Up |
performans farkı çok ciddi boyutta, aynı tempoyla sürüşte de daha az yakmıyor 318. |
318i, 320i ed’den sonra üzer hem hızlanma hem yakıt olarak.Tek teselli i ed motorlarda olan kronik sorunlardan kurtulmuş olmanız olur.Bence 3 serisi 136 beygirlik motorla kullanılmamalı tabi amaç sadece bir yerden bir yere gitmek değilse. |
Merhaba, 2 senedir 2018 model edition sportline donanıma sahip olanı ile 28 bin km yol yaptım. Bende bu araçtan önce Audi A3 1.6 tdi stronic vardı, audi den sonra açıkcası performans olarak bana yetersiz hissetirmedi. Performans konusunda bence size hissetirdiği önemli parametrelerden biri, bir önceki kullandığınız aracın nasıl bir güce ve performans değerlerine sahip olduğu. Eğer güçlü torklu ve performans odaklı araçlar kullandıysanız 318i size yeterli gelmeyebilir. Çok yakın bir arkadaşımda 2016 model 320ied M sport var onun aracı ile kıyasladığımda özellikle yüksek süratlerde 120-160 arası gibi ara hızlanma ve dip gazda fark ciddi derecede hissediliyor. Ancak ortalama tempoda kullanan bir sürücüyseniz bu defa 318i size gayet yeterli gelecektir. Düşük devirlerde gelen tork ve zf şanzıman ile vites oranlarına lineer tork dağılımı aracı gayet akıcı şekilde yürütebiliyor. Hiç 2.0 atmosferik kullandınız mı bilmiyorum ama bana eskilerin 2.0 otomatik atmosferik motorlu araçların verdiği hissiyatı veriyor. Yakıt tüketimi olarak 320ied den farklı olduğunu düşünmüyorum. Bunun dışında 318i de bulunan ve Bmw tarafından üretilen B38 kodlu motorun ciddi yatırımlar ile Psa grubuna ait N13 ün yerini aldığını düşünürsek tercih edilebilir olduğunu düşünüyorum. Sonuçta bu motor i8-x1-x2-118-218 modellerinde kullanılıyor. Altyapısı olmayan bir ünite olsa bu kadar önemli segmentteki temsilcilerinde Bmw bu motoru kullanmazdı diye düşünüyorum. |
Arkadaşlar gecikmeli de olsa tşk ederim yanıtlarınız için. Anladığım kadarıyla 320i ed lehine arada bir performans farkı mutlaka olacak ancak dediğiniz ve bnm de başka yerlerde okuduğum kadarıyla aynı modelin bazı kronik sorunlarından dolayı da 318i lehine bir durum var. Kafam karışmadı değil. |
F30 olacaksa 8.0 motor olmalı şaka len şaka Ed nin temizini bulmak zor birader bulunursa ed derim. Mazallah 3.18 alıp 1,4 TSI tokatlanmak koyar adama |
3.20i ed eger 100 bin yapacaksaniz ikinci el alıp kenarda 20 30 bin liranız olsun. En yakın arkadaşım aldı ve harcadı bu parayı. Ben sorunsuz ise 3.18 alırdım. Sanki yarışa çıkıyoruz her gün. |
318i de motor problemleei var ancak iedlerin çözümleri önceden alınabilir. Bende bir ara 150 lik passat'dan geçiş yapacaktım ied almayı düşünüyordum. |
Bende F30 3.16 var. 1.6 Benzinli motor. 3.20 ied ile aynı sadece radyatör ve yağ soğutucu farkı var. Makyajlı makasada 136 bg artık 1.5 3 silindir model oldu. Şahsen o motoru arkadasta kullandım. Daha sessiz. Hafif daha geç tepki veriyor. Kalkışı ve devir çevirmesi daha kötü. Şahsen iki motor arasında 1.6 4 silindir olan daha ciğeri sağlam. Biraz daha geliştirmeye açık. 3.16 ve 3.20 N13 motorlarda sorunlar var ama bunlar bilinçle hallediliyor. Yani ya geçmişi bilinen temiz bir araç bulup alın, ya da kronik leri siz yapacakmış gibi düşünün. Yani bence 1.5 3 silindir motor da mühendislik dehası değil. Daha fazla yakacak daha az gidecek. Ses yok keyif yok. F30 zevkini torpuler bence. |
