Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
28
Cevap
1433
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Ağustos’ta otomotiv pazarı rekor kırdı: Tesla Model Y zirvede
M
9 ay (12680 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Ağustos’ta otomotiv pazarı rekor kırdı: Tesla Model Y zirvede
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, ocak-ağustos döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,24 büyüyerek 817 bin 345 adete ulaştı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları bu dönemde yüzde 8,05 artışla 654 bin 413, hafif ticari araç satışları ise yüzde 4,1 yükselerek 162 bin 932 olarak gerçekleşti.



Şimdiye kadarki en iyi Ağustos ayı



Ağustos ayında toplam pazar geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,78 artarak 101 bin 650 adete ulaştı. Böylece aylık satışlar bir kez daha 100 bin barajını geçmiş oldu. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 18,7 artışla 82 bin 215, hafif ticari araç satışları ise yüzde 6,77 yükselerek 19 bin 435 olarak kaydedildi.



Pazarın büyük kısmını oluşturan araçlar, düşük ÖTV oranlarına sahip A, B ve C segmentlerinde yoğunlaştı. C segmenti otomobiller 366 bin 708 adet ile yüzde 56 pay alırken, B segmenti 166 bin 469 adetle yüzde 25,4 paya sahip oldu. Gövde tiplerinde ise SUV otomobiller yüzde 62,8 pay ve 410 bin 891 satışla lider konumda.



Yakıt türü bazında ise benzinli otomobiller 304 bin 618 adetle yüzde 46,5 pay alırken, hibrit otomobiller 172 bin 366 adetle yüzde 26,3, elektrikli otomobiller ise 120 bin 857 adetle yüzde 18,5 paya ulaştı. Dizel otomobiller 52 bin 253 adetle yüzde 8, otogazlılar ise 4 bin 319 adetle yüzde 0,7 pay aldı.



Tesla Model Y’den rekor



160 kW altı elektrikli otomobiller yüzde 106,6 artışla yüzde 13,5 paya, 160 kW üstü elektrikliler ise yüzde 285,9 yükselişle yüzde 5 paya ulaştı. Toplamda Türkiye’de ağustos ayında 17.480 adet, ocak-ağustos döneminde ise 119.640 adet elektrikli otomobil satıldı.



Ayrıca Bkz.Tesla'nın Türkiye satışları Avrupa ile yarışıyor: Togg’u da liderlikten indirdi!



Tesla Model Y, ağustosta 8.730 adet satışla otomobil pazarının en çok satan modeli oldu. Renault Megane Sedan 4.454 adetle ikinci sırada yer alırken, ocak-ağustos döneminde lider Renault Clio HB 30.539 adetle pazarın zirvesindeydi. Model Y, aynı dönemde 25.756 adetle en çok satan dördüncü model konumunda bulunuyor.



Ocak-ağustos döneminde ise Tesla Model Y ve Togg T10X, sırasıyla 25.756 (%21,5) ve 21.070 (%17,6) adet satışla elektrikli otomobil pazarının büyük bölümünü oluşturdu.



Ağustos 2025 en çok satan otomobiller
Sıra Marka / Model Satış Adedi
1 Tesla Model Y 8.730
2 Renault Megane Sedan 4.454
3 Fiat Egea Sedan 3.477
4 Renault Clio HB 3.256
5 Fiat Egea Cross 2.439
6 Dacia Sandero Stepway 2.299
7 Toyota Corolla 1.947
8 Volkswagen T-Roc 1.829
9 Hyundai i20 1.733
10 Toyota C-HR 1.584


Ocak-Ağustos 2025 en çok satan otomobiller
Marka Model Satış Adedi (Ocak-Ağustos)
RENAULT CLİO HB 30.539
RENAULT MEGANE SEDAN 28.197
FİAT EGEA SEDAN 28.073
TESLA MODEL Y 25.756
BYD SEAL U 22.386
TOYOTA COROLLA 21.164
TOGG T10X 21.070
FİAT EGEA CROSS 17.991
TOYOTA C-HR 15.675
PEUGEOT 2008 14.561



Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/otomobil-ve-hafif-ticari-arac-pazari-ocak-agustos-doneminde-yuzde-7-24-artti/3675923
Kaynak:https://www.odmd.org.tr/

 Haberi Portalda Gör

Nasıl bir milletiz aklım almıyor artık. Hükümet kazığı çaktikca satış rekorları geliyor. Ben şahsen bu millete araçta vergiyi bu seviyede tutmaz mevcut vergileri X2 yapardım. Nası...
Yoruma Git
Yorumun Devamı muaz1984 - 9 ay +12
Asıl şu ÖTV ayarını çekmeselerdi(iktidardakilere dert oldu, ilk defa bir arabayı Avrupa'dan ucuza alması halkın), o zaman rekor neymiş görürlerdi.
Yoruma Git
serdarcenk - 9 ay +8
Togg toplamda Ağustosta 1249 araç satmış. Merak eden olursa diye bırakayım.
Yoruma Git
Storm Raider - 9 ay +4
S
9 ay (1763 mesaj)
Binbaşı

Asıl şu ÖTV ayarını çekmeselerdi(iktidardakilere dert oldu, ilk defa bir arabayı Avrupa'dan ucuza alması halkın), o zaman rekor neymiş görürlerdi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdarcenk -- 2 Eylül 2025; 16:52:08 >


X
9 ay (249 mesaj)
Teğmen

togg ilk 10 a girememiş ağustosta




S
9 ay (11035 mesaj)
Yarbay

Togg toplamda Ağustosta 1249 araç satmış. Merak eden olursa diye bırakayım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
9 ay (5376 mesaj)
Binbaşı

Nasıl bir milletiz aklım almıyor artık. Hükümet kazığı çaktikca satış rekorları geliyor. Ben şahsen bu millete araçta vergiyi bu seviyede tutmaz mevcut vergileri X2 yapardım. Nasıl olsa alacak onbinlerce yonca mevcut ülkede.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 4 cevap geldi.
E
9 ay (161 mesaj)
Teğmen

Engelli ötv indirimiyle çok araç satılmış ilginç demekki millet akıllandı keriz gibi ötv vermiyor artık



Y
9 ay (1497 mesaj)
Binbaşı

Bu rakam gerçekten çok az, durum iyi gitmiyor toggda...10f bir türlü çıkamadı gitti, acil rakamların yükselmesi lazım yoksa bu iş fazla uzun sürmeyecek gibi.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Storm Raider
E
9 ay (718 mesaj)
Yüzbaşı

ÖTV en çok Togg'u vurdu. Togg'a yazık oldu.
Tesla Model Y 4.8 mt uzunluğunda; Kodiaq boyutlarında büyük bir araç.
Yani Tesla Togg'dan 20 cm daha uzun.

Elektrikli araçlarda ÖTV değişmesi gerekiyor.
100kW kadar %10 ÖTV
100-150kW %20 ÖTV {Togg için}
150-200kW %30 ÖTV
200-250kW. %50 ÖTV
250kW üzeri %75 ÖTV





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 2 Eylül 2025; 23:50:00 >


T
9 ay (4625 mesaj)
Yarbay

alanların kaçı son tüketici kaçı fırsatçı galerici ona bakmak lazım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @muaz1984
S
9 ay (2459 mesaj)
Yarbay

Otomobilin çok pahalı bir ürün olduğu, çok pahalı alınıp pahalı satıldığı kabul edildi artık halk tarafından. Gayrimenkul gibi, ev gibi işte araba da çok pahalı tamam, neyse parası alacaz artık, almadığımız her an zarar deniyor.

Çoğu alanın yanına kâr kalıyor, hala otomobil pek zarar ettirmiyor da bu ülkede. Avrupa'da falan yerlerde geziyor ikinci eller, bizde maşallah her araba altın gibi.




Bu mesajda bahsedilenler: @muaz1984
M
9 ay (882 mesaj)
Yüzbaşı

Togg togg ne oldu? Bu hükümet seçim öncesi bütün vaadleri bir kenera bıraktı. Mitingler de sahte videoları yayınladılar, Öcalan'ı serbest bırakacak dediler, İşte ne partileriyle ortaklar dediler, şunu dediler bunu dediler seçimi kazandılar, şu hale bak. Bari Togg için bir şeyler yapın yazık



Bu mesaja 1 cevap geldi.
Z
9 ay (10810 mesaj)
Yarbay

İlk 10'da bir tane bile VW modeli yok.

Bu ülkede VW manyaklığı vardı. Noldu o VW fanatiği tiplere ? Yok mu oldu bu adamlar ? Passat sedan bitince VW fanları da mı bitti ?

Birisi açıklasın bu durumu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Z
9 ay (10810 mesaj)
Yarbay

Togg'un dahil olduğu vergi diliminde ÖTV'ye dokunmayacaklardı.

Orada ÖTV %10 iken pastayı Tesla Model Y ile yarı yarıya paylaşıyorlardı. Şimdi fiyatları zamlandı. İnsanlar zamlı fiyatın Tesla Model Y için değeceğini ama Togg için değmeyeceğini düşünüyorlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Murat.Ak
D
9 ay (111255 mesaj)
Yarbay

Yazık oldu togg a bizim yerli arabamiz 2,5 milyon lira elin arabası 2,3 milyon lira hemde yazılımı sorunsuz servis daha iyi (yorumlara göre) neden insanlar togg alsınlar ki bu ötv nin biran önce düzeltilmesi lazım yoksa içerde satilmayan bı ürün dışarda satilsada fayda etmez batar bu sirket




J
9 ay (1628 mesaj)
Binbaşı

Troc var hocam. 8. sırada.




Bu mesajda bahsedilenler: @zeytinkoy
M
9 ay (882 mesaj)
Yüzbaşı

Çok haklısın. Senin şu çıkarımını düşünemeyen bir yönetim var, o kadar acizler





Bu mesajda bahsedilenler: @zeytinkoy
İ
9 ay (999 mesaj)
Yüzbaşı

Esege mi binsin insanlar. Tabi ki alacaklar, bugün olmazsa da yarın. Araba bir ihtiyaç.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @muaz1984
M
9 ay (2457 mesaj)
Yarbay

Ülkenin içinde bulunduğu hukuk adaletsizliğine, gelir adaletsizliğine rağmen hala yandaşlık, hala yandaşlık.

Evet ciyak ciyak bağırıp yetmez daha daha diyen cebinde parası olan bir güruh var elbet.

Ama pazarda sokak sokak gezip daha ucuzunu nasıl bulurum diyen, fiyatı arş-ı ala ya çıkmış meyvelere gözünün ucuyla dahi bakamayan bir toplulukta var.

Sen yandaşlık yapacağım diye görmek istediğini görürsün.




Bu mesajda bahsedilenler: @joven