Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
40
Cevap
605
Tıklama
0
Öne Çıkarma
God of War Kıdemli Tasarımcısı Microsoft'un Stüdyosu The Initiative'e Katıldı
B
5 yıl
Moderatör
Konu Sahibi

 
Microsoft'un birinci parti stüdyosu The Initiative bünyesine önemli isimler katmaya devam ediyor.

LinkedIn profilinde belirtilene göre, Chris O'Neill Ocak 2019 itibarıyla The Initiative için çalışmaya başlamış. Chris O'Neill daha öncesinde Santa Monica stüdyosunda ve Kojima Productions Los Angeles ofisinde çalıştı ve Metal Gear Solid Online, God of War III, God of War: Ascension ve God of War oyunlarında tasarımcı rolünü üstlendi.

Geçtiğimiz yıl içinde stüdyoya katılan diğer önemli geliştiriciler:

• Sunset Overdrive Yönetmeni Drew Murray
• Grand Theft Auto V Teknik Yönetmeni Tom Shepherd
• Rise of the Tomb Raider Baş Yapımcısı Brian Westergaard
• Lara Croft and the Guardian of Light Yönetmeni Dan Neuberger
• Tomb Raider Technical Sanat Yönetmeni Joe Stinchcomb
• SpaceX Kıdemli Yazılım Mühendisi Ben Diamand
• Red Dead Redemption Baş Yazarı Christian Cantamessa

Stüdyo ne veya neler üzerinde çalıştığı hakkında henüz bir açıklama yapmadı.




Bu nasıl bir fanlıktır ya.İnsan rekabet ister ki sektör gelişsin ivme kazansın ama sen farklısın konsol yöneticileri bile TGA da çıkıp konuştular birlikte gerçi senin önü...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Rcp272 - 5 yıl +8
Bir araba yarışının görsel olarak tek rakibi başka bir araba yarışı olabilir yalnız. Açık dünya olup olmaması türü farklı olanların yanında bir kriter değil, bir araba yarışın...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Metal-Gear - 5 yıl +6
MS un bu yaptığı son hamleler bence doğru ve güzel hamleler. Peşin fikirli olup, ortaya kötü işler çıkacağını düşünmek doğru değil. Bence bekleyip, sonucunu görmek g...
Yoruma Git
Yorumun Devamı İdrak İstimlak - 5 yıl +4
M
5 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

Niye öyle oyunlardan örnek veriyorsun? Mesela Forza Horizon 4 senin o oynadığın oyunlardan daha iyi grafiklere sahip, hatta bazı yerlerde "oha bu gerçek mi falan" diyorsun birde bu oyun açık dünya. Ghost of Tsushima gösterdiler onun o grafiklerle gelmesini mümkün görmüyorum, bir tek Horizon Zero grafik konusunda iyi gözüküyor, onda da öyle grafik yapabilmek için baya uğraşmışlar çünkü makinenin kapasitesi belli.

Alıntıları Göster
Bir araba yarışının görsel olarak tek rakibi başka bir araba yarışı olabilir yalnız. Açık dünya olup olmaması türü farklı olanların yanında bir kriter değil, bir araba yarışında, tek bir arabanın sakladığı rigging, script tabanı, animasyon bilgileri ile, third person herhangi bir oyundaki karakterlerinki aynı değil. Görsel efektler ve yapılabilecek işler sayısı da aynı değil. Bütün araba yarışları fotorealistik görünüyor zaten. Forza eğer PS4'e de çıksa grafikleri yine aynı olurdu çözünürlük haricinde. Gran Turismo Sports oyununda da bu gerçek mi diyebileceğiniz yerler var örneğin, onda da araçlar özellikle fotorealistik kalitedeydi. Çünkü o araba yarışı, diğer tür oyunlar kadar sistemi yoracak bir şey yok.

Ben çeşitli ülkelerdeki oyun geliştiren gruplardan tasarım işi alıyorum Artstation üzerinden. Yeni nesil standartları karşılayan, shader programlamaları da dahil yapıp teslim ettiğim araba modelleri de oldu, karakter veya ortam modelleri de oldu, silah tasarımları da oldu. Araba işi geldiği zaman görsel kıstaslarım daha geniş oluyor. O yüzden bana daha geniş bir low - med poly aralığı veriyorlar, daha geniş çözünürlük aralıklarına sahip texture kıstasları veriyorlar, daha karmaşık shader programlamaları yapabileceğime dair izin veriyorlar. Çünkü yaptığım işi teslim ettiğimde, bu iş araçları rigleyen ve scriptleyen, diğer düzenlemeleri yapan, üzerlerine görsel efektleri kurgulayan ekiplere gittiği zaman geniş yeteneklere sahip bir karakter kadar üzerinde çalışması gereken iş yükü olmuyor. Diğer tarz oyunlarda ise bu kıstaslarım daha dar oluyor. Bu da doğrudan sistem performansını etkileyen bir durum. Kullanılan oyun motoruna göre de kıstaslar değişebiliyor. Portfolio'm üzerinden inceleyebilirsin istersen 3A oyun geliştirme ile olan alakamı:
https://www.artstation.com/evren01

Bu bahsettiğim şey görsel efektler içinde geçerli, bir araba yarışı oyunundaki görsel efekt sayısı ile bir third person action oyunundaki aynı değil ki. Üzerinde çalıştığımız yüzlerce değişken var, hatta binlerce.