3.20ied çok sorunlu bir motor değil, PSA motoru, thp diye geçen motor ve oldukça ekonomiktir. 3 silindir BMW motoru diğeri daha yeni bir motor. Sorunluluk konusunu bilmiyorum sahibi olmadım. Bir tık daha titreşimli ve biraz hiriltili geldi, bana bir kac defa kullandım. Arada 35bg güç farki var bu değerdeki bir motor için 30% fark azımsanmayacak bir farktır. Yalnız motoru ne olursa olsun 2.el bmw alirken evvel kullanici profili çok önemli, kilometresi de önemli. Bence asıl dikkat etmen gereken konu teknik özelliklerden ziyade bunlar olmalı. Genelde bu araclara sahip bmw sürücüleri dizel vw yerine benzinli bmw alayım diyenlerdir, bununda nedeni zaten kısa mesafe kullanıyorum benzin olsun bmw olsun derler, bu da sonuç olarak ısınmamis motorda veya fe12 acea c2 kullanılan bu motorda performanslı kullanim verir. Bir de cimrilik ile hep çeyrek depo yakit, kotu servis üzerine bir de chip tuning falan birleşimi bela satın almak olabilir. Bu demek değildir ki her araç boyle kullanıldı ama ne motor olursa olsun dayanıklılık konusunda kullanici profili düzgün olmalı. Çok el değiştirmemiz mümkünse evvel binicileri de tanınmalı ya da servis kayıtlarına bakılmalı. |
Kardeşimde 3.20 ed bende 4.18i var.1500cc üç silindir gayet memnunum.Hiç bir sorunla karşılaşmadım.eko modda,uzun yolda 5.2,şehir içi 9 civarı ort.ses,titreim rahatsız edici değil.İsteyene sport modda gayet performanslı.Tabii,3.20 ed bir yarışta geçer.35 beygir ve motor hacmi farkı var ama motorun kronik sorunları da var.Tercih meselesi. |
Birine sahibim diğerini defalarca denedim motorların. Tüketim olarak 2'si de benzer değerler gösteriyor. Performans olarak özellikle 130-140'tan sonra aradaki performans farkı ortaya çıkıyor. 1.5 litre hacimli motor çok nazlı hızlanıyor, ki ben 1.18i olarak kullanmıştım, 3.18i daha da nazlı olacaktır. Aracımı alırken Borusan bile M paket 3.18 alacağınıza sportline 3.20 alın demişti. Ancak uzun yolda eco modda 5.9 litre yakmak gibi bir kullanım tarzım var benim derseniz 3.18i size fazlasıyla yetecektir. 1.5 litrelik motor için de turbo sorunu var deniyor ancak araştırmak lazım. |
20 bin km dir 3,18i sahibiyim. Sıfır almıştım. Araç, normal kullanıcı için yeterli bence. Daha performanslı olsaydı elbette daha iyi olurdu ama gömülecek kadar da kötü değil. 3.20 ied yi bilmiyorum ama bu araç az yakmıyor onu söyleyeyim. |
Aynen az önce yukarıda bi arkadaşın yazdığı gibi 🤷🏻♂️☺️ amacınız/mesele tsi tokatlamak veya tsi den tokat yemek değilse sizin için, gayet yeterli bir performansı ve akıcı bir gidişi var. |
318i turbo catlatiyor ben dahil bi çok kişi yaşadı bu sorunu. |
Bu sorun belli bir kmde mi ortaya cikiyor |
Kullanım şekline göre her araçta sorunlar çıkabiliyor. 136 bg araç, M3 zannedilirse kaçınılmaz sona hazır olmak gerek. ![]() Aracım (3.18i) 88 bin km oldu. Tüm bakımlar yetkili serviste yapılıyor. Hiçbir sorunla karşılaşmadım şimdiye kadar. |
Ortalama yakit tüketiminiz nedir hocam ? Ayrica 2018 50 k kmlerde duzenli borusan bakimli arac alirsam sizce cok sorunla karsilasir miyim |
Ortalama tüketim 7.8 gösteriyor yol bilgisayarında. Hiç sıfırlamadım. Ekonomi yapma derdim de yok. Yalnız aracı yaklaşık 1,5 yıldır genelde yurt dışı uzun yol için kullanıyorum. (Şehir içi başka aracım var) Şehir içi çok fazla trafik ışığı olan güzergahlarda 10-11 lt tüketimi var. Borusan bakımlı araç bulduysanız, geçmişi temizse ve çok sıkıştırmadan normal kullanırsanız ciddi bir sorunla karşılaşacağınızı sanmıyorum. |
Tekrar 1.6 170 bg 320i ed de alabilirim ancak bütçeme göre temiz bir tane bulabilirsem onun yerine b planım 2015-2016 model 70000 km'yi geçmemiş bir 1.5 136 bg 318i almak. 318i alırsam performans / hızlanma anlamında çok ciddi fark hisseder miyim ? 318i çok hantal kalır mı ? 320i ed 'ye oranla bir fark olacağı kesin ama bu farkı ne oranda hissederim ? 318i'de ara hızlanmalarda ve sollamalarda ciddi düşüş olur mu 320i ed'ye oranla? Kısaca 318i tavsiye eder misiniz, performans olarak işimi görür mü ?
Bir de araştırdığım kadarıyla performansı bilemem ancak 318i yakıt tüketimi anlamında 320i ed'ye oranla daha insaflı olacaktır.
318i'yi Kullanan / bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamolsun1 -- 15 Aralık 2020; 15:32:46 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >