Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
35
Cevap
45764
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: VW Golf 1.4 TSI BMT 122 PS - Manuel Vites yakıt tüketimi (2. sayfa)
E
14 yıl (93 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: canmert2005

aynı motor ve şanzumana ait octavia kullanıyorum.Şayet yeni golfte mototr ve şanzumanda iyileştirme yapıldıysa bilgim dışındadır.
bahar aylarında klimasız,yaz lastikleri ile kendimi kasarak ancak 7.5 litreleri görüyorum,ankara trafiği.
kış aylarında kar lastiği ve cam buharlanmasın çabuk çözsün diye klima ile aynı güzergahta 9 litre civarı yakıyor.
aynı güzergahta şu an ağırlıklı olarak mecburiyetten hanım kullanıyor,araç son depo dolumunda 10,5 litre ortalama yakmış.
fabrika verileri şehir içi için 6,6 tutturabileceğine pek inanmıyorum.yeni golflerde start-stop ile 1 litre az yakabilirsiniz,bu da aracı 1500-2000 devir aralığında kullandığınızda 7 litre olarak tüketiminize yansır diye tahmin ediyorum.yeni golflerdeki start-stop sistemin ne kadar başarılı olduğunu ltfen test edin,size ışıklarda vb noktalarda sıkıntı yaratmayacaksa düşünülebilir,şayet bu sistemin çalışmasından memnun olmayıp kapalı tutarsanız,en iyi şartlarda 7,-7.5 litrenin altını göremezsiniz.(şehir içinde)

Golf 7 Golf6'ya göre 100 kg daha hafif ve rüzgar direnç katsayısı da değiştirilmiş. İşi bilenler yakıt tüketiminin azalacağını söylüyor.

http://www.salihertugrul.com/index.php/genel-konular/748-2013-volkswagen-golf-7-resmen-tantld

quote:

Golf 7'nin 4255 mm’lik uzunluğu Golf 6'dan 56 mm, 1799 m’lik genişliği ise eskisinden 13 mm daha fazla. Yükseklikse 28 mm azalarak 1452 mm olmuş. Bu sayede 0.27 Cd’lik rüzgar direnç katsayısına sahip aerodinamik bir gövde edilmiş. Hava direncinin azalması yakıt tüketimini azaltacağı gibi performansa da artı sağlayacak.


Yani diyeceğim o ki octavia ile aynı şanzumanı kullansa da başka parametreler var. 100kg baya bir etkileyebilir bence. nerden baksanız toplam ağırlığının %8-9'u kadar bir azalma..

Teşekkürler bilgiler için.



E
14 yıl (93 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: carabiner1


quote:

Orijinalden alıntı: kaan27m

ben de BMW 1.16d efficient dynamics var. start stop lu. onunla bile s.içi 6 lt altına inemiyorum. 1.4 tsi benzinli motorun 8 litre altında yakması hayal.

O hayal gerçek oldu.

Sizin arabanın değerleri nedir?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
E
14 yıl (93 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: EmreFB1907

1.2 105 bg sehirici 5.9
1.4 140 bg sehirici 5.4 yada 5.8 di sanirim

Peki 1.4 122 bg niye sehirici 6.6. Bunu anlamayadim .


1.4 140 beygir websitesinde dediğine göre 5.8 yakıyor evet, benim dediğim 122 beygir olan.



C
14 yıl (565 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: evrim

quote:

Orijinalden alıntı: carabiner1


quote:

Orijinalden alıntı: kaan27m

ben de BMW 1.16d efficient dynamics var. start stop lu. onunla bile s.içi 6 lt altına inemiyorum. 1.4 tsi benzinli motorun 8 litre altında yakması hayal.

O hayal gerçek oldu.

Sizin arabanın değerleri nedir?

Benimki DSG sehir ici 7-7,5 civari trafik durumuna gore sehir disi 5,5-6 normal kullanim ile.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
14 yıl (93 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: carabiner1


quote:

Orijinalden alıntı: evrim

quote:

Orijinalden alıntı: carabiner1


quote:

Orijinalden alıntı: kaan27m

ben de BMW 1.16d efficient dynamics var. start stop lu. onunla bile s.içi 6 lt altına inemiyorum. 1.4 tsi benzinli motorun 8 litre altında yakması hayal.

O hayal gerçek oldu.

Sizin arabanın değerleri nedir?

Benimki DSG sehir ici 7-7,5 civari trafik durumuna gore sehir disi 5,5-6 normal kullanim ile.

Sizinki Golf 6 mı 7 mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
13 yıl (2 mesaj)
Er

Benimde ilgilendiğim bi konu aslında golf 1.4 tsi 2011 model alıyorum manuel faydalı bi site teşekkrler



T
13 yıl (1518 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: evrim

Merhabalar,

Şehir içi tüketimi gerçekten websitesinde söylediği gibi 6,6 ve şehir dışı tüketimi 4.3'e kadar düşüyor mu? Mesela şu anda sizin arabanızde kaç yazıyor ve kullanımız nasıl(işe giderken uzun yol mu yapıyorsunuz ya da hep trafik de mi kullanıyosunuz??)

