| Usta şoför arkadaş a baya ustaymis.Dizel arabalarda hareket halinde 1 e atılmaz ve çoğu kasis 2 de geçilir.Benzinli araçlarda kasisin duruma göre 2 den 1 e bile düşü... |
|
Usta şoför arkadaş a baya ustaymis.Dizel arabalarda hareket halinde 1 e atılmaz ve çoğu kasis 2 de geçilir.Benzinli araçlarda kasisin duruma göre 2 den 1 e bile düşürülür. Ama 3.viteste kasis geçmek.Yani... |
|
Arabasına göre değişmekle beraber 2. vites 1000 devirden girilip devam edilebilir ama 3 vites 1000 devirle devam etmeye çalışmak motoru zorlar. Durumuna göre 3den 2 ye hatta 2 den... |
|
Arabasına göre değişmekle beraber 2. vites 1000 devirden girilip devam edilebilir ama 3 vites 1000 devirle devam etmeye çalışmak motoru zorlar. Durumuna göre 3den 2 ye hatta 2 den 1e dahi geçilebilir. Takılmayın kullanın debriyajınızı. |
|
Arabasına göre değişmekle beraber 2. vites 1000 devirden girilip devam edilebilir ama 3 vites 1000 devirle devam etmeye çalışmak motoru zorlar. Durumuna göre 3den 2 ye hatta 2 den 1e dahi geçilebilir. Takılmayın kullanın debriyajınızı. |
| Yapılması gereken o zaten nasıl bir mantık fazla debriyaj kullanıyosun o zaman viteste atmayalım |
|
Usta şoför arkadaş a baya ustaymis.Dizel arabalarda hareket halinde 1 e atılmaz ve çoğu kasis 2 de geçilir.Benzinli araçlarda kasisin duruma göre 2 den 1 e bile düşürülür. Ama 3.viteste kasis geçmek.Yani... |
| Çok ustaymış:D vites küçültmeden geçtiğimi hatırlamıyorum. Spor yay jant vs etkenleride var tabi bende |
| Kasislere tam debriyaj yani boşta girerim. Yavaş girerim hızlı girmeye gerek yok sonra araba eskidikçe trim sesleri gelir. Kasisten çıkarken de hız durumuna göre vitesi seçerim. Genelde 2. vites olur bu. |
| Benim araba otomatik ama kasise hiç hızlı girmedim bugüne kadar ve dikkat ediyorum hep 2.viteste geçiyorum gerçi DSG de zaten 1.vites kullanılmıyor ama 70 ile giderken 7.vitese atan bir şanzıman bile kasiste 2 ye kadar düşüyor yani gerisini siz hesap edin. |
| Kasisten geçerken frene basılmaz, devamlı frene basarsanız fren diskinize ve balatalara zarar verirsiniz. |
| Motorun gücüne göre yüksek vites düşük viteste sıkıntısız gidebilir de. Ama tipik 2 litre altı bir motorsa yüksek viteste düşük devir pek sağlıklı olmaz. |
| Bende frene basarak yavaşlarım kasise yaklaşınca debriyaja basarim freni bırakırım. Fren yaparak kasise girilmez. Bazi arkadaslarim var kasisten sonra devir düştüyor, arabayi titrete titrete hizlandiriyorlar, 3. Viteste valla ben acıyorum arabalara |
| Kasisi görünce aracı boşa atar ve yaklaşınca frene basarım,tam kasise gireceğim zaman freni bırakırım araç kendi halinde kasisten geçince de ikinci vitese atar yola devam ederim... |
|
İyice yavaşlarsam 1'e atmak zorunda kalıyorum. (1.0 68hp) |
|
İyice yavaşlarsam 1'e atmak zorunda kalıyorum. (1.0 68hp) |
|
|
|
bence ne olursa olsun araç hareket halindeyken 1.vitese atılmaz. 1.vites kalkış vitesidir, kasislerde ve dönüşlerde tam debriyaj yapıp turu veya kasisi tamamlayıp genelde 2.vitesle yavaş dokunuslarla hızlanıyorum. motor kendine gelene kadar yüklenmemekte fayda var. zaten motorun o an ki tepkisinden anlıyorsunuz. |
Yoksa rampada vs yavasladin gaza azcik bastin arac durmaya yaklasinca hemen 2-1-2 yapiyor. Bir de bazen vitesi degistirmeden biraz once gostergede vitesi yukseltiyor. O sebeple de gozle yakalayamaz hale geliyorsun 1’i |
|
Debriyajı kullanmayacaksak kaldırıp atalım bari. Ne o çok fazla debriyaja basma, çok fazla frene basma. Oldu olacak çok fazla direksiyon da çevirmeyelim bozulur felan... Ben her zaman vites küçülterek yavaşlarım, ani fren yapmam gerektiğinde bile vites küçültüyorum ve epey faydalı olduğunu düşünüyorum. Kasis felan farketmiyor yani. Dün mesela 110 ile sağ şeride tam geçtim arkadakiler hemen solumdan geçmeye başladı. Benim de önümde benden çok daha yavaş araba vardı, direkt küçülterek yavaşlayıp kurtardım. O usta şoför vites yükseltirken sırayla gidiyorken çok vites kullanmış olmuyor mu, 13 5 yapsa ya... |
| ben kasisleri, kasisin büyüklüğüne göre mümkün olan en düşük hızda ve boş viteste geçerim. çoğu zamanda hafif çapraz geçerim fazla sarsılmamak için . |
| İyi şoför "çok vites değiştiren" şofördür. |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >