Maşallah araç dizel ama benzinli gibi içiyormuş yakıtı özellikle de şehir içinde |
Maşallah araç dizel ama benzinli gibi içiyormuş yakıtı özellikle de şehir içinde ![]() |
Ellerinize sağlık hocam d sinifi olarak ne düşünüyorsunuz ? |
Maşallah araç dizel ama benzinli gibi içiyormuş yakıtı özellikle de şehir içinde ![]() |
|
Ferit Hoca X-Trail önerirken garantiye dikkat edin dedi, haklı. Ona göre bakın. İnsignia o kadar albenili değil diyorsanız Passat hiç gelmez bence size. Allure 508 bulamadınız mı o fiyata? |
Çok faydalı ve okuması zevkli bir konu olmuş. Elinize sağlık. Yeni aracınız hangi marka ve model acaba merak ettim? ![]() |
150 ye sifir ayarinda allure alabilirim ancak psikolojik olarak 130 dan fazla vermek istemiyorum 508 allure icin. Bu hafta biraz daha bakinip yil basindan once bir secim yapacağım artik. |
Erken seçim yapmak önemli. Allure Mart'ta 105.000 civarına bulunuyordu, şimdi 120-130 civarlarında. Piyasası çok yükseldi. |
Artıları ve eksileriyle güzel ve objektif bir kullanıcı raporu olmuş. Elinize sağlık. Bu aracı almayı düşünenler için yararı olacaktır. |
|
|
Ben şahsen vermem hocam 508 o parayı yani siz dizel otomatik mi arıyorsunuz acaba ? TSI manuel veya TSI otomatik düşünmez misiniz |
Kullanım tecrübelerinizi çok güzel aktarmışsınız. Konu için teşekkürler. İ30 almam bagajda dolayı ama alacak olsam mutlaka okurdum yazdıklarınızı tekrardan. Almayı düşündüğünüz araç için ise peugeot vites ve motor olarak daha sorunsuz görünüyor ama kalite algısı sebebiyle 130 bin üstü için passat daha iyi seçim olur. Dediğiniz gibi piyasa hergün artıyor 2020 den önce almakta fayda var. |
@evence Aynen öyle tam olarak düşündüklerimi ifade etmişsiniz 508 harika araç ama piyasa algısı sebebi ile 130 benim için limit daha fazla vermek istemiyorum. |
hocam 150-160 civarına icon talismanda bakabilirsiniz. heleki 1.6 160hp bulursanız tadından yenmez :) |
|
Yani bütçenize baktığımda suanlik en iyi seçenek bu maalesef . https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-opel-gercek-2016-insignia-1.6-cdti-cosmo-41.700-km-boyasiz-767734651/det |
Son 2 aydır hayyallerimi süsleyen arabaydı (elit paket). Ama hergün soğuk motor 7+7km yol yapacağım. Yakıt tan yana endişem var açıkçası. Hatta benzin li mi baksam diye düşündüm ama o daha fenaymış anladığım kadarıyla. Birde kendi arabam 2012 model ederi 60bin. 30-35 fark verip gene aynı model (metal yorgunluğu) araç almak abest geliyor. |
Maşallah 2012 model 80küsürbinde hyundai 94 bine gidiyor Bı gidişle mayus haziranda icon clio 200 olur |
Bozuk yollarda stabilize yollarda direksiyonda tıkırtı boşluk hissi olmuyor muydu ? Eps ile ilgili kaplin ya da tıkırtı burcu sorunu yaşadınız mı ? |
Öncelikle aracı o dönem 74 bin tl ye piyasadan 1-2 bin yukarı fiyata aldım çünkü servis bakımlı ve ilk sahibindendi. 94.5 a da sattım.(İlana koyduğum 2. gün)
(Değerlenme açısından referans olsun diye yazıyorum, aynı zamanlarda arkadaşım 1.6 tdi dsg exclusive b7 passat aldı 75 bin km de 99 bin tl ye, şuan 90 bin km yi geçti. Piyasa değeri şuan 120 civarı.)
Aracı 1.5 yıl tam 42 bin km ağırlık uzun yol ancak her gün 2-3 km işe git gel olarakta kullandım.
Öncelikle aracım 42 bin km boyunca sadece rutin bakımları yapıldı, 2 bakımda bir mazot filtresi değişti. İnternetten malzemeleri alıp sanayi ustama yaptırdım. Bu süreçte 1 kez ön 1 kez arka balata değişti.
Yaşadığım tek sorun, aracı Adana'dan aldığımdan ötürü sanırım. Yağmur sensörünün jeli sıcaktan attığını düşünüyorum. Bu sebeple sensör çalışmıyordu. 100 tl masraf ile jel yenilendi sorun düzeldi.
42 bin km boyunca şanzıman ile alakalı tek bir sorun yaşamadım, bu şanzıman ile ilgili internette de tek bir arıza okumadım. Hiç öyle kalkışta kararsız kalma, rampada kaçırma, titreme vs en ufak bir sorun yaşatmadı. Yaşayanı da duymadım.
Benim beğenmediğim yönlerinden biri 50-60 km altında şanzıman kilitlemiyordu, yani gazı bırakınca araç rölantiye dönüyor boşta gibi gidiyordu. Düzlükte sorun yok ancak rampa aşağı giderken tüm yükü frenlere bırakıyor. Bununla ilgili bir sorun yaşamadım ancak kompresyon olsa daha iyi olabilirdi. Bu durum EAT 6 gibi yeni nesil tam otomatiklerde çok daha düşük kilometrelerde kitleme yapılarak çözülmüş durumda.
Araçtan şikayet ettiğim diğer konu altının çok alçak olması, araç doluyken dikkat istiyor. Otopark ve tümsek girişlerinde çok yavaş geçmek gerekiyor.
Bir de cam tavanda AVM otoparkı gibi dik ve eğimli dönüşlerde tıkırtı sesi vardı, çokta rahatsız olmadım ancak takıntı haline getiren kullanıcı çok.
Aracın motoru tam olarak benzinli karakterinde çalışıyor. İlk çalıştırma harici kesinlikle traktör sesi yok, çok sessiz kabine gürültü vermiyor. Tork konvertörünün de katkısı ile hızlanma grafiği çok doğrusal, dizelin belirli devirlerde ileri atılması durumu bu araçta yok. Çok yumuşak, doğrusal bir hızlanması var.
Kliması tüm çekik gözlüler gibi çok hızlı soğutuyor.
Bu sınıfta çokça şirket aracı olarak kullandığım octavia tdi dsg ve fluence dci edc ile kıyasladığımda yol tutuş, konfor ve trim sesi(kışın octavia daha başarılı) olarak daha üstün bir araç. Arka bağımsız süspansiyonu ile araç gerçekten yola güzel oturuyor, herhangi bir şekilde güvensizlik hissetirdiği hız olmadı. Gece yola çıkıp yeni otobandan sabaha karşı bodruma çok gittiğim oldu yüksek hızları çok hissettirmiyor. Yasal sınırların üstünde giderken bile yolcular normal gittiğinizi sanabiliyor.
Donanım olarak aracı anlatmaya gerek yok , açılabilir cam tavan, elektromekanik park freni, dikiz aynasına entegre logodan açılan geri görüş kamerası, ön arka park sensörü, yağmur far sensörü, anahtarsız giriş çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu, 3 modlu sertliği ayarlanabilen direksiyon, parçalı deri koltuklar, otomatik buğu algılama ve çözme, kapı içleri su konulan yer hariç tamamen deri ve yumusak malzeme kaplı ve daha aklıma gelmeyen bir sürü özellik. Bu donanımda bir araç tekrar almak zor olacak benim için
Aracın içi bu sınıftaki hb lere kıyasla gerçekten çok ferah, bu aracı alırken 308 ve golf lere çok baktım ancak ailece bu araçta çok rahat ettik. Özellikle 308in arkası çok dar gelmişti.
Araç genel olarak şanzımanın ve ağırlığınında etkisi ile ağır başlı bir karakteri var. Kullanırken de siz de buna uyum sağlıyorsunuz. Bir golfteki dinamiklik bu araçta yok ancak donanım ve sorunsuzluk açısından da bu eksiğini kapatıyor. Ben bu aracı aldığım paraya o dönem comfort ve yüksek km golfler vardı. Ben de düşük km ve tam otomatik şanzımanı tercih ettim. Aynı paraya highline golf ve i30 olsa şanzımana rağmen Golf derim.
En merak edilen konuya da gelelim, yakıt tüketimi.
Öncelikle aracı Adana'dan alıp Sakarya'ya gelirken tüm kurallara harfiyen uyarak Ankara'ya kadar geldim. Ertesi sabah otobanda 130 sabit hızla Sakarya'ya ulaştım. Ankara içinde 30 dk civarı orta trafiğe girme dahil 4.7 ortalama ile park ettim.
Özen göstermeden normal şekilde uzun yol tüketimim 5-5.5 lt arası, eğer 150 civarı ortalama ile gidilirse de 6-6.5 bandına oturan bir tüketim söz konusu.
Şehir içi , bir dönem ev iş 12 km 3 ışık ortalam 40 km hız ile 7 lt yakıyordum. Sonra ev - iş 2 km ve dik rampalı oldu ve 8.5 tüketime yükseldi.
Genel olarak şehir içi market pazar gezme vs ortalam 7-7.5 ortalama ile kullanıyordum. Tabi bu Sakarya için geçerli.
İstanbul' da sabah akşam iş trafiğinda 9 a dayanır tüketim. Octavia ve Fluence ile Istanbul'da 3 yıl sabah akşam köprü trafiğinde ortalama 8 lt ile gezdiğimi de belirtmek isterim.
Aracı aslında çok uzun süre kullanma niyetindeydim ancak piyasanın çok yükselmesi, fiyatlar daha da uçmadan ve artık daha büyük bagaj ihtiyacından ötürü D sedan bir araca geçmek için sattım.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangerousman -- 15 Aralık 2019; 21:47:38 >