....

Sizin de belirttiğiniz gibi şehiriçi kullanım hem kişiden kişiye hem de trafikten trafiğe değişir..Şimdi imzamdaki aracımın ilk depo ortalaması 6.5 idi. Cumartesi günü işe giderken tripi sıfırladım, ortalama hız yaklaşık 40 km/h iken ortalama tüketimim de 5.4 idi. Aynı günün akşamında ortalama hızın çok düşük olduğu ( 10 km/h), çok yoğun ve kısa mesafe ( 5 km) bir trafiğe girdim. Orda da 10 Lt'nin üstüne çıktı..Aradaki farkları görebiliyorsunuz değil mi? Şimdi bu güzergahları devamlı kullanan 3 farklı kişi olsaydık, burası şenlik olmaz mıydı?

Benim izlenimim odur ki yeni Golf'te kullanılan bluemotion teknoloji gerçekten işe yarıyor ve bu kasa gerçekten de az yakıyor..İlle de fabrika verisini tuturuyor mu derseniz size cevabım şu olacak; Mevcut aracınız fabrika verisinden yüzde kaç sapıyorsa bunlar da o kadar sapar..



A
13 yıl (1 mesaj)
Er

merhaba aracım henuz 1200 km de sehırler arası 5.3 altına henuz dusemedım sehır ıcıde izmıtte su an için 8 9 arası ama zonguldakta yasıyorum yokus cok ve ortalamam sımdılık 9.5 11 arası degısıyor...10000 kmden sonra gerceklerı gorucez..yakıt harıç memnunum kısacası



C
13 yıl (4 mesaj)
Er

merhabalar, arabamı sehir içinde 300 km ( fethiye/muğlada ) kullandım 7-8 lt yakıyordu klimalı olarak kullandım.. şehirler arası nerdeyse 1000 km yol yaptım 120-140km aralıgında 5,5-6lt tüketim değerleri var.. şu anda 1300km civarı yol yaptım ortalamam 6lt..
şahsi fikrim sürüşüne göre değişiyor düşük devirde daha az yakıyor.90 km gidilmek şartı ile 4,3 olan şehir dışı değerlere ulaşmak mümkün. şehir içinde de kullanıma göre 6,6ya düşebilir.
seri ve yüksek devirli kullanım da ise 7-7,5lt den aşağı inmez bence..



K
13 yıl (730 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: evrim

quote:

Orijinalden alıntı: carabiner1


quote:

Orijinalden alıntı: kaan27m

ben de BMW 1.16d efficient dynamics var. start stop lu. onunla bile s.içi 6 lt altına inemiyorum. 1.4 tsi benzinli motorun 8 litre altında yakması hayal.

O hayal gerçek oldu.

Sizin arabanın değerleri nedir?

ben hala hayal olduğunu düşünüyorum. objektif tüketim verileri gelmeye başlıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
12 yıl (5 mesaj)
Er

Aracım 2013 golf 7 1.4 tsi manuel.

Uzun dönem kullanımımda yer yer sakin,ihtiyaç olduğunda sıkıştırarak 5000 km.ortalaması 6,5 litre.Eski aracım focus 2 tdci 109 bg.Yakıtlarında inanın hiçbir fark yok.Bence benzinli araç çok yakar efsanesi bitmiştir.Benim kullanımıma göre çok ekonomik ve fazlasını veren bir araç.Çok memnunum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
12 yıl (26276 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: phantomedera

Aracım 2013 golf 7 1.4 tsi manuel.

Uzun dönem kullanımımda yer yer sakin,ihtiyaç olduğunda sıkıştırarak 5000 km.ortalaması 6,5 litre.Eski aracım focus 2 tdci 109 bg.Yakıtlarında inanın hiçbir fark yok.Bence benzinli araç çok yakar efsanesi bitmiştir.Benim kullanımıma göre çok ekonomik ve fazlasını veren bir araç.Çok memnunum.

Güzergahınız ve ortalama hızınız nedir?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
12 yıl (5185 mesaj)
Yarbay

Aynı motor Leon 8 litreden aşağıyı görmüyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

P
12 yıl (5 mesaj)
Er

Antalya şehiriçi,ve şehirlerarası yol karışık.
Güncel bir değer daha vereyim.son 2 haftadır sadece şehiriçi kulanıyorum.ortalama 7


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Negatiwe
N
12 yıl (26276 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: phantomedera

Antalya şehiriçi,ve şehirlerarası yol karışık.
Güncel bir değer daha vereyim.son 2 haftadır sadece şehiriçi kulanıyorum.ortalama 7


Çok iyi. Benim İstanbul şehir içinin içi 7.2 aracım 1.2 Tsi.

Bende Antalya Başarandan almıştım.



B
12 yıl (3564 mesaj)
Yarbay

Buyuk sehirde veya trafikli bir ilcedeyseniz 8in altina dusmez sehir ici hangi arac olursa olsun ister turbo uster atmosferik ister otomatik uster duz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.