Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
33
Cevap
3409
Tıklama
3
Öne Çıkarma
atmosferik araçda vakum artarsa perofrmans artarmı
D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

sabahdan beri düşünüyorum araç şimdi manifold içerisinden piston vakumuyla boğaz kelebeğinden havayı çekiyorsa,bizde manifold içi vakumu çok az arttırsak bile performans artışı olurmu



Aracı fakir karışıma düşürüyorsun. Bu yüzden yakıt sana azmış gibi gelebilir ama afr ayarıyla oynadığın için orta vadede sübap erimesi ile karşılaşacaksın. Astarı yü...
Yoruma Git
Yorumun Devamı ~Furkan61~ - 6 yıl +5
Verdiğiniz havayı manifolddan veriyorsunuz, motora "ölçülmemiş hava" gönderiyorsunuz. Motor debimetreden geçen havaya göre yakıt karışımı hazırlıyor. Bu da faki...
Yoruma Git
Yorumun Devamı goodorevil - 6 yıl +3
N
6 yıl
Yarbay

Vakumu siz arttıramazsınız onu motorun kendisi oluşturuyor.
Ayrıca vakumu artırmak değil manifold basıncını artırmak performans artışı sağlar.



D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

manifoldu üsten delip t ile kapalı içi boş tüp bağlasak hortumla manifold içi basınç elde edermiyiz


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
6 yıl
Yarbay

hava girişine hidrojen veren sistemler var. malum havadaki oksijen miktarı her zaman aynı değil. yüksek kesimlerde hava inceldiği için oksijen miktarı düşebiliyor. bu sistemler ile yanmanın ideal şartlarda olması sağlanıyor. denemedimf fakat 15-30 hp artış olduğunu iddia ediyorlar.

vakumun artmasının bir faydası olmaz bence. zaten yanma odasında çekiliyor sıkışıyor falan o konuda bir eksik olacağını sanmıyorum.



D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

kapalı tüpü takınca manifolddan araç rolantinin altına düşmeye başladı boşta,çıkartınca rolanti normale döndü bu basıncın arttığına kanıtmıdır acaba



H
6 yıl
Yüzbaşı

Boşuna pek bir şey düşünme.Yapılabilecek en iyi şey emme manifoldu öncesinde olan bütün parçaların hava ile olan sürtünmesini azaltıp,boruları minimum uzunlukta ve eğim vermeden düz bir şekilde boru kullanarak minimum basınç kaybı oluşturmak olur.Bu da düşünülerek üretilmiştir zaten.Belki sonradan modifiye ile bir şeyler yapılabilir.En iyisi kaliteli bir hava filtresi kullanmak.Ve boruların içini temiz tutmak.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @DonsuzBalık
B
6 yıl
Binbaşı

vgt (vakum ...) diye bi tasarruf cihazı peydah olmuş
deneyen bilen varmı.



D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: hearthland

Boşuna pek bir şey düşünme.Yapılabilecek en iyi şey emme manifoldu öncesinde olan bütün parçaların hava ile olan sürtünmesini azaltıp,boruları minimum uzunlukta ve eğim vermeden düz bir şekilde boru kullanarak minimum basınç kaybı oluşturmak olur.Bu da düşünülerek üretilmiştir zaten.Belki sonradan modifiye ile bir şeyler yapılabilir.En iyisi kaliteli bir hava filtresi kullanmak.Ve boruların içini temiz tutmak.
motorda hava filtresi-komple düz boru egsozda var

deneme amaçlı tüpü 3 yerden deldirip 1 mainifolda ikisi dışardan havayı alıcak şekilde koydum, araç şehir içi 8 litreye düştü,

bu da videolu kanıtım Videoyu izlemek için tıklayınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

şimdi istediğim turbonun basıncı kadar olmasada manifolda bir delik daha açsam t ile çift boş tüp bağlasam, basınc artarsa hp de artarmı



H
6 yıl
Yüzbaşı

Şimdi yanlış anlamadıysam emme manifoldunu delip direk havayı buradan çekiyorsun.
Eğer buysa,yaptığın çok zararlı bir şey olur.Havadaki pislik,toz vs. silindirleri çizme riski vs çok zararlı çıkarsın.Sonra gelsin yağ yakmalar.Performans kaybı.
Yakıt videosu paylaşmışsın ancak eski hali yeni hali önemli.36 km/h için ortalama bir yakıt zaten bu.
Ayrıca bu boruyu kısa tutarsan motor etrafındaki sıcaklıktan dolayı bir çekiş problemi ortaya çıkar.Uzun tutarsan basınç kaybı yaşarsin yine sıkıntı.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @DonsuzBalık
D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: hearthland

Şimdi yanlış anlamadıysam emme manifoldunu delip direk havayı buradan çekiyorsun.
Eğer buysa,yaptığın çok zararlı bir şey olur.Havadaki pislik,toz vs. silindirleri çizme riski vs çok zararlı çıkarsın.Sonra gelsin yağ yakmalar.Performans kaybı.
Yakıt videosu paylaşmışsın ancak eski hali yeni hali önemli.36 km/h için ortalama bir yakıt zaten bu.
Ayrıca bu boruyu kısa tutarsan motor etrafındaki sıcaklıktan dolayı bir çekiş problemi ortaya çıkar.Uzun tutarsan basınç kaybı yaşarsin yine sıkıntı.
normalde bu araç ortalaması 10 litre,normali 11-12-14 arası

sadece hava filtresi ve komple düz boru egsoz ile istanbul şehir içi dağ yolarında 10 litre

tüp uygulaması sonrasında aynı yol 8 litre tuttu

her şeyi düşünüp,sürekli parçalrın yerinide değiştirdim, şuanki düzen bu şekilde günlük kullanım için,uygun
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >



D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

makine motor uzmanı mühendisler özelden yazabilirmi sormak istediğim sorular var,



H
6 yıl
Yüzbaşı

Anladığım kadarıyla sen burda kendin ek bir air intake sistemi yapmaya çalışmışın.Normal sisteme ek.Borular dar olduğu için havanın emiş hızı artıp basıncı azaltmışsın.Aynı zamanda sıcaklıği da azalmıştır.Zannediyorum ki ana air intake’e ilave bağlantı var burda.Belki şu olmuş olabilir.Burdan gelen hızı yüksek olan hava ana sistemdeki yüksek basınçlı havayı türbülansa sokup motor içinde daha homojen bir karisimla birlikte daha verimli bir yanma elde etmiş olabilirsin.Burdan gördüğüm kadarıyla bu şekilde yorum yapabiliyorum.
Başka bir açıklama aklıma gelmiyor şu an.Detaylı incelemek gerekli.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
6 yıl
Yarbay

Konuda bahsedilen cihaz vgt vakum gücü teknolojisi YouTube dan izliyorum videoları ama çok pahalı 750 tl vermeye içim el vermiyor ama etkisi tasarrufu gerçekten çok iyi



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

A
6 yıl
Teğmen

Electric SuperChargers Mythbusted Bu videoda elektrikli süper şarj efsanesini test etmişler. Yani sizin bahsettiğiniz vgt nin yüzlerce katı miktarda basınc ve akım sağlayacak şekilde yanma odalarına hava basıyorlar sonuç hüsran. Her motorun belli bir sıkıştırma oranı vardır bu yazılımla sabittir yani çok ekstrem bir durum olmadığı süreyle AFR kolay kolay bozulmaz. Siz ihtiyaç duyduğunuz güç için pedala bastığınızda boğaz kelebeği yeterince havayı alacak kadar açılır. Bunu debimetre olarak adlandırdığınız akış ölçerden gelen veri ile ayarlar. Gelen havaya oranla da yakıt basar eğer hava gereğinden çok gelirse kelebek pozisyonunu kısarak akışı engelleyecek ve fabrikasyon verisini koruyacaktır. Yok ekomaxmış yok pedalcommandermiş efendime söyleyeyim vgt imiş arkadaşlar bu firmaların hepsi yıllardır türeyip piyasada tutunadan yok olan firmalardır sadece bir kaç yıl saf vatandaşları kazıklayıp yolunu bulan firmalardır. Kanmayın 750 lira buna vereceğinize gidin adam akıllı bir yazılım yaptırında bari gücünüz olsun :)



D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

bendeki vgt deil ama ondan daha iyi denedim bendekide vgt benzerleride bos silindir ici para vermeyin benkini saniyede toplama parcalardan yaptirdim

hatta cift tuplu sistemdi dieri vakum yaptiriyodu o zaman tek borudan hava aliyodu..tekini iptal ettim cift yeeden hava aliyo simdi aracin tepkisi alt devir dahada artti

manifolddan deldirsem bi tup daha baglasam verim alirmiyim acaba nozul orani ne yapmaliyim yada mesala deldirsem verim alamassam kor vidayla kapatabilirmiyim kapanirsa daha da ileri gidebilirim



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

istanbul ici denemek isteyen benle iltibata gecebilir..



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

tekrar ediyorum.bendeki vgt deil daha iyisi ozel yapim ve asla bosa 750 tl vermeyin aynisi daha performanslisini ben size deodorant sprey kutusuylada yaparim parada istemem neyse usteki sorularimâ cvp istiyorum



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

N
6 yıl
Yarbay

Yalnız yaptığınız uygulamada şu an motora filtre edilmemiş hava giriyor. Orta-uzun vadede motorun aşınma hızı artacaktır.
Gördüğüm kadarıyla hava emiş ağzını genişletmişsiniz. Bu yöntemle atmosferik araçta ufak bir performans artışı olabilir ama ne kadar kazanç sağlar meçhul.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2019; 12:30:49 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
6 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: nacker

Yalnız yaptığınız uygulamada şu an motora filtre edilmemiş hava giriyor. Orta-uzun vadede motorun aşınma hızı artacaktır.
Gördüğüm kadarıyla hava emiş ağzını genişletmişsiniz. Bu yöntemle atmosferik araçta ufak bir performans artışı olabilir ama ne kadar kazanç sağlar meçhul.
beyler suan bi tup daha bagladim motorda zaten titresim azdi simdi sifira indi.ama yakit tuketimi o.5 litre fark etti arac cok az daha atikleşti ama komperesyon dahada azaldi yok gibi.ayagimi gazdan cekince en ufak yigilma yok 80le gidip ayagimla gazi ceksem 200 metre sora anca 60 inio duz zeminde son aracin us arac 1000 devirle gidiyo 900 deviride kabul ediyo rolanti ise 800 750 arasi

yani ben baya ileri gidip maksimum kapasitesine ulastim bi yandan isi cozdum zaten son pompayi kendim yapip bagladim meger mantik su komperesyon aracin az miktar sakli gücü buda alt devirde aracin daha az anlik yakitla daha daha rahat gitmesini sagliyo

< Resime gitmek için tıklayın >



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >