PPU Traps: 32
 Debug Console Mode: false
 Hook static functions: false
 Libraries Control:
  []
 HLE lwmutex: false
 SPU LLVM Lower Bound: 0
 SPU LLVM Upper Bound: 18446744073709551615
 TSX Transaction First Limit: 800
 TSX Transaction Second Limit: 2000
 Clocks scale: 100
 Sleep Timers Accuracy: Usleep Only
 Performance Report Threshold: 500
 Enable Performance Report: false
 SPURS Urgent queue size: 2
 FCGT accuracy: Approximate
 FCMGT accuracy: Default
 FM accuracy: Approximate
 FNMS accuracy: Approximate
 FMA accuracy: Default
 FMS accuracy: Default
 FREST accuracy: Default
 FRSQEST accuracy: Default
 FI accuracy: Default
 FA accuracy: Default
 FS accuracy: Default
 FESD accuracy: Default
 FRDS accuracy: Default
 FCEQ accuracy: Default
 FCMEQ accuracy: Default
 CFLTS accuracy: Default
 CFLTU accuracy: Default
 CSFLT accuracy: Default
 CUFLT accuracy: Default
 Lib Loader: Load automatic and manual selection
 Load libraries: []
 Accurate PUTLLUC: false
 Approx FCGT: true
 Accurate FM: false
 Approx FM: false
 Approx FMA: false
 Approx FS: false
 MGS4 Stuff: false
 Sleep timers accuracy: Host
 Accurate PUTLLC: false
 SPU Wake-Up Delay: 0
 SPU Wake-Up Delay Thread Mask: 63
VFS:
 $(EmulatorDir): ""
 /dev_hdd0/: $(EmulatorDir)dev_hdd0/
 /dev_hdd1/: $(EmulatorDir)dev_hdd1/
 /dev_flash/: $(EmulatorDir)dev_flash/
 /dev_usb000/: $(EmulatorDir)dev_usb000/
 /dev_bdvd/: ""
 /app_home/: ""
 Enable /host_root/: false
 Initialize Directories: true
 Limit disk cache size: false
 Disk cache maximum size (MB): 5120
 /dev_flash2/: $(EmulatorDir)dev_flash2/
Video:
 Renderer: Vulkan
 Resolution: 1280x720
 Aspect ratio: 16:9
 Frame limit: 60
 MSAA: Auto
 Shader Mode: Async Shader Recompiler
 Write Color Buffers: false
 Write Depth Buffer: false
 Read Color Buffers: false
 Read Depth Buffer: false
 Log shader programs: false
 VSync: false
 Debug output: false
 Debug overlay: false
 Use Legacy OpenGL Buffers: false
 Use GPU texture scaling: false
 Stretch To Display Area: false
 Force High Precision Z buffer: false
 Strict Rendering Mode: false
 Disable ZCull Occlusion Queries: false
 Disable Vertex Cache: false
 Disable FIFO Reordering: false
 Enable Frame Skip: false
 Force CPU Blit: false
 Disable On-Disk Shader Cache: false
 Disable Vulkan Memory Allocator: false
 Use full RGB output range: true
 Strict Texture Flushing: false
 Disable native float16 support: false
 Multithreaded RSX: true
 Relaxed ZCULL Sync: false
 Enable 3D: false
 Debug Program Analyser: false
 Consecutive Frames To Draw: 1
 Consecutive Frames To Skip: 1
 Resolution Scale: 250
 Anisotropic Filter Override: 0
 Texture LOD Bias Addend: 0
 Minimum Scalable Dimension: 16
 Shader Compiler Threads: 0
 Driver Recovery Timeout: 1000000
 Driver Wake-Up Delay: 200
 Vblank Rate: 240
 DECR memory layout: false
 Vulkan:
  Adapter: GeForce RTX 2080
  Force FIFO present mode: false
  Force primitive restart flag: false
 Performance Overlay:
  Enabled: false
  Enable Framerate Graph: false
  Enable Frametime Graph: false
  Detail level: Minimal
  Metrics update interval (ms): 350
  Font size (px): 10
  Position: Top Right
  Font: n023055ms.ttf
  Horizontal Margin (px): 50
  Vertical Margin (px): 50
  Center Horizontally: false
  Center Vertically: false
  Opacity (%): 70
  Body Color (hex): "#FFE138FF"
  Body Background (hex): "#002339FF"
  Title Color (hex): "#F26C24FF"
  Title Background (hex): "#00000000"
 Shader Compilation Hint:
  Position X (px): 20
  Position Y (px): 690
 Shader Loading Dialog:
  Allow custom background: false
  Darkening effect strength: 30
  Blur effect strength: 0
 Reprotect Hack: false
 Vulkan Event Hack: false
 ZCull query default value: 1
 Disable Asynchronous Shader Compiler: false
 No Reprotect: false
 VK Event hack: false
 GoW3 hack: false
 Gondemned hack: false
 D3D12:
  Adapter: ""
Audio:
 Renderer: XAudio2
 Dump to file: false
 Convert to 16 bit: false
 Audio Channels: Downmix to Stereo
 Start Threshold: 1
 Master Volume: 100
 Enable Buffering: true
 Desired Audio Buffer Duration: 50
 Sampling Period Multiplier: 100
 Enable Time Stretching: false
 Time Stretching Threshold: 75
 Microphone Type: "Null"
 Microphone Devices: "@@@@@@@@@@@@"
 Downmix to Stereo: true
Input/Output:
 Keyboard: "Null"
 Mouse: Basic
 Camera: "Null"
 Camera type: Unknown
 Move: "Null"
 Pad: Keyboard
System:
 License Area: SCEA
 Language: English (US)
 Keyboard Type: English keyboard (US standard)
 Enter button assignment: Enter with cross
 Console time offset (s): 0
Net:
 Internet enabled: Disconnected
 IP address: 0.0.0.0
 DNS address: 8.8.8.8
 IP swap list: ""
 PSN status: Disconnected
 NPID: ""
 Connection status: Disconnected
Miscellaneous:
 Automatically start games after boot: true
 Exit RPCS3 when process finishes: false
 Start games in fullscreen mode: false
 Prevent display sleep while running games: true
 Show trophy popups: true
 Show shader compilation hint: false
 Use native user interface: true
 GDB Server: 127.0.0.1:2345
 Silence All Logs: false
 Window Title Format: "%R | %V | %T [%t]"
 Show FPS counter in window title: true
 Port: 2345
Log: {}

2.Çökme için yama:

Oyunun Çökmesini engellemek için aşağıdaki kodu tekrar aynı şekilde boş bir metin belgesine yazıp, farklı kaydederken aşağıdaki tüm dosyalar ı seçip "imported_patch.yml" olarak kaydediyorsunuz. Bu kaydettiğiniz dosyayı ise RPCS3 emülatörünün klasöründeki "patches" klasörünün içine atıyorsunuz.

Daha sonra RPCS3'ü açıp üst menüden Manage>Game Patches e tıklıyorsunuz ve açılan pencerede listede Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots oyununu göreceksiniz. Daha sonra indirdiğiniz .iso nun sürümü neyse ona tıklayıp açıyorsunuz ve "cellSpurs urgent commands hack" yazan kutucuğu işaretliyorsunuz. Apply ve Save diyerek kapatıyorsunuz.

< Resime gitmek için tıklayın >

Patch kodu:

Version 1.2
PRX-rbYkgZMgx8Prd7WUAA39oYAdWcNo-0:
"cellSpurs urgent commands hack":
Games:
"Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots":
BLES00246: [ All ]
BLUS30109: [ All ]
BLJM67001: [ All ]
NPUB31633: [ All ]
NPEB02182: [ All ]
Author: elad335
Notes: "Workaround for freezes in Metal Gear Solid 4.\nThis patch applies to a firmware file for all games!\nUsage outside of Metal Gear Solid 4 is for debug purposes only.\nYou must have firmware version of exactly 4.87 in order to use it.\n\nKnown to affect:\nMetal Gear Solid 4"
Patch Version: 1.0
Patch:
- [ be32, 0x182B8, 0x38000002 ]


Önemli!: Oyunu ve RPCS3'ü SSD'ye kurmanız çok önemli, HDD'de oynarsanız oyunu baştan sona bitirirken sürekli oyununuz durur ve "compiling shaders" yazısını görürsünüz. SSD'de ise bu sorunu yaşamazsınız. Oyunu bir kere bitirdikten sonra da HDD olsa bu durum tekrar etmez. HDD'ye kurulan oyunların bir çözümü yoktur, shader yüklemesi ve sıklığı oyundan oyuna değişir.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLID SNAKE -- 29 Ekim 2021; 13:46:1 >

D
4 yıl (3591 mesaj)
Binbaşı

S
4 yıl (8751 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Teşekkür ederim.

Farklı bir sorun çıkarsa belirtirseniz yardımcı olmaya çalışırım. Çünkü Emülatör'ün farklı sürümlerinde farklı ayarlar yapılması gerekebiliyor veya farklı sorunlar olabiliyor. Şuan en güncel sürümde emülatör oyun datasını tam yüklemiyor bu yüzden oyun içi bazı sesler olmuyor ama Arasahneler de ki sesler sorunsuz gibi.

Belli çözümleri var eski build ile datayı yükleyip o data dosyasını almak fln ama buda çökmelere neden olabiliyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @dikiştutmazsabri
N
4 yıl (2830 mesaj)
Yüzbaşı

Üstat uncharted 1 için de bi rehber yapabilir misin? Ne yaptım ettimse çalıştıramadım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl (2830 mesaj)
Yüzbaşı

Üstat yap bi güzellik



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Old-Snake
S
4 yıl (8751 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Uncharted 1 için bu denli bir ayar yok. PC'den PC ye göre değiştirilecek ayarlar var ancak çok düşük performans veriyor şuan için Uncharted 1. Yani RPCS3'ün daha da gelişmesini beklemek lazım.




Bu mesajda bahsedilenler: @narkotik_1989
F
4 yıl (459 mesaj)
Teğmen

Hocam helal olsun ellerine sağlık,yıllardır beklediğim bir konu olmus.Sizdem ricam özelden link atar mısınız oyunu indirmek için @Old-Snake





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FuatKenan -- 8 Aralık 2021; 20:13:6 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Old-Snake
A
4 yıl (521 mesaj)
Yüzbaşı

Hocam elinize sağlık harika bir rehber olmuş



S
4 yıl (8751 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

@FuatKenan Teşekkür ederim, linki özelden gönderdim

@azos Teşekkür ederim hocam

Bir sıkıntı yaşarsanız burada yazarsanız çözmenize yardımcı olurum


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @FuatKenan , @azos
F
4 yıl (459 mesaj)
Teğmen

Tesekkurler hocam




Bu mesajda bahsedilenler: @Old-Snake
H
4 yıl (401 mesaj)
Yüzbaşı

Var mı bu oyunu sorunsuz oynayıp bitirebilen ? Hala status "in game" olarak görünüyor rpcsx sayfasında.



T
3 yıl (1 mesaj)
Er

Hocam elinize sağlık uzun zamandır oynamak istediğim bir oyundu. Size zahmet olmazsa özelden .iso linkini atabilir misiniz. İyi günler.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeknoSapphire -- 24 Haziran 2022; 22:14:31 >

B
3 yıl (110 mesaj)
Çavuş

Güncelleme
Oyun an itibari ile fps düşüşleri olsa da oynanıp bitirilebiliyor. Öncelikle yazıda yazan maddeleri uygulayın. Yalnız yazıda bulunan config'i yapıp düzenlemeniz lazım, RTX 2080 yazan yere emülatör logundan bakarak kendi ekran kartınızı yazmalısınız. Ayrıca her oyunu açtığınızda "boot with manually selected configuration" seçeneğine basarak config'i seçmeniz lazım sadece bu yolla ayarlar çalışıyor. Config ve patch oyunun çökmesini azaltsa da olur olmaz yerlerde çökebiliyor. Bu yüzden her ara sahneden sonra save almanızı öneririm çünkü oyunda autosave yok. Son olarak bilmeyenler için bu oyundan önce tüm Metal Gear oyunlarını (MGR hariç) bitirmelisiniz, iyi oyunlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaranCMK -- 14 Ağustos 2022; 8:18:50 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
3 yıl (2305 mesaj)
Binbaşı

Ya bu ps3 un ne iğrenç bir işlemcisi varmış hala daha emule edilemiyor doğru duzgun güzelim oyunlar. Sony kendisi bile ps1 ve ps2 için oyunları yayınlarken ps3 oyunlarını pas geçiyor ps4 ve ps5 için.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

S
3 yıl (8751 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Güncelleme için teşekkürler, elinize sağlık



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @BaranCMK
M
3 yıl (2263 mesaj)
Binbaşı

bu oyunların mutlaka pc ye çıkması laızm. şöyle bir mgs paketi çıksa, mgs remake remastered filan yapılsa.



K
3 yıl (1 mesaj)
Er

Merhabalar, oyun Raging Raven boss savaşında sürekli çöküyor bu yüzden orayı geçemiyorum. Eğer elinizde Act 4 ve 5'in başına ait save dosyası varsa paylaşabilir misiniz?




Bu mesajda bahsedilenler: @SOLID SNAKE
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.