Bence indirme aşamasında yazılım linkini yanlış yazılım linki ile karıştırıp onu kurmazsanız ve kurulum esnasında elektrikler gitmezse brick olmaz. Diğer aşamalar zaten kablosuz bile yapılıyor ve risksiz. Sinyal gücünü 200 mw yapınca evin içinde mavi wifi dalgalarını gözle görebiliyorum :P şaka bir yana ciddi anlamda farketti.
Hocam bu akşam 2-3 kere wifi koptu. Modemde ve routerda ışıklar sönmedi ama. Yanıp sönmeye devam etti. Sebebini görebilmek için nereye bakmam gerekir acaba?
Düzeltme: yine koptu. işin garibi pc nin wifisini kapat aç yapıyorum anında bağlanıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agritux -- 8 Mart 2021; 21:40:10 >
@Oldskool hocam her şeyi yaptım. Yaklaşık 15 dakika rebooting sürdü. Sonrasında connection closed by foreign host dedi. Routerda power ve internet ışığı mavi yanıyor ama pc de gözükmüyor
@agritux ,hocam dediğniz gibi router ı ethernet ile pc ye bağladım fakat yine bir sonuç yok.192.168.1.1 e girmiyor veya süperonlinenın modeminin arayüzüne giriyor. Cihaz ayrıca modeme bağlı değilken pc ye bağlıyken de ethernet ışığı mavi yanıyor ilginç bir şekilde
Merhaba, Sqm ile beraber bir miktar hız düşümü aslındanormal zaten sizin de yaptığınız gibi hızın %85-95'i vs gibi değerler veriliyor ki trafiği ona göre şekillendirebilsin. Kalan kısım diğer paketlere kalsın, bufferbloat gibi sorunlar yaşamayalım vs diye. Ama 34Mbps->23Mbps olması normal değil. Ayar sıkıntısı olabilir. Benim düzenimde 1- en fazla 1,5Mbps vs oluyor sqm açık-kapalı hali. 33 yerine 32-31 küsür Mbps vs şeklinde Hatta göre ideal ayarları bulduğunuzda hız düşümü bile yaşamayabilirsiniz. Ama onun için sabırlı olmak ve çok zaman lazım
sqm ile wifi kopması normal değil. Hatta bayağı alakasız iki şey denilebilir. Sizce kabul edilebilir mantık normal bir şey mi bu? En başta sistem loglarına bakabilirsiniz. Hatta kernel log'larında bile neden olabileceğine dair ipucu bulabilirsiniz. Muhtemelen basit bir çözümü vardır ama ayarları kurcalamak lazım.
Hayır kesinlike katılmıyorum. SQM sadece oyuncular için değildir. Tamam esas oyuncular için büyük nimet onu zaten herkes biliyor ama oyunla vs işi olmayan insanlar için de çok gerekli bir eklenti. Çünkü sqm ütün trafiği şekillendirir, dolayısıyla netflix'inden tutun, torrentine, icloud backup'tan, google drive dosya paylaşmaya, torrent'e vs bütün kullanımda faydası vardır. Sqm'in kıymetini yoğun kullanım olunca anlarsınız. Hele bizim gibi 3-5 Mbps upload varsa.... Kendimden örnek vereyim. Ben öyle oyun vs oynayan birisi değilim. Ama en basitinden evde bir cihaz icloud'a backup yapmaya başlayınca (upload) bütün internet etkileniyordu. Televizyon netflix vs bile kalite düşürüyordu can çekişip. Şimdi sqm varken hiç haberimiz bile olmuyor ne backupdan ne torrentten. Ben şimdi nasıl vazgeçeyim...
superonline cihazının ip adresi 192.168.1.1 mi? Eğer öyleyse iki cihaz ip çakışması yaşıyordur. İki cihaz da 192.168.1.1 olamaz. İkisi arasındaki kabloyu çıkartın ve ikisinden birinin ip adresini değiştirin. Led'in mavi yanması normal
Merhaba, Elinizdeki model mir3 sanırım. Ona, x-wrt kurup deneyebilirsiniz. Ama 2.4GHz wifi konusunda sıkıntılı bir cihaz. Kurulum rehberi olarak mir3g ile benzer onu inceleyebilirsiniz. Bu konunun ilk mesajındaki rehberden bi tık daha farklı. rootfs0 kernel1 vs yazıyorsunuz cihaza.
Tavsiye eder misin derseniz ben etmem. Ama siz bilirsiniz. Kolay gelsin.