==========================
==========================

PC - Xbox cephesinin en iyi grafikli oyunlarından biri olan Gears of War 4'ü baz alır, bunu Uncharted 4 ile, God of War ile ya da diğer ps exc oyunları ile karşılaştırırsın örneğin. Ben UC4 - GEOW4 olarak bir kaç örnek resim atayım. Her ikisi de oyun içinden alınmış yüksek çözünürlüklü ekran resimleri, üstteki 4'lü UC4, alttaki 4'lü GEOW 4:

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

======

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Burada görülüyor ki third person oyunlarda aşağı yukarı benzer görseller verebiliyor her iki konsolda. Ancak PS4 exc oyunları bu konuda 1 tık yukarıda görünüyor. UC4'ten sonra çıkan oyunlarda bu durum daha iyi yerlere taşındı, çok fazla oyun gelmese de açık dünya - third person olarak Spider Man'i baz alabilirsin mesela, Horizon Zero dediğin gibi çok yol katetti açık dünya olmasına rağmen harika grafikleri vardı, aynı tarza sahip olupta yanına yaklaşabilecek pek fazla oyun yoktur grafiksel anlamda. God of War zaten özellikle çevre dizaynında fotorealistik görsellere sahip çoğu yerde. Bunları alıp GEOW 4 ile karşılaştırsam ortaya daha açık ara bir fark çıkar yani. GEOW 4'ü baz aldım çünkü bence Xbox'ın en iyi grafikli oyunlarındandır. Olay kaç pixelde kaç'a upscale edildiği değil, temel çözünürlük zaten 2K olduktan sonra iş Shader programlamaya ve optimizasyona bakar. Bu tekniklerde PS4 konsollar arasında daha üstün bir platform, exclusive oyunlarda daha farklı bir grafik kütüphanesinden faydalanılıyor, sadece DX Shader üzerinden gitmek zorunda değiller. Bu geliştiricilerin çalışma prensibi ile alakalı sistemlerin gücünden ziyade. Sistem gücünün farkını ise, iki platformada çıkan konsol exc oyunlarda görüyoruz. Red Dead 2 mesela, Xbox One'da tartışılmaz daha güzel görünüyor. Başka da verebileceğim pek fazla bir örnek yok. Zaten tüm konsollar amd'nin dandik konsol mimarileri üzerine kurulu, başarılan işlere bakıldığında PS4 exc oyunlarının grafiksel başarısı neyin taraftarı olursanız olun takdir edilesidir.

Onun haricinde, hikaye, güzel bir oyun olma, oynaması zevkli bir oyun olması gibi kriterlerde yorumlarınıza bir şey demiyorum. Çünkü herkes bir şeyin fanı olduğundan o konuda internet ortamında laf anlatılabilecek bir insan evladı çıkacağını sanmıyorum. Ama teknik işler zevk işi değildir, sabittir, o yüzden bunun üzerinde konuşmak daha mantıklı geldi bana siz konusunu açtığınız için.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 24 Ocak 2019; 8:55:47 >

G
5 yıl
Yarbay

M
5 yıl
Yarbay

Ryse'ın grafikleri de çok güzel, ancak özellikle doğal ortamlarda bir Uncharted 4 kesinlikle değil. Zaten bir önceki mesajımda da paylaştım, bu nesilde bu grafiklerin aman aman olmaması imkansız açıkçası, daha nasıl olması lazım bilmiyorum. Last of Us bir PS3 oyunudur, Ryse kadar iyi grafikleri tabii ki yok olması mümkün değil. Last of Us 2'yi kastediyorsan o henüz çıkmadı, gösterilen video ise CGI kalitesine yakındı görsel açıdan. Son sürümde ne olacağını bilmiyoruz. Last of Us şu an burada bir karşılaştırma ürünü olamaz sanırım. Ryse veya başka oyunlara karşı Horizon, God of War gibi oyunlardan sahneler getirirsem fark daha da açılacaktır.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Ryse'daki özellikle oyun içi karakter tasarımı (grafiksel gerçekçilik bazında) God of War'ı örneğin karşılaştırırsam arada muazzam bir fark var. Yukarıda paylaşmışsın örneğin.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

God of War'da CGI sahne diye bir şey yok, ara video sahnesi diye de bir şey yok çünkü oyun baştan sona tek plan, kamera kapanmadan videolara giriyor ve tekrar oyuna bağlanıyor. O yüzden yukarıda gördüğün Kratos, direkman oyunun başından sonuna kadar karşımızda olan Kratos'un grafiksel hali. Bu ayarda bir Xbox karakteri gösteremezsin örneğin. Diyorum işte, farklı grafik kütüphanelerinden faydalanılıyor PS4 ortamında. Shader Mühendisi Yibing Jiang, Zbrush Central'de bu konu hakkında konuşuyor teknik detaylarını merak ediyorsan. Benzer bir sunumu Ryse içinde bulabilirsin. Bu arada bu oyunların tümünü oynadım, Uncharted 4'ü de çıplak gözle baştan sona görmeni arzu ederdim, sanıyorum hiçbir PS exc oyunu oynamadın şu ana dek. Sadece youtube videoları, fragmanlar vs. izledin.

https://www.youtube.com/watch?v=aHmWZey9r9g




Bu mesajda bahsedilenler: @Mutlak.Sıfır
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.