| yani bu araba bir balon bence. sırf ekonomi için gitmeyen bir araç yapmışlar. arabayı mıy mıy kullananlar için ideal bir seçim olur. |
| Yanlışın var asıl yardımcı motor elektrik motoru.Elektrik motoru sadece düşük hızlarda devreye giriyor.Zaten bu araç özellikle yoğun trafik ve dur-kalkın çok olduğu yerlerde a... |
| Yanlışın var asıl yardımcı motor elektrik motoru.Elektrik motoru sadece düşük hızlarda devreye giriyor.Zaten bu araç özellikle yoğun trafik ve dur-kalkın çok olduğu yerlerde avantaja dönüşüyor.Daha az güçteki elektrik motoru nasıl ana motor olsun? |
|
sunroof u chr a koysalar çok güzel olurmuş. hybrid için toyotanın mtv baskısı yapması gerekir. ötvde yapıyorlarda insan için mtv daha önemli. adam aracı kaç paraya... |
|
sunroof u chr a koysalar çok güzel olurmuş. hybrid için toyotanın mtv baskısı yapması gerekir. ötvde yapıyorlarda insan için mtv daha önemli. adam aracı kaç paraya aldıysa ona göre satıyor. mtv ise büyük kayıp. |
|
heh güzel kahvaltı'da iyi gider :D eline sağlık. bu arada olumsuzluklara sunroof'lu modellerde tavandaki anlamsız çıkıntı da eklenebilir. bence ilk makyajla düzeltmeliler... benim gibi boyu nispeten uzun kişilere çok rahatsızlık verecektir. hiç binmedim içine ama görüntülerde bile çok eğreti duruyor. |
![]() ![]() Hocam ben onu koltuk oturma pozisyonuna bağlamıştım |
Eline, emeğine sağlık Muharrem, eski dostum. ![]() Testi inşallah akşam izleyeceğim, testlerini her daim keyifle izliyoruz özellikle DH Otomobil Genel Eski Üyeleri olarak. Benim gördüğüm eksikler de senin dediğin gibi Car Play & Android Auto'nun sunulmuyor oluşunun yanında Pasion pakette dahi navigasyonu bari standart olarak sunmaları gerekiyordu. O aracı aldığın zaman şehir içi veya dışı tek rehberin cep telefonun kalıyor. Bu arada kanalında sürekli Civic RS test et diyorlar, yakın olsak birlikte güzel bir test çıkarırdık benim araçla kardeşim, hayırlısı. Kolay gelsin. |
Yorumun beni çok sevindirdi. Teşekkür ederim. Civic Rs 'i bir test edemedim Dizel otomatik olanı test ettim yakın zamanda, ille de RS olsun istiyorlar |
|
sunroof u chr a koysalar çok güzel olurmuş. hybrid için toyotanın mtv baskısı yapması gerekir. ötvde yapıyorlarda insan için mtv daha önemli. adam aracı kaç paraya aldıysa ona göre satıyor. mtv ise büyük kayıp. |
Taner Göde, fanatik de olsa Cihan , sen vardın daha birkaç kıymetli arkadaş tabi ki.İnan direksiyon tasarım videonu izlediğim anda ben de soluğu işini iyi yapan bir direksiyon kaplamacıda aldım. Söylediğin şey çok mantıklıydı; tutacka yerler delikli deri, üst ve alt kısımlar alcantara (yıpranma olayı göz önüne alındığı zaman)... Şeridine kadar çok beğendim ve aracın iç / gösterge dizaynına uygun hale getirdim. Bu anlamda modelin için çok teşekkür ederim. ![]() < Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > |
| şimdi uzun yolda 150-160 giderken, yani elektrikli motor devre dışı iken, bu araba 88 hp mi güç üretiyor yoksa 122 hp mi? |
|
Merak edenler için videoda yapilan karma gün içi kullanım, eko açık ve eko puani 95 sonucu 4.9Lt/100KM. Parkur olarak 1.4tsi ile pedal tepkisine gore 6.5-7.5LT yakılacak bir parkur. Zaten inceleyen arkadaş o kadar narin kullanmış arabayi 95/100 eko puani almış. Video boyunca müşteri temsilcisi konuştuğundan detayli reklam olur bundan ancak yine de günlük istanbul kullanimi bir fikir veriyor, bana hybridlere gore biraz fazla geldi. O parkurda ayni fiyata alabileceğiniz bir dizel otomobil çok daha verimli olabilirdi. |
![]() ![]() @iquique hocam 5200 devirde araç 98 hp güç üretiyor. Yani son hızlara yaklaştıkça içten yanmalı ile devam :) |
| yani bu araba bir balon bence. sırf ekonomi için gitmeyen bir araç yapmışlar. arabayı mıy mıy kullananlar için ideal bir seçim olur. |
Defalarca ilgili konulara yazdım, şimdi sadece özet bilgi vereyim. Yüksek hızlarda ve ani hızlanmalarda her iki motor da birlikte çalışır. Hibrit araçlarda ana motor elektrik motorudur, benzin motoru yardımcı motordur. Detay için Google'ye 'donanımhaber MG1 MG2 bulentcandan' yazın, çıkar. |
|
Toyota'nın Hybrid Synergy Drive (HSD) sistemi 3 adet motordan oluşur: Benzin motoru, MG1, MG2. MG1'i (Motor-Generator) benzin motoru çevirir ve elektrik elde eder, bu elektrik MG2'de kullanılır veya bataryaya şarj edilir. MG2 döner ve tekerleklere güç aktarır. Bu durum tipik bir 'seri hibrit' sistemdir ve gördüğünüz gibi MG2 (tekerleklere tahrik veren elektrik motoru) ana motordur. Gaz pedalına daha çok bastığınızda Power Split Device (PSD) üzerinden benzin motorunun güçü tekerleklere aktarılır. Görüldüğü gibi benzin motoru 'paralel hibrit' mantığı ile çalışmıştır ve yardımcı motordur. HSD, hem 'seri hibrit' hem de 'paralel hibrit' olarak çalışabilir. 1.8L versiyonunda kombine güç 122HP'dir. |
|
Videolarınızı ilgiyle takip ediyorum , güzel tarafsız bir video olmuş. Bana göre en büyük artıları: -Yerli üretim olması -şehir içi düşük yakıt tüketim sunması( otopark testinde sinan koç istanbul trafiği için 4.5 lt lerden bahsetmişti.) -donanım bolluğu En büyük eksileri -arka baş mesafesi -android auto apple car play olmaması -Yalıtım olarak kötü olması, özellikle yol sesi -mtv dezavantajı |
| Yeni kasa araç çıkarıyorsun, hem de hybrid ama yalıtım konusunda zerre gelişme yok. |
|
| Testi izledim eline sağlık ancak merak ettiğim bir husus elektrikli motor kaç km/h hıza kadar devrede? Yarislerde bu sınır 50 km/h hıza kadar devrede kalıyordu dolu olduğu taktirde. |
| rampada zamk gibi durmak için fazla araç aramaya gerek yok. tam otomatik yada yokuş kalkışı olan yarı otomatik her araç bunu yapar. |
Hibrit araçlarda elektrikle uzun mesafe gideyim mantığı yanlıştır. Gerçek mantık şudur; fren yaptığınızda, benzin motorunu ısıtırkenki (kalorifer için de olabilir) sürede, vs. topladığımız enerjiyi bataryada depolayıp bir sonraki ihtiyaçtan kullanmaktır. Bir de; hibrit araçlarda güçsüz fakat verimli çalışan Atkinson çevrimi kullanılır ama alt devirlerdeki güçsüzlüğü elektrik motoru doldurur. Termal verimi yüksek benzinli motor sistemde kilit noktadır. Bütün bunlar eklenince yakıt tasarrufundan bahsedilir. Yoksa sadece elektrik motoruyla 40km/h sabit hızla düz yolda anca 2-3km mesafe gidebilirsiniz. |
Haftasonu yeni Corolla'nın lansmanı vardı. Bayide detaylı şekilde inceleyip, test etme fırsatı bulmuştum. Dün de lansman bittiği için saolsunlar daha uzun süreli test etme ve videoya alma fırsatı sundular. Bende detaylı bir inceleme çıkartmaya özen gösterdim.
Araç öncelikle eksiklerini güzel kapatmış, donanım anlamında fazlası ile memnun edici,
Olumlu yönleri;
-sunroof gelmiş,
-head up display var,
-arkalar bağımsız süspansiyon,
-oldukça konforlu bir araç,
-adaptif cc bu araca da gelmiş,
-jbl ses sistemi alınabiliyor,
-ülkemizde üretilmesi
-hybrid tüketimde günlük kullanım için dizeli aratmaz
olumsuz yanları,
-F1 vites yok,
-orta konsoldaki 9" lik ekran daha şık tasarlanabilirmiş,
-sürücü koltuğu biraz yüksekte kalıyor,
-apple car play ya da android auto yok,
Araç hakkında sorunuz olursa elimden geldiği kadar cevap veririm arkadaşlar. İzlemek isterseniz link aşağıdadır.
Videoyu izlemek için tıklayınız
Herkese kazasız belasız, keyifli sürüşler dilerim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.