İnternet hızım 50 mpbs. Modem dibinde wifi ile 5 ghz ile hız testi yaptığımda 50, 2.4 ghz ile yaptığımda 30 mbps hız geliyor. Bu normal bi değer mi acaba. Değilse acaba sizin yukarıda bahsettiğiniz sqm yüklenirse artış sağlanır mı 2.4 de.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tb_fb -- 10 Mart 2021; 11:35:54 >
@0ldskool Hocam PC 2.4ghz den bağlanıyor. 2.4 GHz de hızım düşük. 20 tane falan 2.4 GHz wi-fi ağı var burada. Diğer cihazları hiç saymıyorum. Parazit çok. O sebeple girdiğim değerler yanlış büyük ihtimalle. 5 GHz ile telefondan yapıp girmeyi denemedim işin aslı. Ama paketinin maks değerlerinin yüzdelerini alıp girmeyi denedim. İşin garip bir yanı da, dsl raports da upload hızım 11 leri hatta 15 leri vuruyor uzun süre de kalıyor oralarda ve 5 ile kapatıyor. ben kurcalayıp bakayım. Teşekkür ederim. Ama sqm mantığını göz önünde bulundurunca 2.4e göre mi 5 e göre mi ayar yapmam gerektiğini kestiremiyorum. Çünkü bu şekilde sanki 2 farklı hızda internet hizmetim varmış gibi. Diğer ayarlar ile de oynadım bolca. Ama en düzgün sonuçlar genelde ön tanımlı sqm ayarları ile geldi.
@nike35 hocam paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Birazdan deneyeceğim. Referans ayarlar olması benim için çok iyi oldu. Teşekkürler.
Hocam, el ile uygulamak dışında verdiğiniz ayarları uygulamak için kendi ayarlarımı backup edip, içinde /etc/config klasöründeki sqm dosyasını düzenleyip sizin verdiğiniz ayarları girip kaydedip geri restore mı etmem lazım yoksa daha kolay bir yolu var mı uygulamanın :) ya da siz luci kullanmadığınız için mi bu şekilde verdiniz? Niyetim öğrenmek üşengeçlik değil yanlış anlamayın. Bir de benim hattım vdsl. sanırım sizin 44 olan değeri ben 34 yapacağım değil mi?
Bir de bende eth0.2 adında bir interface yok. Lan tarafına da mı sqm uyguladınız? Bende Lan tarafının adı br-lan. Ben lan tarafına uygulamamıştım.
Hem wan hem de lan için ayar yaptım. Gerekli mi bilmiyorum ama yaptım. Normal sqm arayüzünden değerleri girip kaydedip onaylayın. Benim hattım 35down6upload.
Edit: verdiğim komutları sqm dosyasına yazsanız da aynı işlem olur diye düşünüyorum. Hat değerleriniz aynı ise hicbir şey değiştirmeyin (35-6) restoreye gerek yok. Sqm dosyasını açın içindeki değerleri benim gibi yapın Ctrl+s kaydedin çıkın. Reboot yapın. Sqm yedeğini alın, sorun çıkarsa değiştirirsiniz eskisiyle.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nike35 -- 10 Mart 2021; 13:26:3 >
local ağdaki trafik için sqm gerekli değil hatta gereksiz. Çünkü yerelde gigabit bağlantınız oluyor, cihaz yerel trafiğe sqm yapabilmek için sürekli işlemciye yük binecek. Performans kaybı yaşamanız çok olası...
@0ldskool merhaba hocam iyi günler bende geçen gün konudan gaza gelip 4a gigaya openwrt yükledim ama internete çıkış yapamadım 4a yı router olarak kullanacağım, ana modemden interneti alıp hem kabloyla hemde wifi ile dağıtacak ama bu sırada ana modemde interneti yayacak yani çift modem olacak ama bu ayarları tam olarak yapamadım bu yüzden tekrardan orjinal firmware dosyasına geçiş yaptım ama openwrt hala aklımda kaldı bu şelilde kullanmak için nasıl bir ayar yapmalıyım.
Merhaba, Aslında bahsettiğiniz kullanım şekli için hiçbir ayar yapmanız gerekmiyor. Sizin problem yaşama sebebiniz IP çakışması olabilir. Modeminizin IP adresi 192.168.1.1 mi acaba? Eğer öyleyse openwrt ile modem çakışma yapabilir. En kolayı xiaomi'nin ip adresini değiştirmek.
Önce modem ile router arasındaki ethernet kablosunu sökün. Router'a bağlanın. 192.168.1.1 sayfasını açıp; Network -> Interfaces -> LAN -> edit ekranındaki ipv4 adress ayarını 192.168.1.1'den 192.168.x.1'e değiştirebilirsiniz. Örnek olarak ben 192.168.10.1 kullanıyorum. Bu sayede çakışma olmuyor. Kolay gelsin.
Düzeltme: yine koptu. işin garibi pc nin wifisini kapat aç yapıyorum anında bağlanıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agritux -- 8 Mart 2021; 21:40:10 >
Bu mesajda bahsedilenler: @0ldskool
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Oldskool
Bu mesajda bahsedilenler: @nalburs
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @agritux
Bu cihaza bunu kurabilirmiyim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @nalburs
Sqm ile beraber bir miktar hız düşümü aslındanormal zaten sizin de yaptığınız gibi hızın %85-95'i vs gibi değerler veriliyor ki trafiği ona göre şekillendirebilsin. Kalan kısım diğer paketlere kalsın, bufferbloat gibi sorunlar yaşamayalım vs diye. Ama 34Mbps->23Mbps olması normal değil. Ayar sıkıntısı olabilir. Benim düzenimde 1- en fazla 1,5Mbps vs oluyor sqm açık-kapalı hali. 33 yerine 32-31 küsür Mbps vs şeklinde
Hatta göre ideal ayarları bulduğunuzda hız düşümü bile yaşamayabilirsiniz. Ama onun için sabırlı olmak ve çok zaman lazım
sqm ile wifi kopması normal değil. Hatta bayağı alakasız iki şey denilebilir. Sizce kabul edilebilir mantık normal bir şey mi bu?
En başta sistem loglarına bakabilirsiniz. Hatta kernel log'larında bile neden olabileceğine dair ipucu bulabilirsiniz. Muhtemelen basit bir çözümü vardır ama ayarları kurcalamak lazım.
Hayır kesinlike katılmıyorum. SQM sadece oyuncular için değildir. Tamam esas oyuncular için büyük nimet onu zaten herkes biliyor ama oyunla vs işi olmayan insanlar için de çok gerekli bir eklenti. Çünkü sqm ütün trafiği şekillendirir, dolayısıyla netflix'inden tutun, torrentine, icloud backup'tan, google drive dosya paylaşmaya, torrent'e vs bütün kullanımda faydası vardır. Sqm'in kıymetini yoğun kullanım olunca anlarsınız. Hele bizim gibi 3-5 Mbps upload varsa....
Kendimden örnek vereyim. Ben öyle oyun vs oynayan birisi değilim. Ama en basitinden evde bir cihaz icloud'a backup yapmaya başlayınca (upload) bütün internet etkileniyordu. Televizyon netflix vs bile kalite düşürüyordu can çekişip. Şimdi sqm varken hiç haberimiz bile olmuyor ne backupdan ne torrentten. Ben şimdi nasıl vazgeçeyim...
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Eğer öyleyse iki cihaz ip çakışması yaşıyordur. İki cihaz da 192.168.1.1 olamaz. İkisi arasındaki kabloyu çıkartın ve ikisinden birinin ip adresini değiştirin.
Led'in mavi yanması normal
Bu mesajda bahsedilenler: @nalburs
Elinizdeki model mir3 sanırım.
Ona, x-wrt kurup deneyebilirsiniz. Ama 2.4GHz wifi konusunda sıkıntılı bir cihaz.
Kurulum rehberi olarak mir3g ile benzer onu inceleyebilirsiniz. Bu konunun ilk mesajındaki rehberden bi tık daha farklı. rootfs0 kernel1 vs yazıyorsunuz cihaza.
Tavsiye eder misin derseniz ben etmem. Ama siz bilirsiniz. Kolay gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tb_fb -- 10 Mart 2021; 11:35:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nike35 -- 10 Mart 2021; 11:8:53 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 3 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @agritux
@nike35 hocam paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Birazdan deneyeceğim. Referans ayarlar olması benim için çok iyi oldu. Teşekkürler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agritux -- 10 Mart 2021; 11:39:40 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @nike35 , @0ldskool
Bir de bende eth0.2 adında bir interface yok. Lan tarafına da mı sqm uyguladınız? Bende Lan tarafının adı br-lan. Ben lan tarafına uygulamamıştım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agritux -- 10 Mart 2021; 13:9:38 >
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @nike35
Normal sqm arayüzünden değerleri girip kaydedip onaylayın.
Benim hattım 35down6upload.
Edit: verdiğim komutları sqm dosyasına yazsanız da aynı işlem olur diye düşünüyorum. Hat değerleriniz aynı ise hicbir şey değiştirmeyin (35-6) restoreye gerek yok. Sqm dosyasını açın içindeki değerleri benim gibi yapın Ctrl+s kaydedin çıkın. Reboot yapın. Sqm yedeğini alın, sorun çıkarsa değiştirirsiniz eskisiyle.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nike35 -- 10 Mart 2021; 13:26:3 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @agritux
Bu mesajda bahsedilenler: @nike35
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Aslında bahsettiğiniz kullanım şekli için hiçbir ayar yapmanız gerekmiyor.
Sizin problem yaşama sebebiniz IP çakışması olabilir. Modeminizin IP adresi 192.168.1.1 mi acaba?
Eğer öyleyse openwrt ile modem çakışma yapabilir.
En kolayı xiaomi'nin ip adresini değiştirmek.
Önce modem ile router arasındaki ethernet kablosunu sökün. Router'a bağlanın. 192.168.1.1 sayfasını açıp;
Network -> Interfaces -> LAN -> edit
ekranındaki ipv4 adress ayarını 192.168.1.1'den 192.168.x.1'e değiştirebilirsiniz. Örnek olarak ben 192.168.10.1 kullanıyorum. Bu sayede çakışma olmuyor.
Kolay gelsin.
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Notre Dam